Ben de diyorum ki ince lastikle araziye kim girecek
İnce lastikleri taktım diyelim bu sefer 9.5kg.lık araziye giremeyen ama bir nebze performanslı sadece yolda gidebilen bir dağ bisikletim olacak. O zaman bu bisikleti elde tutmanın ne anlamı kalıyor ki? 11kg.lık dahi olsa alırım bir yol bisikleti o ince lastikli dağ bisikletinden bile daha performanslı bir "sadece yolda gidebilen" bisikletim olmuş olur. Bisikletim su anda son derece rijid ve akıcı bir donanımda. O nedenle gücü yere aktarma olsun,arzideki çevikliği ve kontrolü olsun oldukça üst seviyede. 300-500gr için kimse güvenliğini tehlikeye atmamalı diye düşünüyorum. Yoksa ben de geçtim o yollardan,bisikletin ağırlığını gereksiz yerlerden 300-500gr azaltınca uçup giderim zannettim. En önemlisi hafiflik herşey diye düşünürdüm hep. Hatta şu konuda mevcut eski bisikletlerimden birisi:
(link)
Fakat 12-13kg.lık gülle gibi bisikletlere yetişemeyince zamanla anladım neyin ne olduğunu
Yukarıdaki Giant bisiklet 10.5kg ve slick lastikli olmasına rağmen şu anki bisikletimden performans olarak hissedilir derecede geride. Şu an ağırlık azaltmasını jantlardan olabildiğince yaptım zaten,lastiklere kesinlikle ellemem. Lastik yerine isim vermeyim ama giderim 1200gr'lık bi scandium kadro alırım tam 400gr'lık bi hafiflem sağlarım. Altımda esneyecek ve benim prformansımı törpüleyecek bir kadroyu sırf hafif diye neden alayım,lastikle aynı şey işte. Zaten bu bisikleti topladığım paraya istesem 9kg sınırının altında bir bisiklet rahat toplayabilirdim. Ama gerek yolda gerekse de arazide bu tank gibi Trek 8500'ün yanında sağ şeritte giden ve arkadan bana el sallayan bir makina olurdu