Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Trek fx 7.3 ile Merida Speeder T2 arasında kaldım

Konu, 'Şehir - Tur Bisikleti' kısmında B.Konak tarafından paylaşıldı.

  1. B.Konak

    B.Konak Üye

    Kayıt:
    20 Haziran 2013
    Mesajlar:
    99
    Beğeniler:
    96
    Şehir:
    Tekirdağ / Merkez
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Merhaba Arkadaşlar,

    Trek Fx 7.3 ile Merida Speeder T2 arasında kaldım. Duruma göre Merida Speeder T2D modeli de olabilir.
    Çoğunlukla asfalt yollara kullanacağım. Günlük 50 - 100 km kadar asfalt'tan oluşan bir mesafe yapıyorum.

    Değerli yorumlarınızı paylaşmanızı rica ederim.
     
  2. mehmetsunu

    mehmetsunu İKONOKLAST

    Kayıt:
    28 Eylül 2011
    Mesajlar:
    3.386
    Beğeniler:
    6.423
    Şehir:
    kayseri
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    İki fitnesda birbirine yakın modeller. yalnız fx 7.5 ile gerçekten bir sınıf atlaması yapıyor. Yalnız 7.3 ile 7.5 arasındaki fiyat farkıda o derece. Merida ise içten kablolama ve modern çigileri ile çekici bir fitnes. 2014 ile beraber slope kadrosu ile lkasik merida çizgisinde değişime gitmiş. Her iki bisiklette sevmediğim özellik parlak bir boya kullanmış olmaları. SS ve cube lerde kullanılan mat boya bisiklete asil bir hava veriyor.
     
    MehmetAliB. bunu beğendi.
  3. muhammetagan

    muhammetagan Üye

    Kayıt:
    11 Şubat 2007
    Mesajlar:
    76
    Beğeniler:
    29
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    geometri farkı var, t serisinde iz ve zincir mesafesi daha kısadır hız için uygundur, fx serisi rahat kullanım için uygundur. asfalla kullanıcam tur yapmam der ve fiziksel olarak performans sürüşüne yatkınsanız yol bisikleti düşünün derim, eski t5'li olarak.
     
    MehmetAliB. bunu beğendi.
  4. Candeniz ÖZCAN

    Candeniz ÖZCAN Aktif Üye

    Kayıt:
    24 Nisan 2013
    Mesajlar:
    120
    Beğeniler:
    33
    Şehir:
    Antalya
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    TREK den şaşmayın :)
     
    Yusuf Ziya Özen ve B.Konak bunu beğendi.
  5. B.Konak

    B.Konak Üye

    Kayıt:
    20 Haziran 2013
    Mesajlar:
    99
    Beğeniler:
    96
    Şehir:
    Tekirdağ / Merkez
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Bu yorumu çok fazla kişiden duydum. Demek ki kullananların yada bu spora yıllarının vermiş kişilerin bir bildiği var :)
     
  6. Tolga Çelebi

    Tolga Çelebi Culebrist

    Kayıt:
    2 Haziran 2013
    Mesajlar:
    2.655
    Beğeniler:
    3.895
    Şehir:
    Üsküdar / İstanbul
    Adı:
    Tolga Çelebi
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    Bende Fx 7.3 Specialized Sirrus Elite ve Speeder T2 arasındayım.

    Bütçem el verirse Specialized Sirrus Elite almayı planlıyorum.
     
  7. MehmetAliB.

    MehmetAliB. VivaVelo

    Kayıt:
    20 Ekim 2013
    Mesajlar:
    1.802
    Beğeniler:
    3.785
    Şehir:
    Antalya
    Seviye:
    Merida Speeder T2................ 2000 TL
    Trek FX 7.3............................. 2400 TL
    Specialized Sirrus Elite.......... 2600 TL
    Merida daha yol bisikleti tarzında. daha hız odaklı.
    Trek'i arkadaşımınkini kullanararak biliyorum, uzuun süre sürülebilecek bir his veriyor.
    Specialized'in görünümü güzel. Elite deneyip de beğenemediğim yerine Scott SUB aldığım model.
    ***
    mümkünse test ederek alın derim
     
    SongülB. bunu beğendi.
  8. mehmetsunu

    mehmetsunu İKONOKLAST

    Kayıt:
    28 Eylül 2011
    Mesajlar:
    3.386
    Beğeniler:
    6.423
    Şehir:
    kayseri
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    mehmetali bey neden sub tercih ettiğinizin nedeninide belirtirseniz sub a yönelecek arkadaşlarada yardımcı olursunuz. Bir tercih olarak sub da listeye eklenmiş olur. Sizin akılcı yönlendirmelerinize ihtiyaç var.
     
  9. Candeniz ÖZCAN

    Candeniz ÖZCAN Aktif Üye

    Kayıt:
    24 Nisan 2013
    Mesajlar:
    120
    Beğeniler:
    33
    Şehir:
    Antalya
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Evet Trek kullanicisi olarak soyledim gercekten pisman olmazsiniz sahsen bir bisiklet daha alacak olursam oda trek olucaktir...Şimdiden hayirli olsun diyorum
     
    B.Konak ve Yusuf Ziya Özen bunu beğendi.
  10. B.Konak

    B.Konak Üye

    Kayıt:
    20 Haziran 2013
    Mesajlar:
    99
    Beğeniler:
    96
    Şehir:
    Tekirdağ / Merkez
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Arkadaşlar yorumlarınız için tekrar teşekkür ederim.
     
  11. MehmetAliB.

    MehmetAliB. VivaVelo

    Kayıt:
    20 Ekim 2013
    Mesajlar:
    1.802
    Beğeniler:
    3.785
    Şehir:
    Antalya
    Seviye:
    Değerlendirmelerimde öznel olan yerler olabilir . Fakat yine de ben deneyimlerimi yazayım. Hem bisiklet üzerine de olsa, hasbihal etmiş oluruz:)
    özel hayatım biraz deşifre olacak ama ne yapalım
    ***
    Önce neden Specialized Sirrus Elite seçmediğimi anlatayım. Çünkü Scott maceram oradan başlıyor.
    İkinci bir bisiklet almaya karar verdim. 1. Bisikletim Focus Lost Lagoon'du. Amortisörlü şehir-tur bisikleti. Memnundum. Fakat daha hızlı bir bisiklet istedim ve araştırmaya başladım. Bu arada şimdiki eşimi o zaman tavlama zamanlarımdı ve ikinci bir bisiklet iyi olacaktı ;) Yol bisikleti istemiyordum çünkü dropbarı ve rahatsızlığını sevmiyordum.
    İnternette araştırmaya başladım. Trek, Focus, Sedona... Baktım Specialized Sirrus içlerinde baya pahalı. Bir hikmeti olsa gerek deyip yürüdüm Bike Hous'a. Sahibi beni biraz tanır. Specialized Elite'yi sordum, var dedi. Deneyebilir miyim dedim, tabi dedi. Ooo görünüşü harika. Parçalar arası renk uyumu, logo tasarımı vs uyumlu ve albenili. Satıcı biraz bahsetti. İşte bunda Zetrz var, selesi Body Geometrili, hızlıdır vs. Atladım üzerine.
    ***
    Hemen söyleyim, o çok bahsedilen hızla bisikletin alakası yok. Zaten alın borusu o kadar uzun ki (190 mm) rüzgara resmen yelken oluyorsunuz. Vites geçişleri güzel ama bisiklet bir rahatsız sormayın. Zertz titreşim önleyici falan hikaye. Elçikleri çok iyi ama arka tarafta resmen rahatsızlık var. Sonradan öğrendim ağaçkakan ilhamlı Zertz'in işe yaraması için kadrodan bağımsız olması gerekir. Bunun için de çatalın birbirine deymemesi gerekir. Evet bisiklet rahatsız.
    Tam bir çelişkiler yumağı. Bir yandan hız için 622X15 jant kullanılmış, diğer yandan yüksek alın borusu. Bir yandan zarif bir üst boru konmuş, diğer yandan soba borusu gibi kalın alt boru. Bir yandan rahatlık ve tur odaklı iki teker arası uzun yapılmış, diğer yandan incecik teker. Beğenemedim. Geri götürüp bisikletçiye verdim. Ha bu arada Body Geometry selesi başta iyiydi ama dönüşte acıtmaya başladı. Gökhan sağolsun beni kırmadı, aldı. Ben de çoğunlukla alışverişimi oradan yaparım. Kaliteli bir insandır.
    ***
    Gelelim Scott SUB'a
    Forumlarda falan yine dolaşıyorum. Trek'le Scott SUB'a bakayım birde dedim. Atletico'da varmış. Atladım motora gittim. Hem M hem L kadrosu var. Güzel. Deneyebilir miyim dedim. Sohbet ettik. İşimi falan sordu. Tamam dedi. Tur için SUB 35'i övdü durdu. Atladım üzerine. Rahat, evet geometrisi şaşırtıcı bir şekilde rahat. SUB: Speed Utility Bike demekmiş. Speed kısmı doğru, hızlanması güzel. Alın borusu daha kısa. Utility fayda kısmı da doğru. Zira tepkileri çok atik. Ani hızlanabiliyor ve ani duruş yapabiliyorsunuz. Selesi berbat hemen değiştirdim. Benimkisi göbekten vites. Artılarına değinmeden göbekten vitesi es geçeceğim. Kadrosu çift dipçiklenmiş, Hydroforming uygulanmış bir kadro. Borular yağ ve basınçla şekillendiği için tıklamayla bile incelen kısımlar kolayca anlaşılabiliyor. Bu teknolojinin avantajı daha hafif kadro yapabilmesi ve inceltilmesi gereken bölgeleri çok iyi derecelendirmesi. Bisikleti beğendim. 622x17 tubular jantları var. Öbür bisikletimin lastikleri defalarca patlamasına karşın bununki daha bir kez bile patlamadı. Detayları güzel. Boyası kir tutmayan bir boya. Mat renkli. Bir motosiklet ustası elektrostatik boya dedi ama ben boyadan anlamıyorum. Fiyatı da Specialized'e göre makul olunca alıyorum kardeşim dedim, aldım. Ha bu arada kız arkadaşımı Çakırlar köyüne gözleme yemeğe giderek, beraber deniz kenarı turu yaparak tavladım. Şimdi evli ve mutluyum.
    herkese mutluluklar efendim
     
    sametutuncu, Umut Tekin ve SongülB. bunu beğendi.
  12. Tolga Çelebi

    Tolga Çelebi Culebrist

    Kayıt:
    2 Haziran 2013
    Mesajlar:
    2.655
    Beğeniler:
    3.895
    Şehir:
    Üsküdar / İstanbul
    Adı:
    Tolga Çelebi
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:




    Allah içime kurt düştü şimdş Sirrus Elit alıcaktım ama inanın ilk kez sizden kötü yorum duydum bu bisikletle ilgili herkes çok iyi bir bisiklet olduğunu ve titreşim emici çatalın işe yaradığını söylüyordu sizde şimdi böyle bir iddia da bulununca içime kurt düştü :confused:
     
  13. mehmetsunu

    mehmetsunu İKONOKLAST

    Kayıt:
    28 Eylül 2011
    Mesajlar:
    3.386
    Beğeniler:
    6.423
    Şehir:
    kayseri
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:


    Mehmetali bey enfes tespitler, bisikletçiler arasındaki SS efsanesini akılcı ve mantıklı tespitlerle çökertiniz. Bisiklet tavsiyesi ve tanıtımı yapılırken ne bileyim görüntüsünden etkiledim, dehşet görünüyor şeklinde sığ ve basit tezler yerine sizin gözlemleriniz gibi ayağı yere basan ve mantık dahilindeki tezler daha inandırıcı ve bilgilendirici olacaktır. Bisikletforumu takip ettiğim dönem içinde çok az rast gelinen bir gözlem ve çözümleme yeteneğini sergilediniz. Bir kez daha bravo.:alkis: Bundan sonrasını SS lobisi düşünsün.
     
    SongülB. bunu beğendi.
  14. Mert E.

    Mert E. We create Chemistry

    Yaş:
    36
    Kayıt:
    19 Ocak 2014
    Mesajlar:
    1.211
    Beğeniler:
    2.325
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Valla su kadarini soyleyim, SUB icin birsey demeyim ama SSE'e biraz haksizlik edilmis.
    Oncelikle tum karsilastirmalari L kadro icin yapacagim.

    Alin borusu daha yuksek denmis. Dogru. SSE'nin alin borusu yuksekligi 190mm. Sub serisinin 175mm. Fark 1,5 cm.

    Oysa SSE'nin alin borusu yuksek olsa da, top tube uzunlugu daha uzun. Dolayisiyla alin borusunun yuksek olmasi kadar dogal birsey yok. SSE 600mm iken Sub 570mm. Fark tam 3 cm. Ayrica head tube angle'lari da SSE'de 72, Sub'ta 72,5 yani hemen hemen ayni. Bu yuzden SSE'nin surus pozisyonunun daha dik olup ruzgara yelken olundugunu iddia etmek tamamen iluzyon. SSE'de cok daha yatik bir pozisyonda suruyor olmaniz lazim bu kadro geometrisiyle.

    Bununla birlikte zaten SSE, Sub'tan buyuk bir bisiklet. SSE kadro boyu 53, Sub 52.

    Bu kadari isin geometri kismi.

    Karbon masanin cok fark ettirdigini ben de dusunmuyorum (Internette tam tersi yorumlar girla gidiyor olsa da). Ancak farkettiren birsey var ki, o da Mehmet Ali bey'in begenmedigi alin borusu. Konik (Tapered) olarak gelen bu boru, ayrica masalar da ters V seklinde ulasiyor tekerleklere. Dolayisiyla gidona aktarilan tum ters yon gucleri minimize ederek daha konforlu bir suru surmenizle kalmayacak, daha hafif ama daha kontrollu bir surus elde etmenizi saglayacak. Bu Sub'larda boyle mi bilmiyorum, ama SSE'nin en olumlu ozelliklerinden birisi begenilmeyen o tapered alin borusu.

    Gelelim zarif soba borularina. SSE'de, Specizalized'in en ust duzey aluminyum kadrolarinda kullandigi E5 alasim kullaniliyor. Gayet yuksek bir teknoloji olan bu alasim hakkinda surda bilgi alinabilir. http://www.specialized.com/specs/spec.jsp?speccode=03e5&tablewidth=400&cellwidth=350
    E5'ler sadece cift dipciklenmis, hydroform edilmis aluminyum malzemeler degil, anlayacaginiz. Sadece kaynak yerlerine bakarak bile bu alasimin ustun ozelliklerini gorebilirsiniz (neredeyse dikissizdir)

    Uzun(?) wheelbase (iki teker arasi mesafe) SSE'de 1082mm, Sub'ta 1075mm. Fark 0,7 cm. Kadronun genel geometrisini ve oranlari dusundugunuzde hemen hemen ayni bile denebilir. SSE'nin iddiali bir tur odakli bisiklet oldugu intibasina nasil kapilmis Mehmet Ali bey bilemiyorum ama bence SSE zaten karbon masasiyla bir tur bisikleti degil. Daha cok sportif amacli bir bisiklet, dolayisiyla da sportif amacli 28'lik Nimbus lastiklere sahip olmasinda bir anormallik yok.

    Specialized, Body Geometry denen vucuda maksimum uyumlu karo ve komponentleriyle uzmanlasmis bir marka. Gene yabanci forumlarda, ozellikle Elite'larin selesinin emsallerine gore daha rahat oldugu yazilmis. Atlanmamasi gereken bir detay var; bisiklet selesi, esyanin tabiati ve anatomimiz geregi rahatsiz bir seydir. Buna uygun kiyafetler giyilmesi elzemdir. (Pedli tayt vs) Aksi halde Brooks marka poponuzun seklini alacak 150-200 tl'lik ama goruntu olarak (tabiri caizse) out-fashioned bir sele almadiginiz surece rahatsiz olmaniz kacinilmaz.

    Sub'in artilari bence oncelikle uygun fiyati. Bizim ulkemizde kiymeti cok bilinmese de gobekten vites buyuk konfor. Bunun disinda SSE'yi yerip Sub'i ovdugu noktalarda Mehmet Ali bey'in oznel dedigi noktalarin sandigindan da biraz fazla oldugunu dusunuyorum. Normaldir, bisiklet isi boyle birsey, gonlunuzu birine kaptirinca digerlerinin sadece kotu yanlarini goruyorsunuz. :)

    Mehmet Ali bey anlasilan Sub'a kendini oyle bir kaptirmis ki, arada hanimi da aradan cikartmis :asik:
     
  15. mehmetsunu

    mehmetsunu İKONOKLAST

    Kayıt:
    28 Eylül 2011
    Mesajlar:
    3.386
    Beğeniler:
    6.423
    Şehir:
    kayseri
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:

    Konu SS nin özelliklerinin değerlendirilmesi noktasından iki farklı fitnes arasındaki farkların ortaya konulmasına dönüştü. Bu noktada SSE nin rakibinin doğrudan Sub değil yine bir scott üretimi olan metrix olacağını düşünüyorum. Hoş sub özelikle çeki borusu uzunluğuna bakarakda konuşabilirizki ağırlık merkezi tur olan bir bisiklet olarak tasarlanmıştır. Çeki borusunun arka çatala birleşiminde borunun uzunluğu arttıran parça bile diğer fitneslarda karşılaşamadığımız bir özelliktir. Özellikle 'çeki borusu pedala verilen gücü tekerleklere olabildiğince kayıpsız ve hızlı aktarabilmek için kısa olur' ilkesinden hareket edecek olursak sub ların öncelikle tur amaçlı bir fitnes olduğunu söyleyebiliriz. SSE karşılaştırmasının yol bisikleti geometrisine yakınlığı (sele borusu açısı) ve karbon maşa kullanımı ile öne çıkan metrix ile yapılması daha uygun olur. metrix in geometrisinde öne çıkan unsur sele borusu açısının,bisikletin selesini aynakol orta mile daha yaklaştıran dolayısıyla bisikletin ataklığını arttıran miktarda yüksek olması. Mert beyin SSE için bahsettiği üzere sub un hiçbir modelinde karbon maşa kullanılmadığından ön çatal V şeklinde tekerleğe kavuşmuyor. Ama metrixde bu dezavantaj çözülmüş durumda. Bu arada 9.3 kg lik ağırlığı ile metrix fitnes kategorisinde kendine avantajlı bir konum sağlıyor.
     
    Mert E. bunu beğendi.
  16. Tolga Çelebi

    Tolga Çelebi Culebrist

    Kayıt:
    2 Haziran 2013
    Mesajlar:
    2.655
    Beğeniler:
    3.895
    Şehir:
    Üsküdar / İstanbul
    Adı:
    Tolga Çelebi
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    Cevap icin saolun ama butce probleminden dolayu Merida almak zorundayim . Arada nerdeyse 600-700 lira fark var o farki da ilerde meridaya jant seti ve vites sistemi takviyesi icin kullanabilirim . Euro duser diye bekliyordum ama dusmuyor onumda 1.5 - 2 ay var yaza kadar belki.duser bir umut.
     
  17. Mert E.

    Mert E. We create Chemistry

    Yaş:
    36
    Kayıt:
    19 Ocak 2014
    Mesajlar:
    1.211
    Beğeniler:
    2.325
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Rica ederim. Çok iyi bir seçim yapmışsınız. Merida, kadrosuyla, geometrisiyle ve marka kalitesiyle kullanıcısını oldukça mutlu eden bisikletler üretir. Speeder T2 de ihtiyaçlarınızı fazlasıyla karşılayacak, sürüş zevki yüksek, kaliteli bir modeldir.

    Bu söylediklerim bisikletin üstüne binip kullanma zevkine vardığınızda zaten anlamsız kalacak, bu yüzden zaten iyi bir seçim olan bisikletinizin keyfini çıkartmaya bakın aldığınız zaman :)

    Euro iner diye de beklemeyin, makro ekonomik açıdan öyle kötü yönetildik ki, burdan geriye dğru toparlaması imkansıza yakınç
     
  18. B.Konak

    B.Konak Üye

    Kayıt:
    20 Haziran 2013
    Mesajlar:
    99
    Beğeniler:
    96
    Şehir:
    Tekirdağ / Merkez
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Trek ve Merida T2 için açtığım konu başlığı bir anda Scoot ile Specizalized arasına geçmiş. Yinede deneyimler bu hayatta ki en değerli şeylerdir.

    Ama biz konumuza dönelim.
    Şu anda kullandığım bisiklet Salcano City 50, yaklaşık 1 yıldır kullanıyorum.
    Profesyonel bisiklete geçiş zamanın geldi.
    Bisiklet seçim arifesinde olduğum şu günlerde herkes gibi büyük araştırma içerisindeyim.
    Bisikletimi Tekirdağ Çorlu' da bulunan Sural Bisikletten alacağım.
    Mağaza Sahibi ve diğer çalışanlar konularında ve işlerinde çok büyük bir bilgi birikimine sahipler.
    Çoğumuzun karşılaştığı gibi koltuğunda oturup malını satan ticaretçiler gibi değiller.
    Aynı zamanda uzun turlarda boy gösteren insanlar.
    Fiyatı Trek fx 7.3 kulvarına yakın birçok bisiklet mevcut mağazalarında, Bunların içinde Specizalized,Focus,Merida ve Cube gibi markalarda mevcut.
    Benim yaptığım turların büyük bir kısmı 50 -100 km ' den oluşan günlük turlar. Tur yolunun %95 ' i asfalt üzerinde. Bu kadar bilgi sonunda bana önerdikleri tek marka Trek oldu. Bütçe durumuma göre Fx 7.3 ' e kadar yükseldim. Yol bisikleti almadım çünkü yaşım 37 ve yılların getirdiği bölgesel bir Türk kasına da sahibim. Sürüş pozisyonu ve sürekli eğilmek turu keyiften çok eziyete dönüştürecekti.
    Özetle bu hafta bitmeden 2014 modelin yeni renkleri arasında (vişne kırmızı, metalik gök mavi) bir seçim yapıp pedallamaya devam edeceğim.
     
    İslam Gölge bunu beğendi.
  19. MehmetAliB.

    MehmetAliB. VivaVelo

    Kayıt:
    20 Ekim 2013
    Mesajlar:
    1.802
    Beğeniler:
    3.785
    Şehir:
    Antalya
    Seviye:
    tabiki değerlendirmelerim bana göre. bir başkası farklı düşünebilir. bu doğal olduğu gibi gereklidir. asla en doğru benimkidir diye düşünmem.
    sohbetimizde bazı detaylara açıklık getirelim. başlık açan arkadaş seçimini yapmış zaten. konusunu kirletmeyiz
    E5'te konik alın borusunun bir artı olduğu doğru. ama ben uzunluğunu beğenmiyorum. kanaatime göre iyi bir özellik değil. çünkü aerodinamiği bozuyor.
    evet üst borunun zarif olduğunu düşünüyorum ama alt tarafı.... benzetmem için ne demiştim
    kaynak yerleri smooth diye tabir edilen traşlanmış vaziyette. Gürkan Genç'in dayanıklılığı azalttığı düşüncesiyle o kısımları düzleştirtmediğini biliyorum. bana göre görsel olarak güzellik katmakla beraber faydası yoktur.
    SSE'nin iddialı bir tur bisikleti olduğunu düşünmüyorum. yazdığımı yanlış anlamışsınız. hatta diyebilirim ki turla arasında baya mesafe var.
    her iki bisikletin de selesini beğenmedim. Ergon selem var onunla aram çok iyi
    Scott SUB'u hakikaten çok beğendim. Hele ki fiyatlar arasında bir bisiklet daha alacak kadar fark olunca hemen aldım. Para kolay kazanılmıyor azizim. Benim evimde altı tane para kasası yok. para sayma makinesi koleksiyonum da yok. Fazladan iki çift daha yazlık ayakkabım var. onlarda kutularında ööyle yazı bekliyor :D bu işin şaka tarafı tabi
    İnsan bisiklet alırken araştırıp test edip almalı. Kendi gönlüne göre olanı almalı. Herkesin kendi doğruları daha önemlidir daha gerçekçidir malum.
     
    SongülB. ve B.Konak bunu beğendi.
  20. SongülB.

    SongülB. Yeni Üye

    Kayıt:
    6 Şubat 2014
    Mesajlar:
    48
    Beğeniler:
    39
    Şehir:
    izmir-antalya
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:

    Valla benden de bravo, hikaye yazar gibi yazmışsınız. Forumda böyle kişiler var:)
    Benim Merida Speederim daha güzel ama