Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Tubelles teker yırtığı ve tubelles jantın yamulması :(

Konu, 'Tekerlekler' kısmında ekrem akkaya tarafından paylaşıldı.

  1. ekrem akkaya

    ekrem akkaya Yeni Üye

    Kayıt:
    30 Haziran 2012
    Mesajlar:
    39
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    antalya
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    1 hafta önce aldığım mavic crosstrail jant setim ve continental raceking 2.0 lastiklerimin sorunları durdurak bilmiyor arkadaşlar. ilk başlarda tahammül edilebilir seviyede olan şeyleri şimdi toplayınca kabarık bir sabıka listesi oluşuyor. sizden bilgilerinizi ve deneyimlerinizi istiyorum.
    tubelles lastiğimde 6-7 mm civarında bir yırtık var, daha tekeri kullanalı 100 km olmamıştır. belkide ilk tubelles deneyimim olduğundan bu kadar sorun yaptım. aldığım arkadaş arka tekerin slim'i fazla olmadığını söyledi. ben tam slimli olsada öyle bir yırtığı nasıl tedavı edeceğini anlayamadım. eğer yırtık dahada açılmaya devam ederse neler yapabilirim? Tubelles teker bilgilerinizi benimle paylaşırmısınız?
    [​IMG]
    ikinci bir sıkıntım jant çemberinde, bilirsiniz tubelles jantları özel bir geometriye göre yapılır hava kaçırmasın diye. ama benim çemberimde içe doğru bir yamulma var, büyük oranla teker çıkartılmaya çalışırken oluşturulmuş. çünkü tek taraflı bir yamuk. bende simetri sorunu vardır böyle şeylerde içime oturur yani, gönlüm düzelttirmekten yana ama bilgili kişilere sorduğumda bu işin riskli olabileceğini söylediler. sizin görüşünüz nedir? bu denli yamuğun bana ne gibi sıkıntıları olur?
    [​IMG]
    üçüncü sıkıntım disk fren vida yuvalarının yalama olması, 2 vida tam oturmuyor yatağına. bunu sorduğumda sıkıntı yaratmayacağını fakat freni tar tar şeklinde kullanmamam gerektiğini söylediler. hatta yarışlarda hafiflik olsun diye 2 vidayla yarışıyolar diye örnek verende oldu. ama sorun sorundur sonuçla. gittiğim kenar mahalle bisikletçisi arkaya somunla sabitledi vidayı. bunun ne gibi yan etkileri olur?
    [​IMG]
    aldığım günden beri içim huzurlu kullanamadım şu jant setini. geçende trafikte sürerken su birikintisinin üzerinde frene çok hafif dokundum ve tekerler buzun üzerindeymiş gibi kaydı, yere düşmedim çok şükür ama slick tekerlerin bile böyle kaycağını düşünmüyorum. sizinde böyle raceking tecrübeleriniz varmı?
    son olarak birşeyi daha sormak istiyorum. jant setini değiştirdikten sonra mecburen centerlock'dan 6 vida yatağına geçtiğim için rotorlarıda değiştirdim. fakat disk sürekli ötüyo, frene milim dokunduğum zaman ses gidiyo ama 2 saniye sonra tekrar aynı ses artan bir tınıda meydana geliyor. arka tekerde sallanıyor sanırım akord istiyor. ama crosstrailin yassı tellerinin böyle bir akord problemi yaratacağını düşünmüyorum ben. sizce bakıma götürmem gerekirmi yoksa el işi çözüm yapabilirmiyim kendim?
    çok fazla soru oldu biliyorum fakat hepsini ayrı ayrı konularda açmaktansa tek bir konuda toplamayı daha uygun gördüm. deneyimlerinize uygun olanları cevaplarsanız gerçekten mutlu olurum, herkese hayırlı pedallar :)
     
  2. Murat Yavuz

    Murat Yavuz Kıdemli Üye

    Kayıt:
    16 Ağustos 2012
    Mesajlar:
    317
    Beğeniler:
    93
    Şehir:
    Bursa-Isparta
    Bisiklet:
    Colnago
    Seviye:
    Lastiğe içten yama yap, slime koysanda şişirmeden bi faydası olmaz kapanmaz. Aynı janttan bendede var o yamukluk zorlamayla olacak iş değil korktum valla, düzelir mi bilmem ama deneyin mutlaka. Yalama işine ise helicoil çektir bi tamircide, somun yan duruyor mazallah bi iş gelir 6 vida tarafına gerek yok. :)
     
    ekrem akkaya bunu beğendi.
  3. mehmetsunu

    mehmetsunu İKONOKLAST

    Kayıt:
    28 Eylül 2011
    Mesajlar:
    3.388
    Beğeniler:
    6.430
    Şehir:
    kayseri
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Sevgili arkadaşım sorunlarının çözüm yollarını inan bilmiyorum. Bildiğim bir şey varsa bisikletim 100 küsür yıl önce netlik kazanmış iki üçgen formuna sadık kalmaktır. Yani sadelik. Bisikletin üzerinde geliştirilen tüm bu süslemeler bir ayak oyunu geliyor bana. Bisiklet ne kadar sadeyse geri dönüşü o kadar kesin olacaktır. ben şahsen dublekse, disk frenlere, havalı amortisöre ve daha bir yığın dalgamotora karşıyım.
     
  4. BF Okuru

    BF Okuru Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    74
    Seviye:
    Çok kötü bir manzara, hayretler içinde kaldım. :( Bişey yazman istemiyorum.
     
  5. Çağlayan

    Çağlayan Onursal Üye

    Kayıt:
    1 Nisan 2012
    Mesajlar:
    1.764
    Beğeniler:
    2.110
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    geçmiş olsun,

    bisiklet insanın arabası gibi, en küçük parçasına zarar gelse,insan ister istemez üzülüyor,

    can sağlığından öte yol yok..sağlık olsun..
     
  6. ekrem akkaya

    ekrem akkaya Yeni Üye

    Kayıt:
    30 Haziran 2012
    Mesajlar:
    39
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    antalya
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    temennim sorunları düzeltmeye çalışmaktan yana, helicoil işinin riskleri yoksa bir sorunu halletik sayılır. teker içinde sıcak yama önerileri var ama iş o safhaya kadar ilerlemişmidir bilmiyorum. şuan tekerim hava salmıyo ama ilerde yarık büyür de ne gibi sorunlarla karşılaşırım gerçekten hiç bilemiyorum. benim içime oturan daha çok jant çemberinin yamukluğu, düzeltilmeye çalışılmasıda riskli diyorlar. estetikte can sıkan bir durum, kullanışta ne gibi negatiflikleri olur acaba bu yamukluğun? dahada büyültürmüyüm ?
     
  7. ToffieBoi

    ToffieBoi Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    4.484
    Beğeniler:
    7.054
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Orbea
    Seviye:
    Lastikdeki yarığı tubeless yamaları ile tamir edebilirsin. Muhtemelen genişlemesini önler.

    Jantdaki Ezik sert bir cisime çarpmayla olmuş gibi görünüyor. Tubeless jantlarda lastiğin janta iyi oturması çok önemli. Düzeltmek sorun yaratır mı bilmiyorum. Muhtemelen sorun olmaz. Daha önce bu tamiri yaptım (aynı şekilde kaldırım kenarına çarpmış bir yol jantıydı ve tek taraflıydı ezik), herhangi bir sorun olmadı. Tubeless değildi ama.

    Disk bağlantıları bir şekilde çözülmüş. Ama hoş olmamış. Arasında 1er boşluk olsaydı 3 vidalı kullanımda sorun çıkmazdı fakat 2 tane yanyana olması iyi değil.

    Son olarak lastiğin asfaltta kayması çok normal.
    Asfalt için dizayn edilmiş bir lastik değil. Slick lastikler çok çok daha iyi yol tutuşu sağlardı asfaltta, emin olabilirsin. Arazi lastiğinden asfalt performansı bekleyemezsin.
     
    ekrem akkaya bunu beğendi.
  8. Özgür Türker

    Özgür Türker Kıdemli Üye

    Yaş:
    36
    Kayıt:
    2 Ağustos 2013
    Mesajlar:
    311
    Beğeniler:
    246
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Jant: Büyük bir darbe ile yamulmuş gibi görülüyor

    Fren diski: Uygun somun takılmamış. En iyisi herhangi bir orijinal(resimdeki siyah olanlarından sanırım) somunu sök; oto yedek parçacısına git ve bana aynısını ver de; alacağın yeni somunları tak.

    Eğer yalama olan somun değil de somunun üzerine takıldığı vida ise:

    En iyisi orjinal vidası ile birlikte orjinal somun alıp yalama ve orijinal olmayanları ile değiştirmen. Birer adet örnek olacak şekilde vida ve somunları alıp oto yedek parçacısına gidilip aynısından istenerek alınıp bisiklete takılması.

    Vida ve somunlar parçacıda ucuzdur diye düşünüyorum. Belki tanesi 50 kuruş falandır.

    Bisiklet garanti kapsamındaysa garantiden; değilse orijinal somun ve civataları bisikletin yetkili servisinden de tedarik edilebilir.
     
  9. ekrem akkaya

    ekrem akkaya Yeni Üye

    Kayıt:
    30 Haziran 2012
    Mesajlar:
    39
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    antalya
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    orjinalinde zaten somun kullanılmıyor. gittiğim kenar mahalle bisikletçisi vida çıkmasın diye yaptı onu, vida otursaydı zaten gerek kalmayacaktı ona.

    yani normal jantlarda düzeltme işlemi rahatlıkla yapılabilir tabi ama tubelessde işini bilen birine götürmek gerekir illa. şuan beyin ameliyatına gircek hasta gözüyle bakıyorum jant setine, yüzde kaç kurtulma ihtimali vardır ona göre bu düzeltme işlemini değerlendirmek istiyorum. at çöpe durumu olursa üstünden kalmamam açıkcası :(