Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

TT/Tri Kadrolar

Konu, 'Triathlon' kısmında Mustafa İçdağ tarafından paylaşıldı.

  1. Mustafa İçdağ

    Mustafa İçdağ Bisikletkolik

    Kayıt:
    21 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    1.346
    Beğeniler:
    3.649
    Şehir:
    Kadıköy, İstanbul
    Seviye:
    Yol bisikleti grubuna bir katılımda benden.
    Time Trail kadroları, ki günümüzde Triathlon bisikletlerindede aynı kadrolar
    kullanılıyor, ilk gündeme geldiklerinde (1980'ler sanırım) arka tekerlek 700,
    ön tekerlek 650 olarak gözüktü. Sanırım bunun amacı biraz daha aerodynamic
    avantaj, hafiflik ve " hızlı" görünümdü. Günümüzde TT bisikletleri ön-arka
    700 olarak koşuyor. ( small size kadrolarda 650 gördüm)
    Eski dönemlerden bir Colnago Time Trail.
    [​IMG][/URL][/IMG]
     
    Hakan Yazman bunu beğendi.
  2. mecaoz

    mecaoz Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    9 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    492
    Beğeniler:
    197
    Şehir:
    aa
    Seviye:
    suluk cok hosmus sut sişesi gibi:D :D :D
     
  3. Ercan Bayram

    Ercan Bayram Onursal Üye

    Kayıt:
    27 Ocak 2006
    Mesajlar:
    2.092
    Beğeniler:
    1.655
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Colnago her zaman colnago :) çok tatlı bir bisikletmiş :rolleyes:

    tam ben diyecektim valla :)

    nasıl bir suluk o şuan güncel piyasada bulunabilir mi:)


     
  4. Mustafa İçdağ

    Mustafa İçdağ Bisikletkolik

    Kayıt:
    21 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    1.346
    Beğeniler:
    3.649
    Şehir:
    Kadıköy, İstanbul
    Seviye:
    Geçmişten günümüze dönelim. İspanyol yarış bisikleti yapımcısı Orbea, benim
    fiyatları ve estetiği nedeniyle sevdiğim kadrolardan. Bu kadroların top pro
    yarışlarda koştuğunuda düşünürsek, kalitesi için çok bir şey söylemeye gerek yok.
    Aşağıdaki kadrolar 700 Wheel ve seat post'larındaki ayarlamayla sele geri alınarak Time Trail (TT), ileri alınarakTri.(triathlon) sürüş pozisyonuna adapte edilebiliniyor. Eğer aklına takılan varsa belirteyim, yol kadrolarının seat tube ve
    head tube açıları, TT kadroların açılarından biraz daha farklıdır. Kısacası TT
    kadroların açıları biraz daha dik (steep) dir. Bunu daha sonraları şemalarla anlatacağım.
    Aşağıdaki kadro ağırlıkları hemen "weight weenies" lerin itirazlarına uğramasın diye söylüyorum, daha hafifleri var, ama fark etmez, eğer top sporcular bunlarla Ironman dünya şampiyonaları veya Tour de France koşuyorlarsa
    yeteri kadar hafif demektirler.

    Orbea Ordu: Frame:1275gr. ,Frameset( frame+fork): 3000$
    Ordu kadro, Dura Ace komponentlerle toplam 7kg.civarı toplanabilir( 5500$)


    Orbea Oru: Frame 1420gr., frameset:1900$. Oru'yu ultegra komponentlerle
    8.2kg. lerde toplayabilirsiniz, tüm bisiklet 3500$ civarı toplanabilir.
    Yukardaki fiyatlar USA. market için verilmiş.

    [​IMG][/URL][/IMG]
     
  5. BF Okuru

    BF Okuru Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    75
    Seviye:
    Bu bisikletlerle ilgili merak ettiğim bir şey var: Triathlon'u bilemeyeceğim ama Orbea'ların yol bisikletlerinde kadro boyları 51 - 54 olarak gidiyor. 52 boy kadro kullanan benim gibi biri ya olduğundan küçük, ya da büyük bisiklet kullanacak demektir bu durumda. Yanlış mıyım? Ve neden böyle bir uygulama yapılıyor? Neden 52 boy kadro üretmiyorlar?...Ya da daha değişik bir ölçüm sistemleri mi var?...
     
  6. Mustafa İçdağ

    Mustafa İçdağ Bisikletkolik

    Kayıt:
    21 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    1.346
    Beğeniler:
    3.649
    Şehir:
    Kadıköy, İstanbul
    Seviye:
    Slm, Zuhal.
    Şimdi dediğin doğru, fakat Orbea Women's bike kategoriside yapmış. Bunu her firma yapmıyor, eğer oraya bakarsan "size chart"da Carbon frames:46-49-53
    , Aluminium Frames:46-49-53-56 ölçüleri var. ( 46 size, 650 wheel kullanır)

    Sen 52cm.ctc. kullanıyorsan Orbea 53 size sana olur. Çünkü kadrolar slooping
    geometry( compact) olduklarından sele ayarı çok kolay, top tüp uzunluğuda
    kısa-uzun gidon boğazı ile hallolur. Gerçi bu söylediklerim teorik, showroom' a gidip, test sürüşüne çıkmak lazım.
    Mesale ben Gios' da 53cm. ( center to center) kullanıyorum- stem 90mm., fakat Colnago ve Tommasinin 53cm. si bana top tube yüzünden büyük geliyor, test sürüşlerinde kadrolar altımda iyi netice vermedi. Kestrel'in karbon kadrolarındada 52cm. center to center, denediğimde mükemmel gelmişti.
     
    canyon ve tecadisk bunu beğendi.
  7. tecadisk

    tecadisk Kıdemli Üye

    Kayıt:
    29 Aralık 2006
    Mesajlar:
    264
    Beğeniler:
    442
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:

    zaman içerisin de teknoloji geliştikçe seçimler de değişiyor galiba tv de izleyebildiğim kadarıyla tour de france ve giro d'italia da koşan bisikletçilerde artık kendi boylarının altında kadrolar seçip sele borusu ve gidon boğazıyla daha düşük sürtünme elde ediyolar sanki
     
  8. Mustafa İçdağ

    Mustafa İçdağ Bisikletkolik

    Kayıt:
    21 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    1.346
    Beğeniler:
    3.649
    Şehir:
    Kadıköy, İstanbul
    Seviye:
    Savaş dediğine katılıyorum, bu bahsettiğin yarışlardaki sporcularda daha ufak kadrolara geçiş eğilimi var. Fakat şuda var bu proların altındaki kadrolar, sizde bilirsiniz, birçok zaman kendi ölçülerine ve spesifikasyonlarına özel yapılıyor.
    Yani seat tube kısaltılıp kadro boyu iniyor, fakat top tube ve otamatikman
    wheel base dediğimiz tekerlek arası uzatılabilinilir.
    Şimdi tecrübeli bisikletçiler veya sporcu eğitiminden gelen, antranör-mekanik
    görmüş bisikletçiler zaten kadro seçimini bilirler. Fakat ilk defa yol bisikletine
    başlıyacak arkadaşlara " ufak kadro seçin" gibi yanlış mesaj vermekte istemiyorum, forum boyunca birçok yerde kadro hesaplamaları verildi, yeni başlayacak arkadaşlar bunları değerlendirip, mümkünse bisiklet alacakları yerde
    birkaç kadroyuda test ederlerse doğru seçimi bulacaklardır.
     
    canyon ve tecadisk bunu beğendi.
  9. shealien

    shealien Aktif Üye

    Kayıt:
    20 Mart 2006
    Mesajlar:
    156
    Beğeniler:
    40
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    bence kadro alırken kendi vucut olculerinizin onemi artıyor.
    bayanlarda ve erkekler de farklı olculer soz konusu...
    ayrıca kişinin kendi ölçülerindeki değişiklik bile ön plana çıkıyor.
    orneyin bacak boyu uzunluğu ve kol uzunlugu onemli
    bayanlarda mesela top tube yani sele borusu ile gidon arası uzunlugu kısa olan bisikletler daha kullanıslı olur sanırım. nede olsa bizim el omuz mesafelerimiz daha kısa. buda 1 boy kucuk bisikletle saglanır.

    ama tt kadrolar hakkında yorum yapamayacagım... hiç kullanmadım...
    mustafa nın belirttiği gibi en guzeli bir kaç boy bisiklet denemek
    hatta mesafeleri ölçerek farklı markaları denemek...

    bu arada fotograftaki orbea lar busene yılın en guzel dizaynı gibi bir odul aldı.
    yolunuz ispanyaya duserse cok ucuza kucuk kadro bulabilirsiniz. eger bask arkadasınız varsa dahada fiyat dusurtebilirsiniz. :)
     
  10. Mustafa İçdağ

    Mustafa İçdağ Bisikletkolik

    Kayıt:
    21 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    1.346
    Beğeniler:
    3.649
    Şehir:
    Kadıköy, İstanbul
    Seviye:
  11. Mustafa İçdağ

    Mustafa İçdağ Bisikletkolik

    Kayıt:
    21 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    1.346
    Beğeniler:
    3.649
    Şehir:
    Kadıköy, İstanbul
    Seviye:
    1980' lerin Time Trail bisikletlerinden: Benotto, Tommasini, Paletti.
    Aralarından Tommasini hala seri ve özel sipariş kadro imalatı yapıyor, TT kadroları ise sadece özel üretim olarak yapıyor.
    Paletti ve Tommasini' nin üzerindeki frenler " Weinmann", artık bu firma üretimde değil.
    Hepsinde arka teker700, ön 650 olarak kullanılmış.

    [​IMG][/URL][/IMG]
     
    İlyas ŞANLI, canyon ve Mert Bağcılar bunu beğendi.
  12. Mert Bağcılar

    Mert Bağcılar Onursal Üye

    Kayıt:
    10 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    1.826
    Beğeniler:
    1.331
    Şehir:
    Eyüp, İstanbul
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Paylaşım için çok teşekkürler...Mustafa abi senn sayende her gün yeni şeyler öğreniyoruz..çook teekkürler...
     
    Raven_35 bunu beğendi.
  13. abdullahabdullah

    abdullahabdullah Forum Bağımlısı

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    28 Mart 2007
    Mesajlar:
    645
    Beğeniler:
    699
    Şehir:
    GÖKÇEADA
    Adı:
    Abdullah YEŞİLTAŞ
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Ben bu bisikletlerde ki tri-barlara hastayım. İkinci el orta yollu fazla pahalı olmayan ürün bulsam, mtb bisiklete takacağım, uzun yolları daha rahat alırım böylece.
     
  14. Mustafa İçdağ

    Mustafa İçdağ Bisikletkolik

    Kayıt:
    21 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    1.346
    Beğeniler:
    3.649
    Şehir:
    Kadıköy, İstanbul
    Seviye:
    Eski tip aluminum road handlebar bul (cinelli, 3T, Nitto)ters çevir, gidonun 180derece dönen yerinden dikkatlice kes tak. Fakat MTB'ye ve gidona uyan boğaz olması şart.:in:
     
    canyon bunu beğendi.
  15. Mustafa İçdağ

    Mustafa İçdağ Bisikletkolik

    Kayıt:
    21 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    1.346
    Beğeniler:
    3.649
    Şehir:
    Kadıköy, İstanbul
    Seviye:
    Daha öncede belirtiğim gibi günümüz Time Trail ve 1980' lerin TT'lerinin
    geometrilerini ve farklarını anlatacağımı söylemiştim. İşte farklar:

    1980 başında "Cinelli Laser" kadrosu ile Pist TT ve Yol TT kadroları önemli bir devrim geçirdi. Bu dönem TT kadrolarında, ön 650C, arka 700C tekerlek çapıyla
    ve geometrinin öne yatık pozisyonu, boruların elips profilde kullanılması oldukça
    moda oldu. Bu ön tekerin daha küçük kullanılması günümüzde yasak,
    UCI her iki tekerinde aynı ölçüde olmasını şart koşuyor, ön-arka 650C yada
    ön -arka 700C olacak kuralı UCI tarfından hangi yıl getirildi bilmiyorum, fakat
    bugün uygulama bu.

    Ön tekerleğin 650C olması aerodynamic ve hafiflik ( ve görünüş) amaçlı idi, ilerleyen yıllarda aerodinamiği kadro boru formlarıyla ve rüzgar tüneli testleriyle
    zaten çok ilerlettiler, fakat ön 650 tekerleklerin çokda avantajlı olmadığı açığa
    çıktı ve günümüzde 700C kullanılıyor. Günümüz TT bisikletlerinde (kadro Değil)
    kullanılan aero barlar ve vitesin bu barlara alınması en önemli gelişmelerdendir.

    Aşağıdaki kadroların geometrilerini incelerseniz, sadece geometri olarak pekde
    bir değişiklik olmadığını görürsünüz. Gerçi Colnago'daki ön açı 76"gibi alışılagelmedik bir açı fakat bunun sebebi ön tekerleğin ufak olması, aynı dönem kadrolarında genellikle bu açı 74-75" lerdedir.

    [​IMG][/URL][/IMG]

    Ayrıca yol ve pist kadroları geometrisi ile ilgili bilgileri aşağıdaki linkte bulabilirsiniz.
    http://www.bisikletforum.com/showthread.php?p=260459#post260459
     
  16. Mustafa İçdağ

    Mustafa İçdağ Bisikletkolik

    Kayıt:
    21 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    1.346
    Beğeniler:
    3.649
    Şehir:
    Kadıköy, İstanbul
    Seviye:
    Ugo De Rosa 73 yaşında ve hala muhteşem kadrolar üretiyor.
    Yakında " El yapımı kadrolar" altında De Rosa' yı daha detaylı anlatacağım.
    Şimdilik bunla devam edelim.

    [​IMG][/URL][/IMG]
     
    Mert Bağcılar bunu beğendi.
  17. Sedat Dinçer

    Sedat Dinçer Aktif Üye

    Kayıt:
    4 Şubat 2008
    Mesajlar:
    187
    Beğeniler:
    73
    Şehir:
    samsun+sinop :D
    Seviye:
    bi orbea bisikletim olsun 2000$ borcum olsun satınca öderim:D
     
  18. tecadisk

    tecadisk Kıdemli Üye

    Kayıt:
    29 Aralık 2006
    Mesajlar:
    264
    Beğeniler:
    442
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    80'li yılların tt kadrolarına bir örnek de benden 1987 BIANCHI C4 o yıllara göre kadro dizaynı inanılmaz

    [​IMG]
     
    Selçuk Çilek ve Ozan Güven bunu beğendi.