Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Triban 3 10 kilonun altına düşürülebilir mi?

Konu, 'Bisiklet ve Donanım Ağırlıkları' kısmında Burak Özkan tarafından paylaşıldı.

  1. Burak Özkan

    Burak Özkan Üye

    Kayıt:
    30 Nisan 2012
    Mesajlar:
    76
    Beğeniler:
    19
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    Merhaba arkadaşlar,

    http://www.decathlon.com.tr/triban-3-yol-bisikleti-id_8239800.html

    Bu linkte bisiklet 10,9 kg olarak gözüküyor. Şehirde düz yolda sürmek istiyorum. Düz gidon olan modeli fit 3 modeli var ama o daha ağır.
    Merak ettiğim şu, gidonu, sele borusunu değiştirerek 10 kilonun çok az da olsa altına düşürebilir miyiz? Tabii aşırı masraf çıkmamalı karşımıza.
    900 gramdan fazla bir hafifleme olsa yeterli. Görüşlerinizi bekliyorum.
     
  2. Ali.K

    Ali.K Bisikletkolik

    Kayıt:
    25 Ocak 2012
    Mesajlar:
    1.098
    Beğeniler:
    453
    Şehir:
    ankara
    Seviye:
    Gidonla sele borusunu çıkar gene 10 kg'nin altına düşmez.Ağırlık mevzusuna takılmamanı tavsiye ederim ayrıca.
     
  3. Berke

    Berke Road Bike Cyclist

    Kayıt:
    21 Haziran 2013
    Mesajlar:
    5.797
    Beğeniler:
    8.802
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Bence pek masraf yapmaya değmez. 2-3 yıl kullanın sonra daha iyi bir şey bakarsınız.
     
  4. Hakan Can Onrat

    Hakan Can Onrat Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    18 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    674
    Beğeniler:
    348
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Pedalın kalipiye kısmı çıkarılabilir bi yerde baya ağır diye okumuştum.
    (pedala göre)
     
  5. Uğur S.

    Uğur S. Onursal Üye

    Yaş:
    35
    Kayıt:
    4 Nisan 2014
    Mesajlar:
    1.897
    Beğeniler:
    2.103
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    Bisikletten önce kendi agirliginizi düşürmenin size daha fazla getirisi var.

    Kilom zaten iyi derseniz, ben de bisikletin agirligina takilmayin derim. Yarışmayacaksanız 10.9 kg gayet iyi bir ağırlık.
     
  6. BFOkuru

    BFOkuru Onursal Üye

    Kayıt:
    8 Eylül 2013
    Mesajlar:
    2.902
    Beğeniler:
    4.023
    Seviye:
    en güzel cevap, aynen katılıyorum
     
  7. BFOkuru

    BFOkuru Onursal Üye

    Kayıt:
    8 Eylül 2013
    Mesajlar:
    2.902
    Beğeniler:
    4.023
    Seviye:
    en güzel cevap, aynen katılıyorum
     
  8. Janbey Furkan

    Janbey Furkan Üye

    Kayıt:
    1 Mart 2014
    Mesajlar:
    75
    Beğeniler:
    83
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    900 gram ciddi bir agirlik ancak karbon komponentlerle giderilebilecek bir fark. ama emin olun bisikletiniz 10 kiloya indiginde aradaki fark hissedemeyeceginiz kadar kucuk olacak ama keseden gidenler hissedilir derecede buyuk olacak. arkadaslarin dedigi gibi agirlik mevzusuna cok takilmaniza gerek yok yaris kosmuyorsaniz. bol kadansli antremanlar ile kendinizden eritip toplam kiloda (bisiklet + siz) istesiginizden daha dusuk rakamlari yakalayabilirsiniz :) bol pedalli gunler diliyorum.
     
  9. caner ünsal

    caner ünsal Bisikletkolik

    Yaş:
    54
    Kayıt:
    1 Ekim 2007
    Mesajlar:
    1.151
    Beğeniler:
    496
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Bisikletin şu an üstünde bulunan parçaların ağırlığı değişimle düşülecek kilonun maliyetini belirler.
    örn. yanlış hatırlamıyorsam 2010 model scot speetster hibrit bisikletin maşası çelikti ve 1200 gr ağırlığındaydı. üzerinde düz gidon vardı gidonu da çelikti ve 500 gr civarı bir ağırlığı vardı. 145 gr amoeba alu gidon 30 dolar, alu bir maşa 700 gr 80 euro vs. çok fazla bir para vermeden 1 kiloya yakın hafifletmek mümkündü. Hatta ben sele borusunuda değiştirmiştim.
    Sizin bisikletinizin maşası eğer doğru ise yazdığına göre 900 gr . Bu durumda değişimle ağırlık düşmez. Diğer parçaları öğrenirseniz ona göre hesap yaparsınız.
    Bisikleti hafifletmek somut getirisinden çok keyif için yapılıyor. Arkadaşlarında dikkat çektikleri gibi Çok sıkıntıya , beklentiye girmeden, makul ölçülerde hedeflenebilir.
     
  10. Ufuk Bal

    Ufuk Bal Üye

    Kayıt:
    26 Ağustos 2013
    Mesajlar:
    88
    Beğeniler:
    57
    Şehir:
    pendik - üsküdar
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    hareketli parçaların ağırlığını düşürürsen, akıcılığı iyi hale gelir bisikletin. maşayı, gidonu, sele borusunu değiştirmek bi jantları veya aynakolu değiştirmek kadar büyük etki yapmaz.
     
  11. S.Koca

    S.Koca Kıdemli Üye

    Kayıt:
    23 Ekim 2013
    Mesajlar:
    310
    Beğeniler:
    234
    Şehir:
    Muğla
    Bisiklet:
    Fuji
    Seviye:
    Ağırlık konusuna takılmamanı öneririm bende. Somut örnek verecek olursam bisikleti aldığımda 1 kilo hafif olanı için 200-300 gibi fazla bir maliyet sözkonusu idi. Ancak belirlediğim bütçeyi aştığı için farklı bir seçim yaptım. İlk ay 75 kg'den 72 kg'a düştüm. Kullanmaya başladıktan sonra o 900 gr'dan çok daha fazlası gidecek zaten. Böylelikle ağırlık için ayıracağınız bütçeyi kullanım sırasında hissettiğiniz diğer eksiklik ya da sıkıntıları gidermede kullanabilirsiniz. Sözgelimi sele borusu yerine daha rahat bir sele ihtiyacı duyabilirsiniz.
     
  12. ToffieBoi

    ToffieBoi Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    4.484
    Beğeniler:
    7.051
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Orbea
    Seviye:
    Lastiklerin ciftinden 150 gram.
    Ic lastiklerin ciftinden 90 gram kolaylikla verebilirsin.
    Gidon, gidon bogazi, sele ve sele borusu da toplamda ortalama 400 gram gibi bir zayiflama saglar.
    Pedallar SPD pedala gecince bayagi tasarruf olur.
    Jantlardan 500-600 gram kolaylikla verilir. Oradan buradan, toplamda oldukca agirlik kaybedersin.

    Ama bunlarin toplam maliyeti bisikletin maliyetinin cok ustunde olacak.
    O nedenle, lastik ve ic lastik disindaki hic bir degisikligi tavsiye etmiyorum ben.
     
  13. AykutÇ.

    AykutÇ. Forum Demirbaşı

    Yaş:
    28
    Kayıt:
    16 Mayıs 2014
    Mesajlar:
    401
    Beğeniler:
    433
    Şehir:
    Bolu
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    Son derece fit değilseniz bence de ağırlığa pek takılmayın. Çoğumuzun vücudunda o 900 gramdan çok daha fazla gereksiz ağırlık var. Benzer bir durumdayken "Hele bir önce vücudumdaki fazlalıkları atayım" dedim ve 20 kilo kadar (93'ten 75'e indim) gitti şu ana kadar 4 ayda. Artık ailem "Yeter kurudun gittin" diyorlar :D

    Ama: "Vücut olarak ideal durumdayım, o 900 gram sayesinde kazanacağım birkaç saniye benim için önemli, yarışlara gireceğim" ya da "Size ne arkadaş, para benim zevk benim ve illa ki alacağım ağırlığı düşürücü ekipmanları" derseniz birşey diyemem tabiki :)
     
    idinc bunu beğendi.
  14. Fatih ÇT

    Fatih ÇT Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    8 Nisan 2014
    Mesajlar:
    610
    Beğeniler:
    404
    Şehir:
    İstanbul - Ataşehir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    NEWTON zamanında F=m*a ile aslında formulu vermiş. Örnek 11 kg bisiklet +89 kg siz ile =100 kg eder toplamda. En yüksek gücünüz ile 8 m/s2 ivmeniz yani hızlanmanız var diyelim. Eğer toplam kütleyi 99 kg ye indirirseniz, aynı güç ile ivmeniz %1 daha fazla olacak :) . Hissetmeniz mümkün değil.
    Bu hesap donen parçalar için farklıdır. Sadece toplam kütle ile yapılan, ve dönmeyen cisimler içindir.
    Dönen parçaların da bir dönme eylemsizlik kuvveti vardır. Bunu da ekleyince ivmeniz daha da düşer.

    yani yukarıdaki arkadaşların da dediği gibi ağırlığa çok takılmayın. Eğer takılıyorsanız önce kendinizde fazla kiloları verin. Hem de ağır bisiklet ile bu daha da kolay olacak :)

    Fakat dönme eylemsizliği bisikletin akıcılığını etkileyen çok önemli bir detaydır. Dönen hareketli parçaları hafiflettiğinizde bunun etkisini çok kolaylıkla hissedersiniz. Örneğin ;
    ivmeniz 10 m/s2 olacak diyelim. Dönme eylemsizliği ile bu değer 4'e düşer. Jant,göbek, dış/iç lastik, aynakol, ruble, zincir değişimi ile bu değer 5'e çıkarılabilir. Belki de daha fazlası. %25 fark demektir bu da. İşte bu fark herkesi n rahatlıkla hissedebileceği bir farktır.