Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Tubeles e geçiş

Konu, 'Tekerlekler' kısmında Murat Erdoğan tarafından paylaşıldı.

  1. Murat Erdoğan

    Murat Erdoğan Üye

    Kayıt:
    28 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    89
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    Konya
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Ben Tubeles e geçmek istiyorum. TREK 7100 var. Jant komple değişmeli mi Tubeles e nasıl geçerim? 28 lik bi çift çember ve lastik bana ne kadara mâl olur?
    Teşekkürler
     
  2. Önder Tarım

    Önder Tarım Onursal Üye

    Kayıt:
    27 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    3.400
    Beğeniler:
    1.906
    Şehir:
    Bologna / İtalya
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Kullandığın şehir bisikletinde tubeless'a geçmeniz yerine patlak önleyici sıvı kullanmanızı öneririm.
     
    Şerif Şentürk bunu beğendi.
  3. Murat Erdoğan

    Murat Erdoğan Üye

    Kayıt:
    28 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    89
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    Konya
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Önerileriniz için teşekkür ederim. Şambryelsiz tekerden caydım zaten. Benim için bir artısı yok. Bu kadro yola ve belli bir hıza müsait. Ama beni frenleyen Jant tellerimin rüzgara karşı olan direnci(FŞŞşşşşş). Galiba sadece janttlarımı değiştirirsem amacıma ulaşacağım.
     
  4. Ahmet Miura

    Ahmet Miura Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    5 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    408
    Beğeniler:
    872
    Şehir:
    Winter Park, Florida
    Adı:
    Ahmet Cemiloglu
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Şehir bisikletiyle ortalama kaç km hızla gidiyorsunuz ki jant tellerinin sizi durdurduğu kararına vardınız?

    Tubular lastiklerin tamiri dikişleri nedeniyle biraz zordur, ama yanınızda yedek varsa değiştirmesi clincher (iç lastikli) modellere göre daha kolaydır. Tamamen farklı bir jant yapısı olduğu için tubular jant almanız lazım.

    Avantajları, yolu daha iyi hissetmeyi, daha konforlu gitmeyi ve daha hafif tekerlere sahip olma olanakları sunmasıdır.
     
  5. Murat Erdoğan

    Murat Erdoğan Üye

    Kayıt:
    28 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    89
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    Konya
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Peki halihazırdaki içlastikli sistemimi tubeles e çevirmem nasıl mümkün olur acaba?
    Patlak önleyici sıvı kullanarak gerekli işlemleri yaparsam ( Normal jant içerisine şerit, hava geçirmez şerit, janta monte edeceğim sibop vs.) Şu ucuz yollu tubeles sisteme geçebilir miyim?
     
  6. Hasan Çağri

    Hasan Çağri Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    4.584
    Beğeniler:
    4.962
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Evet geçebilirsiniz ama öncelikle kevlar ve katlanabilen tarzda yumuşak yanaklı bir dış lastik tercih etmelisiniz yoksa lastiği şişirmek çok zor oluyor...

    Sonuçta Joe's ve Stans ın yol bisikleti için tubeless dönüştürme kitleri var, yada forumda açılan GTS başlığı altında şeritlerinizi kendiniz yapıp sadece sıvı temini ile de bunu yapabilirsiniz...

    Ayrıca o tarz kit sistemleri yol bisikleti yada şehir bisikleti gibi yüksek basınçlarda nasıl bir davranış sergiler kullanmadığım için yorum yapamayacağım...
     
    Ali Hekimoğlu bunu beğendi.
  7. Murat Erdoğan

    Murat Erdoğan Üye

    Kayıt:
    28 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    89
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    Konya
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Hızı sadece hız denemelerim sırasında yapıyorum (65-90). Bunu âdet edinmeye başladığım için kafamda soru işaretleri oluştuğundan nasıl bir jant kullanacağım konusunda soru(lar) sormuştum. Konya da hava sert eser. Bunu jant tellerini azaltarak bir nebze akarte etmek istemiştim ondan. Fakat şimdilik yeni bir jant düşünmüyorum.
    Teşekkürler.
     
  8. Murat Erdoğan

    Murat Erdoğan Üye

    Kayıt:
    28 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    89
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    Konya
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Bisikleti yüksüz kullanırım. Bisiklet 11 kg, ben ise 65 kg civarı bi adamım. Ama belki biraz sert kullanıyorum...
    Hangi marka sıvı ve lastik önerirsiniz. Her iki boydaki bisikletlerime de bunu uygulamayı düşünüyorum. Bilgilendirmelerinizle cesaretlendim.
    Teşekkür ederim.
     
  9. Murat Erdoğan

    Murat Erdoğan Üye

    Kayıt:
    28 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    89
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    Konya
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    No tubes için (Tubeles olmayan) hangi marka-model dış lastikler uygun olur acabâ
     
  10. Ahmet Miura

    Ahmet Miura Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    5 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    408
    Beğeniler:
    872
    Şehir:
    Winter Park, Florida
    Adı:
    Ahmet Cemiloglu
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Tubular lastik fiyatları yaklaşık 20 Euro'dan başlıyor. Türkiye'de ancak siparişle ya da nadiren denk geldiğinizde bulabilirsiniz. Hızınızı arttırmayacaktır, bence harcayacağınız paraya da değmeyecektir.

    Daha hızlı gitmek istiyorsanız kalın profilli ve az telli jantlar kullanabilirsiniz. Ön 20 / Arka 24 adet olmak üzere aero (ya da bladed / bıçaklı) teller de fark yaratacaktır. Tabi yol gidonu takıp aerodinami kazanmanız çok daha mühim.
    Üst düzey ön ve arka teker göbekleri de hızınıza hız katacaktır.

    65-90 km/s hızlara çıkmanız için bisikletinizin geometrisi çok uygun değil. Km göstergenize lastik çapı girerken hata yapmış olabilir misiniz?

    Ben yol bisikletim varken 1993'de en fazla 69 km/s hız görmüştüm, gidon boğazına dayadığım çenemden başka ön tekeri zıplayıp huzursuzluk yaratan giriş seviye kadromu hatırlıyorum.
     
  11. Ahmet Fatih Yavuz

    Ahmet Fatih Yavuz Yeni Üye

    Kayıt:
    21 Ekim 2009
    Mesajlar:
    29
    Beğeniler:
    9
    Şehir:
    İstanbul/G.O.Paşa
    Seviye:
    Patlak önleyici sıvılar hakkında bilgi verirmisin?
     
  12. Bora

    Bora N/A

    Kayıt:
    24 Ocak 2005
    Mesajlar:
    938
    Beğeniler:
    1.494
    Şehir:
    İSTANBUL
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    Konuyu ilgili yere tasiyabilirmisiniz lutfen...