trialcilere sorularım var

İdris Şanlı

Daimi Üye
Kayıt
30 Mart 2008
Mesaj
211
Tepki
103
Şehir
Samsun
1- kaldırımın tam köşesine düştüğünüz halde jant lastiği hatta iç lastiği nasıl oluyor da kesmiyor?:eek:
acaba kullandığınız lastikler tubeless mi?
2-ryan leech'in bisikletinde olduğu gibi mekanik bile olsa önde disk fren şart mı?
mekanik disk fren sorun olur mu?
teşekkürler.
 
  • Beğen
Tepkiler: İlyas ŞANLI
Scudo

boxtubing

Daimi Üye
Kayıt
21 Aralık 2008
Mesaj
332
Tepki
257
Şehir
kayseri
eğer ön teker yani stoppie gitmeyi düşünüyorsan disk şart onun harici disk kullkanmadan on tekerde gıden arkadaslarımız var tabı fakat dısk fren ısını bıraz daha kolaylastırır.onun harici kalın dış lastik kaliteli iç lastik ve çenber kullanıldıgı sürece problem olmuyor birde her zaman bırsey olmuyor degıl tabı zaman zaman kesebiliyor çenber iç lastiği fakat bırazda hareketı yaparken ne kadar rahat yapıyosun o onemlı o köşeye koyarkenki sertliği bile pro. oldukça ayarlayabiliyosun anlatabildimse ne mutlu başka sorun varsa bildiğim kadarıyla yardımcı olurum saygılar ıyı forumlar by mosso ;)
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
@İdris Şanlı


1-) geniş iç lastikler, sağlam jantlar, doğru hava basıncı ve bunlara ek olarak iyi bir teknik ile hiç zarar vermeden yapılabiliyor hareketler.

2-)aslında trial için önde kaliteli (mekanik veya hidrolik farketmez) bir disk fren bulunması çok iyi olur. çünkü v frenlerde hassaslık ayarlama şansınız pek olmuyor. direk kilitlemeye yönelik frenlemeler yapılıyor. genelde arkada magura hs33 hidrolik jant freni, önde ise hidrolik veya mekanik disk fren kullanılır videolarda gördüğünüz gibi.
 

boxtubing

Daimi Üye
Kayıt
21 Aralık 2008
Mesaj
332
Tepki
257
Şehir
kayseri
Amaç trialse ön fren sistemi (disk) mekanik veya hidrolik farketmez ama stoppie gibi hareketler yapacaksan Hidrolik işini daha rahat yapmanı ve daha uzun gitmeni sağlar.ek oLarak trialde eğer bütçe uyqunsa Magura hs 33 modelini kullanmanı tavsiye ederim.
 
  • Beğen
Tepkiler: İdris Şanlı
Kayıt
31 Mart 2010
Mesaj
71
Tepki
12
Şehir
İstanbul
Trial için arkada da disk fren olmasının ne gibi bir dez avantajı olabilir ki? İlla hidrolik jant frenimi icap eder?

Eğer hassasiyet ve kontrol için önde disk fren öneriliyorsa arkadaki disk frende aynı derecede fayda sağlamazmı?

Sanırım arka lastik üzerinde çok fazla hoplayıp zıplanacağı düşünüldüğü için disk fren önerilmiyor doğrumu?
 
  • Beğen
Tepkiler: yakup öztırpan

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
@Sertac Kurt


trialde arka fren çoğu zaman jantı kilitlemek için kullanılıyor. v frenler, disk frenler kadar hassas çalışmazlar fakat, iş kilitlemeye gelince hidrolik jant freninin yerini hiçbir disk fren tutamaz.
 
Kayıt
31 Mart 2010
Mesaj
71
Tepki
12
Şehir
İstanbul
Hidrolik jant frenler hidrolik disk frenlere oranla daha güçlü frenleme yada kitleme sağlıyorsa denilenler mantıklı.

Fakat özellikle bizler bisikletlerimizi tek bir amaç için kullanmadığımızdan farklı alanlarda kullandığımızda bu sefer hidrolik jant frenlerin arka lastiği kitlemesi ne kadar tercih edilir bende soru işareti yaratıyor açıkcası.

Mesela bisikleti trial amaçlı kullanırken hidrolik jant fren işimizi görürken... aynı bisikletle düz yol yapma ihtiyacı doğduğunda bu frenler sıkıntı çıkartır diye düşünüyorum.

Bu sebeplerden bisiklet safkan trial olacaksa hidrolik jant frene varım. Fakat benim düşündüğüm gibi hybrid kullanılacaksa disk fren diyorum.

Katılırmısınız?
 

boxtubing

Daimi Üye
Kayıt
21 Aralık 2008
Mesaj
332
Tepki
257
Şehir
kayseri
@Sertac Kurt

arkada disk fren kullanmanın hıc bır sıkıntı yaratacagı soz konusu değil fakat trialde ani kitlemelere ihityaç duyulduğu için arkada v yada magura tarzı hıdrolık v tipi frenler tavsiye edilir tabiki bu dediğim trial için geçerli.ve senin dediğini gayet iyi anladım fakat ben bısıkletımı her zaman trıal kullanmıyorum sorunda olmuyo ön frenım dısk ve hıdrolık oldugu ıcın duruş mesafem gercekten istediğim gibi olabiliyo yardımcı olabildimse ne mutlu ii forumlar saygılar
 
  • Beğen
Tepkiler: yakup öztırpan

cannn3715

Forum Demirbaşı
Kayıt
29 Ağustos 2007
Mesaj
521
Tepki
192
Şehir
kayseri
Bisiklet
Cube
@Sertac Kurt


hs 33 lerde koldan ayarlaya biliyorsunuz pistonların janta olan mesafesini bunu kolaylıkla yapa biliyorsunuz bu yüzden düz yoldada problem çıkaracağını sanmıyorum ayrıca önde ani kitleme ne trialde ne düz yolda sağlıklıdır :D sağlıklı olan istediğiniz tepkiyi ala bileceğiniz bir disk fren mantıklı önde şuan önde hayes stroker arkada hs 33 kullanıyorum trialdede düz yoldada pek problem yaşadığım söylenemez.arkada disk kullanımını trialde denedim bizzat ama biraz dengesizliğe neden oluyo ayrıca hs 33 gibi ani net bir tutuş veremiyo ve burda düz yolda sedona x11 de arkada diskin bağlantı yerinin kopuşunu gördükten sonra arkada diskten soğudem dene bilir ve gerek yurt dışı gerek bizler trialde önde disk arkada hisrolik v fren kullanıyoruz;)yardımcı ola bilirsek ne mutlu ;)
 
Kayıt
31 Mart 2010
Mesaj
71
Tepki
12
Şehir
İstanbul
Bu hamuga hs 33 ülkemizde satılıyormu?
Fiyatları ne alemde?

Fren elcikleri ile uyumu ne durumda? disk fren elcikleriyle uyuşuyormu?
İlla kendi fren elcik kitiylemi almak icap eder? vs..
 

EmirhanKarasu

Forum Demirbaşı
Kayıt
14 Ağustos 2008
Mesaj
551
Tepki
331
Şehir
İstanbul/Göztepe
@Sertac Kurt

hamuga = Magura

Fren elcikleriyle uyumu gibi bişey söz konusu değil çünkü hidrolik V frenlerde hidrolik diskler gibi set halinde satılıyor yani fren kolu fren ayakları vs. birleşik durumda.
 
  • Beğen
Tepkiler: Lostman
Kayıt
31 Mart 2010
Mesaj
71
Tepki
12
Şehir
İstanbul
Valla ben bu fren konusundaki araştırmalarımda hidrolik ve normal jant frenlerle hidrolik disk fren testlerine göz attığımda hem hava koşulları gereği hem güç gereği hem hassasiyet gereği hemde frenleme sonrası geri boşaltım gereği hep hidrolik disk frenlerin başarısına şait oldum.

Hidrolik V frenler ise (ki.. bu konuda maguranın hs11 ve hs33 diye iki modeli var zaten ve hs 33, hs11 e göre %60 daha güçlü olduğu saptanmış) normal V frenler ile hidrolik disk frenlerin arasında bir performansa sahip gözüküyor.

En büyük avantajı ilk mpntaj ve pabuç değişimi dışında bakım istememeleri.

Bu durumda tercihlerin hidrolik disk lerden yana kullanmak sanırım en mantıklısı.

Burdan test sonuçlarını da takip edebilirsiniz. Tüm veriler bilinsel kanıtlara dayanıyor.
(link)
 

boxtubing

Daimi Üye
Kayıt
21 Aralık 2008
Mesaj
332
Tepki
257
Şehir
kayseri
@Sertac Kurt

tekrar tercih meseleni düşünmeni istiyorum fakar illa disk dıyorsan yapacak bırsey gercekten yok ama arkada v yanı hıdrolık yanii :) magura hs 33 evo modelini kullanmanı tavsıye edıyoruz secım senın sımdıden kolay gelsin
 
  • Beğen
Tepkiler: cannn3715
Kayıt
31 Mart 2010
Mesaj
71
Tepki
12
Şehir
İstanbul
Bu konuda tek bir doğrudan ziyade kişisel doğrular ve tercihler olduğu düşünülürse. Fikir ve öneriniz için teşekkür ederim ama ben disk fren tercih edeceğim.

En azından kullanıp tecrübe etmek istiyorum. Belki memnun kalacağım belkide kalmayacağım ama en azındna denedim beğendim yada denedim beğenmedim diyebilirim :)
 

Yasin Kukur

Forum Bağımlısı
Kayıt
27 Ekim 2009
Mesaj
1.177
Tepki
391
Şehir
Samsun-Manisa
Bisiklet
Scott
@cannn3715

sanki biri benim adımı da andı. :D :D

Arkadaşlar bu konuda bende kararsızım. hidrolik v frenler pek hoşuma gitmedi. Sizce hidrolik disk mi kullanim yoksa telli v brake mi? Ve sizce kadronun ömrü için, hangisi daha iyi?
 

İdris Şanlı

Daimi Üye
Kayıt
30 Mart 2008
Mesaj
211
Tepki
103
Şehir
Samsun
yasin emin ol o yasin sen değilsin
magura hs33 almaya karar verdim ama sertaç kurt benim kafamı karıştırdı
şimdi, hs 33 düz yolda direkt kilitleme mi yapıyo yoksa çok sıkınca mı kilitliyo
yani avid single digit 7 den vazgeçeceksem değmeli ayrıca ben ön arka hs 33 almayı düşünüyorum yani ben bisikletimi xc- yol- street karışımı kullanıyorum arazide nasıldır
teşekkürler
 
Kayıt
31 Mart 2010
Mesaj
71
Tepki
12
Şehir
İstanbul
Estf. ben kafanızı karıştırmış olmiyim. Sizde biraz araştırın ve kararınızı bu şekilde verin bence.

Ben hidrolik ve normal jant frenlerle hidrolik disk frenlerin farklı hava koşullarındaki testlerini araştırdım ve vardığım sonuç kesinlikle hidrolik disk.
Sebebi ise birazdaha gerilerde verdiğim test sonuçları diyebilirim.

Eğer bisikleti tam ve sadece trial olarak kullanacak olsaydım o zaman HS33 ü tekrar gözden geçirirdim ama mademki.. hybrid olarak kullanacağım o zaman tüm hava şartlarını gözeterek hidrolik disk olmasından yanayım.

HS33 hidrolik jant fren olarak normal jant frenlerden daha yukarda ama hidrolik disklerden daha aşağıda bir performans sunuyor.

Bu karar kesinlikle şahsi fikrimi beyan eder, benim araştırma sürecimdeki tercihimle ilgilidir.
 

Lostman

Daimi Üye
Kayıt
8 Eylül 2008
Mesaj
261
Tepki
82
Şehir
Kayseri
Arkadaşlar benim yasin kadar bilgim yok ama kayseriden benim arkadaşım kendisi uzun süredir magura v brake kullanıyor ama hiç bu fren kitliyor vb. şikayetlerini duymadım haftasonları gezi amaçlıda kullanıyor bisikletini ama kafanızı karıştırmasın yani ama bildiğim kadarıyla trialde disk fren kullanmak istiyorsanız disk freninizin çok kaliteli bi tutuş sistemi olması zorunlu ve disk frende trialde kadronun tek tarafına yük bindiğini düşünüyorum buda kadronuza zarar verebilir.Yanlışım varsa düzeltin ama bana göre magura hs33 gerçekten iyi bir seçim olacaktır.
 
  • Beğen
Tepkiler: İdris Şanlı
Kayıt
31 Mart 2010
Mesaj
71
Tepki
12
Şehir
İstanbul
Disk fren kadroya değil en fazla kardonun cliperi tutan kulakçığına zarar verebilir. Ki.. buda kadronun kalitesine bağlı olarak değişiklik gösterebilir. Ayrıca kadro muhtemelen böle bir durumda garantiye dahil edilecektir.

Zaten benim HS33 ü tercih etmeyecek olmamın sebebide.. frenlerin lastiği kitliyor olması felan değil. Yanlış anlaşılmasın lütfen. (Sıkıştırma oranı ayarlanarak istendiği kadar güç uygulanabilir.)
Ben tüm hava şartlarındaki genel performansı adına hidrolik disk tercih edeceğim.

Ayrıca bisikleti sadece trial amaçlı kullanmayacak olmamda bu tercihte kriter tabi.