Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Tubeless lastikler nasıl takılır ?

Konu, 'Tekerlekler' kısmında Onur Gençoğlu tarafından paylaşıldı.

  1. Onur Gençoğlu

    Onur Gençoğlu Aktif Üye

    Kayıt:
    26 Eylül 2012
    Mesajlar:
    121
    Beğeniler:
    27
    Şehir:
    Bursa-Ankara
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Merhaba arkadaşlar. Forumda konu başlıklarından arayarak bu soruma bir çözüm aradım ama bulamadım. Konu içlerinde anlatım varsa kusuruma bakmayın.

    Tubeless lastiklerin nasıl takıldığını anlatan bir yazı-video-resimli anlatım varsa paylaşırsanız sevinirim. Güzel bir anlatım gelirse konuda sabitlenebilir belki.

    Teşekkürler, iyi pedallar .
     
    Murat Yavuz bunu beğendi.
  2. Murat B.

    Murat B. Forum Trolü

    Kayıt:
    23 Eylül 2013
    Mesajlar:
    2.332
    Beğeniler:
    4.886
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
     
    Murat Cömez bunu beğendi.
    Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı: 4 Ocak 2015
  3. Onur Kuzik

    Onur Kuzik Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    20 Kasım 2013
    Mesajlar:
    512
    Beğeniler:
    422
    Şehir:
    Istanbul
    Seviye:
    Mehmet Oğuz CAN, Rehavet ve Murat B. bunu beğendi.
    Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı: 4 Ocak 2015
  4. Murat B.

    Murat B. Forum Trolü

    Kayıt:
    23 Eylül 2013
    Mesajlar:
    2.332
    Beğeniler:
    4.886
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Onur Kuzik bunu beğendi.
    Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı: 4 Ocak 2015
  5. Onur Kuzik

    Onur Kuzik Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    20 Kasım 2013
    Mesajlar:
    512
    Beğeniler:
    422
    Şehir:
    Istanbul
    Seviye:
    Siz değiştirdiğinizi farkedince, bende o cümlemi kaldırdım :in: :)
     
    Murat B. bunu beğendi.
  6. Onur Gençoğlu

    Onur Gençoğlu Aktif Üye

    Kayıt:
    26 Eylül 2012
    Mesajlar:
    121
    Beğeniler:
    27
    Şehir:
    Bursa-Ankara
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Onur ve Murat Bey cevaplarınız için teşekkür ederim.

    Onur Bey'in paylaştığı videoda tubeless sıvısını direk lastiğin içine döküyor. Ben sanki sibobtan doldurulduğunu hatırlıyorum. Yanlış mı hatırlıyorum acaba :)
     
  7. Murat B.

    Murat B. Forum Trolü

    Kayıt:
    23 Eylül 2013
    Mesajlar:
    2.332
    Beğeniler:
    4.886
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    "Tubeless sıvısı" dediğiniz patlak önleyici. Tubeless lastikleri bu sıvı olmadan kullanabileceğiniz gibi iç lastikli sistemlerde de patlak önleyici kullanabilirsiniz. Genelde yapılan, sibopun mekanizmasını çıkartıp, borudan farkı olmayan sibop gövdesinden içeri doldurmak. Lastiğin içine döküldüğünü ben de ilk kez görüyorum, ancak mekanizmayı çıkarmadan siboptan doldurmayı denersensiz sibop kullanılmaz hale gelir.
     
  8. Onur Gençoğlu

    Onur Gençoğlu Aktif Üye

    Kayıt:
    26 Eylül 2012
    Mesajlar:
    121
    Beğeniler:
    27
    Şehir:
    Bursa-Ankara
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Sağolun teşekkürler.
    Hava basma işinde de zorluklar oluyormuş diye duydum. Yukarıdaki dökümanda gayet kolay anlatmış :)) Yazıldığı gibi kolay oturuyor mu ? Eğer oturuyorsa hava basma işleminde sorun olmaz diye düşünüyorum.
     
  9. ToffieBoi

    ToffieBoi Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    4.484
    Beğeniler:
    7.047
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Orbea
    Seviye:
    MTB ve yol bisikletinde, tubeless lastiklerin montajı birbirine çok yakın aslında.

    Yol bisikletindeki tek sorun, jant çok dar olduğu için işlemin biraz daha zorlaşması. Bunu da, lastiği bir süre sıcak suda bekletip, sonra sabunlayarak takmak çözüyor.

    Normal lastiklerden farklı olarak, lastiği sibop tarafından değil de diğer taraftan geçirmeniz, en son sibop tarafını oturtmanız gerekiyor.
    Bundan sonra da kompresör ya da benzinci yardımı ile, lastiğe bir anda yüksek miktarda hava göndermeniz gerekiyor. Bu ani basınç artışı, zaten sabunlu olan lastik yanaklarının janta oturmasını sağlıyor.
    Ondan sonra normal pompa ile şişirip indirebilirsiniz.

    Sıvıyı nereden nasıl doldurduğunuz önemsiz. Fakat bazı sibopların içi çıkmadığı için, mecburen lastiğin içine boşaltmak gerekiyor sıvıyı.

    Son olarak da, tubeless lasiklerin yanaklarının, özellikle janta oturan diş kısmının kusursuz olması gerekiyor.
     
  10. Onur Kuzik

    Onur Kuzik Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    20 Kasım 2013
    Mesajlar:
    512
    Beğeniler:
    422
    Şehir:
    Istanbul
    Seviye:
    Lastikler genelde öyle videolardaki gibi kolay oturmaz :) Aslında videolarda da kolay oturmuyor ama oraları hızlı geçiyorlar :) Özellikle son noktalarda biraz kuvvet gerektirebilir. Hafif sabunlu su bazen çok işe yarar.
    Ancak tubless lastiklerde önemli bir konu lastik levyesi kullanılması biraz riskli. Farkında olmadan jant kordonunun zedeleyebilrisiniz ve zedelenen kordon janta oturmaz ve hava kaçırır.
    Bu nedenle levye kullanmamaya özen gösterin. Lastik janta kitlendikten sonra hava basmada sorun yaşayacağınızı sanmıyorum.
    Ancak dokümanda söylediği gibi, janta hava basıp sonra havayı söndürün. Söndürdüğünüzde hala lastiğin janta kiltili kalması gerekiyor. Eğer sorun yoksa tekrar hava basıp kullanmaya başlayabilirsiniz.
     
  11. Onur Gençoğlu

    Onur Gençoğlu Aktif Üye

    Kayıt:
    26 Eylül 2012
    Mesajlar:
    121
    Beğeniler:
    27
    Şehir:
    Bursa-Ankara
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Bilgiler için teşekkürler.

    Bugün anladığım kadarıyla uğraşıp lastiklerimi takabildim. Önce lastiği tek taraftan takıp sıvıyı doldurdum, daha sonra lastiği diğer taraftan da taktım ve beklendiği gibi lastik oturmadı :) Lastiği oturtmak için milden tutup hafifçe bastırarak bir kaç tur attım bahçede ve lastikler tam anlamıyla oturdu. 20 dakika uğraşıp oturtamadım lastiği bu şekilde 3-4dk içinde oturtmayı başardım ve standart bir pompa ile hiç zorluk çekmeden havasını bastım.

    Belki şansım vardı lastik oturdu ama mecbur kalırsanız sizde bir deneyin :)
     
  12. Rehavet

    Rehavet Kıdemli Üye

    Kayıt:
    1 Eylül 2013
    Mesajlar:
    341
    Beğeniler:
    145
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    tublesin avantajı nedir ? daha hafif olmasından başka ?
     
  13. ToffieBoi

    ToffieBoi Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    4.484
    Beğeniler:
    7.047
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Orbea
    Seviye:
    Hafiflikten çok, daha düşük basınçla kullanılabilmesi. İç lastik olmadığı için yuvarlanma direnci daha yüksek ayrıca.
     
  14. Serdar Unalan

    Serdar Unalan Aktif Üye

    Yaş:
    44
    Kayıt:
    16 Aralık 2012
    Mesajlar:
    178
    Beğeniler:
    89
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Yuvarlanma direncinin düşük olması tercih edilmez mi?
     
  15. Onur Gençoğlu

    Onur Gençoğlu Aktif Üye

    Kayıt:
    26 Eylül 2012
    Mesajlar:
    121
    Beğeniler:
    27
    Şehir:
    Bursa-Ankara
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Lastik patladı derdi ortadan kalkıyor.
     
  16. ToffieBoi

    ToffieBoi Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    4.484
    Beğeniler:
    7.047
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Orbea
    Seviye:
    Pardon. Yanlış yazmışım.
    Bütün gece ders çalışıp, sabah foruma girince böyle oluyor :/
     
  17. Rehavet

    Rehavet Kıdemli Üye

    Kayıt:
    1 Eylül 2013
    Mesajlar:
    341
    Beğeniler:
    145
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    sirkeciye gittiğimde efor a kron xc5000 e tubless takılıyormuş özel bantı falan varmış sizde varmı diye sorduğumda öyle bişey yok dediler
     
  18. Onur Gençoğlu

    Onur Gençoğlu Aktif Üye

    Kayıt:
    26 Eylül 2012
    Mesajlar:
    121
    Beğeniler:
    27
    Şehir:
    Bursa-Ankara
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Tubeless olmayan sistemler kit ile tubeless'a çevrilebiliyor diye biliyorum.
    Şu linkteki ürün ile yapılıyor.
    http://www.starbike.com/en/dt-swiss-tubelesskit/