Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Tur bisikleti kadrosu hakkında

Konu, 'Bisiklet Seçimi' kısmında Hakan güngör tarafından paylaşıldı.

  1. Hakan güngör

    Hakan güngör Üye

    Kayıt:
    1 Ekim 2012
    Mesajlar:
    80
    Beğeniler:
    23
    Şehir:
    düzce
    Seviye:
    Selam arkadaşlar. Tur bisikletlerinde üst borunun düz olması neden özellikle istenir?
     
  2. Samet Koç

    Samet Koç Bisikletkolik

    Kayıt:
    25 Şubat 2012
    Mesajlar:
    1.077
    Beğeniler:
    490
    Şehir:
    Isparta-Antalya
    Seviye:
    Düz yollarda süreceğimiz için
     
  3. Cem Coşkun

    Cem Coşkun Kıdemli Üye

    Kayıt:
    23 Şubat 2007
    Mesajlar:
    202
    Beğeniler:
    134
    Şehir:
    Muğla
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Cevabını benim de merak ettiğim bir soru sormuşsunuz. İzninizle bir tane de ben eklemek isterim:

    Turda ağırlığın zaten en önemli etken olmadığını varsayarak, tur bisikletinde kadro aluminyum mu çelik mi tercih edilmeli?
     
  4. Hakan güngör

    Hakan güngör Üye

    Kayıt:
    1 Ekim 2012
    Mesajlar:
    80
    Beğeniler:
    23
    Şehir:
    düzce
    Seviye:
    Bu sizce iyi bir yanıt oldu mu? :)
     
  5. Melih Akdogan

    Melih Akdogan Kıdemli Üye

    Kayıt:
    21 Haziran 2012
    Mesajlar:
    281
    Beğeniler:
    96
    Şehir:
    Edirne
    Bisiklet:
    Geotech
    Seviye:
    valla ben bu standarta uymuyorum tur bisikleti kişiye özeldir kişi nerede ve hangi koşullarda sürecekse ona göre yapılandırılmalıdır.Ben şuan tur için Kron xc 4000 topluyorum. Kullanacağım yerler taşlık arazilerde olacak orman içleride olacak çakıllı kumlu yerlerde olacak. 28 Tur ruhu için biraz narin kalıyor benim kafamda.benim borum aşağıya doğru eğimli ve tekerim 26 inç + larıda var - leride.

    topladığım bisikleti paylaşmak isterim.

    Şuan kullandığım ekipmanları şu şekilde

    Kron xc 4000 18 inç kadro
    Mavic Crossride disc 24 telli jant seti
    Zefal ön bagaj
    Topeak Explorer rack disc arka bagaj
    Topeak Defender RX1 çamurluk
    Topeak Universal suluk kafesi
    Guizzo sele borusu


    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Cem Coşkun bunu beğendi.
  6. ferhat bölükbaşı

    ferhat bölükbaşı Aktif Üye

    Kayıt:
    3 Ekim 2012
    Mesajlar:
    110
    Beğeniler:
    30
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Schwinn
    Seviye:
    dağ bisikletinden hangi şartlarda olursa olsun tur bisikleti olmaz.Eğer darbelerden endişeniz varsa darbe emici sistemler mevcutur ve iyi bir jelli eldivenle bu sorun çözülür.İyi bir tur bisikleti cro-moly çelikten yapılır .surly lht, marin four corners trek 520 gibi bilinen modeller var.
     
    Cem Coşkun ve Tuncay Üner bunu beğendi.
  7. Edip Dinçer

    Edip Dinçer HTFU!

    Yaş:
    32
    Kayıt:
    12 Haziran 2011
    Mesajlar:
    5.926
    Beğeniler:
    5.333
    Şehir:
    Sarıyer, İstanbul
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Ben de bu başlığı görünce merak ettim ve araştırdım.
    Yabancı sitelerdeki yorumlar genelde şu şekilde;

    - Eğimli üst boru kadronun esnekliğini, çok azıcık da olsa, azaltıyormuş.
    - (Bunun ne işe yaradığını pek anlayamadım ama) Eğimli üst boru daha uzun sele borusu kullanılmasına imkan veriyormuş.

    En önemli sebep olarak ise şu belirtilmiş;
    - İmalatçılar açısından düz boru yerine eğimli boru yapmak daha karlı oluyormuş çünkü eğimli boru kullanıldığında bisiklet boyları kullanıcılara göre daha esnek oluyormuş.
    Örneğin üst boru düz olursa kadroyu kullanabilecek kullanıcı boyu aralığı daha kısıtlı olurken, üst boru eğimli olduğunda bu standart aralığı genişleyebiliyormuş (belli ekipman değişiklikleri yapılarak ör. sele borusu yüksekliği, gidon boynu eğimi ve uzunluğu gibi).

    Ama dediğim gibi bildiğimden yazmıyorum bunları, okuduklarımdan çıkardıklarım sadece..

    Şurada konu hakkında kısa bir yorum var.
    http://richardsachs.blogspot.com/2006/01/ill-get-flamed-for-this-but-compact.html

    Bir de şöyle bir şey buldum
     
    caner ünsal ve Cem Coşkun bunu beğendi.
  8. olgun şenel

    olgun şenel Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    14 Eylül 2011
    Mesajlar:
    585
    Beğeniler:
    300
    Şehir:
    İzmit/Burdur/Mozambik
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Arkadaşlar tur bisikletlerini uzun zamandır araştırıyorum ve açıkçası hastasıyım da denebilir. Şu an bende üst boru düz bir model arıyorum ama maalesef ülkemizde bu tarz bisikletler bulunmuyor. En yakın gördüğüm 2011 model Sedona 321 idi, o da yeni modellerde eğimli yapmış.

    Şimdi benim anladığım kadarı ile düz olma sebebi şu şekilde açıklanabilir. Bunu bir su terazi gibi düşünelim ve seleye doğru yatık oldukça yavaş ve konforlu, gidona doğru oldukça da hızlı ve agresif olarak değerlendirebilir. Genelde şehir bisikletlerinde bu eğim seleye doğru fazla, yol ve triathlon modellere gidildikçe de gidona doğru eğim artar. Yani üst boru seleye doğru ne kadar yatık olursa, sele yüksekliğini boyumuza göre ayarladığımız zaman gidon seviyesine yakın olur ve oturarak sürerken konfor artar. Bir Harley Davidson sürüşünü düşünün. Bu da konforu arttırır ve daha sakin bir sürüş şekli ortaya çıkar. Üst boru düz veya gidona doğru eğimli ise zaten oturuş olarak gidonu üstten kavramaya başlamışızdır ve boyumuza göre seleyi biraz daha yukarı kaldırma durumu olursa artık konfor iyice düşmüş ve alttan kavrama artarak (aşağıdan yukarıya doğru çekme) pedalları aşağı doğru daha iyi basabildiğimiz bir durum ortaya çıkmış ve hız ve agresiflik artmıştır. Üst borunun bu eğimleri ayağa kalkarak sürüş konumlarında da kendisini ciddi anlamda farkettirir.

    Tur bisikletinde ise kadro biraz büyük ve üst boru düz seçilerek ikisinin tam ortası seçilmiş olur ve yer yer ayağa kalkarak daha iyi gidiş sağlanır. Bu noktada da kadro boyu seçimine çok dikkat edilmelidir.


    Kadroların tur bisikletlerinde çelik yada cromoly seçilmeleri de daha dayanıklı olmaları ve olası herhangi bir kırılma, çatlama vb. durumlarda her yerde rahatlıkla kaynak yapılabilmesi ve yola devam edilebilmesidir.

    Umarım anlatabilmişimdir. Bunun üzerine bugün internette denk geldiğim bir fotoğraf ile bir tur bisikleti ne demek görsel olarakta özetlemiş olayım. Görseldeki bisikletin bir özelliği de üst borunun sele borusu kısmına yakın olan yer ile alt borunun ayna kola yakın olan kısımlarındaki ek yerlerinden parçalanarak uçakta kabine bile alınacak kadar küçük bir valize rahatlıkla sığabilmesi. Diğer resimler için tıklayın.

    [​IMG]
     
  9. Hakan güngör

    Hakan güngör Üye

    Kayıt:
    1 Ekim 2012
    Mesajlar:
    80
    Beğeniler:
    23
    Şehir:
    düzce
    Seviye:
    Gayet tatmin edici bir cevap. Teşekkür ederim.
     
  10. BF Okuru

    BF Okuru Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    74
    Seviye:
    Olmuyor, olamıyor. Böyle kesin cevaplar çoğu insan tarafından ciddiye alınmıyor. Neden olamaz güzel kardeşim? Dağ bisikletiyle tura çıkan adamları neden üzüyorsun? Neden bu karşı duruş? Bak öğle arası oldu, yemeğe gidecektim, iştahımı kaçırdın. Öyle, verdiğin cevabı çok önemsediğimden değil, yarın bir gün dağ bisikletinden bozma tur bisikletimle tura çıkacağım zaman bir yerde denk gelip de "Neden bu bisikleti seçtin? Yanlış tercih yapmışsın." deme ihtimalin korkuttu beni. Canımı sıktın.

    Bu fikrine katılmıyorum, sağlıcakla kal.
     
    aliburak, MehmetAliB. ve Murtega bunu beğendi.
  11. Homer

    Homer Kıdemli Üye

    Kayıt:
    17 Eylül 2004
    Mesajlar:
    250
    Beğeniler:
    181
    Şehir:
    Akatlar / İstanbul
    Adı:
    A.Murat Günal
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Ülkeler boyu, uzun sürelerle tura çıkılmıyorsa, bisikletin uygunluğu en önemli faktör olmaktan çıkar diye düşünüyorum.
     
  12. mehmetsunu

    mehmetsunu İKONOKLAST

    Kayıt:
    28 Eylül 2011
    Mesajlar:
    3.385
    Beğeniler:
    6.416
    Şehir:
    kayseri
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Tur bisikleti diye almış olduğun bisikletin jantında 24 tel varsa tabi 28 jant bisiklet tur için narin kalır. Hangi dünyada görülmüş 24 telli tur bisikleti. 28 jant pekala olur ve turun ruhunada uygundur. 2mm lik jant teli taktınmı akrep nalan bile o bisikletle dünya turuna çıkar. Esas tur bisikleti 32-36 teldir. En mantıklısı 36 teldir. Bizim memlekette 32 ilede turlarsın. Jant teli kırmak uygun tel, çember, göbek ve örüm kombinasyonunda şehir efsanesinden başka bir şey değildir.
     
    Tolga Günsezer ve MehmetAliB. bunu beğendi.
  13. MehmetAliB.

    MehmetAliB. VivaVelo

    Kayıt:
    20 Ekim 2013
    Mesajlar:
    1.802
    Beğeniler:
    3.785
    Şehir:
    Antalya
    Seviye:
    28'' tur için narin kalıyor demişsiniz ama
    24 telli jantla tura çıkmayı düşünüyorsunuz:)
    yanılmıyorsam o jantın ölçüsü de 17 mm
    yani ultra narin
     
  14. adnan kahveci

    adnan kahveci Kıdemli Üye

    Kayıt:
    18 Nisan 2013
    Mesajlar:
    317
    Beğeniler:
    118
    Şehir:
    ist
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    ben şu an city bike eğik boruyu kullanıyorum..bana göre dezavantajı düz borunun altında yük taşımak için yeterli boşluk kalıyorken , eğik boruda sadece su taşıyabiliyorsun...ikincisi düz boruda sele ile gidon arasındaki yatış mesafesi uzarken , yatık boruda bu mesafe kısa kalıyor buda bileklerde ağrıya neden oluyor...1.75 boy ,78 bacak uzunluğu 18 kadro yatış mesafesi yetmiyor
     
  15. ismet ergil

    ismet ergil Şairane delilik

    Yaş:
    19
    Kayıt:
    26 Ocak 2016
    Mesajlar:
    34
    Beğeniler:
    19
    Şehir:
    MERSIN Tarsus
    Adı:
    İsmet Ergil
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Düz üst borunun aerodinamik açıdan eğiğe kıyasla hızı daha iyi aktardığını söyleyebilir miyiz ?
     
  16. wenom

    wenom Forum Bağımlısı

    Yaş:
    37
    Kayıt:
    15 Ocak 2015
    Mesajlar:
    697
    Beğeniler:
    873
    Şehir:
    istanbul
    Adı:
    rafet
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    IMG-20160214-WA0003.jpg iste gercek tur bisikleti kadrosu