Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Trek 4300D upgrade

Konu, 'Vites - Çekiş Sistemi' kısmında bitesto tarafından paylaşıldı.

  1. bitesto

    bitesto Yeni Üye

    Kayıt:
    18 Nisan 2006
    Mesajlar:
    8
    Beğeniler:
    1
    Uzerinde bulunan parcalar su sekilde :

    Shifters : Shimano EF50
    Front Derailleur : Shimano C050
    Rear Derailleur : Shimano Alivio
    Crank : SR XCC-150 42/34/24
    Cassette : SRAM PG830 11-32, 8 speed
    Pedals : Alloy platform


    Upgrade yapmak istiyorum. Neleri degistirebilirim ?
     
  2. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Değişmeyecek bir parça yok, her biri ayrı ayrı yükseltilebilir. Ancak;
    Vites sistemi değişecek ise, arka vites, vites kolları, arka dişli ve zincir beraber değişmeli (24'ten 27 vitese geçmek için).
    Pedallar için bir üst kademe ise kilitli pedal sistemine geçmek olacaktır.
     
    bitesto bunu beğendi.
  3. bitesto

    bitesto Yeni Üye

    Kayıt:
    18 Nisan 2006
    Mesajlar:
    8
    Beğeniler:
    1
    ilgine cok tesekkur ediyorum.

    birkac sorum olacak cevabina yonelik,

    su anda ustunde bulunan vites kollarinda rakamlar yaziyor, yine ayni sekilde vites kollari bulabilir miyim acaba (9x3 vites icin) ?
    on disli'yi de degistirmekte bi fayda var midir ?
    kilitli pedal benim icin sanirim fazla olacak cunku bisikletimi is'e gidip gelirken ve haftasonlari spor yapmak icin kullaniyorum. Ama ustundeki pedallar cok genis, corratec x-vert motion'daki gibi daha ufak pedal istiyorum. Bunu degistirirken, pedal kolunu da degistirmek gerekiyor mu ?

    sanirim SHIMANO DEORE XT ARKA VİTES RDM760 GS UZUN TİP ile degistiricem. Yine ön vites icin de SHIMANO DEORE XT ÖN VİTES 34.9 MM ÇİFT YÖNLÜ ÇEKMELİ FDM761 olabilir.

    Bu degisikligi yapmisken XTR mi yapmak iyi olur acaba ? ya da aradaki fark bilmiyorum anlasilir mi ?
     
  4. Tuğrul

    Tuğrul Onursal Üye

    Kayıt:
    5 Eylül 2004
    Mesajlar:
    1.753
    Beğeniler:
    1.318
    Şehir:
    Suadiye
    Seviye:
    Bence vites sisteminden başlamak yerine ön amortisörden başla.Gidondan kilitlemeli bir amortisör alırsan farkı daha fazla anlarsın.
    Daha sonrada fren sistemini hidrolik disk e çevir.Ben olsam en son vites sistemine geçerdim.

    Selamlar
     
  5. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Eğer profesyonel anlamda bir kullanıcı değilseniz, Deore ile XT arasındaki fark bile sizin için çok hissedilir olmayacaktır. XTR'a geçmek ise tamamen lüks. Çünkü XT ile fiyat farkı çoğu kez 2 kattır ve sağladığı performans farkı hafifliğinden kaynaklanır. Yalnız atlanılmaması gereken bir detay var ki o da bu ağırlık farkının 30-50 gr.lar ile ifade edildiğidir. Yani ancak profesyonel bir yarışçının uzun süreli yüksek performanslı binişlerde anlayacağı bir fark olur bu.
    Üzerinde rakamlar yazan 3*9 vites kolları Shimano'da yok diye biliyorum.
    Ayna kolunuzu da (ön dişli) değiştirmek mantıklı olabilir. Hem hafiflik sağlarsınız. Hem de 24-34-42 gibi pek standartlara dahil olmayan bir ölçüden çıkıp 22-32-44 gibi daha çok tercih edilen bir ölçüye geçmşi olursunuz.
    Pedallarınızı değiştirirken ayna kolunuzu da değiştirmenize gerek yok. Her pedal, her ayna kola takılır. Dişleri standarttır.
    Ancak yine tekrarlıyorum, Tuğrul Abi'nin de söylediği gibi, vites sisteminde XT'ye geçmeniz şu an için fazla lüks. Onun yerine değişecek amortisör, fren sistemi vs var. Hatta sele borusu, gidon, gidon boğazınızı daha hafif olanlar ile değiştirirseniz daha fazla ağırlıktan kazancınız olur.
     
    yavuz bunu beğendi.
  6. Hasan Çağri

    Hasan Çağri Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    4.584
    Beğeniler:
    4.961
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Şimdi ilk olarak size tavsiyelerimi sayayım ve sizde buna göre bisikletinizi kendi kullanım şartlarınz ve tercihlerinize göre modifiye edebilirsiniz...

    Şimdi bence Maşa alırken ilk dikkat etmeniz gereken rebound ayarı olması yani geri tepme miktarının ayarlanabilmesi ve uzun yol ve asfalt kullanımlarında maşanın kitlenebilmesi...Maşanın gidondan kitlenebilmesi ise biraz daha lüks yada biraz daha arazi performansına yakın kitleme mekanizmasını sık açığp kapatan ve kişilerde daha öncelikli bir özellik...Bu durumda piyasada bulabileceğiniz iki tane kaliteli ve uygun fiyatlı amortisör var diyebilirim birincisi Rock Shox pilot SL yada Rock Shox Duke Race...Bu iki amortisördereubound ayarına ship amortisörler ikisi arasındaki ufak farklar ise Duke yaylanma mekanizmasını hava ile sağlarken Pilotta ise bu işlem yay ile sağlanıyo ve bu sebeple duke biraz daha hafif ikinci olaaksa Duke te iç borular biraz daha kalın yani daha sağlam diyebilirim...Amortisör konusunda son söyleceğim ise 2. parti 2006 model Rock Shox ların kısa süre sonra ülkemize gelmesiyle Duke ve pilot gibi nispeten eski model maşalrın biraz daha ucuzlayacak olması ve bence bir süre daha beklenebilecek olunabilmesi...

    Vites sistemine gelince ise size ilk tavsiyem eğer 9'lu sisteme geçecekseniz ve işe gelip giderken ve haftasonları kullanıyorsanız bisikletinizi arka aktarıcınızı xt yapıp gerisini lx yapmanızdır hatta ön vitesinizi deore bile yapabilirsiniz diyebilirim çünkü deore değiştirici ile xt ve lx lx arasında hiç denecek kadar az fark var ağırlık farkıda dahil...Ayrıca eminim sizde biliyosunuzdur ki 9'lu sisteme geçince zincir ruble ve ayna kolunuzuda değiştirmeniz gerekirki Lx aynakol sizin için uygun ve yeterli ve ekonomik bir tercih olacaktır ayrıca xt ile lx arasındaki fark 70 gr dır...zincir olarak ise hg serisi bir zincir almanız gerekecektir ve bu gruptaki zincirler arasındai fiyat farkı az fakat arazi koşullarındaki performansları baya farklıdır bu sebeple zincir olarak hg93 iyi bir seçimdir...Arka aktarıcı olarak Xt yi önerdim çünkü Lx e göre hissedilebilir bir farka sahip ve verdiğiniz ufak farkı çalışmada hissedebilirsiniz...ruble olarak ise rublenin deore yada xt olması size kendini pek hissettirmeyecektir.ve ağırlıklar arası farkta çok değildir deore uygun bir tercih olacaktır...

    Vites fren kolu olaraksa Shimano kullanacaksanız dualControl kolardan başka pek bi seçeneğiniz olmadığı için size LX i öneririm.Özellikle hem ekonomik hemde iyi performansa sahip olsun isterseniz Xt performans olarak biraz daha üstün fakat fiyat performans olarak bakıldığında normal kullanıcılar için kötü konumdadır...Ayrıca şuanda kullandığınız frenler Disk ve LX sistemle mekanik dik kullanırsanız daha sonra hidrolik diske geçmek isterseniz kolları hidrolik olanlar değiştirmeniz maliyetli olacağından vites sistemiyle beraber onlarıda hidrolik olanlarla değiştirirseniz hem + bir performans yakalarsınız hemde daha kaliteli frenleriniz olmuş olur...Ayrıca şuan kullandığınız disklerde seri dışı shiano olsuğu için rotoe ve göbek değiştirmeden şuan kullandığınız rotorlarla shimano hidrolik fren sistemine geçebilirsiniz...Bu durumda size tavsiye edebileceğim frne sistemi is gene lx Olacaktır bende bir Lx kullanıcısı olaak perforanlarından gayet memnundum ( dum diyorum çnk şuan daha hafif olduğu için v-fren kullanıyorum).Fakat şunuda belirtmek isterimki eğer bütçenizi biraz daha genişletip Xt hidrolik alırsanız performans olarak daha iyi bir sisteme sahip olabilirsiniz..Bunun sebebi ise lx sistemde fren kaliperlerinin hidrolk haznesi iki parça iken xt de tek parçadır ve fren sıkama konumunda esneme yapmayarak daha performanslı bir tutuş sağlar...Fakat TEKRAR hatırlatıyorum bu tarz farklar vites sisteminde bu kadar bariz değildir...
     
  7. Tuğrul

    Tuğrul Onursal Üye

    Kayıt:
    5 Eylül 2004
    Mesajlar:
    1.753
    Beğeniler:
    1.318
    Şehir:
    Suadiye
    Seviye:
    Bu görüşe katılmıyorum.Pilot SL in de yaylanma mekanizması hava ile sağlanıyor.İki amortisörde 10-15 gr farkı saymazsak aynı ağırlıkta.Bizzat tarttım.:)
    1 senedir de gidondan kilitlemeli Pilot SL kullanıyorum.
    Geri kalan konularda Çağrıya katılıyorum.

    Selamlar
     
  8. Hasan Çağri

    Hasan Çağri Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    4.584
    Beğeniler:
    4.961
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    haklısın tuğrul abi baktım araştırdım ve tyid ettim pilot sl yalanma sistemi havalı rebound ayarı yağ ile çalışan bir amortisör bu sebeple yukarıdaki yazımın o kısmını tekzip ediyorum arkadaşın dikkatine...
     
    Tuğrul bunu beğendi.
  9. OzgurIskin

    OzgurIskin Kıdemli Üye

    Kayıt:
    6 Haziran 2006
    Mesajlar:
    298
    Beğeniler:
    230
    Şehir:
    Istanbul
    Seviye:
    Bende de drag f5 var, 24 vites, alivio. Belki bi ihtimal ben de degiştirir 27 vites yaparım.

    Bu arada 3x9 için rapidfire (vites göstergeli, çift kollu) vites kolu shimanoda mevcut: http://cycle.shimano-eu.com/catalog/cycle/products/component.jsp?PRODUCT%3C%3Eprd_id=845524441771314&FOLDER%3C%3Efolder_id=2534374302040735&ASSORTMENT%3C%3East_id=1408474395181426&CONTENT%3C%3Ecnt_id=10134198673243466&bmUID=1150468266526

    Tabi bu parça lx, xt veya xtr arka attırıcı ile çalışır mı bilemicem, de çalışması gerek oranları aynıdır büyük ihtimal.

    Bi de şöyle bişey var: http://cycle.shimano-eu.com/catalog/cycle/products/component.jsp?PRODUCT%3C%3Eprd_id=845524441763100&FOLDER%3C%3Efolder_id=2534374302040704&ASSORTMENT%3C%3East_id=1408474395181426&CONTENT%3C%3Ecnt_id=10134198673243466&bmUID=1150468714969
     
  10. Hasan Çağri

    Hasan Çağri Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    4.584
    Beğeniler:
    4.961
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    evet bu kolların ayrı satılanlarıda vart piyasada fakat hidrolik frene geçerken ayrı hidrolik fren kolu bulmak biraz problem olabileceği için (gerçi şuan piyasada satılabiliyor) dual kol da alınabilir...O kollar bütün shimano aktarıcılarla uyumludur...ayrıca arkadaşın sölediği sadece gösterge değil ayrıca üstünde raklanlarında olması olayıdır ki bu artık acera serisinden itibaren konulmuyo ...
     
  11. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Bu yüzden Shimano'da yok o kollardan demiştim :).
     
  12. ismailofli

    ismailofli Bisikletkolik

    Kayıt:
    7 Ocak 2006
    Mesajlar:
    1.033
    Beğeniler:
    468
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    neden aceradan sonra bu rakamları yazmıyorlar
    özel bi nedeni varmı acaba_?
     
  13. bitesto

    bitesto Yeni Üye

    Kayıt:
    18 Nisan 2006
    Mesajlar:
    8
    Beğeniler:
    1
    Tum tavsiyeler icin cok tesekkur ederim.
    Ilk etapta butceye bir anda yuklenmemek icin aynakol ve on vitesi degistirmeye karar verdim.

    Aynakol Deore LX, on vites ise Deore XT cift yonlu...
     
  14. Hasan Çağri

    Hasan Çağri Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    4.584
    Beğeniler:
    4.961
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    iyi bir tercih hayırlı olsun demek istiyorum...İkinci olarak sa o rakamların kullanılmamasının sebebi ise üst sınıflarda ters düz yaylı ürünler sebebiyle rakamların yerleri ve konumları değişebiliyo yani arka dişlide zinir 9 da iken göstergede 1 gösterebiliyor...onun haricindede zaten öenmli olan vitesin rakamsal olarak kaçta olduğu değil orantısı öenmöli olduğu için rakama ihtiyaç duyulmuyor...
     
    ismailofli bunu beğendi.
  15. bitesto

    bitesto Yeni Üye

    Kayıt:
    18 Nisan 2006
    Mesajlar:
    8
    Beğeniler:
    1
    tesekkurler iyi dileklerin icin.

    son olarak aynakol'u da Deore XT sectim.
    Acaba bu kadarcik az bi degisimle bile fark hissedecek miyim bilmiyorum, gorecegim...
     
  16. Fatih Buzgan

    Fatih Buzgan Onursal Üye

    Kayıt:
    10 Ekim 2004
    Mesajlar:
    2.579
    Beğeniler:
    3.212
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    Ben de eskiden 4300 (v-fren) kullanmış ve bolca modifiye etmiş biri olarak fikrimi belirteyim;
    Benim tarzım eğer en iyisini alamıyorsam, her parçayı da fiyat/performansına göre en iyi modelleri seçip de mümkün oldukça fazla parçayı değiştirmektir.

    Bu modifiyede bütçe ve kullanım tarzı, amacı asıl etkenlerdir.
    Değiştirdiğim parçaları sayayım örnek olması bakımından;

    Easton EA50 8derece 68cm riser 25.4mm gidon (300gr)
    Woodman WOW4, 25derece,105mm uzunluk , 25.4mm çap riser boğaz (195gr)
    Alivio Aynakol
    Önce LX (2005, 311gr) ters yay arka vites, onu kırınca XT (2005, 262gr) ters yay arka vites
    Deore 2005 ön vites (144gr)
    Ruble SRAM 5.0'dan Acera Megarange ve Alivio'ya geçildi.
    Lastikler bolca değişti.
    Arka göbek Deore 32telli (396gr)
    Arka çember Rigida XC420 (yaklaşık 420-440gr)
    Shimano 520 SPD pedal (380gr)
    Alivio arka fren bacakları (182gr)
    Bunlardan biri veya birkaçıyla iyi bir maşa değişimi iyi bir modifiye olacaktır.
    Ama 4300'ün üzerindeki maşa da bitene kadar işini görecektir.
     
  17. bitesto

    bitesto Yeni Üye

    Kayıt:
    18 Nisan 2006
    Mesajlar:
    8
    Beğeniler:
    1
    bu hobi'ye yeni merak salmis biri olarak benim de fikrim ayni yonde gelisti.

    soyledigim sekilde parcalar bugun degisti, o kadarcik degisiklikle bile yokus cikis'i fark etti...