Tubeless jant setinde iç lastik ve normal dış lastik kullanılır mı?

mehmetsunu

Kaldato ile sohbeti kestim.
Kayıt
28 Eylül 2011
Mesaj
5.665
Tepki
13.463
Şehir
kayseri
Başlangıç
2010—11
Bisiklet
Cube
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Sorum şu: Bu jant seti tubeless hazır jantlar kullanılarak yapılmıştır ibaresi olan 28 inç bir jant setinde iç lastik ve normal lastik kullanılabilir mi. Yani iç lastik ve normal lastik uyumlumudur.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kadircetin09
Scudo

mehmetsunu

Kaldato ile sohbeti kestim.
Kayıt
28 Eylül 2011
Mesaj
5.665
Tepki
13.463
Şehir
kayseri
Başlangıç
2010—11
Bisiklet
Cube
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Ali Bozbey beye teşekkürlerimi sunarım. Bu konu hakkında bilgi ve tecrübesi olan başka arkadaş varmı. Alma arifesindeyim bizim 700 tl .... gitmesin sonra.
 

Engin er.

Aktif Üye
Kayıt
3 Ekim 2015
Mesaj
186
Tepki
280
Yaş
44
Şehir
Denizli
İsim
Engin E.
Bisiklet
Cannondale
@mehmetsunu bey, çok emin değilim ama çemberler tubeless uyumlu ya da uyumsuz yapılıyor. uyumlu olanları iç lastikle birlikte de kullanabilirsiniz. ultegra jant bakarken benim de dikkatimi çekmişti. isterseniz bir bakın derim.
 
  • Beğen
Tepkiler: mehmetsunu

Yılmaz Uyar

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Nisan 2009
Mesaj
1.000
Tepki
758
Yaş
69
Şehir
Ankara
Tubeless jant seti avantajı, buna uygun aparat ile tubeless uyumlu dış lastikle (iç lastik olmadan) kullanmak. Bu jantsetine aynı zamanda normal iç lastik ve dış lastik takmak. Alt bölümde MTB ve Yol için uygulanır mantığını gösteren resim yükledim.

Birde tubular sistem var. Tubular iyi/güzel ama çok zahmetli ve lastik fiyatları çok yüksek. Tubular lastik patladığında üzücü oluyor ve tamiri ugraşması bir dert. Takarken yapışkan sistem ayrı sorun. Sponsor yoksa hiç düşünmem bile.

Eğer gerekli değilse (performans/yarış/TT denemesi gibi) normal dış ve iç lastik ile kullanmak en uygun çözüm. (Genel olarak yol bisikleti için yazdım)

Tubeless-Tires.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: mehmetsunu

Yavuz S.

Forum Bağımlısı
Kayıt
13 Eylül 2014
Mesaj
1.153
Tepki
2.419
Yaş
37
Şehir
KKTC
Başlangıç
2008—09
Bisiklet
Specialized
Bisiklet türü
Yol bisikleti
çatır çatır kullanılır ben kullanıyorum. Hatta tubeless dış lastiğin içinde iç lastikli olarak.
 
Kayıt
3 Ocak 2021
Mesaj
4
Tepki
2
Yaş
18
Şehir
MUĞLA
İsim
Mustafa Talha EREN
Başlangıç
2016—17
Bisiklet
KTM
Bisiklet türü
Yol bisikleti
normal jant setine misal fsa team 30 tubeless lastik takabilirmiyim yardımcı olursanız sevinirim
 

Oğuz K.

Üye
Kayıt
28 Ağustos 2017
Mesaj
54
Tepki
177
Yaş
30
Şehir
Adana
İsim
Oğuz
Başlangıç
2016—17
Bisiklet
b'Twin
Bisiklet türü
Yol bisikleti
normal jant setine misal fsa team 30 tubeless lastik takabilirmiyim yardımcı olursanız sevinirim
tubeless uyumlu sibop
tubeless uyumlu jant sargısı teoride olur. Pratiğini de sıvının sızıp sızmamasını deneme yanılma yaparak gözlemleyeceksiniz.

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: mustafa_talha.e
Kayıt
25 Temmuz 2018
Mesaj
2.132
Tepki
5.345
Şehir
Kayseri
Başlangıç
2013—14
Bisiklet
Merida
Bisiklet türü
Yol bisikleti
normal jant setine misal fsa team 30 tubeless lastik takabilirmiyim yardımcı olursanız sevinirim
Lastiği iç lastik le kullanabilirsiniz. Tubeless olarak kullanmanız mümkün görünmüyor çünkü söylediğinize göre jantınız Tubeless Ready değil.

Jant Çeşitlerine kısaca bakalım

Chilencer
İç lastikle kullanılır.
Tubeless lastik takılır ama yine iç lastikli kullanılır çünkü jant kenarları Tubeless için uygun değildir.

Tubeless Ready
İç lastikle kullanılır ama Tubeless şeridi çekilerek Tubeless'a dönüştürülebilir. Tubeless Ready lastikler ile Tubeless olarak kullanılabilir. Bu lastiklerin kenarları chilencer lastiklere göre daha sert ve çıkıntısı daha belirgindir. Aynı şekilde jantın girintili kısmı da daha belirgindir.

Tubeless
İç lastiksiz kullanım için şerit çekmeye gerek yoktur
İç lastikle de kullanılabilir jantın yanakları Tubeless Ready ile aynıdır.


Tubular
Bu jantın yapısı diğerlerinden çok farklıdır jant ile sadece tubular lastikler kullanılabilir. Tubular lastikleri güçlendirilmiş iç lastiklere benzetebiliriz. Ancak çok pahalıdırlar sadece lastikleri almak kurulum için yetmez sıvısını ve yapıştırıcısını da almak gerekir. Lastik janta yapıştırılarak kullanılır. Patladığı zaman tamiratı imkansız gibidir idamesi maddi güç ister. Bir yırtık yaklaşık 1200 TL lastiklerin ömrü 2000 km gibi yani patlamasa bile her 2000 km de 2400 TL 😬

Tubeless ve tubular kullanımda lastik içine yaklaşık 30 ml sıvı sıkılarak diken patlağı veya başka nedenlerle küçük deliklerin oluşması sırasında sıvının oksijen ile teması esnasında katılaşatak deliği tıkanması hedeflenir. Kullanıcı lastiğin patladığının ve tamir edildiğinin çoğu zaman farkına bile varamaz. Ancak sıvıların kullanım ömrü vardır kimyasal özelliğini kaybettiğinde artık patlakları kapatamaz ve yenilenmesi gerekir. Geçici çözüm sıvı ilavesidir. Bu da lastiğin ağırlaşmasına neden olur. Tubeless Ready lastiklerden sıvı değişimi sırasında jantın içine çekilen şeridin de değiştirilmesi gerekir.

Son bir kaç ayda edindiğim bilgiler bunlar. Tubular lastik fiyatları marka ve modele göre değişir yurt dışından daha ucuza gelebilir ama %50 yi geçmez örnek bana gelen lastiğin fiyatından verilmiştir. 😬
Tubular maceram başlamadan bitti. bunda da vardır bir hayır deyip Tubeless a geçtim ama şuan Tubeless siboplarım da gelmesine rağmen baharı bekliyorum ilk kullanım için
 
Son düzenleme:

İhsan59

Üye
Kayıt
16 Ocak 2018
Mesaj
1
Tepki
0
Yaş
55
Şehir
Tekirdağ
İsim
İhsan Tabanlar
Bisiklet
Salcano
schwalbe pro öne iç lastik uyumlu tubulees lastiğim var ama iç lastik takınca dış lastik atlama yapıyor bunu nasıl düzeltirim