Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

trek

Konu, 'Trek' kısmında gökberk tarafından paylaşıldı.

  1. gökberk

    gökberk Yeni Üye

    Kayıt:
    21 Mart 2009
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    antalya
    Seviye:
    Merhab

    Çocukluğundan beri bisiklete binen ama ancak daha iyi bisikletlere heves eden biri olarak biraz yardıma ihtiyacım var. Şu anda trek 3900 kullanıyorum ve trek 4500 almak istedim. Ancak biraz araştırınca disk frenin aslında benim kullanımım (çoğunlukla şehirde zaman zaman patika) için çok da şart olmadığına düşündüm. 3900'dan daha üst bir modele geçmek isteyen birine hangi modeli tavsiye edersiniz acaba ? 4500 mantıklı olur mu sizce yoksa fx modelleri mi düşünmek gerekir? Yoksa bu kullanımda farkı anlayamazsın 3900 yeter sana mı dersiniz ?

    yardımlarınız için şimdiden teşekkürler,
     
  2. Mehmet Karaçam

    Mehmet Karaçam Bisikletkolik

    Kayıt:
    20 Nisan 2009
    Mesajlar:
    1.376
    Beğeniler:
    1.137
    Şehir:
    benim meskenim dağlardır.
    Seviye:

    öncelikle iyi forumlar;

    bisikletinizi özellikle çamurlu yollar ve cross tarzı kullanacaksanız disk fren almanızı öneririm,he yok ben şehir içi asfalt kullanma taraftarıyım diyorsanız trek in 7.1 fx modelini şiddetle tavsiye ederim...
     
  3. Ozzgurr

    Ozzgurr Bisikletkolik

    Kayıt:
    19 Şubat 2009
    Mesajlar:
    1.186
    Beğeniler:
    1.746
    Şehir:
    Miami Beach & 35 1/2
    Seviye:
    Selam,

    3 ve 4 serisi dag bisikleti, FX sehir bisikleti; bunlar farkli tarzlar .Ben olsam 3 serisinden sonra 6 serisine gecerdim, 3 serisinden 4'e gecince buyuk bir degisiklik hissedecegini sanmiyorum.
     
    Selim Üsel bunu beğendi.
  4. gökberk

    gökberk Yeni Üye

    Kayıt:
    21 Mart 2009
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    antalya
    Seviye:
    cevaplar için çok teşekkür ederim. sanırım fx benim için uygun olmaz. zaman zaman baya kötü şartlarda kullanıyorum çünkü. bu durumda karar verilmesi gereken 4500 mu 6000 mi ? Karşılaştırdığımda çok ciddi fark görmedim ama bu anlamamamdan da kaynaklanabilir. Siz gercekten fark eder derseniz ona göre hareket edeceğim çünkü bu noktada işi bilen birinin yorumu çok önemli benim için.
     
  5. Mehmet Karaçam

    Mehmet Karaçam Bisikletkolik

    Kayıt:
    20 Nisan 2009
    Mesajlar:
    1.376
    Beğeniler:
    1.137
    Şehir:
    benim meskenim dağlardır.
    Seviye:
    4000 serisi ;

    4000’li serinin en düşük modelinden yükseğe doğru kullanılan amortisörlerin kalite ve teknolojik özellikleri artmakta. Rock Shox Judy TT ile RST Gila hemen hemen aynı kalite ve özelliklere sahip amortisör modelleri. Performans olarak üst seviyede olmasa da yeterli konforu sağlayacak cinsten orta ve hemen altı seviyede amortisörler bunlar.
    Çekiş sisteminde, 4300 ve 4400 dışında Shimano’nun orta seviye serileri olan Alivio ve Deore sistemlerinin kullanılmış olduğu görülüyor. Yani 4300 ve 4400 modelleri 3000'li serideki donanım kalitesinde devam ederken, fark sadece kullanılan kadronun Alpha SL olması.
    Orta seviye yarı sabitlere giriş seviyesinin, kullanılan çekiş sistemlerinden dolayı aslında 4500 modeliyle başladığını söylemek mümkün.
    Aynakol olarak 4300’de Suntour’un XCC 150’si ile devam edilirken, 4400 modelinde Acera aynakol seti kullanılmış, geri kalan tüm 4000’li modellerde ise Alivio aynakolların kullanıldığı görülmekte. Kaset olarak ise bu serideki tüm modellerde SRAM markası seçilirken, 4300 ve 4400’de 8 dişli PG830 diğerlerinde ise günümüzde üst seviye modellerde görülen 9 dişli PG950 modeli tercih edilmiş.
    Geri kalan parçaların büyük çoğunluğu, Trek’in sahibi olduğu Bontrager firmasına ait orta kalitede parçalar. Fazla söze gerek yok kaliteli ve özel bir performans sunmayan uygun fiyatlı parçalar Bontrager’ın ürettikleri.
    V-Fren olarak Tektro’lar kullanılmış. En özenli fren seçimi olduğu söylenemez belki ancak normal bir sürüş için yeterli fren gücünü sunacaktır Tektro’lar.
    Gelelim disk frenli modeller olan ve ülkemize de ithal edilmiş olan Trek 4300D (650€) ve 4500DE (890€) modellerine. Shimano’nun sırasıyla, M465 ve M495 model fren tamburları ve disklerinin kullanıldığı bu bisikletleri seçecek olan bisikletseverlerin en önemli alım nedeninin disk frene sahip bir dağ bisikletine sahip olmak, “güzel bir görüntü elde edebilmek” ve “dağ bisikletlerinde gelinmiş olan en son teknolojiyi” yakalamak olacağı aşikardır.
    Ancak bu örneğimizde her ikisi de standart Shimano serilerine mensup olmayan, Shimano’nun en düşük seviye disk fren tamburları ile kurulacak bisikletlerden, fren gücü anlamında orta vadede iyi bir performans elde edebilmek bizce iyimserlik olacaktır. Neden derseniz, dağ bisikletlerinde “disk fren teknolojisi” halen gelişmekte olan ciddi iyileştirme ve yeniliklere açık olan bir noktada bulunmakta. Günümüzde farklı markaların en üst seviyesindeki disk fren modellerinde dahi halihazırda önemli sorunlar yaşanmaya devam edip tam bir memnuniyet sağlanamamışken, Shimano markasının en düşük disk fren modellerinin kullanıldığı bu iki modelin seçilmesi bizce çok doğru bir yaklaşım değildir.


    4000 serisinde tercih edilebilecek modeller bize göre eğer bütçe zorlanmıyorsa 4500 E (790€) zorlanıyorsa 4400E (ithal edilmiyor) ve satın alan bir bayan ise kesinlikle 4500WSD (ithal edilmiyor) olmalıdır.Eğer disk frenli bir model tercih ediliyorsa o zaman bütçeyi yükseltip 6000’li serideki disk frenli modeller düşünülmelidir.


    6000 serisi ;


    4000 serisinden geçişte ilk göze çarpan özellik Alpha SLR alüminyum alaşım boruların gövdelerde kullanıma başlanması. Bir başka deyişle 6000 serisi modellerinde kullanılan kadrolar oldukça kaliteli ve hafifler. Alpha SL’de görülen inceltme ve hafifletme işlemi SLR’de daha da yoğun bir şekilde uygulanıyor. Yine iki kez dipçiklenmiş ve özel ısıl işlemden geçirilen Alpha SLR’da sertlik artarken, hafifleme sağlandığı görülmekte.
    Kullanılan amortisörleri incelediğimizde, 6500’lerde Manitou Axel Comp, 6700’lerde ise RockShox Pilot SL kullanıldığı görülüyor. Her ikisi de 80mm esneme payına sahip amortisörlerden Pilot SL, sahip olduğu güncel - gelişmiş Rock Shox teknolojileri, üst seviye amortisörlerde görülen “motion control”, dıştan tepme ayarı ve kilitleme (lockout) özellikleri ile yaylı havalı yapısı sayesinde yine "kilitleme" lockout özelliğine sahip Axel Comp’a göre bir adım öne çıkmakta.
    Uzun ömürlü ve performans amaçlı iyi bir orta seviye amortisör olarak Pilot SL iyi bir seçim olacaktır. Bildiğiniz gibi Shimano çekiş sistemlerinde, ciddi arazi sürüşüne yönelik olarak 4 ayrı seri bulunmakta. Aşağıdan yukarıya doğru: Deore, LX, XT ve XTR..
    Trek de modelleri arasında ciddi arazi sürüşüne giriş bisikleti modeli olarak 6500’ü görüyor olmalı ki bu modelde vites değiştirici ve aynakol seti olarak Deore grubunu kullanmış. 6700’lerde ise vites değiştiriciler ve aynakol seti olarak LX kullanıldığını görüyoruz.


    Tüm 6000’li modellerde arka vites aktarıcı XT kullanılmış ki burada Trek’in hiçbir şekilde hata yapmak istemediği anlaşılıyor. Biliniyor ki Deore ve LX arka vites attırıcıları ne kadar iyi olurlarsa olsunlar, XT ve XTR mekanizmaları ile boy ölçüşebilecek mükemmellikte değiller. Trek de bu durumu gözönüne alarak bilinçli bir üreticinin yapması gerekeni yapmış. Fren setlerine baktığımızda ise 6500E (990€) yani en düşük 6500 serisi modelinde Alivio v-frenler kullanılmış. Disk frenli 6500 DE’de (1.250€) ise Deore hidrolik disk fren kullanılıyor. 6700’lere bakıldığında ise 6700E’de (1.290€) yine Alivio v-fren kullanılırken, 6700 WSD bayan modelinde disk fren olarak Hayes’in HFX 9 hidrolik disk freni kullanılmış. Serinin en üst modeli 6700 DE’de (1.650€) ise LX hidrolik frenlerin kullanıldığını görüyoruz.


    sanırım yeterli olur...

    iyi forumlar...
     
    Ozzgurr bunu beğendi.
  6. gökberk

    gökberk Yeni Üye

    Kayıt:
    21 Mart 2009
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    antalya
    Seviye:
    detaylı bilgi için çok teşekkürler,
     
  7. Ozzgurr

    Ozzgurr Bisikletkolik

    Kayıt:
    19 Şubat 2009
    Mesajlar:
    1.186
    Beğeniler:
    1.746
    Şehir:
    Miami Beach & 35 1/2
    Seviye:
    Mehmet arkadasim gayet guzel aciklamis sagolsun. :winkenlux

    Ayrica 2010 6 serisi Trek kadronun mukkemellige ulastigini yaziyor Mountain Bike Action dergisinin Ocak sayisi. Kilitli on amortisor ve hidrolik frenli 6 serisi guzel bir secim olur.
     
  8. Selim Üsel

    Selim Üsel Bisikletkolik

    Kayıt:
    1 Haziran 2007
    Mesajlar:
    1.032
    Beğeniler:
    1.526
    Şehir:
    BURSA
    Seviye:
    Özgüre katılıyorum. 3900 kullanan bir kişinin bundan sonraki tercihi 6000 serisi olmalı. Benim ilk bisikletim 3700 dü. Ardından 4500 aldım. Aynı Özgürün dediği gibi bir fark hissedememiştim. Sonradan da 8500 e geçtim farkı çok farklı olarak hissetim. O yüzden 6000 tercih edilmesi değişim için mantıklı bir yol olacaktır. 6000 serisinde de bütçeniz dahilinde 6300 veya 6500 tercih etmenizi öneririm.

    Ayrıca 2010 modellerde de 8000 ile 6000' in kadro açıları aynı. Sadece kulanılan aliminyum tipi ve dipçikleme farkı var.
     
  9. müjdat dede

    müjdat dede Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    14 Eylül 2009
    Mesajlar:
    711
    Beğeniler:
    447
    Şehir:
    İSTANBUL/ÇEKMEKÖY
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    kesinlikle 6 serisi diyorum hjemde kadroların geometriside değişti ve 2010 larda 2009 lara göre daha üst kompedant kullanıldı
     
  10. gökberk

    gökberk Yeni Üye

    Kayıt:
    21 Mart 2009
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    antalya
    Seviye:
    6000'i almadan önce kullanma sansım olursa belki farkı anlayabilirim ve daha kolay karar verebilirim. Tabi 3900'ü kaça geri alacakları da ayrı bir konu. cevaplar için çok teşekkürler, gerçekten çok faydası oluyor.