Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Tur Bisikleti Püfleri(Soru)

Konu, 'Bisiklet Püfleri' kısmında observer tarafından paylaşıldı.

  1. observer

    observer Bisikletkolik

    Kayıt:
    3 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    1.456
    Beğeniler:
    384
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Arkadaşlar belki biraz gereksiz bir konu olacak ama tur bisikletindeki püfler nelerdir?İlk olarak 4 ana başlığı ayırılabilir.
    1)Sürüş Püfleri:
    2)Bisikletin Mekaniği Parçaları Püfleri:
    3)Giyim Püfleri:
    4)Kamp Püfleri:
    Bunları da kendi içinde kategorilere ayırabiliriz mesela sürüş püflerinden bisiklet nasıl sürülmeli.Dönüşer kamplar vb.
    Mekanik ve Parçalarla ilgili mesela kadro geometrisi nasıl olmalı?maşa düz mü amortisörlü mü olmalı düz olmalı ise carbon mu alu mü?vites seti yol set mi olmalı(tiagra vb.) mtb set mi olmalı(alivio-slx düşük modellerde tourney ve acera) yoksa lx gibi setler mi olmalı?frenler hidrolik mi v mi olmalı(ki bana göre v çünkü hem hafif hemde bakımı kolay ve masrafı az ki buda çok önemli). jant carbon mu alu mu olmalı? EN ÇOK MERAK ETTİKLERİMDEN: GİDON YOL GİDONU MU DÜZ GİDON MU KELEBEK GİDON MU OLMALI BUNLARIN BİRBİRİ İLE KIYASLANMASI NELERDİR?(ayrıca tur bisikletini cyclecross a çevirmeden dişli lastik takılıyor mu?) sele nasıl olmalı?
    Giyim püfleri olarak galiba bol olmayan(aerodinamik açısından) ve termal giysiler tercih edilmeli ayrıca kask eldiven gözlük vb.
    Kamp Püfleri hakkında ise hiç bir bilgim yok.hangi çadır vb.bilen birileri bütün bisikletlerin(tur-dağ-yol-bmx vb.) püflerini bu başlık altından yazarsa birisi ana bir başlık açabilir...
     
  2. ayhanakbuga

    ayhanakbuga Aktif Üye

    Kayıt:
    28 Mart 2012
    Mesajlar:
    128
    Beğeniler:
    38
    Şehir:
    Erzurum
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Ben yazın Erzurum'dan Bisiklet arkasında Trailer ile tek başıma Bayburt, Gümüşhane, Trabzon, Rize, Artvin, Batum yaptım. Bir kez tekerim patladı o da Arhavi de bisiklet tamircisi Osman Abi tekeri çok şişirmişti... Ben de basınçlı lastiğin hızını merak ettiğim için indirmedim Hopa'ya girişte teker patladı.

    1. Uzun yol yaptığımı düşündüğüm için akşam namazından önce konaklamıyordum. Yolun, havanın, asvaltın durumuna göre sürüyordum kadanslı sürüşü okumuştum forumda, çok iyi geldi bana.

    2. MTB bisikletti arkada trailer. SLX donanım vardı hidrolik fren mavic jant seti maxxis tomahavk dış lastik.

    3. Pedli tayt, mtb spd pedal kullanıyordum. Yağmurluk almıştım TCHİBO dan ama işe yaramadı Rize yağmuruna

    4. Cami bahçelerine çadır açtım. Hem su vardı hem tuvalet bir de cemaatle namaz...


    Bilinçli çıkmadım yola, kara düzen.. ben de merak ediyorum soruna yazılacak cevapları.
     
  3. observer

    observer Bisikletkolik

    Kayıt:
    3 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    1.456
    Beğeniler:
    384
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    acaba gidon hakkında ne düşünüyorsunuz?kelebek-düz-yol gidonlarından hangisi neden tercih edilmeli ayrıntılı bir karşılaştırma yapabilir misiniz?
    örnek olarak puanlama cetveli şöyle olabilir.
    konfor:
    hafiflik:
    aerodinamik:
    fiyat:
    vb.
     
  4. ayhanakbuga

    ayhanakbuga Aktif Üye

    Kayıt:
    28 Mart 2012
    Mesajlar:
    128
    Beğeniler:
    38
    Şehir:
    Erzurum
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Fsa Flat gidon takılıydı bisikletimde, Ritchey Rizer tip olarak hoşuma gitti diye değiştim. Kelebek gidonu merak ediyorum MTB de nasıl durur, hıza konfora etkisi nedir diye? (Kusura bakmayın konuyu üst sıralara taşımak için yazıyorum konuya ehil kişiler cevap yazar diye:)
     
  5. Tolga Günsezer

    Tolga Günsezer Bisikletkolik

    Yaş:
    42
    Kayıt:
    19 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    1.256
    Beğeniler:
    1.106
    Şehir:
    Manisa / Sarıgöl
    Bisiklet:
    Whistle
    Seviye:
    Üç tip gidonu da kullandım. Bana göre en rahatı yol tipi gidon.

    En fazla tutuş kombinasyonu bu gidonda. Ayrıca hıza en duyarlı olanda bu. Uygun genişlikte kullanırsanız kısa sürede alışıp değiştiremiyorsunuz. Dez avantajları kendine özel fren/vites kolları kullanılması ve set olarak pahalı olması.
    Kelebek gidon; yol gidonu kullanılmayacaksa tutuş kombinasyonu, üzerine çok sayıda aksesuar takılabilmesi ve göreceli olarak hıza uygunluğu ile ikinci sırada yeralır. Düz gidon ile aynı vites/fren kollarını kullanır, maaliyet olarak ekonomiktir.
    Düz gidon; çok geniş olması nedeni ile fazla rüzgar alır ve hıza olumsuz etki eder. Tutuş kombinasyonları çok kısıtlıdır barend ile bile yeterli gelmeyebilir. Bence tek avantajlı kısmı hakimiyetinin diğerlerine göre çok yüksek oluşudur. Arazi sürüşleri dışında çok ihtiyacını duymadım.

    konfor:Yol / Kelebek / Düz
    hafiflik:kalite ve fiyata göre belirlenir.
    aerodinamik:Yol / Kelebek / Düz
    fiyat: Kelebek / Düz / Yol ( gerçi her ürünün ucuzu ve pahalısı bulunur)
     
    Levent Uysal, observer ve Barış TURAN bunu beğendi.
  6. observer

    observer Bisikletkolik

    Kayıt:
    3 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    1.456
    Beğeniler:
    384
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    kendimce bir tablo yaptım(puan cetveli 10 üzerinden)
    [​IMG]

    Uploaded with ImageShack.us
    değerler tamamen tahminidir...
     
  7. observer

    observer Bisikletkolik

    Kayıt:
    3 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    1.456
    Beğeniler:
    384
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    acaba tur bisikletinde düz gidon mu yol gidonu mu kullanılmalı? açıklayabilecek var mı? ve galiba yol gidonu takılınca ağırlık artar ama masraflıda olabilir çünkü fren kollarıda ve belki vites kollarıda değişmeli galiba?
     
  8. Mustafa Şükrü Yıldırım

    Mustafa Şükrü Yıldırım Bisikletkolik

    Kayıt:
    17 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    1.412
    Beğeniler:
    823
    Şehir:
    Yalova
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Tur bisikletinde düz gidon olmalı bence, zaten tur bisikletinde aerodinamik pozisyon için alttan tutup yatmazsın, yandan tutuş içinde iyi bir barend işini görür. Onuda geçtim yol gidonunda freni adam akıllı sıkman için alttan tutup sıkmalısınki yüklü tur bisikletin durabilsin, buda sana sıkıntı yaratır, sürekli alttan tutmak belini ağrıtır zaten tur bisikletinin sürüş pozisyonuda yol gidonu için ayarlanmamıştır dik oturuş açısı vardır.

    Diğer açıdan maşanın sabit olup olmaması senin kararına kalmış bişey, zaten çok yüklü bir bisiklette 1 kg fazladan maşa olmuş olmamış çokta farketmez bence. Genelde asfalttan gidiceksen sabit, taştan topraktan gidiceksen süspansiyonlu olmasında yarar var tabi.

    Vites konusunda bisikleti yüklüceksen yol donımından uzak dur 3 lü aynakol olsa bile bayırlarda çıkamazsın. Slx yada lx işini görücektir.

    Fren konusunda da iyi bir pabuçla desteklenmiş v fren uzun yollarda başını ağrıtmadan masrafsızca işini görücektir.

    Spd olursada iyi olur ve jantlar kesinlikle 28" olmalı.
     
  9. Tolga Günsezer

    Tolga Günsezer Bisikletkolik

    Yaş:
    42
    Kayıt:
    19 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    1.256
    Beğeniler:
    1.106
    Şehir:
    Manisa / Sarıgöl
    Bisiklet:
    Whistle
    Seviye:
    Bence tur bisikletinde kesinlikle düz gidon olmamalı. İlk tercih yol gidonu, yol olmuyorsa kelebek tur gidonu kullanılmalı0
    .
    Tur bisikletlerinde yol freni kullanılmaz, yol gidonlu tur bisikletleri için mekanik disk (BB5 ve BB7 mükemmel frenlerdir.) veya mini V fren, cantilever frenler kullanılır ki bu frenlerin frenleme gücü ve yol fren kolu ile uyumları üst düzeydir sıkıntı yaşamazsınız. Eğer ihtiyaç duyulursa ki ben kullanıyorum, ilave cyclocross frenler eklenerek hem gidonun altıda hem de üstünde fren kullanılabilir, maaliyeti ebay'den almıştım 100TL nin altında.
    Ağırlık konusuna gelinirse bu tip ile değil kalite ve fiyat ile alakalı. Ucuz ve giriş seviyesindeki ürünler ağır, üst seviyeler hafiftir.
     
  10. mehmetsunu

    mehmetsunu İKONOKLAST

    Kayıt:
    28 Eylül 2011
    Mesajlar:
    3.388
    Beğeniler:
    6.432
    Şehir:
    kayseri
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Kullanmış olduğunuz römorkun marka ve modelini öğrenebilirmiyim. Bende de römork var ama şehiriçi kullanım dışında uzun tura hiç cesaret edemedim. Kaç kilo yük ile tur yaptınız, bagaja göre performansı nasıldı. Römork kullananlara neler önerirsiniz (azami hız, azami yük, manevra vs)
     
  11. ayhanakbuga

    ayhanakbuga Aktif Üye

    Kayıt:
    28 Mart 2012
    Mesajlar:
    128
    Beğeniler:
    38
    Şehir:
    Erzurum
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Topeak idi sattım :) Bisiklette bagaj deliği olmadığını sandığım için almıştım (MTB)...
    *Kop Geçidi'ne, Zigana Geçidi'ne, Ayder'e, Sümela Manastırı'na ve Uzungöl'e römorklu çıktım
    *Bagaja göre farkını bilmiyorum çünkü bagajlı kullanmak nasip olmadı. Bu yaz inşallah bagalı olacak.
    *Römorkta park aparatı olmadığı için yaslayacak direk büyük taş vs. aradım yol üstünde.
    *40 km'den yukarı çıkmayın diye uyarı vardı römorkun üzerinde.
    *25-30 kg kadar yük vardı yalan olmasın (tahmini)
    *Manevra: U dönüşü yaparken geniş almak gerekiyor :)
    *Römork düz yolda sorunsuz delik deşik yollarda ve çakıllı asvallta çok rahatsız ediyor Ovit yolu üzerine tırmanırken öldüm zıplaya zıplaya... hızı da kesiyor.
    *Fren sıktıktan sonra durma mesafesi uzuyor.
    *Uzun turlarda bence son tercih olmalı (bisiklet kadrosunda delik yoksa gibi).
     
    mehmetsunu bunu beğendi.
  12. Hucreceperi

    Hucreceperi Üye

    Kayıt:
    15 Kasım 2012
    Mesajlar:
    86
    Beğeniler:
    30
    Şehir:
    istanbul avcılar
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Bisiklet Kadrosunda Bagaj delikleri yoksa bile bagaj takılabilir, bunu için aparatlar da var yoksa da siz kelepçe tarzı parçalarla uydurabilirsiniz.
    Fren konusunda da uzun yolda bir insan neden fren kullansınki. kaliteli 2 set papuçla V fren işinizi fazlasıyla görecektir. sert ve virajlı inişler dışında freni dururken biel çok az kullanıyorum ben.

    MTB ile kollarımı gidona koyup sürüyorum aerobar varmış gibi, alışmak bir kaç saat sürse de kullandıkça avantajını görüyorsunuz ;)
    giyim için de yolda ne kadar kalın giyinirseniz o kadar sıkıntı. hava soğuk olsa da bisiklet sürerken çok üşümüyorsunuz.

    Uzun yola çıkacaksanız de ekipmanlarınız kaliteli olacak, 2 km içinde 3 defa lastik patlattığınızda keşke schwalbe marathon kullansaydım demiyor değil insan. aldığınız he rşeyi bu parça beni uzun yolda bozulmadan kırılmadan götürür mü diye biraz dikkatli seçin.

    Bisikletiniz için sabit maşa bulabilirseniz o da süper olur ;)
    Hafiflik ve rüzgar direnci fark yaratıyor. 2 kg maşa nerde 650 gram mosso maşa nerede ;)