Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Tubeless lastik niye?

Konu, 'Tekerlekler' kısmında ratm tarafından paylaşıldı.

  1. ratm

    ratm Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    16 Nisan 2009
    Mesajlar:
    633
    Beğeniler:
    933
    Şehir:
    izmir
    Adı:
    Hakan Engin
    Seviye:
    Açıkcası bu konuyu araştırabilirdim, sormayabilirdim fakat havalar soğumaya başlayınca forumdaki konu sayısı düşüyor, en azından biraz katkı olsun istedim. Doğal bir şekilde güzel havalarda bisiklete ilgi çok daha fazla oluyor ama kötü havalarda da bisikleti terk etmemek lazım.
    .. şeklinde bir girizgahtan sonra asıl merak ettiğim konuya geleyim.
    Tubeless lastikleri şimdiye kadar hiç araştırmadım, nedir ne değildir tam bilmiyorum, ama merak ediyorum. Tubeless lastikler diğer iç lastiği olan lastiklere göre nasıl avantajı ve dezavantajı vardır? Niye tubeless lastikler kullanırlar, bu lastikler patlamaya karşı daha mı dayanıklıdır, patladığında yamalamak daha mı zordur veya kolaydır, lastiği değiştirmek diğerlerine göre daha mı zordur gibi sorular aklıma geliyor. Özellikle MTB için mantıklı mıdır? Yardımcı olacak arkadaşlara şimdiden teşekkür..
     
  2. Hamit E.

    Hamit E. Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    21 Eylül 2013
    Mesajlar:
    968
    Beğeniler:
    431
    Şehir:
    İzmir
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    1ci etken iç lastiğin ağırlığından kurtulmak.
     
  3. Berke

    Berke Road Bike Cyclist

    Kayıt:
    21 Haziran 2013
    Mesajlar:
    5.797
    Beğeniler:
    8.803
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    0:55
    2:25
    2:53
    3:10
    3:25

     
    basri, U BoRa ve ratm bunu beğendi.
    Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı: 4 Ocak 2015
  4. Murat B.

    Murat B. Forum Trolü

    Kayıt:
    23 Eylül 2013
    Mesajlar:
    2.332
    Beğeniler:
    4.887
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Aslında pek bir ağırlık avantajları yok, en büyük artısı iç lastikten ve dolayısıyla yılan ısırığı denilen patlaklardan kurtulmak.

     
    ratm bunu beğendi.
    Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı: 4 Ocak 2015
  5. Berke

    Berke Road Bike Cyclist

    Kayıt:
    21 Haziran 2013
    Mesajlar:
    5.797
    Beğeniler:
    8.803
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Abi sen tubeless kullanıyor musun?
     
  6. Murat B.

    Murat B. Forum Trolü

    Kayıt:
    23 Eylül 2013
    Mesajlar:
    2.332
    Beğeniler:
    4.887
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Hayır kullanmıyorum, iç lastikli sistemin rahatlığını tercih ediyorum. O kadar uğraşacak olsam da tubulara geçerdim, tubelessa değil.
     
    Berke bunu beğendi.
  7. Mehmet Altuğ

    Mehmet Altuğ surrender.to.music

    Kayıt:
    10 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    749
    Beğeniler:
    1.157
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Tubeless lastiklerin en büyük avantajı, Murat beyin de belirttiği gibi iç lastikte oluşabilecek "yılan ısırığı" şeklinde tabir edilen patlaklardan tamamen muaf oluşunuz :) Ayrıca (MTB'ler için konuşuyorum), arazi sürüşlerinde, iç lastikli sistemlerde kullanılması mümkün olmayan düşük lastik basıncı ile kullanımın mümkün olması ve bu sayede çok daha iyi yol tutuş performansı sunması gibi avantajları da var.

    Patlakların tamiratı içinse önleminizi baştan alabilir ve en baştan patlak önleyici sıvı (Slime, Stan's gibi) kullanabilirsiniz. Stan's gibi latex bazlı sıvıların 6 ayda bir yenilenmesi gerekiyor yalnız. Slime ise yenileme süresi olarak 2 yıl değerini vermiş. Ben kendi tubeless lastiklerimde, daha seyrek bakım gerektirdiği için Slime kullanıyorum.

    Tubeless lastikleri değiştirmek zor değil, sadece şuna dikkat etmeniz gerekiyor: Lastiği janta geçirip janttan sökerken levye kullanmamalısınız. Levye kullanırsanız, lastiğin çeperlerinde bulunan ve tubeless janttaki kanallara yerleşerek sızdırmazlık sağlayan kısmı (ecnebiler buna "beed" diyorlar) zedeleyebilir ve lastiği kullanılamaz hale getirebilirsiniz.
     
    ratm bunu beğendi.
  8. Çağatay Y.

    Çağatay Y. Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    5 Ağustos 2014
    Mesajlar:
    616
    Beğeniler:
    137
    Şehir:
    Malatya
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Aslında kışın bisiklet sürülmesi güzelde dershaneden okuldan zaman bulunamayabiliyor.
     
  9. ratm

    ratm Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    16 Nisan 2009
    Mesajlar:
    633
    Beğeniler:
    933
    Şehir:
    izmir
    Adı:
    Hakan Engin
    Seviye:
    Cevaplar için teşekkürler. Anladığım kadarıyla tubeless kullananlar mutlaka slime gibi patlak önleyici sıvıları da kullanıyorlar yanında. Bu şekilde kullanımda kesinlikle patlama söz konusu olmuyor mu? Bu yıllık bakım yaparken içindeki sıvıyı tamamen lastikten temizleyip tekrar içine yeni sıvıyı mı basıyorsunuz?

    Bir sorum daha olacak, mtb kullanımında, iç lastikli sistemlerde düşük lastik basıncı mümkün olmuyor demişsiniz, niye mümkün değil onu anlamadım.
     
  10. Mehmet Altuğ

    Mehmet Altuğ surrender.to.music

    Kayıt:
    10 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    749
    Beğeniler:
    1.157
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Kesinlikle patlama olmuyor diye bir şey yok maalesef. Patlak önleyici sıvılar, 3 mm'ye kadar olan patlakları onarabiliyor; daha büyük patlaklarda lastiğe yama yapmak zorunda kalıyorsunuz.

    Yıllık bakım için bir şey diyemeyeceğim, zira tubeless sisteme henüz birkaç ay önce geçiş yaptım :) Ancak kullandığım patlak önleyici sıvı olan Slime'ın üreticisi, sıvının 2 senede bir yenilenmesi gerektiğini belirtiyor.

    İç lastikli kullanımda lastiği düşük hava basıncı ile şişirirseniz, lastiğiniz sert veya sivri bir cisme (bu bir kaya parçası veya kaldırım köşesi olabilir) hızla vurduğunda iç lastikte "yılan ısırığı" şeklinde patlak oluşabilir; bu cisimle jant arasında sıkışan iç lastik yırtılır ve patlar. Tubeless lastiklerde iç lastik olmadığı için, doğal olarak böyle patlaklar meydana gelmez; bu da daha düşük lastik basıncı kullanabilmeniz anlamına gelir.
     
    ratm bunu beğendi.