Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Tubular lastik ve jant

Konu, 'Yol Bisikleti / Road Bike' kısmında ömer faruk erdoğan tarafından paylaşıldı.

  1. ömer faruk erdoğan

    ömer faruk erdoğan Aktif Üye

    Kayıt:
    13 Ağustos 2013
    Mesajlar:
    146
    Beğeniler:
    122
    Şehir:
    manisa
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    merhaba, bisiklet alacağım, jant setini tubular tercih etme konusunda kararsızım, önceden tubular jant seti kullanmadığım için merak ediyorum, aynı jant setinin tubular ve clincher versiyonları arasında sadece ağırlık farkı mı vardır (tubular olanlar daha hafif galiba), tubular lastik kullanımı nasıl, frenleme konusunda daha iyi performans sağlar mı, iç lastik derdinden kurtarıyor gibi ama bu sefer katlanabilir dış lastik (böyle bir şey var mı) taşıma derdi mi çıkıyor karşımıza, lastik patlamalarına karşı daha dayanıklı mı? kısacası tubular lastik hakkında pek bilgim yok.
    tubular lastik kullanmış ve kullanmakta olan arkadaşların yorumlarını merakla bekliyorum. Yardım edin!
     
    Ekrem Yılmaztürk bunu beğendi.
  2. ToffieBoi

    ToffieBoi Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    4.484
    Beğeniler:
    7.054
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Orbea
    Seviye:
    Tubular lastik ile ilgili eski kullananların yorumları, bu saatten sonra pek avantajı olmadığı yönünde. Ek olarak ucuz tubular lastiklerin clincher'lardan çok daha kötü olduğunu da söylüyorlar.
    Onun dışında sürüş keyfi olarak vs. çok daha rahat deniliyor.

    Youtube'dan yapıştırma, lastik değiştirme gibi videoları izleyerek nasıl olduğunu anlayabilirsiniz ayrıca
     
  3. yucel gulesenoglu

    yucel gulesenoglu Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    15 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    520
    Beğeniler:
    370
    Şehir:
    karşıyaka
    Bisiklet:
    Pinarello
    Seviye:
    tubular lastik banada mantıklı gibi geliyor... içerisine patlamaya karşı sıvı koyup kullananlar var çevremde ve kolay kolay yolda bırakmıyor diyorlar ki yanlarında yedek lastikte taşımıyorlar.
    haa kaldınmı tubular ilede kalırsın clincher ilede mesela geçenlerde dış lastiğim yanaktan yarıldı ve eve araç ile gidebildim :(
     
  4. ömer faruk erdoğan

    ömer faruk erdoğan Aktif Üye

    Kayıt:
    13 Ağustos 2013
    Mesajlar:
    146
    Beğeniler:
    122
    Şehir:
    manisa
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    yücel bey kötü olmuş, umarım bir daha başınıza gelmez, biraz araştırma yaptım ve tubular jant setlerinin clincher versiyonundan çok daha hafif olduğu, iç lastik + dış lastik toplam ağırlık yerine sadece tubular lastik ile lastiklerden de ağırlıkta azalma olduğunu öğrendim. bir de patlamaya karşı sıvı kullanıp dediğiniz gibi yanında lastik de taşımayınca baya bir hafiflemiş oluyor bisiklet, yarım kilo ile bir kilo arasında hafifleme olur herhalde, kullandığımız lastikler ağır şeylerse bu daha da artar.
    kısaca ağırlık konusunda avantajı olduğu aşikar,
    bir de alacağım tubular jant setinin frenleme yüzeyi karbonsa karbon papuçların pahalı olması haricinde başka bir dezavantajı var mı, frenleme yüzeyinde ısınma sorunu kesinlikle alu yüzeylerden kötü mü, daha fazla para veriyorsunuz, üstüne bir de daha pahalı papuçlarla değiştiriyorsunuz, eğer çabucak ısınıp frenlerin daha az performans göstermesine sebep olacaksa, almak mantıklı mı? neden bazı firmalar yüzeyini alu ile kaplıyor ama bazıları hala yeni çıkarttığı setlerde karbon frenleme yüzeyi ile devam ediyor?
     
  5. yucel gulesenoglu

    yucel gulesenoglu Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    15 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    520
    Beğeniler:
    370
    Şehir:
    karşıyaka
    Bisiklet:
    Pinarello
    Seviye:
    doğru fren pabucu ve fren pabucunun doğru noktaya baskı yapması sayesinde karbon çemberlerdeki sorunlar minimum seviyeye iniyor bence, birde sanki bazı kullanıcılar inişlerde frenlerini gereksiz fazla ısıtıyorlar... bu arada ağırlık azalabilir ama dediğiniz gibi yarım veya bir kilo hafifleme olacağını sanmıyorum :)
     
  6. ömer faruk erdoğan

    ömer faruk erdoğan Aktif Üye

    Kayıt:
    13 Ağustos 2013
    Mesajlar:
    146
    Beğeniler:
    122
    Şehir:
    manisa
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    bir çok markanın aynı setin tubuları 1400-1500 gram civarı iken clincher seti 1900-2000 gram gibi ağırlıktalar. örnek zipp 808, corima, cole, citec...
     
  7. Doğukan Aksu

    Doğukan Aksu Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    2.127
    Beğeniler:
    4.014
    Şehir:
    Ankara / Çankaya
    Seviye:

    Tubular sadece hafiflik amaçlı değildir yüksek psi oranları itibariyle viraj ve yol tutuş konularında da clincher lastiklere oranla daha başarılıdır, ki günümüzde de bu böyle mi tartışılır çünkü oldukça hafif clincher lastiklerde mevcut durumda.
     
    Raven_35 bunu beğendi.
  8. Ekrem Yılmaztürk

    Ekrem Yılmaztürk Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    4 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    830
    Beğeniler:
    593
    Şehir:
    Kırklareli
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    konuyu açına da yazanlara da teşekkür ediyorum, aynı konuyu çok kez araştırdım ama bizden yeteri kadar yazan yoktu. değiştirme konusunda videoları izledim baya çook zor görünmüyor aynı işlmelere yakın işlmler clincher setler de mevcut ama benim merak ettim yapıştırma konusu, ne kullandıkları ve seyir halinde çıkma olasılığı.. bende jant bakınıyorum tubular set ile şu anki kullandığım jant-set ile ağırlık farkı oldukça fazla . farklı birşeyler daha ekleyeceği olan varsa eklerse sevinirim:in: