Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

TT olmayan bisiklette TT yapmak

Konu, 'Yol Bisikleti / Road Bike' kısmında mcanb tarafından paylaşıldı.

  1. mcanb

    mcanb Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    16 Aralık 2008
    Mesajlar:
    721
    Beğeniler:
    934
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Selamlar,

    1 marttan itibaren birkaç TT ye katılacağım ve bu nedenle aero bar almayı düşünüyorum. Fakat sorduğum kişilerden tatmin edici cevap alamadım, benim düşündüğümün tersi olduğu için tatmin olmadım aslında :) Bu konu ayrıca Triathlon bölümüne de açılabilir ama başlığı görünce bakarlar diye tahmin ediyorum. Onlar da bu konuda tecrübeliler!

    Şimdi, yarışların en uzunu yaklaşık 40km, en kısası ise yaklaşık 16km. 16km olan yarış büyük ihtimalle 30 dk civarında sürer, 40 km olan ise tahminim 1:15 civarı olabilir biraz daha uzun belki.

    Asıl soru şu, normal geometriye aero bar takmak mı daha verimli yoksa gidonun altından tutarak mı daha verimli. Burada sorduklarım normal geometride aerobarın etkisinin çok olmayacağı yönünde , bunun yerine gidonun altından tutmak daha iyi olabilirmiş. Fakat bunu söyleyenlerin TT bisikletleri var yani onlar için clip on aero bar da neymiş!!! Benim düşündüğüm ise 30 dk veya 1 saat gidonu alttan tutarak gitmek ne kadar gerçekçi? En azından ben o kadar süre dayanabileceğimi sanmıyorum. Bunun yerine belki farklı bir etkisi olmayacak ama aero bar alıp ağırlığımı oraya verip gitmek daha mı mantıklı?

    Şu anda TT alamayacağımı hesaba katarsam, sizce gidonu alttan tutmak mı, aerobar kullanmak mı?

    Not: Düşündüğüm aero bar Token'ın bir modeli, fiyat fena sayılmaz ve 440gr
    http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=38626
    Bir de bu var
    http://www.triandrun.com/bikes/tri-bars/epo-alloy-tri-bar.html
    İsterdim ki vision veya oval linki vereyim fakan öyle yürümüyor işler :)
     
  2. Kadir KAMACI

    Kadir KAMACI Audio Engineer

    Kayıt:
    25 Haziran 2009
    Mesajlar:
    802
    Beğeniler:
    333
    Şehir:
    İstanbul/Bahçelievler
    Adı:
    Kadir KAMACI
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    TT Binicisi olarak benim görüşüm güzel bir aero kadro alıp yarış kurallarına uygun standart bir gidon takmanız olacaktır.Yol Bisikletlerinde genelde gidon kısımları yüksek yerde durması nedeni ile durus pozisyonunuzca belli bir ağırlık sağlayamayacak ve doğal olarak altınızdaki makineye ivme kazandıramayacaksınız TT kadroları aero tasarımının yanı sıra belli bir sürat sonrası size ivmeyi kazandırabiliyor emin olun TT kadrolarla rampa tırmanmak zor olur yada vites sorunu yasarsın cümlelerine kulak asmayın derim ben gayet rahat rampa çıkabiliyorum gayette rahat vites değiştirebiliyorum. Kısaca sana TT Kadrosu ve Türkiye Triathlon kurallarına göre güzel bir gidon uyarlayıp zamana karşı TT makinesi ile yarış koşmanı tavsiye ederim...
     
    mcanb bunu beğendi.
  3. Mustafa İçdağ

    Mustafa İçdağ Bisikletkolik

    Kayıt:
    21 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    1.346
    Beğeniler:
    3.649
    Şehir:
    Kadıköy, İstanbul
    Seviye:
    Kesinlikle elindeki yol bisikletini TT olarak kullanabilirsin, geometri açısından hiç ama hiçbir sıkıntı yok. Bunu daha önce bazı yazılarımda açıklamıştım:
    http://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=20212 mesaj#6.

    http://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=20029&page=2

    Fakat bazı değişiklikler yapman lazım.
    1- TT gidon alacaksın, ve kullandığından 10 veya 15mm uzun gidon boğazı dene.( bunun en iyi yolu maalesef dene-yanıldan geçiyor)
    2-bu gidona göre frenkol ve vites attırıcı lazım sana.

    Şimdi işin sırrı senin bisiklet üstündeki pozisyonun ve antremanlarla argonomini bu pozisyona oturtman. Bu biraz zaman alacak.
    TT bisikletlerinin seat tube açısı yol kadrolarına göre biraz daha diktir, bunu bisikletini değiştirmeden, seleni 10-15mm öne çekerek bu açıyı değiştirmiş oluyorsun. Bu yerleşim seni bisiklet üstünde "forward" poziyona sokar yani öne doğru atar.
    Bu pozisyonda bacağını piston kol gibi düşün, pivot noktasıda kalça kemiğe bağlanan noktanın ortagöbeğin merkezi ile açısını dikleştirir. Bu pozisyonda
    bacak daha dik bir açıyla pedala basar, gövedeyi ileriye atar ve kollar bar üstüne yaslandığından gövde ağırlığını taşır. Ayrıca gidonu tutuş biçiminlede
    aero pozisyona geçersinki bunu kesinlikle yabana atma.

    Bu pozisyonu normal yol gidonu ile oturtamazsın, aşağıdan tutarak yokuş aşağı
    yüksek sürat veya sprint çok üstündür fakat TT de kısa bir mesafe için vücudunu aero pozisyona kitlemen ve bütün dikkatini kadansına vermen gerekiyor. Ayrıca TT gidonlar kollarını dinlendirmen açısındanda çok faydalı, böylece gövden yorulmadan fix bir pozisyonda tüm dikkatini yola vermiş oluyorsun.

    Şunuda bilinki herkez Tour de France zamana karşılarında o muhteşem makinaları görüp zamana karşı yarışı başka bisikletle koşulmaz zannediyor ama
    dünyada pro altı binlerce ciddi amatör takım sporcularının ( amatör olupta senede 50000km yol yapan!) hemen hepsi o makinaları ancak pro olduklarında
    hayal edebiliyorlar.
     
  4. ErdoganKesgin

    ErdoganKesgin Bisikletkolik

    Kayıt:
    4 Ocak 2007
    Mesajlar:
    1.293
    Beğeniler:
    1.151
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    Mustafa ağabeyin yukarıda yazdıklarına istinaden küçük bir anektod da benden olsun.


    kısa boğaz takıp daha sonra uzun boğaz takacaksan tüm tel aksamını uzun bıraktır zira 1.5cm uzun boğaz taktırdığında tel mesafesi uzayacağından teli kısa boğaza göre ayarlayıp perçinlerlerse sana ekstradan bir tel seti daha masrafı çıkartır ayrıca işçilik:in:
     
    sonEr´´, mcanb ve Atila Filmer bunu beğendi.
  5. mcanb

    mcanb Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    16 Aralık 2008
    Mesajlar:
    721
    Beğeniler:
    934
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Çok teşekkkürler değerli fikirleriniz için. Seleyi geçen hafta ileri aldım dediğiniz şu anda selenin izin verdiği kadar önde. Şu anda ilk olarak yapabileceğim sanırım aero bar almak ve kendimi buna alıştırmak. Anladığım kadarıyla yapabileceğim ilk şeyler seleyi öne almak ve boynu uzunla değiştirmek. Vites değiştiriciler ve frenleri ilk dönemde değiştiremem sanırım çünkü aerı bar, değiştirmem gereken zincir ve diğer parçalar derken maliyet biraz fazla oluyor. Ama sanırım olmazsa olmazlardan sonra vites ve frenleri değiştirebilirim.
    Bu arada linki görmemiştim daha önce teşekkürler.

    Tel konusunda haklısınız düşünmemiştim onu hiç daha önce :) Teşekkürler
     
  6. Caner Sağcan

    Caner Sağcan Aktif Üye

    Kayıt:
    20 Kasım 2006
    Mesajlar:
    116
    Beğeniler:
    47
    Şehir:
    kütahya
    Seviye:
    güzel paylaşımlar olmus okudum bir kısmını en cok sevdigim yarıntır tt fakat türkiyede spora verilen destek ile büyük bir bisiklet sporcusu kesiminin kendi bisikletini almak zodunda oldugunu düşünürsek kendi bisikletine bar takmak en mantıklısı ve bütün yarıs boyunca barlardan tutup gidemeyecegin için aslında fren ve vites kollarını hiç değiştirmene gerek yok yani biz aynı bisiklet ile bir gün tt ertesi gün tırmanma yok öteki gün kriteryum yarısı kostugumuz için sadece yarıs bitince barı sökeriz olur biter
    tabi bazıları abartıyor ben küçük aynasını ön fren ön vites aksamlarını agırlık olur diye söküp gelenide gördüm.
     
    mcanb bunu beğendi.