Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

tubeless sisteme geçiş hakkında (dönüşüm kiti değil)

Konu, 'Tekerlekler' kısmında K Ayhan tarafından paylaşıldı.

  1. K Ayhan

    K Ayhan Aktif Üye

    Kayıt:
    9 Temmuz 2014
    Mesajlar:
    195
    Beğeniler:
    51
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Ayhan
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Arkadaşlar selam biz iki arkadaş tubeless sisteme geçmek istiyoruz. tubeless hakkında ne internette ne forumda detaylı bilgi yok, özelden sorduğumda kimse cevap vermiyor. 300 400 lira verip dönüşüm kiti almak yerine daha fazla verip direk tubeless jant çemberi almak daha mantıklı geliyor.

    tubeless kit denilen yapı bize çok sorunlu gibi göründüğü için ve stans dahil bütün kitlerin 700x23c kiti bulunmadığı için (stans sitesinde bir tane kit var oda 240 dolar, ona para verene kadar çember almak istiyorum) tubeless jant arıyoruz. yani yok içine bant çektin yok efendim sibop taktın sistemi değil, direk tubeless jant(jantı aldın lastiği takıp şişirdin hadi eyvallah gibi) bu konu hakkında bilgisi olan varmıdır, tubeless jant nerede satılır, sadece çember alıp kendimiz ördürsek maliyeti düşürürmü. forumda kime baksam tubeless sistem kullanıyorum diyor ama 6 7 ay öncesinin konularında soran arkadaşlara bile bilgi verilmemiş, soru sorulduktan sonra konuya bir daha cevap atılmamış. bilen birisi "tubeless jant" hakkında bir konu açarsa birçok insanın kafasındaki sorulara çare olur diye düşünüyorum. tubeless dönüştürme konusu var orada tubeless hakkında bilgi yok sadece kitler tanıtılıyor güzel bir şekilde ama ben tubeless jant ve çemberleri hakkında bilgi arıyorum. şimdiden teşekkür ederim.
     
  2. chnkrmz

    chnkrmz cimi cimi qua qua

    Yaş:
    28
    Kayıt:
    16 Şubat 2014
    Mesajlar:
    6.074
    Beğeniler:
    6.454
    Şehir:
    54karya
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    hazır konu açılmışken bende sorayım.
    mt 65 tubeles destekliyormu. sahibinden sitesinde tubeles diye satıyor. erdoğanlar sitesinde aynı jantda tubelestir demiyor.
     
  3. Ömer B.

    Ömer B. Yeni Üye

    Kayıt:
    31 Temmuz 2014
    Mesajlar:
    44
    Beğeniler:
    3
    Şehir:
    İstanbul/Antalya
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    mt65 tubeless'tır. erdoğanlardada yazıyor :)
     
  4. chnkrmz

    chnkrmz cimi cimi qua qua

    Yaş:
    28
    Kayıt:
    16 Şubat 2014
    Mesajlar:
    6.074
    Beğeniler:
    6.454
    Şehir:
    54karya
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    ben göremedim :eek:
    ama tubeless ise oleyy :D :D
    şimdi sırada güzel bi tubeles lastik bulmakta ozaman.
    bide tubeles kullanırken içine sıvı koymak farz mı sünnet mi
     
  5. Serdar Ağaya

    Serdar Ağaya Kıdemli Üye

    Kayıt:
    31 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    291
    Beğeniler:
    104
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    sivisiz olmaz
     
  6. Murat Cömez

    Murat Cömez En yeni üye - Kayıt: Az önce

    Yaş:
    43
    Kayıt:
    21 Nisan 2013
    Mesajlar:
    5.887
    Beğeniler:
    9.308
    Şehir:
    Giresun
    Adı:
    Murat Cömez
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Sivisiz neden olmaz, aciklarmisiniz?
     
  7. Serdar Ağaya

    Serdar Ağaya Kıdemli Üye

    Kayıt:
    31 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    291
    Beğeniler:
    104
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    patlarsa yolda kalirsiniz
     
    mehmet karakas bunu beğendi.
  8. Bedirhan Yorulmaz

    Bedirhan Yorulmaz Üye

    Yaş:
    19
    Kayıt:
    3 Mart 2013
    Mesajlar:
    53
    Beğeniler:
    44
    Şehir:
    Eyüp/İstanbul
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
  9. Murat Cömez

    Murat Cömez En yeni üye - Kayıt: Az önce

    Yaş:
    43
    Kayıt:
    21 Nisan 2013
    Mesajlar:
    5.887
    Beğeniler:
    9.308
    Şehir:
    Giresun
    Adı:
    Murat Cömez
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Sivi olunca yolda kalmazmi? Vereceginiz cevap bumuydu? Hic tubeles kulandinizmi?
     
    Mesut DOĞRU bunu beğendi.
  10. Serdar Ağaya

    Serdar Ağaya Kıdemli Üye

    Kayıt:
    31 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    291
    Beğeniler:
    104
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    o yaziyi okuyali cok sene oldu.sen rahat ol.
     
  11. K Ayhan

    K Ayhan Aktif Üye

    Kayıt:
    9 Temmuz 2014
    Mesajlar:
    195
    Beğeniler:
    51
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Ayhan
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    konuyla alakasız yorumların silinmesini talep ediyorum. biz tubelessten bahsediyoruz burada. başka yerde rahat olun.
     
    Mesut DOĞRU bunu beğendi.
  12. Bedirhan Yorulmaz

    Bedirhan Yorulmaz Üye

    Yaş:
    19
    Kayıt:
    3 Mart 2013
    Mesajlar:
    53
    Beğeniler:
    44
    Şehir:
    Eyüp/İstanbul
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    Yazıyı Ayhan Kıravat için paylaşmak istedim. Bilginizi sorgulayacak halim yok , merak ettiğim bir konu , daha açıklayıcı cevaplarla hepimize yardımcı olmanızı beklerdim
     
    Mesut DOĞRU bunu beğendi.
  13. Berke

    Berke Road Bike Cyclist

    Kayıt:
    21 Haziran 2013
    Mesajlar:
    5.797
    Beğeniler:
    8.802
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Sıvısız da kullanılıyor.
    Sıvı, lastiğe bir şey batınca deliği daha çabuk kapatıyor ama sıvı olmadığı taktirde de lastik hemen kullanılamaz hale gelmiyor.
     
  14. Mehmet Altuğ

    Mehmet Altuğ surrender.to.music

    Kayıt:
    10 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    747
    Beğeniler:
    1.153
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Mavic Crossmark SLR jantlar üzerinde Scott OXYD tubeless lastik kullanıyorum. Fabrika verilerine göre bu lastik kevlar ile güçlendirilmiş patlak korumasına sahip. Ancak geçen hafta araziye girdiğimde arka lastiğim patladı. Tabii beni yolda bırakmadı, zira lastiğin patladığını 1 gün sonra farkettim; iki yerde kılcal düzeyde (diken batmış herhalde) patlak oluşmuş.

    Tubeless lastiklerin avantajı burada ortaya çıkıyor, ufak patlaklarda lastik hemen inmiyor ve sizi eve götürecek kadar lastik basıncı oluyor lastikte.

    Stan's gibi lateks bazlı patlak önleyicileri kullanmak istememiştim, zira 6 ayda bir yenilenmesi gerekiyor. Delta Bisiklet'in ithal ettiği Slime marka sıvı siparişi verdim ben de. Delta'nın sitesindeki verilere göre 2 yıl boyunca sıvıyı yenilemek gerekmiyormuş. Önümüzdeki hafta sıvı elimde olacak, haftasonu sıvı takviyeli lastiklerimle birlikte tekrar aynı rotada araziye çıkacağım, izlenimlerimi yazarım yine buraya.

    Jant - lastik konusuna gelince. Benim jantlarım ve lastiklerim UST. Eğer UST uyumlu bir jantınız varsa, UST logosu taşıyan herhangi bir tubeless lastik, hiçbir dönüştürme kiti kullanmadan işinizi görecektir. UST, Mavic'in geliştirdiği ve sonrasında bir endüstri standardına dönüşmüş bir tubeless teknolojisi. Farklı markaların farklı isimler altında tubeless teknolojileri de bulunuyor ama onlar hakkında detaylı bilgim yok.
     
  15. muratcolakoglu

    muratcolakoglu Onursal Üye

    Kayıt:
    19 Haziran 2012
    Mesajlar:
    2.869
    Beğeniler:
    517
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Colnago
    Seviye:

    Tubeless'e geçerek ne elde etmek istiyorsunuz?
     
  16. Serdar Ağaya

    Serdar Ağaya Kıdemli Üye

    Kayıt:
    31 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    291
    Beğeniler:
    104
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    eger gercek anlamda tubeless kullanmak istiyorsaniz.öncelikle tubeless lastik kesinlikle almaniz gerrkiyor.daha sonra gerekli siviyi mutlaka yeteri miktarda koymaniz gerrkiyor.eger sivi koymazsaniz basiniza talihsiz vakalar gelecektir.burda sivinin onlemi cok tabiki.ama bazi delikleri sivilar bile kapatamiyor.
     
  17. Serdar Ağaya

    Serdar Ağaya Kıdemli Üye

    Kayıt:
    31 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    291
    Beğeniler:
    104
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    evet siviya gerek yok.eger bisiklete formula pistinde bineceksen gerek yok dogru.
     
    mehmet karakas bunu beğendi.
  18. K Ayhan

    K Ayhan Aktif Üye

    Kayıt:
    9 Temmuz 2014
    Mesajlar:
    195
    Beğeniler:
    51
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Ayhan
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    iç lastik patlamasını önlemek, hazır jantları değiştirecekken tubeless sisteme geçiş yaparak maliyeti ortlamak vs. tubeless sistemi ne için bulunduysa onun için kullanmak istiyorum. amacı daha verimli olması ise daha verimli olması için, daha sağlam olmasıysa daha sağlam olması için tubeless sisteme geçmek istiyorum.
     
  19. Murat Cömez

    Murat Cömez En yeni üye - Kayıt: Az önce

    Yaş:
    43
    Kayıt:
    21 Nisan 2013
    Mesajlar:
    5.887
    Beğeniler:
    9.308
    Şehir:
    Giresun
    Adı:
    Murat Cömez
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Siviya arazide de gerek yok, ben senelerdir tubeles kullaniyorum, ilk basta sivili kullanmistim ama sonra sivi koymadan kullanmaya basladim. Eger bir bisiklet arazi de kullanilacaksa, sivi degil celik de olsa yaninda daima bir ic lastik bulundurmak gerekiyor.

    Eger tubelese gecme sansin varsa gec, kesinlikle tavsiye ederim. Sivi falanda kullanmani da tavsiye etmem, gereksiz agirlik oluyor. Bir lastik yarilinca sivi bile o lastigi kurtaramaz.
     
    Mesut DOĞRU bunu beğendi.
  20. muratcolakoglu

    muratcolakoglu Onursal Üye

    Kayıt:
    19 Haziran 2012
    Mesajlar:
    2.869
    Beğeniler:
    517
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Colnago
    Seviye:

    Patlamaya dayanıklı lastik kullandın mı? Bu tip lastikler çok iyi sonuç veriyor. Ben 2 yıldır patlamaya dayanıklı lastik kullanıyorum sadece bir kere taşa çarptığım için lastik patladı (yılan ısırığı) yani birşey girip patlamadı.