Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Tüketici Hakları ?

Konu, 'Güncel Haberler' kısmında Mehmet Tuğrul CANBAŞ tarafından paylaşıldı.

  1. Mehmet Tuğrul CANBAŞ

    Mehmet Tuğrul CANBAŞ Kıdemli Üye

    Kayıt:
    16 Temmuz 2014
    Mesajlar:
    259
    Beğeniler:
    350
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Bicycle Recalls

    Linkteki haberleri okuyunca ağlamak geldi içimden, adamlar 1-2 geri bildirimde dahi sorumluluğu üstlenerek ürettikleri ürünlerin hatalarını kabullenip geri çağırıyorlar.

    Darısı güzel ülkemizin başına.
     
    özgürakt ve Serkan Mıstınoğlu bunu beğendi.
  2. chnkrmz

    chnkrmz cimi cimi qua qua

    Yaş:
    29
    Kayıt:
    16 Şubat 2014
    Mesajlar:
    6.074
    Beğeniler:
    6.454
    Şehir:
    54karya
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    türkiyede. satılan mal geri alınmaz
     
  3. Türka¥

    Türka¥ Onursal Üye

    Kayıt:
    8 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    1.524
    Beğeniler:
    1.836
    Şehir:
    izmir
    Adı:
    türkay
    Bisiklet:
    Ghost
    Seviye:
    her sorunlu ürünün bi alıcısı vardır

    (günümüze uyarlanmış atasözü)
     
  4. BFOkuru

    BFOkuru Onursal Üye

    Kayıt:
    8 Eylül 2013
    Mesajlar:
    2.902
    Beğeniler:
    4.024
    Seviye:
    yaklaşık iki yıl kullandığım lafuma ceket boyun kısmından çok az su sızdırdığı için tüketici hakem heyetine verdim ve bilirkişi beni haklı buldu. aynen yerine yeni ceketi aldım firmadan. hakkınızı arayın sonuna kadar
     
  5. Mehmet Tuğrul CANBAŞ

    Mehmet Tuğrul CANBAŞ Kıdemli Üye

    Kayıt:
    16 Temmuz 2014
    Mesajlar:
    259
    Beğeniler:
    350
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Bu ceketin üreticisi yerli bir firma değil sanırım.
     
  6. Hasan Saylık

    Hasan Saylık Onursal Üye

    Kayıt:
    15 Kasım 2013
    Mesajlar:
    2.209
    Beğeniler:
    1.765
    Şehir:
    Aydın, Karacasu
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Fransızlar bu konuda çok iyiler hatta ürün sorunluysa tamir etmeyip bir yeni modelini veriyorlar.
     
  7. BFOkuru

    BFOkuru Onursal Üye

    Kayıt:
    8 Eylül 2013
    Mesajlar:
    2.902
    Beğeniler:
    4.024
    Seviye:
    Bu yaptığım tek değişim değil, başka ürünlerde de iade ve tam değişim aldığım oldu. Sonuçta tüketici hakları tüketici hakem heyetinde çözülebilecek bir durum. Ürün sizin hatanızdan dolayı bozulmadı ise yenisinin verilmesi kararı çıkması muhtemel. Bu karar üreticinin menşeinden bağımsız işliyor. Ürünün vaad edilen özelliklerini koruyup korumaması ile alkalı bir durum.

    Daha önce değişim aldığım ürünler:

    Motorola akıllı telefon
    Sony Ericsson cep telefonu

    Bunlar hakem heyetine gerek olmadan direk değiştiren firmalar idi...
     
  8. Mehmet Tuğrul CANBAŞ

    Mehmet Tuğrul CANBAŞ Kıdemli Üye

    Kayıt:
    16 Temmuz 2014
    Mesajlar:
    259
    Beğeniler:
    350
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Bir firmanın ürettiği üründe (tasarım, ham madde kalitesi, imalat vb ) kullanıcı hatasına dayanmayan kusurları kabul edip. Maliyetini üstlenerek ürününü geri çağırması, ücret iadesi yapması veya birebir değişim yapması, o firmanın müşterilerine ne denli saygı duyduğunun bir göstergesidir bence. (Tabi bu noktada bağlantı adresini vermiş olduğum haberlerin gerçekleştiği ülkelerde kanunların tüketiciyi koruma altına alıp, firmaları bu yönde çalışmalar yapmaya zorladığının da göz önünde bulundurulması gerekir.)


    Bence olayın tam da böyle gerçekleşmesi gerekiyor. Müşteri şikayetleri, herhangi bir mahkeme veya tüketici hakem heyeti kararı olmaksızın firmayı ikna edebilmeli, ayıplı ürettiği ürününe sahip çıkması için.

    (dile getirdiğim fikirlerim art niyetli olan müşterilerin sırf menfaat elde etmek amacıyla yaptığı şikayetleri kapsamaz, mazur görmez)