Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Trek 6300-09

Konu, 'Bisiklet ve Donanım Ağırlıkları' kısmında ErhanYılmaz tarafından paylaşıldı.

  1. ErhanYılmaz

    ErhanYılmaz Kıdemli Üye

    Kayıt:
    24 Aralık 2008
    Mesajlar:
    287
    Beğeniler:
    319
    Şehir:
    Bursa
    Seviye:
    trek 6300 disk kadro (2009) ağırlığı furş takımı ve sele kelepçesi üzerinde 18.5 boy.. 2020gr

    [​IMG]
     
    MertSayın bunu beğendi.
  2. Hempel

    Hempel Üye

    Kayıt:
    14 Şubat 2009
    Mesajlar:
    62
    Beğeniler:
    19
    Şehir:
    Malatya
    Seviye:
    Güzel kadro
     
  3. E.GURCAN

    E.GURCAN Kıdemli Üye

    Kayıt:
    11 Ocak 2009
    Mesajlar:
    263
    Beğeniler:
    241
    Şehir:
    İzmir
    Adı:
    Erol
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    Güzel kadroda biraz ağır değilmi ??
     
  4. Hasan Çağri

    Hasan Çağri Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    4.584
    Beğeniler:
    4.962
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Trekler hiç bir zaman hafif olmadı ki :)
     
  5. E.GURCAN

    E.GURCAN Kıdemli Üye

    Kayıt:
    11 Ocak 2009
    Mesajlar:
    263
    Beğeniler:
    241
    Şehir:
    İzmir
    Adı:
    Erol
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    Haklısın aslında ama sağlamlıktanda hiçbir zaman ödün vermediler.
     
  6. bener kırkkavaklı

    bener kırkkavaklı Üye

    Kayıt:
    12 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    64
    Beğeniler:
    76
    Şehir:
    Balıkesir
    Seviye:
    6 serisi bir Trek kadrosunun daha hafif olmasını beklerdim.
    Piyasada nispeten hesaplı fiyatları olan 1500-1600g ağırlığında triple butted kadrolar bulmak mümkün.Sağlamlık olarak da iyiler.
    Marka değeri yüksek olan bazı firmalar bu prestijlerini kulanarak giriş-orta sınıf ürünlerini fiyat/performans olarak pek tatminkar yapmıyorlar sanırım.
    Üst sınıf ürünleri ise ödenen her kuruşu hakediyor, ancak ödeyebilene...
     
    Mahsus Mahal bunu beğendi.
  7. bisikletcanavari

    bisikletcanavari Onursal Üye

    Kayıt:
    31 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    1.779
    Beğeniler:
    1.377
    Seviye:
    Zamanında ülkemizde akrobasi amaçlı sağlam kadrolar bulunamazken trek 6000 ve hatta daha alt serilerinin 13.5'' lik kadroları ile trials yapılıyordu. Ki hala yapan görmek mümkün. Ve ben kırılanı görmedim daha. Kesin kırılmaz demiyorum, illaki kırılır.Bahsi geçen daha hafif ve yeterince sağlam diye bahsettiğiniz daha ekonomik fiyatlı kadroların küçük ölçülüleri ile aynı şey denendi ve bolca kırılan gördük. Herşey hafiflik demek değildir.

    Ama şu önemli tabii. Bu kadar dayanıklılık sizin için gereklimi? Göreceli bir kavramdır. Herkes kendi istekleri doğrultusunda iyice düşünüp karar vermeli ;)

    Aynı şekilde 1199 EU'ta 1600 gr seviyesinde Specialized s-works m5 kadro alabileceğiniz gibi, 1150 EU'ya 1200 gr seviyesinde Merida Carbon FLX kadroda alabilirsiniz. Şimdi s-works'e ''ağır'' diyen zihniyete şüphe duyacağım gibi trek veya herhangi bir köklü markanın kadrosu ile daha ekonomik markaların kadrolarıyla karşılaştırandanları ve düz bir yorumla ağır diyenleri de yadırgarım doğrusu.

    Kadronun 2 kg seviyesinde olmasına gelirsek, 09 model 8000 serisi kadroların 1600 gr seviyesinde olduğunu düşünürsek, daha alt model olan 6000 serisi kadroların bu kadar ağır olmasına pek şaşırmamak gerek.


    Ha 2 kg az değilmi? Evet cidden çok, şahsen ben almam, ağır bir insan olmadığımdan ve bisikletimi aşırı agresif kullanmadığımdan daha makul bir ağırlığa sahip muadil fiyatlı bir kadro seçerdim ;)
     
  8. bener kırkkavaklı

    bener kırkkavaklı Üye

    Kayıt:
    12 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    64
    Beğeniler:
    76
    Şehir:
    Balıkesir
    Seviye:
    Burada bahsedilen "ağır" terimi kadronun kesinlikle alınmaması gerektiği v.b olumsuz anlamda değildir.
    6 serisi, Trek'in XC yarış tipi kadrolara giriş sınıfı olarak geçiyor.Dolayısıyla ait olduğu sınıf içerisinde değerlendirilmesi gerekiyor.Sağlamlığı zaten su götürmez bir gerçek.Arazi sürüşünde performans arayan bir kullanıcı için bu ağırlık biraz fazla olarak değerlendirilebilir (fiyatına oranla)
    Ancak şöyle bir gerçek var ki, "ben bu markanın modellerini seviyorum, markanın deneyimlerine güveniyorum" diyen bir kullanıcının neden Trek (ya da Scott, Merida v.s) tercih ettiğini zaten kimse sorgulayamaz.
     
    Mahsus Mahal bunu beğendi.
  9. Hasan Çağri

    Hasan Çağri Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    4.584
    Beğeniler:
    4.962
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Evet Trek sağlamlıktan hiç ödün vermedi ama ben 6000 serisi sınıfındaki Specialized Rockhopper ve Giant scot modellerinin de sağlamlıkta sıkıntı yaşadığını bilmiyorum özelliklede bu kadrolar 1600gr sınırında iken...

    Birde şu Trials kullanıldığı zamanlarda falan Türkiye piyasasında büyük markalar yaygın değildi, olanlarında bu işe uygun 13.5 gibi ölçüleri yoktu... Yani olay yokluktu biraz :)
     
  10. bisikletcanavari

    bisikletcanavari Onursal Üye

    Kayıt:
    31 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    1.779
    Beğeniler:
    1.377
    Seviye:
    E ona kaldıysa aynı fiyat aralığındaki Specialized s-works m5'ten ortalama 400 gr daha hafif olan Merida Carbon flx'inde sağlamlığından sorun yaşandığını duymadım ben :)Yine de bu s-works'un fiyatına göre ağır sayılabilecek bir kadro olduğunu söyleyemeyiz. Olayın içinde çok fazla ayrıntı ve değişken var aslında.

    Her üreticinin üretim bandında kendi karakteristiğini oluşturduğu ürünler vardır. Bazısı hafifliğe yoğunlaşırken, bazısı aşırı sağlamlıkta uzmanlaşmıştır v.s. Önemli olan sürüş karakteristiğimize uygun ürünü araştırıp, almak ;)

    Trials örneğini ekonomik, kaliteli bisiklet markaları ile köklü markaların karşılaştırılmasına binaen vermiştim. Olay sadece boruların et kalınlığını incelterek ''hafif kadro ''üretmek değildir bence.Zaten ona uygun en güzel örnek şu ''Cannondale Taurine mengene testi'' olarak görüyorum.

    Kadronun sadece fiyatına ve markasına bakıpta tercih yapmayalım lütfen. Önce amacınızı belirleyin ve markaların bütçenize uygun modellerini karşılaştırın. Muadil olan kadroların karakteristik özelliklerine bakın ve sizin isteklerinize cevap verip vermediğini araştırın ve ona göre karar verin ;)

    Bu kadroyu özellikle aşırı sert xc sürüşü yapan ve yine sert sürüş yapan (özellikle) 100 kg üstü sürücüler için tavsiye ederim. (100 kg üstü insanlar hep göbekli düşünülür ama öyle 100 kg üzerinde yapılı insanlar varki çevrenizde farketmekte güçlük çekebilirsiniz ;) )

    Şahsen yukarıdaki önerime ve sürüş stilime kendim uygun olmadığımdan bu kadroyu kendime tercih etmiyorum ;) Olay bundan ibaret :)
     
    Sinan Yorulmaz ve Hasan Çağri bunu beğendi.