Triban 3 10 kilonun altına düşürülebilir mi?

Kayıt
30 Nisan 2012
Mesaj
74
Tepki
10
Şehir
İzmir
Merhaba arkadaşlar,

(link)

Bu linkte bisiklet 10,9 kg olarak gözüküyor. Şehirde düz yolda sürmek istiyorum. Düz gidon olan modeli fit 3 modeli var ama o daha ağır.
Merak ettiğim şu, gidonu, sele borusunu değiştirerek 10 kilonun çok az da olsa altına düşürebilir miyiz? Tabii aşırı masraf çıkmamalı karşımıza.
900 gramdan fazla bir hafifleme olsa yeterli. Görüşlerinizi bekliyorum.
 
Scudo

Ali.K

Forum Bağımlısı
Kayıt
25 Ocak 2012
Mesaj
859
Tepki
488
Şehir
ankara
Gidonla sele borusunu çıkar gene 10 kg'nin altına düşmez.Ağırlık mevzusuna takılmamanı tavsiye ederim ayrıca.
 

Berke

Road Bike Cyclist
Kayıt
21 Haziran 2013
Mesaj
5.419
Tepki
5.964
Yaş
26
Şehir
İstanbul
Başlangıç
2014—15
Bisiklet
Bianchi
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Bence pek masraf yapmaya değmez. 2-3 yıl kullanın sonra daha iyi bir şey bakarsınız.
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
Pedalın kalipiye kısmı çıkarılabilir bi yerde baya ağır diye okumuştum.
(pedala göre)
 

Uğur S.

Forum Bağımlısı
Kayıt
4 Nisan 2014
Mesaj
1.678
Tepki
1.818
Yaş
43
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Bianchi
Bisikletten önce kendi agirliginizi düşürmenin size daha fazla getirisi var.

Kilom zaten iyi derseniz, ben de bisikletin agirligina takilmayin derim. Yarışmayacaksanız 10.9 kg gayet iyi bir ağırlık.
 
Kayıt
1 Mart 2014
Mesaj
73
Tepki
80
Şehir
Ankara
Bisiklet
Salcano
900 gram ciddi bir agirlik ancak karbon komponentlerle giderilebilecek bir fark. ama emin olun bisikletiniz 10 kiloya indiginde aradaki fark hissedemeyeceginiz kadar kucuk olacak ama keseden gidenler hissedilir derecede buyuk olacak. arkadaslarin dedigi gibi agirlik mevzusuna cok takilmaniza gerek yok yaris kosmuyorsaniz. bol kadansli antremanlar ile kendinizden eritip toplam kiloda (bisiklet + siz) istesiginizden daha dusuk rakamlari yakalayabilirsiniz :) bol pedalli gunler diliyorum.
 

caner ünsal

Forum Bağımlısı
Kayıt
1 Ekim 2007
Mesaj
1.088
Tepki
485
Şehir
izmir
Bisiklet
Scott
Bisikletin şu an üstünde bulunan parçaların ağırlığı değişimle düşülecek kilonun maliyetini belirler.
örn. yanlış hatırlamıyorsam 2010 model scot speetster hibrit bisikletin maşası çelikti ve 1200 gr ağırlığındaydı. üzerinde düz gidon vardı gidonu da çelikti ve 500 gr civarı bir ağırlığı vardı. 145 gr amoeba alu gidon 30 dolar, alu bir maşa 700 gr 80 euro vs. çok fazla bir para vermeden 1 kiloya yakın hafifletmek mümkündü. Hatta ben sele borusunuda değiştirmiştim.
Sizin bisikletinizin maşası eğer doğru ise yazdığına göre 900 gr . Bu durumda değişimle ağırlık düşmez. Diğer parçaları öğrenirseniz ona göre hesap yaparsınız.
Bisikleti hafifletmek somut getirisinden çok keyif için yapılıyor. Arkadaşlarında dikkat çektikleri gibi Çok sıkıntıya , beklentiye girmeden, makul ölçülerde hedeflenebilir.
 

Ufuk Bal

Üye
Kayıt
26 Ağustos 2013
Mesaj
86
Tepki
48
Şehir
pendik - üsküdar
Bisiklet
Sedona
hareketli parçaların ağırlığını düşürürsen, akıcılığı iyi hale gelir bisikletin. maşayı, gidonu, sele borusunu değiştirmek bi jantları veya aynakolu değiştirmek kadar büyük etki yapmaz.
 

S.Koca

Forum Demirbaşı
Kayıt
23 Ekim 2013
Mesaj
461
Tepki
379
Şehir
Muğla
Bisiklet
Fuji
Ağırlık konusuna takılmamanı öneririm bende. Somut örnek verecek olursam bisikleti aldığımda 1 kilo hafif olanı için 200-300 gibi fazla bir maliyet sözkonusu idi. Ancak belirlediğim bütçeyi aştığı için farklı bir seçim yaptım. İlk ay 75 kg'den 72 kg'a düştüm. Kullanmaya başladıktan sonra o 900 gr'dan çok daha fazlası gidecek zaten. Böylelikle ağırlık için ayıracağınız bütçeyi kullanım sırasında hissettiğiniz diğer eksiklik ya da sıkıntıları gidermede kullanabilirsiniz. Sözgelimi sele borusu yerine daha rahat bir sele ihtiyacı duyabilirsiniz.
 

Gökhan Toros

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Haziran 2010
Mesaj
4.580
Tepki
7.568
Şehir
Polonya
Başlangıç
2009—10
Lastiklerin ciftinden 150 gram.
Ic lastiklerin ciftinden 90 gram kolaylikla verebilirsin.
Gidon, gidon bogazi, sele ve sele borusu da toplamda ortalama 400 gram gibi bir zayiflama saglar.
Pedallar SPD pedala gecince bayagi tasarruf olur.
Jantlardan 500-600 gram kolaylikla verilir. Oradan buradan, toplamda oldukca agirlik kaybedersin.

Ama bunlarin toplam maliyeti bisikletin maliyetinin cok ustunde olacak.
O nedenle, lastik ve ic lastik disindaki hic bir degisikligi tavsiye etmiyorum ben.
 

AykutÇ.

Daimi Üye
Kayıt
16 Mayıs 2014
Mesaj
386
Tepki
395
Yaş
35
Şehir
Eskişehir
İsim
Aykut Ç.
Başlangıç
1997—98
Bisiklet
b'Twin
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Son derece fit değilseniz bence de ağırlığa pek takılmayın. Çoğumuzun vücudunda o 900 gramdan çok daha fazla gereksiz ağırlık var. Benzer bir durumdayken "Hele bir önce vücudumdaki fazlalıkları atayım" dedim ve 20 kilo kadar (93'ten 75'e indim) gitti şu ana kadar 4 ayda. Artık ailem "Yeter kurudun gittin" diyorlar :D

Ama: "Vücut olarak ideal durumdayım, o 900 gram sayesinde kazanacağım birkaç saniye benim için önemli, yarışlara gireceğim" ya da "Size ne arkadaş, para benim zevk benim ve illa ki alacağım ağırlığı düşürücü ekipmanları" derseniz birşey diyemem tabiki :)
 
  • Beğen
Tepkiler: idinc

Fatih ÇT

Forum Demirbaşı
Kayıt
8 Nisan 2014
Mesaj
583
Tepki
567
Şehir
İstanbul - Ataşehir
Bisiklet
Scott
NEWTON zamanında F=m*a ile aslında formulu vermiş. Örnek 11 kg bisiklet +89 kg siz ile =100 kg eder toplamda. En yüksek gücünüz ile 8 m/s2 ivmeniz yani hızlanmanız var diyelim. Eğer toplam kütleyi 99 kg ye indirirseniz, aynı güç ile ivmeniz %1 daha fazla olacak :) . Hissetmeniz mümkün değil.
Bu hesap donen parçalar için farklıdır. Sadece toplam kütle ile yapılan, ve dönmeyen cisimler içindir.
Dönen parçaların da bir dönme eylemsizlik kuvveti vardır. Bunu da ekleyince ivmeniz daha da düşer.

yani yukarıdaki arkadaşların da dediği gibi ağırlığa çok takılmayın. Eğer takılıyorsanız önce kendinizde fazla kiloları verin. Hem de ağır bisiklet ile bu daha da kolay olacak :)

Fakat dönme eylemsizliği bisikletin akıcılığını etkileyen çok önemli bir detaydır. Dönen hareketli parçaları hafiflettiğinizde bunun etkisini çok kolaylıkla hissedersiniz. Örneğin ;
ivmeniz 10 m/s2 olacak diyelim. Dönme eylemsizliği ile bu değer 4'e düşer. Jant,göbek, dış/iç lastik, aynakol, ruble, zincir değişimi ile bu değer 5'e çıkarılabilir. Belki de daha fazlası. %25 fark demektir bu da. İşte bu fark herkesi n rahatlıkla hissedebileceği bir farktır.