Melih Koç
Two wheel addict!
- Kayıt
- 28 Temmuz 2006
- Mesaj
- 248
- Tepki
- 249
- Şehir
- İstanbul
- Başlangıç
- 1990—91
- Bisiklet
- Trek
- Bisiklet türü
- Dağ bisikleti
Selam herkese,
Yaklaşık 2 senedir kullandığım Trek X-Caliber 7'yi 2 ay önce sattığımdan beri arayış içerisindeydim. Özellikle carbona geçmek istediğim için acele etmeden tüm marka ve modelleri inceliyordum. Trek'ten çok memnun olduğum için yine Trek modellerine bakarken 30 Haziran'da Procaliber modelinin lansmanının yapıldığını gördüm. Türkiye distribütörü olan firmayı aradığımda bu modelden Türkiye'ye seri olarak getirmeyeceklerini öğrendim. Bisikletin yabancı bisiklet magazin sitelerinde inceleme videolarını izleyip yazıları okuduktan sonra firmayı tekrar aradım ve bu modelden getirmek istediğimi söyledim, onlar da yardımcı oldular ve dün itibariyle siparişimi verdim. Ancak fabrikanın stoklarında şu anda bana uygun ölçüde (19.5") bulunmadığı için ön sipariş geçtiler ve üretim/shipping/gümrük işlemleri vs. derken gelmesi 3-4 ayı bulabilecek Bekleyeceğiz artık yapacak bir şey yok
(link)
Kadrodan kısaca bahsedersek, daha önce Trek'in yol grubu bisikletlerinde kullanılan "Isospeed Decoupler" isminde bir teknoloji kullanılıyor. Bu teknolojide, seat tube (sele borusunun takıldığı boru) ve üst boru birbirine bağlı değil, araya konulan Isospeed bağlantısı (vida ve rulman sistemi) sayesinde seat tube'ün 1.1 cm.'e kadar esnemesi mümkün hale getirilmiş. Bu da özellikle oturarak tırmanışlarda ekstra konfor sağlıyor ve tırmanışlarda harcanan enerjiyi düşürüyor (Trek'in açıklamasına göre burada sürücünün yarış süresince maksimum süre selede oturabilmesi amaçlanmış). Ayrıca "Control Freak Cable Management" sistemi ile tüm kabloların kadro içi yönlendirmesi sağlanmış ve bu sistem sayesinde 54 farklı şekilde kablo yönlendirmesi mümkün kılınmış. İlave olarak ön ve arka göbekler için Sram'in yakın zamanda lanse ettiği Boost teknolojisi kullanılmış. Yani ön göbek için 15x110, arka göbek için 12x148 ölçülerinde sokma miller kullanılıyor.
Detaylı inceleme için aşağıdaki videoyu izleyebilirsiniz.
Beklemek biraz zor olacak ama değeceğine inanıyorum
Yaklaşık 2 senedir kullandığım Trek X-Caliber 7'yi 2 ay önce sattığımdan beri arayış içerisindeydim. Özellikle carbona geçmek istediğim için acele etmeden tüm marka ve modelleri inceliyordum. Trek'ten çok memnun olduğum için yine Trek modellerine bakarken 30 Haziran'da Procaliber modelinin lansmanının yapıldığını gördüm. Türkiye distribütörü olan firmayı aradığımda bu modelden Türkiye'ye seri olarak getirmeyeceklerini öğrendim. Bisikletin yabancı bisiklet magazin sitelerinde inceleme videolarını izleyip yazıları okuduktan sonra firmayı tekrar aradım ve bu modelden getirmek istediğimi söyledim, onlar da yardımcı oldular ve dün itibariyle siparişimi verdim. Ancak fabrikanın stoklarında şu anda bana uygun ölçüde (19.5") bulunmadığı için ön sipariş geçtiler ve üretim/shipping/gümrük işlemleri vs. derken gelmesi 3-4 ayı bulabilecek Bekleyeceğiz artık yapacak bir şey yok
(link)
Kadrodan kısaca bahsedersek, daha önce Trek'in yol grubu bisikletlerinde kullanılan "Isospeed Decoupler" isminde bir teknoloji kullanılıyor. Bu teknolojide, seat tube (sele borusunun takıldığı boru) ve üst boru birbirine bağlı değil, araya konulan Isospeed bağlantısı (vida ve rulman sistemi) sayesinde seat tube'ün 1.1 cm.'e kadar esnemesi mümkün hale getirilmiş. Bu da özellikle oturarak tırmanışlarda ekstra konfor sağlıyor ve tırmanışlarda harcanan enerjiyi düşürüyor (Trek'in açıklamasına göre burada sürücünün yarış süresince maksimum süre selede oturabilmesi amaçlanmış). Ayrıca "Control Freak Cable Management" sistemi ile tüm kabloların kadro içi yönlendirmesi sağlanmış ve bu sistem sayesinde 54 farklı şekilde kablo yönlendirmesi mümkün kılınmış. İlave olarak ön ve arka göbekler için Sram'in yakın zamanda lanse ettiği Boost teknolojisi kullanılmış. Yani ön göbek için 15x110, arka göbek için 12x148 ölçülerinde sokma miller kullanılıyor.
Detaylı inceleme için aşağıdaki videoyu izleyebilirsiniz.
Beklemek biraz zor olacak ama değeceğine inanıyorum