Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Tubeless hakkında biraz bilgi ve yardım

Konu, 'Tekerlekler' kısmında Ercan Bayram tarafından paylaşıldı.

  1. Ercan Bayram

    Ercan Bayram Onursal Üye

    Kayıt:
    27 Ocak 2006
    Mesajlar:
    2.092
    Beğeniler:
    1.655
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Merhabalar

    Tubeless e geçmeyi düşünüyorum
    geçtim sayılır aslında :)

    şimdi Tubeless tamir kiti ve tamiri hakkında yaklaşık 90-120 dakkadır araştırma yapıyorum...

    Elle tutlur bir video göremedim :) tamir & montaj

    jant seti olarak mavic crossland ust kullanacağım inşallah!

    iç profildeki derin olan kısma (kanala) lastiğin yanaklarını oturtmadıkları için tubeless janta dış lastik takmak zor iş gibi bir çok yazı okudum :)

    sonradan keşfedenler ise kolaymış! boşa kan ter dökmüşüz gibi yazıları buldum okudum :)


    şimdi kafama takılan birçok soru var aslında:rolleyes:

    birkaç yerde okudum
    tubeless tamir kiti olarak hutchinson set baya bir tutuluyor(MUŞ)!
    (Tavsiyeniz varsa duymak isterim!!)

    (pricepointte çok ucuz tamir kitleri de mevcut
    TR de varsa bizim işyeri sahiplerimiz kazansın!!!
    ama aynı tamir kitinin çok farklı fiyatlarını görünce şaştım kaldım!!!
    Uygun fiyatlı bir set olarak tavsiyeniz var mı???)

    1mm nin üzerindeki deliklerde ise lastiği söküp iç lastik takarak devam edin gibi yazılar okudum

    varsayalım lastik patladı; deliğimiz 1mm den büyük
    Slime veya Stan's sıvısı bu deliği kapatabiliyor mu?

    kapatamıyorsa;
    jant sökülüp normal iç lastikli olarak kullanım için
    tubeless sibobu sökülecek mecburen
    bu siboplar tek kullanımlık mı(ust)?

    delik büyük stan's veya slime sıvımız yok (varsayalım)
    iç lastik de yok sadece yamamız var elimizde!

    dış lastiği söküp yama dış lastiğe yama yaptıktan sonra hava kartuşları olmadan micro pompa ile şişirebiliyormuyuz?

    içlerinden
    Ercan; Amma soru sormuşsun okurken öldüm bir de cevap mı vereceğiz şimdi diyenler olabilir!

    Antalyadaki birkaç abim bana tubeless hakkında öyle bir anlatımda bulundular ki!
    nerdeyse arabalarındaki lastiklere bile iç lastik takacaklar :D:D:D
    o derecede yani :D
    ;)


    Vereceğiniz tavsiyeler nelerdir ?
    Başlangıçta öğrenmek araştırmak bizlere göre
    Alıp da ne yapacam ben şimdi diye dizlerimizi dövmek
    Bisiklet Forum üyelerine göre değil bence!!!:cool:

    yardım öneri ve bilgilerinizi tecrübelerinizi bekliyorum :in:

    Ercan...
     
  2. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Ercan'ım öncelikle bizim memleketimizde de tubeless yama kitleri var (sanırım Park Tool falan da var hatta).
    1 mm'nin üzerindeki patlaklar için kandırmışlar seni :p. Minik patlaklarda bence yamadan önce ilk tercih kauçuk fitil olmalı. Bu fitilleri özel bir tel yardımı ile patlağa sokuyorsun, hızla çekiyorsun. Hoop tubeless lastik tamir edilmiş oluyor. 15 sn :) Hem de hızlı davranırsan hava da kaçırmamış olursun.
    Slime ve Stand sanırım 3mm.den sonraki delikler için çaresiz kalıyor. Bu bilginin detayını kendi sitelerinde bulabilirsin ;).
    Sibobu söktükten sonra tekrar kullanabilirsin. O kadar karmaşık bir şey değil. Ancak sibopların da 15 € kadar olduğunu unutma ;) Ona göre kibar davran :D
    Hava kartuşu olmadan minik bir pompayla hava basmak ciddi zorlayabilir. Özellikle ilk başta lastiğin oturması için bir anda fazlaca hava basmak gerekiyor. Ama unutma, Mavic'in jant setleriyle beraber oto sibobuna çevirici bir adaptör de standart olarak geliyor ;)
     
    Uğur Taşdemir bunu beğendi.
  3. Uğur Taşdemir

    Uğur Taşdemir Bisikletkolik

    Kayıt:
    8 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    1.030
    Beğeniler:
    658
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Ercancım, bendeki tubeless tamir kitleri resimdekiler. Stan's denilen sıvıyı lastiğin içine döküyoruz ve orada kalıyor, fitil ise büyük (2-4 mm ) patlaklarda devreye giriyor. Dikenler için birşey yapmana gerek yok, yerinden çıkartma yeter, gerçi stans varsa yerinden çıkartılan dikenin deliği önemsiz. Bu işlemi lastik inmeye başladığında yapıyoruz. Fitilleme işlemi bittiğinde lastikten hava kaçmaması patlağa ne kadar hızlı müdahale ettiğinizle orantılıdır. Hava kaçmaması için yapılması gereken ilk şey bisikletten inmektir, tubeless lastiklerde yanaklar janttan ayrılırsa ve yanınızda basınçlı bir hava kaynağı yoksa işiniz zorlaşır. Ben küçük el pompasıyla da yanak oturtabiliyorum ama çok uzun süredir tubeless kullanmamın verdiği tecrübe var. Fitilleme bitince kaçan hava pompa ile takviye edilir ve yola devam, yallah turbo... :D
     
    Ercan Bayram ve HaliliOzturk bunu beğendi.
  4. Ercan Bayram

    Ercan Bayram Onursal Üye

    Kayıt:
    27 Ocak 2006
    Mesajlar:
    2.092
    Beğeniler:
    1.655
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    :)

    Çoook teşekkür ederim
    Halil & Uğur abi

    Öğrenilecek çok şey var ;)
     
  5. ibrahim26

    ibrahim26 Kıdemli Üye

    Kayıt:
    24 Nisan 2007
    Mesajlar:
    254
    Beğeniler:
    37
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    hocam rica etsem, tubeless janta normal dış lastik takmanın kolay yolunu açıklar mısınız. zira her lastik değiştirmede lastigi kanallara oturturken sırtımdan terler bosalıyor. kolay yol var mıdır diye arastırırken bir tek sizin mesajınızı bulabildim. yardımcı olursanız cok sevinirim.
     
  6. memocy

    memocy Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    14 Eylül 2004
    Mesajlar:
    969
    Beğeniler:
    740
    Şehir:
    ANKARA
    Seviye:
    bir süngere azıcık sıvı deterjan koy ve su ile köpürt.. dış lastiğin jantı kavrayan yerlerine bunu sür.. sonra dış lastiğin 1 kenarını janttaki orta derinliğe yerleştir,sonrada diğer kısmı içeri sokmak için iyice gerdir.. son 10-15 cm lik yeri yerleştirirken gerekirse tekrar köpük ile kayganlaştır,avucunun içi ile iyice gererek ve ağırlığını vererek kalan kısmı yerleştir,gerekirse o anda plastik levye kullan. kesin girecektir. :)
     
    ibrahim26 ve d.berkay bunu beğendi.
  7. ahmet emin aydın

    ahmet emin aydın Aktif Üye

    Kayıt:
    24 Ağustos 2014
    Mesajlar:
    177
    Beğeniler:
    77
    Şehir:
    çanakkale/yenice
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    Herkese merhabalar bende kron xc 500 var ve üzerinde orjinal jantları var ve 1.95 iç lastikli lastik var ben geçen gün gidip bisikletciden dış lastik aldım ve eve gelip baktım tubeless yazıyor 250tl de para verdim ben bunu bisiklete nasıl taktırım burda sanayiide bisikletçiye yaptırıcam yapabilirmi veya iç lastik takılırmı bir arkadaşım maxxis larsen tt kullanıyor onda iç lastik var nasıl yapıcaz bu işi şimdiden teşekkürler...
     

    Ekli Dosyalar:

  8. ataberkdönmez

    ataberkdönmez Yeni Üye

    Yaş:
    20
    Kayıt:
    7 Mayıs 2015
    Mesajlar:
    33
    Beğeniler:
    40
    Şehir:
    Tekirdağ
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Tubeless lastikler aynı zamanda iç lastik ile de kullanılabiliyor. Normal bir şekilde tak sorun olmaz.
     
  9. ahmet emin aydın

    ahmet emin aydın Aktif Üye

    Kayıt:
    24 Ağustos 2014
    Mesajlar:
    177
    Beğeniler:
    77
    Şehir:
    çanakkale/yenice
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
  10. H.T

    H.T Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    11 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    893
    Beğeniler:
    1.841
    Şehir:
    Samsun
    Adı:
    Hasan
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    İyi para vermişsin. Rubena normalde daha ucuzdur.
     
  11. ahmet emin aydın

    ahmet emin aydın Aktif Üye

    Kayıt:
    24 Ağustos 2014
    Mesajlar:
    177
    Beğeniler:
    77
    Şehir:
    çanakkale/yenice
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    @H.T 2 tane aldım 130 tl den 250 ye verdi 2.25 lastik yarış için falan dedi sağlam dedi