Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Tur bisikleti dişli oranları?

Konu, 'Soru ve Cevap' kısmında ilhami35 tarafından paylaşıldı.

  1. ilhami35

    ilhami35 ahhh,bir de şu rampalar olmasa :)

    Yaş:
    57
    Kayıt:
    22 Eylül 2016
    Mesajlar:
    77
    Beğeniler:
    240
    Şehir:
    izmir
    Adı:
    İlhami kolgak
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Merhaba arkadaşlar.Bisiklet işine yeni merak sardım.Yaşım 56.Aynı zamanda motosiklet merakımda var ve yıllardır motosiklet ile turlara giderim.Doğal olarak bisiklette de touring bisikleti tercih ettim.Elim MTB Carraro big 929 vardı ve bunu tur bisikletine çevirmeye çalıştım.Bu bisiklete;
    kelebek gidon,
    700x35 CST zırhlı lastik,
    ön arka çamurluk,
    rahat bir sele,
    Arkaya alüminyum bir sele
    ön ve arka aydınlatma vs.vs. taktım.

    Ancak biraz hantal oldu gibi geldi bana.Bunun üzerine Bir tur bisikleti kadrosu elime geçti.Bu kadroyu tur bisikleti haline getirmeye çalıştım.Bu kadroya da;
    Klasik şehir bisiklleti gidonu,
    36 telli ön ve arka jant,
    700x40 rubena zırhlı lastik,
    rahat bir sele(brooks ile değişecek),
    Arkaya alüminyum sele
    ön ve arka çamurluklar,
    V fren takımı,
    shimano ön ve arka değiştiriciler(tourney)
    24-34-42 Aynakol,
    14-34 mega range arka dişli taktım.

    Bu son bisiklet öncekinden daha hafif olmasına rağmen yokuşlarda beni daha çok zorlar oldu :(
    Yaş ta malum ileri olunca,turlarda ne yaparım diye düşünmeye başladım.

    Şimdi sizlerden ricam,yaşımı da göz önüne alarak bana uygun ayna kol ve arka dişli oranları tavsiyeleriniz.

    bisiler.jpg
     
  2. gozertan

    gozertan Yeni Üye

    Kayıt:
    17 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    35
    Beğeniler:
    64
    Şehir:
    Istanbul
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    İşin en iyilerinden Surly LHT'da durum şu, size fikir verebilir:

    Crankset
    Andel RSC6, 26/36/48t.

    Cog or Cassette
    Shimano HG-50-10, 11–32t
     
    Cem cm bunu beğendi.
  3. Mehmet H.

    Mehmet H. Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    14 Haziran 2013
    Mesajlar:
    831
    Beğeniler:
    419
    Şehir:
    *
    Bisiklet:
    Ghost
    Seviye:
    aslında normal dişli oranları var yokuş için.7 li olduğu için aktarıcı 36 ruble desteklemez büyük ihtimal.aynakol kalıyor onu 22 dişli aynakolla değiştirebilirsiniz.psikolojik olabilir veya kadrodan olabilir.

    26x38x48 aynakol tavsiye etmem.zaten kondisyon iyi değil.o aynakolu bisiklet yüksüz çevirmek bile zor
     
    gok bunu beğendi.
  4. Orhan Akarkut

    Orhan Akarkut Onursal Üye

    Yaş:
    58
    Kayıt:
    17 Ağustos 2014
    Mesajlar:
    1.602
    Beğeniler:
    1.356
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Dişli oranlarınız neredeyse olabileceğin en elverişlisi, bundan iyisi dağ bisikletinde olur ancak. Kondisyonunuzu artırmaya bakın.
     
  5. bilgin b.

    bilgin b. Üye

    Kayıt:
    23 Haziran 2014
    Mesajlar:
    92
    Beğeniler:
    511
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    crankset en ufak dişli 22 yapabilirsiniz
     
  6. #6
    ilhami35

    ilhami35 ahhh,bir de şu rampalar olmasa :)

    Yaş:
    57
    Kayıt:
    22 Eylül 2016
    Mesajlar:
    77
    Beğeniler:
    240
    Şehir:
    izmir
    Adı:
    İlhami kolgak
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Daha küçük aynakol kullanıyorum ve yorucu oluyor,sizin verdiğiniz oranlarla hepten yorucu olur sanırım.

    Muhtemelen 22-32-44 bir aynakol takmayı düşünüyorum.

    MTB bisikletimin aynakolu 20-30-40 dişliye sahip,belki bacaklarım bu dişliye alışık olduğu için sıkıntı çekiyor olabilirim.

    Evet 22-32-44 bir dişli iyi olacak herhalde...
     
  7. Kaan.Özçelik

    Kaan.Özçelik Forum Bağımlısı

    Yaş:
    46
    Kayıt:
    5 Ağustos 2014
    Mesajlar:
    609
    Beğeniler:
    1.501
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    @ilhami35 22/32/44 ve 11/32 kullanıyorum, 3x8. Bisiklette başka bir sorun yoksa bence yeterli bir oran. Ama bu iş aslen sizde bitiyor.

    SM-G900F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
  8. caşş06

    caşş06 Aktif Üye

    Yaş:
    26
    Kayıt:
    7 Aralık 2016
    Mesajlar:
    135
    Beğeniler:
    61
    Şehir:
    ankara
    Adı:
    tanbaha
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    ÖN AYNAKOLU KÜÇÜLTÜP ARKA RUBLEYİ BÜYÜTMENİZ LAZIM.7 li ise ruble 11-34 den büyüğünü bulamazsınız.
     
  9. mersault

    mersault Kıdemli Üye

    Yaş:
    31
    Kayıt:
    15 Mayıs 2015
    Mesajlar:
    244
    Beğeniler:
    199
    Şehir:
    istanbul
    Adı:
    İlhan G.
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    @ilhami35 ben farklı bisikletlerde hem 11-36 ruble hemde 22/32/42 aynakol kullandım. Bence aynakol daha etkili.
     
    gok bunu beğendi.
  10. S.Koca

    S.Koca Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    23 Ekim 2013
    Mesajlar:
    417
    Beğeniler:
    338
    Şehir:
    Muğla
    Bisiklet:
    Fuji
    Seviye:
    Aynakolu düşürebilir ya da vites sistemini değiştirip rubleyi yükseltebilirsiniz. Ama kullandığınız oranlar gayet makul. Eğer sadece yoruyorsa çıkmanızı engellemiyorsa bu şekilde devam edip kondüsyonunuzu artırın. Benim arasıra turladığım grupta 60 yaşında olup bize toz yutturanlar mevcut.
     
    ilhami35 bunu beğendi.
  11. gok

    gok Bisikletkolik

    Kayıt:
    28 Nisan 2012
    Mesajlar:
    1.026
    Beğeniler:
    311
    Şehir:
    ankara
    Seviye:
    22-32-44 175 mm ölçülü aynakol, klasik vidalı ruble 14-34t ruble,cst platinum protector 7 lvl zırhlı lastik 700x1.75.Klasik vidalı ruble ya da kaset ruble mi takılı? Teker göbekleri,akort ve iyi bakımlı göbek ayarınında akıcılıkta etkisi olmuyor değil.
     
    Son düzenleme: 1 Ocak 2017
  12. #12
    ilhami35

    ilhami35 ahhh,bir de şu rampalar olmasa :)

    Yaş:
    57
    Kayıt:
    22 Eylül 2016
    Mesajlar:
    77
    Beğeniler:
    240
    Şehir:
    izmir
    Adı:
    İlhami kolgak
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    @gok evet aynen ayna kol ve vidalı ruble dişli oranları var.akort ayarı da iyi.herhalde sorun bende :)

    @S.Koca haklısın dostum.sorun bende büyük ihtimalle...
     
  13. OnurÖzdağ

    OnurÖzdağ Kıdemli Üye

    Kayıt:
    27 Ekim 2015
    Mesajlar:
    340
    Beğeniler:
    271
    Şehir:
    Denizli
    Adı:
    Onur Özdağ
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    Diğer bisikletteki aynakol ve jantı direk buna aktarabilirsiniz. En kötü ihtimal ruble ihtiyacı ortay çıkar.
     
  14. #14
    ilhami35

    ilhami35 ahhh,bir de şu rampalar olmasa :)

    Yaş:
    57
    Kayıt:
    22 Eylül 2016
    Mesajlar:
    77
    Beğeniler:
    240
    Şehir:
    izmir
    Adı:
    İlhami kolgak
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    @OnurÖzdağ jantı aktaramam zira o jant disk frenli.oysa tur bisikletim v fren li.ayrıca ikiside 28 jant,aktarmanın ne faydası olacak ki jantın?
     
  15. S.Koca

    S.Koca Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    23 Ekim 2013
    Mesajlar:
    417
    Beğeniler:
    338
    Şehir:
    Muğla
    Bisiklet:
    Fuji
    Seviye:
    @ilhami35 jantın ağırlık dışında etkisi olmaz ama jant göbekleri daha akıcı olabilir. Göbeklerin akıcılığı ciddi fark yaratıyor. Diğer bisikletin göbekleri daha kaliteli ise bu da bir sebep olabilir. Eğer düz yolda da diğer bisiklet daha akıcı ise bu farkın göbeklerden olma ihtimalini artırır. Yok sadece yokuş çıkarken daha yorucu oluyorsa sizin kondüsyonunuz daha etkili bir sebeptir. Benim görüşlerim tabi kesin böyle diyemiyorum.
     
  16. Sadettin Z.

    Sadettin Z. Girişim Savaşçısı

    Kayıt:
    5 Haziran 2014
    Mesajlar:
    1.459
    Beğeniler:
    7.076
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    @ilhami35

    Özellikle kilo sıkıntısı bulunan kullanıcılar için yokuş çıkma yetisi çabuk ve kolay kazanılan bir özellik değildir. Bu nedenle kendinizde bir sıkıntı aramak yerine içinden geçtiğiniz doğal bir süreç olduğunu düşünüp beklentinizi bu yönde şekillendirin.

    Siz çalışmaya, pedallamaya devam ettikçe vücudunuz rampa çıkmaya daha fazla adapte olacak ve başlarda imkansız görünen yollar aşılır hale gelecek.

    Dişli oranlarınızı sizi en rahat hissettirecek şekilde düzenleyin. Önemli olan sürüşlerinizin size eziyet değil keyif vermesi. Gerekirse ilerde değişime gidersiniz.
     
    ilhami35 bunu beğendi.
  17. gok

    gok Bisikletkolik

    Kayıt:
    28 Nisan 2012
    Mesajlar:
    1.026
    Beğeniler:
    311
    Şehir:
    ankara
    Seviye:
    Sorun sizde değil:huhuu: 28'' ile 26'' jant ölçülerinin de rampa çıkmada farkı var.Evet.
     
    Son düzenleme: 1 Ocak 2017
  18. #18
    ilhami35

    ilhami35 ahhh,bir de şu rampalar olmasa :)

    Yaş:
    57
    Kayıt:
    22 Eylül 2016
    Mesajlar:
    77
    Beğeniler:
    240
    Şehir:
    izmir
    Adı:
    İlhami kolgak
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    26 jantla daha kolay rampa çıkılır mı demek istiyorsunuz?

    @Sadettin Z. Tabi ki yaşla ilgili biraz göt göbek sahibi olduk :) Dediğiniz gibi zamanla alışacağım herhalde.Zira gün geçtikçe sanki bisiklet altımda hafiflemeye başladı :)
     
  19. OnurÖzdağ

    OnurÖzdağ Kıdemli Üye

    Kayıt:
    27 Ekim 2015
    Mesajlar:
    340
    Beğeniler:
    271
    Şehir:
    Denizli
    Adı:
    Onur Özdağ
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    @ilhami35 O da doğru aslında ruble oranı filan için demiştim ama düşününce mantıksız geldi şimdi. :koptum:
     
  20. #20
    ilhami35

    ilhami35 ahhh,bir de şu rampalar olmasa :)

    Yaş:
    57
    Kayıt:
    22 Eylül 2016
    Mesajlar:
    77
    Beğeniler:
    240
    Şehir:
    izmir
    Adı:
    İlhami kolgak
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    @OnurÖzdağ aslında tur bisikletinde disli oranları kişiye göre değişiyor heralde.yani standart bir ölçü yok gibi.