Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

tur bisikleti

Konu, 'Bisiklet Seçimi' kısmında semdekor tarafından paylaşıldı.

  1. semdekor

    semdekor Kıdemli Üye

    Kayıt:
    12 Haziran 2008
    Mesajlar:
    386
    Beğeniler:
    334
    Şehir:
    izmir-Narlıdere
    Seviye:
    Merhabalar. 1 yıldır bisiklet kullanıyorum. Sedona borladyim var ve artık bisikletimi yükseltmek istiyorum. 1 yıldır dağda sadece 1 kere arkadaşımın ısrarıyla kullandım. turları seviyorum. onun için tur bisikleti almaya karar verdim.
    Şimdi kafamı karıştıran bir konu var ve yardımınıza ihtiyacım var. tur bisikletlerinde de ön tarafı amortisörlü olanlar var, bir de ortadan tek amortisör olanlar var ve düz maşa olanlar var. amortisörlü bir tur bisikletinin dağ bisikletinden farkı nedir? dağ bisikletine de 28 cant ince lastik taksak tur bisikleti mi olur o halde???? tur bisikletinde amortisör olmalı mı olmamalı mı?
    yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.
     
  2. tolgayalcin

    tolgayalcin Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    15 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    847
    Beğeniler:
    1.531
    Şehir:
    İstanbul/Beşiktaş
    Seviye:
    Şehir tur bisikletlerine hybrid ( çift amaçlı) bisiklette denir. Asfalt üstünde çok iyidir, yağ gibi gider. Geometrisi uzun yol kullanımı için çok uygundur, orta ayna kolu dağ bisikletinden büyük olduğu için daha az pedal çevirerek daha çok güç üretirsiniz. oturuş pozisyonu olarak diktir, ön maşasının sertlik ayarlı amortisörlü olması engebeli yollarda rahatsık sağlar fakat hızlanmaya çalışırken az bir performans kaybı olur. Ön maşa amortisörsüz olanlarda istanbul yollarında tüm sarsıntıyı dirseklerinize ve bedeninize iletir. Hybrit bisiklete dişli lastik takarak hafif çaplı toprak yola girebilirsiniz ama dağ bisikletine 28 jant takıp ince lastik takmanız çok mantıksız olur zira ne aynakol olarak nede geometri olarak uygun değildir... En fazla hangi zeminde kullanacağınıza karar verip bisiklet seçiminizi ona göre yapabilirsiniz. Orman , toprak , dağ için 26 jant mtb , şehir uzun tur , gezi asfalt veya sert toprak yol için hyrbid şehir bisikleti tavsiye ederim.

    Yanlış verdiğim bir bilgi varsa tecrubeli arkadaşlardan düzeltmelerini rica ederim.


    saygılar...
     
  3. gecekusu333

    gecekusu333 Kıdemli Üye

    Kayıt:
    23 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    337
    Beğeniler:
    280
    Şehir:
    izmir-torbalı
    Seviye:
    bu konuda prof değilim ancak 10yıldır bisiklet kullanan biriyim.bildiğim kadarı ile tur bisikletlerinde orta süspansiyon olmaması lazım,en azından ben böle bir model görmedim.mtb maşaları 28" için uygun değil diye biliyorum zaten mtb ile tur-yol bisikleti arasındaki en büyük fark jant boyutu. ama 26"ince teker takınca zaten tur bisikleti gibi olmuş oluyo.full süspansiyon olanlar hariç.sabit kadrolu mtb modellerin hafifliğide avantaj aslında.bildiğim kadarı ile tur bisikletleri daha ağır oluyor.
    netice olarak bence tur bisikletlerinde kullanım amacından ötürü amortisör olmasına lüzum yok.dağda sürücek olsan tur bisikleti bakmazsın zaten.
    eğer arasırada olsa dağa çıkıcam dersen dönüşüme uygun bir mtb alıp tur melezi yapabilirsin ancak yok tırmanmam dersen en hafifinden kendine uygun bir tur bisikleti almanı ömeririm.
     
  4. gecekusu333

    gecekusu333 Kıdemli Üye

    Kayıt:
    23 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    337
    Beğeniler:
    280
    Şehir:
    izmir-torbalı
    Seviye:
    bu konuda prof değilim ancak 10yıldır bisiklet kullanan biriyim.bildiğim kadarı ile tur bisikletlerinde orta süspansiyon olmaması lazım,en azından ben böle bir model görmedim.mtb maşaları 28" için uygun değil diye biliyorum zaten mtb ile tur-yol bisikleti arasındaki en büyük fark jant boyutu. ama 26"ince teker takınca zaten tur bisikleti gibi olmuş oluyo.full süspansiyon olanlar hariç.sabit kadrolu mtb modellerin hafifliğide avantaj aslında.bildiğim kadarı ile tur bisikletleri daha ağır oluyor.
    netice olarak bence tur bisikletlerinde kullanım amacından ötürü amortisör olmasına lüzum yok.dağda sürücek olsan tur bisikleti bakmazsın zaten.
    eğer arasırada olsa dağa çıkıcam dersen dönüşüme uygun bir mtb alıp tur melezi yapabilirsin ancak yok tırmanmam dersen en hafifinden kendine uygun bir tur bisikleti almanı ömeririm.
     
    semdekor bunu beğendi.
  5. semdekor

    semdekor Kıdemli Üye

    Kayıt:
    12 Haziran 2008
    Mesajlar:
    386
    Beğeniler:
    334
    Şehir:
    izmir-Narlıdere
    Seviye:
    yani tur bisikletlerinde de amortisörlü olanı mı tercih etmeliyim?
     
  6. gecekusu333

    gecekusu333 Kıdemli Üye

    Kayıt:
    23 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    337
    Beğeniler:
    280
    Şehir:
    izmir-torbalı
    Seviye:
    bu konuda prof değilim ancak 10yıldır bisiklet kullanan biriyim.bildiğim kadarı ile tur bisikletlerinde orta süspansiyon olmaması lazım,en azından ben böle bir model görmedim.mtb maşaları 28" için uygun değil diye biliyorum zaten mtb ile tur-yol bisikleti arasındaki en büyük fark jant boyutu. ama 26"ince teker takınca zaten tur bisikleti gibi olmuş oluyo.full süspansiyon olanlar hariç.sabit kadrolu mtb modellerin hafifliğide avantaj aslında.bildiğim kadarı ile tur bisikletleri daha ağır oluyor.
    netice olarak bence tur bisikletlerinde kullanım amacından ötürü amortisör olmasına lüzum yok.dağda sürücek olsan tur bisikleti bakmazsın zaten.
    eğer arasırada olsa dağa çıkıcam dersen dönüşüme uygun bir mtb alıp tur melezi yapabilirsin ancak yok tırmanmam dersen en hafifinden kendine uygun bir tur bisikleti almanı ömeririm.
     
  7. Serdar Ozuslu

    Serdar Ozuslu Aktif Üye

    Kayıt:
    15 Haziran 2009
    Mesajlar:
    122
    Beğeniler:
    236
    Şehir:
    Istanbul
    Seviye:
    http://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=46259

    bu konuda yazılanları takip etmenizi öneririm.


    birde başlayacağınız tura göre bisiklet seçiminiz değişebilir. Turdan kastınız günübirlik turlar ise, dağ bisikleti veya hafif şehir bisikletleri de olabilir. Aslında hibrit dedikleri ikisinin karışımı olan bir bisiklet ideal.

    Lastikler ile ilgili,
    28'' ince lastikli bisikletler şehir içi kullanımda gayet konforlu oluyor fakat Türkiye'de köy yollarından vs geçtiğiniz bir tur için 1,75'ten geniş 26'' iyi bir tur lastiği daha doğru seçimdir.

    26'' bir jantın, 28'' bir janta göre daha sağlam ve kullanışlı olduğunu duymuştum. Aynı zamanda yaygın olduğundan tamir gerektiğinde 28'' e göre daha çabuk parça bulur ya da uydurabilirsiniz.

    gönderdiğim linkte benim ve diğer arkadaşların yazdığı bir kaç şey var.Yardımcı olur umarım.
     
    Nurettin Murat Önder ve semdekor bunu beğendi.
  8. Serdar Ozuslu

    Serdar Ozuslu Aktif Üye

    Kayıt:
    15 Haziran 2009
    Mesajlar:
    122
    Beğeniler:
    236
    Şehir:
    Istanbul
    Seviye:
    Amortisör bir furyadır gidiyor bence. Benim sadece 5 ay öncesine kadar amortisörlü bir bisikletim yoktu, yarış bisikleti geometrisine sahip bir bisikletim vardı. İstanbul'da şehir içinde, ormanda patikalarda ve Anadolu'da uzun turlarda kullandım. Şimdi var ve asfaltta olduğumda kitli duruyor. "Dağ bisikleti" olarak kullanmadığınız sürece amortisöre ihtiyacınız olmayacaktır.

    Şehir içinde çukurlardaki darbeyi emdiği için konforlu diye bahsedilir, doğru fakat olmadığı zaman birşey olmaz. Sonuçta karşılaştığınız. Aynı zamanda üst model bir amortisör almadıkça (400-700 €'luk )da öne fazladan 1,5-2 kg ağırlık koymuş oluyorsunuz.
     
    semdekor bunu beğendi.
  9. semdekor

    semdekor Kıdemli Üye

    Kayıt:
    12 Haziran 2008
    Mesajlar:
    386
    Beğeniler:
    334
    Şehir:
    izmir-Narlıdere
    Seviye:
    dediğiniz yazıyı incelemiştim ancak tam olarak aradığım bilgiye ulaşamamıştım. orada tur bisikleti diye yollanan bi resimde yarış bisikletlerinin gidonu var. o tarz bir gidonla rahat edemezmişim gibi geliyor. kafam karışıyor:)
     
  10. tolgayalcin

    tolgayalcin Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    15 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    847
    Beğeniler:
    1.531
    Şehir:
    İstanbul/Beşiktaş
    Seviye:
    senem hanım yarış bisikleti gidonu değil zaten hybrid bisikletler. bakınız foto:
    [​IMG]

    ön amortisörlü 28 inç jant ve ince lastikli hybrid yol bisikleti
     
  11. gecekusu333

    gecekusu333 Kıdemli Üye

    Kayıt:
    23 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    337
    Beğeniler:
    280
    Şehir:
    izmir-torbalı
    Seviye:
    bu bağlantı katil edicek beni ya herneyse...
    yazdığım herşey silindi ama sonuç olarak;
    sadece perşembe akşamlarına katılıcaksan sabit maşalı bir bisiklet almanı..
    yok arada hafif arazi tarzı yollarada çıkıcaksan melez bir mtb almanı öneririm.
     
  12. semdekor

    semdekor Kıdemli Üye

    Kayıt:
    12 Haziran 2008
    Mesajlar:
    386
    Beğeniler:
    334
    Şehir:
    izmir-Narlıdere
    Seviye:
    perşembe akşamları ile yetinmiyorum. her gün işe bisikletle gelmemin yanı sıra haftasonu 100 km üstü turlara katılıyorum. turlar genelde tur bisikleti ile yapılabilecek turlar oluyor. ama mesela son gittiğiniz efemçukuru ya da bi hafta öncesinde gittiğimiz balaban turlarında amortisörsüz bir tur bisikleti ile sorun yaşar mıyım? tur bisikleti alacam o konuda kararımı verdimde amortisör olsun mu olmasın mı ona karar veremedim:)
     
  13. semdekor

    semdekor Kıdemli Üye

    Kayıt:
    12 Haziran 2008
    Mesajlar:
    386
    Beğeniler:
    334
    Şehir:
    izmir-Narlıdere
    Seviye:
    dağ bisikletçiliği yapmıyorum ama elbette turlarda toprak alana girilebiliyor. kafamı karıştıran konu da bu zaten.
     
    Serdar Ozuslu bunu beğendi.
  14. Serdar Ozuslu

    Serdar Ozuslu Aktif Üye

    Kayıt:
    15 Haziran 2009
    Mesajlar:
    122
    Beğeniler:
    236
    Şehir:
    Istanbul
    Seviye:

    O gidon alışık olmadığımız ve son yıllarda çok yaygın olmayan bir tip. Ama o gidon sayesinde uzun yol sırasında farklı sürüş pozisyonlarına geçebilirsiniz, bu tam tersi sizi daha rahat ettirebilir.

    Şehir bisikletlerinde olan yüksek açılı, Rizer gidonlar, dik sürüş pozisyonu yaratırlar. Bu konforlu bir sürüş sağlıyor gerçekten. Fakat uzun yollarda tüm ağırlığınızı kalça ve kollarınıza yaymayıp sadece kalça ve belinize yüklendiğiniz için ileriki saatlerde veya günlerde ağrı yapmaya başlayabilir.

    Fakat birçok insan da sizin gibi düşünüyor olmalı ki son zamanlarda gördüğüm tur bisikletleri genelde açılı dağ bisikleti gidonlarına sahipler.
     
    semdekor ve Özgür Nevres bunu beğendi.
  15. semdekor

    semdekor Kıdemli Üye

    Kayıt:
    12 Haziran 2008
    Mesajlar:
    386
    Beğeniler:
    334
    Şehir:
    izmir-Narlıdere
    Seviye:
    bahsettiğim mesaj bu. yarış bisikleti gidonu olan da burdaki bisiklet
     
  16. MuratHan

    MuratHan Bisikletkolik

    Yaş:
    46
    Kayıt:
    19 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    1.314
    Beğeniler:
    1.438
    Şehir:
    Alanya
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Scott sportster p3 kullanıcısıyım. Size tavsiye edebileceğim bir bisiklet. Bende alırken çok kararsızlıklar yaşadım amortisörlü amortisörsüz olsun olmasın yönünde. Sub ve sportster arasında gidip geldim. İşin açıkçası aklım hala sub serisinde.Kullanım rahatlığı bakımından 1.5 kg ek ağırlık bana dert olmaz derseniz sportster serisini tavsiye ederim. Amortisörü kilitli modeller şehir içinde size güven ve özgürlük veriyor. Bazı yerlerde zemin çok kötü her ne kadar asfalt dahi olsa özellikle izmirde göztepe iskelesinden başlayan sahil yolu boyunca olan güzergah amortisörsüz bir bisikletle çekilir gibi değil. Bir kez amortisörü kilitleyip gitmeye kalktım çok rahatsız oldum. Duruş pozisyonu bakımından sportster ayrıca avantajlı. Uzun yollarda sizi hiç yormaz. 28 tekerleğin bisiklete kattığı çekicilik bambaşka bir şey.
     
    semdekor bunu beğendi.
  17. evrimyigit

    evrimyigit Kıdemli Üye

    Kayıt:
    27 Nisan 2008
    Mesajlar:
    275
    Beğeniler:
    1.586
    Şehir:
    istanbul izmir
    Seviye:
    tur bisikleti denilince bence cannondale. fakat fiyatlari yuksek olmali. burada (tayland ve laos ta) karsilastigim 5 bisikletcide cannondale vardi. 2 bisikletcide de trek.
    bende trek FX7.2 var. on amortisor yok. bir tur bisikleti olmasada fiyati beni ikna etti. simdi turumun 5000.km sindeyim ve 3 ay icinde 10bin km ye yaklasacagim. bisikletten yana bir sikayetim yok.
    tur bisikleti alacaksan on amortisoru kesinlikle tavsiye etmem. zaten bir sure sonra bir yol bisikletinin hayalinide kurmaya baslayacaksin.

    tura nereden baslamak istediginde onemli. eger benim gibi taylanddan baslamayi dusunuyorsan burada bisikletler yuzde30-40 kadar daha ucuz olabiliyorlar.

    sevgiler.
     
    Nurettin Murat Önder ve semdekor bunu beğendi.
  18. evrimyigit

    evrimyigit Kıdemli Üye

    Kayıt:
    27 Nisan 2008
    Mesajlar:
    275
    Beğeniler:
    1.586
    Şehir:
    istanbul izmir
    Seviye:
    amortisorsuz bir bisiklet toprak yolda gidemez diye birsey yoktur. sadece konforlu olmaz ve hiz yapamazsiniz o kadar. burada toplamda bellkide 100-150km toprak yollardan gecerek turlarini amortisorsuz bisikletlerle tamamlayan insanlar var. zaman zaman toprak yollar asfalttan daha konforlu bile olabiliyor.
    birde bence 28inc. jant olmali
     
    semdekor bunu beğendi.
  19. Özgür Nevres

    Özgür Nevres Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    18 Haziran 2007
    Mesajlar:
    694
    Beğeniler:
    1.372
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    O resmi ve alıntıladığınız mesajı ben yollamıştım. Alternatifli tutuş imkanı sunduğu için, uzun yol bisikletlerinde yol gidonu, kelebek gidon (trekking gidonu) ya da bıyık gidonlar (moustache) tercih edilir. Bu konuda da daha önce yazmıştım. Ayrıntılı bilgi için şuraya bakabilirsiniz:

    http://www.bisikletforum.com/showpost.php?p=574198&postcount=4

    Gidon tipleri, birbirine göre avantaj/dezavantajları için:
    http://www.sheldonbrown.com/deakins/handlebars.html

    Siz aslında hybrid olarak kastedilen bisikletlerden istiyorsunuz. Trek fx 7.* serisi, scott sportster serisi vb.

    Bu arada rahat edememekten kastınız nedir? O gidonlar tam tersi çok uzun yollarda eller rahat etsin diye tasarlanmıştır. Zaten pozisyon olarak da yol bisikleti gibi öne eğik oturmazsınız, açılı boyun sayesinde daha dik bir pozisyonda oturursunuz.
    Her neyse, zaten Türkiye'de gerçek bir tur bisikleti bulamazsınız. Ancak şehir bisikleti ya da hybrid bulabilirsiniz.
     
  20. serdar gültekin

    serdar gültekin Bisikletkolik

    Kayıt:
    16 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    1.108
    Beğeniler:
    1.264
    Şehir:
    ankara / söğütözü
    Seviye:
    Bence de mutlaka 28" olmalı. Amortisörlü ya da düz maşa sizin tercihiniz. Biri konfor açısından diğeri hafiflik olarak fayda sağlar.