Trek 7.5 2010

Bora

Forum Bağımlısı
Kayıt
24 Ocak 2005
Mesaj
893
Tepki
1.432
Şehir
İSTANBUL
Bisiklet
Focus
Bisikleti 2 gun once Yesil'de ayarlari yapilirken gormustum, gercekten de cok hos gozukuyordu.. Gordugum sizinkiydi belkide:)
Agirlik dediginiz gibi 9kg civarina dustuyse gercekten harika hafifletmisler, gecen seneki model 10.5kg geliyordu..
 
  • Beğen
Tepkiler: Ozcan SEMET
Scudo

Mert yagmuroglu

Daimi Üye
Kayıt
16 Kasım 2009
Mesaj
216
Tepki
99
Şehir
istanbuL
@Ozcan SEMET

Benim felsefem " Şekermiyiz eriyeceğiz " :) Musait olduğum sürece hergün Biniyorum .. Birgün ayarlayıp güzel bir tur yaparız . corratec'in zinciri paslanmış duydunuzmu neden acaba :D selamlar
 
  • Beğen
Tepkiler: Ozcan SEMET

Metehan Mendi

Daimi Üye
Kayıt
15 Ocak 2010
Mesaj
248
Tepki
296
Şehir
Antalya
Gerçekten de ağırlık 9-10 kg arasında ise ; şu an kullandığım P 55 imden 4 kg civarı daha hafif olduğu anlamına geliyor .. Bu ağırlık farkının , sürüş pozisyonu ve lastik-jant kombinasyon farkları ile de birleşince ; pratikte
nasıl bir fark yaratacağını çok merak ediyorum doğrusu .. Keşke 7.5 sahibi bi arkadaşım olsa :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Ozcan SEMET

Ozcan SEMET

Daimi Üye
Kayıt
23 Şubat 2010
Mesaj
262
Tepki
162
Şehir
İstanbul-BG Razgrad
@Cihan Aydan

Teşekkür ederim yorum için evet renkleri bencede güzel ancak lastikleri bi süre sonra almak istesem alamayacağımı çünki bu renk lastiklerin sadece 7.5 in üzerinde geldiğini hariçten alınamayacığını söyledi tedarikçi firma.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cihan A.

Ozcan SEMET

Daimi Üye
Kayıt
23 Şubat 2010
Mesaj
262
Tepki
162
Şehir
İstanbul-BG Razgrad
@Bora Alben

Velespitte Alperenle birlikte tarttık evet eger bir yanlışlık yok ise gerçekten iyi bi rakam.
 

Ozcan SEMET

Daimi Üye
Kayıt
23 Şubat 2010
Mesaj
262
Tepki
162
Şehir
İstanbul-BG Razgrad
@Metehan Mendi

Bugün yaklaşık 50 km lik bi sürüş deneyimi yaşadım ve oldukça keyifliydi. Ancak nispeten stabil yollarda maşa her ne kadar karbon olup darbeleri absorbe ediyor olsada darbeler bilekleri biraz zorluyor ancak asfal yolda diyecek yok. Ağırlık konusunda evet bence başarılı ve sizin maşanız sanıyorum amortisörlü buda diğer parçaların yanında biraz daha fazla ağırlık demek oluyor.
 

Cihan A.

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Eylül 2009
Mesaj
1.202
Tepki
888
Yaş
44
Şehir
İstanbul/Bahçelievler
Bisiklet
Kron
@Ozcan SEMET

Lastikler ilginç olmuş.Ama yakışmış.Bisiklete farklılık katmış...Değişmese de olur:)Renk uyumu güzel bence.Tekrardan hayırlı olsun....
 
  • Beğen
Tepkiler: Ozcan SEMET

cihan aksoy

Hayallerini erteleme
Kayıt
13 Eylül 2004
Mesaj
265
Tepki
446
Şehir
Çanakkale ve İstanbul
İsim
Cihan Aksoy
Başlangıç
1970—71
Bisiklet
Trek
Bisiklet türü
Şehir - Tur
@Ozcan SEMET

Bisikletimin ikiz kardeşini görmek ve deneyimlerinizi okumak harika oluyor.Ben de paylaşacağım kilometreler arttıkça. Güle güle kullanın. Arka dişli oranını 11-26 dan 11-32 ye çevirmelimiyim diye düşünüyorum. Bisiklet boşken sorun yok ancak 30 kg .yük ile turlarda saatler süren yokuşlarda ne olacak merak ediyorum.Aynakoldaki küçük dişli oranı avantaj gibi gözüksede (26x26 oluyor) bunu denemek istiyorum ilk fırsatta çantaları yükleyerek.Siz ne düşünüyorsunuz?
Sevgilerimle.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ozcan SEMET

Ozcan SEMET

Daimi Üye
Kayıt
23 Şubat 2010
Mesaj
262
Tepki
162
Şehir
İstanbul-BG Razgrad
@cihan aksoy


Cihan Bey merhaba,

İyi dilekleriniz için teşekkür ederim.

Aslında haklısınız yol bisikletlerinin bile 11-23 gibi oranlara sahip olduğu düşünülünce bu tarz melez bir bisikletin sahip olduğu oran insanı biraz düşündürüyor. Bende bisikleti alırken rubleyi değiştirmeyi düşünmüştüm. Ancak yakın zamanda uzun şehirler arası bir turu işim nedeniyle yapamayacağım kanısındayım bu nedenle olduğu gibi duruyor şimdilik.
Ben olsaydım öncelikle işi ruble ile çözmeyi denerdim 11-32 deneyin derim ben.

Konuyla ve/veya turlarınızla ilgili tecrübelerinizi sabırsızlıkla bekliyorum.

Hoşçakalın...
 

cihan aksoy

Hayallerini erteleme
Kayıt
13 Eylül 2004
Mesaj
265
Tepki
446
Şehir
Çanakkale ve İstanbul
İsim
Cihan Aksoy
Başlangıç
1970—71
Bisiklet
Trek
Bisiklet türü
Şehir - Tur
@Ozcan SEMET

Merhaba,
Zaten bisikleti satın alırken bu ikilemi aşamadığımı anlayıp 11-32 kaset dişli ve hatta kendim değiştirebileyim diye anahtar takımlarını da satın aldım.Birkaç denemeden sonra karar vereceğim değiştirmeye.Önceki tur bisikletimde 52-42-30 aynakol ve 11-32 kaset dişli kullanıyordum.Yani 30x32 yerine şimdi 26x26 çevireceğim aslında hesap ortada 30x32 daha avantajlı duruyor.Paylaşımlara buradan devam ederiz.Tekrar hayırlı olsun size de. Sevgilerimle.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ozcan SEMET

Metehan Mendi

Daimi Üye
Kayıt
15 Ocak 2010
Mesaj
248
Tepki
296
Şehir
Antalya
Sevgili Cihan ve Samet beyler ; acemiliğimden olsa gerek , şu son mesajlarınızdan pek bir şey anlayamadım .. Yapmayı düşündüğünüz değişiklik daha rahat pedal çevirmenizi mi sağlayacak yoksa daha dayanıklı mı olacak .. Bu seviyede ve bu fiyatlara bir bisiklet alıp daha sonra üzerinde değişiklik yapmak hoş olmasa gerek .. Sonuçta koskoca Trek , bisikleti ürettiği amaca yönelik donatmıyor mu ?
 
  • Beğen
Tepkiler: Ozcan SEMET

Ozcan SEMET

Daimi Üye
Kayıt
23 Şubat 2010
Mesaj
262
Tepki
162
Şehir
İstanbul-BG Razgrad
@Metehan Mendi

Sevgili Metehan Bey,

Bu değişikliğin amacı sağlamlık değil Cihan Bey'in de bahsettiği gibi dik yokuşlarda daha rahat yani daha az zorlanarak yokuşu çıkabilmektir. Trek fx 7.5 in mevcut rublesi 11-26 dır, 11-26 tabi ki 11-32 ye göre daha fazla güç gerektirir hele Cihan Beyin de dediği gibi yüklü vaziyete pedalı çevirmek zor oluyor bide km lerce yokuş var ise.. Amacına elbette uygun üretiyor fx 7.5 daha çok yol bisikleti segmentinde gibi bu nedenle ruble tırnakları daha sportif bi amaca yönelik olduğu için böyle yapılmış. Ancak bu bir tur bisikleti yapılamayacağı anlamına gelmiyor..
 

cihan aksoy

Hayallerini erteleme
Kayıt
13 Eylül 2004
Mesaj
265
Tepki
446
Şehir
Çanakkale ve İstanbul
İsim
Cihan Aksoy
Başlangıç
1970—71
Bisiklet
Trek
Bisiklet türü
Şehir - Tur
@Metehan Mendi

Bende arkadaşımın yazdıklarına aynen katılarak sizin '' Sonuçta koskoca Trek , bisikleti ürettiği amaca yönelik donatmıyor mu ? '' sorunuza yanıt vermek isterim. Koskoca Trek tabii ürettiği amaca yönelik donatıyor ancak kullanıcıların şart ve istekleri bitmiyor ki? Daha düz yollar için donatılmış bisikleti inişli çıkşlı yollarda sürmek bile bazı parçaların değişmesini gerektirebiliyor.İşin güzelliği de burada seçenekleri göz önüne alarak ideale ulaşabilmek.Ve bunu yaparken zaten bir sürü bisiklet arasından seçerek aldığınız bisikletin ana özelliklerini bozmuyorsunuz ki. Sevgilerimle.
 
  • Beğen
Tepkiler: burak ekemen