Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Trek 4300 upgrade hk.

Konu, 'Trek' kısmında VOLKAN ÇELİK tarafından paylaşıldı.

  1. VOLKAN ÇELİK

    VOLKAN ÇELİK Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    18 Mart 2010
    Mesajlar:
    494
    Beğeniler:
    392
    Şehir:
    İSTANBUL
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Merhaba arkadaşlar, 15 gün kadar önce trek 4300 2010 model bisiklet aldım, bisikletten genel anlamda gayet memnunum fakat yine de yavaş yavaş tüm parçalarını değiştirmeyi düşünüyorum. Öncelikle aşağıda belirttiğim parçaları alıcam, sizden ricam bu parçaların biribiriyle ve benim bisikletle uyumlu olup olmadıklarını yazabilir misiniz? Ve bu parçalar yerine başka tavsiyeleriniz var mıdır? Teşekkürler...
    Aynakol :Shimano XT Chainset M770 180mm 4-Bolt 22.32.44
    Fren: Avid Elixir R Disc Brake - F&R Pair F&R Pair 160mm - IS Mount
    Arkan dişliler : Shimano XT Cassette 9 Speed M770 11-32
    Arka aktarıcı : Shimano XTR Rear Derailleur Rapid Rise M960 SGS Long Cage
    Vites değişticiler: Shimano XT Shifter Pod 9sp M770 F&R Pair (70570 & 70571)
    Ön göbek: Shimano XT Disc Hub Front M756 32h Black 6-Bolt
    Arka göbek : Shimano xt disc hub rear
    Ön aktarıcı: Shimano XT Front Derailleur Conventional M771 Direct Fit
     
  2. Goflet

    Goflet Onursal Üye

    Kayıt:
    19 Eylül 2009
    Mesajlar:
    1.636
    Beğeniler:
    1.184
    Şehir:
    Bakırköy-A.S.U.S.
    Seviye:
    bence trek 4300 kadrosu bu komponentlere biraz ağır kaçar.

    bisiklete uyum konusunda sorun yaşamassınız.
     
    VOLKAN ÇELİK bunu beğendi.
  3. umutkahraman

    umutkahraman Onursal Üye

    Kayıt:
    24 Ekim 2009
    Mesajlar:
    2.352
    Beğeniler:
    1.376
    Şehir:
    İNEGÖL-BURSA
    Bisiklet:
    Geotech
    Seviye:
    bisikletinize uyum konusunda bir sıkıntı yaşayacağınızı sanmıyorum.bu komponentler bence gayet iyi.
     
    VOLKAN ÇELİK bunu beğendi.
  4. VOLKAN ÇELİK

    VOLKAN ÇELİK Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    18 Mart 2010
    Mesajlar:
    494
    Beğeniler:
    392
    Şehir:
    İSTANBUL
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    kadroyu da ilerde deiştiririm ztn :) şimdilik bu komponentlerde sorun yok güzeldir diyorsanız siparişi vericem...
     
  5. VOLKAN ÇELİK

    VOLKAN ÇELİK Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    18 Mart 2010
    Mesajlar:
    494
    Beğeniler:
    392
    Şehir:
    İSTANBUL
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Peki bu komponentlerin herhangibirinin yerine şu olsa daha ii olurdu diyebileceğiniz başka bir komponent var mıdır acaba?
     
  6. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Seçtiğiniz malzemeler oldukça iyi, bisikletinizle de fiziki/teknik anlamda uyumlu. Fakat düşünce olarak uyumsuz geldi bana.

    Yanlış anlamayın, kişisel fikrim ancak öncelikle şu seviyede donanım, 4000 serisi kadrolar için bir miktar fazla. Sonuçta ultra hafif bir bisiklete ulaşamayacağınıza göre, bence SLX donanımla bisikletinizi donatsanız oldukça yeterli olacaktır.

    Diğer taraftan donanım yükseltme ile ilgili bir gerçekte, bisiklette 3 ana parçanın var olduğudur; Kadro, maşa, jant seti. Kadronuz yeni olduğuna göre ve üzerine yeni donanım düşündüğünüze göre bence vites sistemi ile değil, jant seti veya maşa ile başlayın derim ben. Hem aynı maliyete ağırlıktan çok daha fazla kazancınız olur, hem de etkisi, getirisi de daha fazla olur.
     
  7. Goflet

    Goflet Onursal Üye

    Kayıt:
    19 Eylül 2009
    Mesajlar:
    1.636
    Beğeniler:
    1.184
    Şehir:
    Bakırköy-A.S.U.S.
    Seviye:
    konu 2 yerde açılmış galiba..

    yarışa katılmayacaksanız XTR ye girmeyin bence...full XT yeterli olur..ayrıca 4300 maşasınıda değiştirmeniz gerekir..en az Suntour Epicon olabilir..
     
    VOLKAN ÇELİK bunu beğendi.
  8. Samet Şenel

    Samet Şenel Onursal Üye

    Kayıt:
    20 Nisan 2009
    Mesajlar:
    2.246
    Beğeniler:
    846
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    Parçalardan önce maşa ve jant setine el atmanız çok daha mantıklı :) Uyum sorunu tabi ki yaşamazsınız parçalarda.
     
    VOLKAN ÇELİK bunu beğendi.
  9. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Konuları birleştirdim, lütfen fazla cevap umuduyla birden fazla yerde aynı konuyu açmayınız.
     
    VOLKAN ÇELİK bunu beğendi.
  10. VOLKAN ÇELİK

    VOLKAN ÇELİK Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    18 Mart 2010
    Mesajlar:
    494
    Beğeniler:
    392
    Şehir:
    İSTANBUL
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Eyvallah cevaplar için teşekkürler, ama ben ileri de maşa + kadroyu da dahil olmak üzere bütün parçaları değiştirmeyi düşünüyorum...
    daha ileride çok daha ii bir kadro alıp 4300 ün üzerindeki orijinal komponentleri geriye takıp 4300 ü satıcam mesela 4 ay sonra...
    şuanda maşalar hakkında çok fazla bilgiye sahip deilim, aynı şekilde jantlarda da. bana bu ekipmanlara uygun kalietli (hafif,havalı) maşa ve jant olarak ne tavsiye edersiniz?
     
  11. sercanczo

    sercanczo Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    19 Eylül 2008
    Mesajlar:
    811
    Beğeniler:
    124
    Şehir:
    Ankara odtü
    Seviye:
    Bu kadar bütceniz varken 4 serisinden daha üst seviye bi bisiklet neden almadınız merak ediyorum ,bence yanlışı en başta yapmışsınız.Maşa fox alabilirsiniz.Jant seti shimano xt set kullanıyorum oldukca memnunum, yani jant seti de xt alabilirsiniz.Daha fazla bütce ayırabilirseniz dt 240s gobekli bi jant seti ya da mavic crossmax alabilirsiniz.
     
    VOLKAN ÇELİK bunu beğendi.
  12. VOLKAN ÇELİK

    VOLKAN ÇELİK Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    18 Mart 2010
    Mesajlar:
    494
    Beğeniler:
    392
    Şehir:
    İSTANBUL
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    elimdeki 4300 ü satıp 6 serisinden bişey mi alsam acaba?
     
  13. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Gerçekten bu denli bir yatırım fikriniz varsa eğer, hiç elinizdeki bisikleti bozmayın. Satmaya da kalkmayın, zaten diğer bisikletin bütçesine göre bu devede kulak kalacaktır...

    Bu bisikleti kullanın, yenisini ise parça parça satın alın. Mesela ilk etapta hayalinizdeki kadroyu bulun, sonra hayalinizdeki amortisörü alıp o kadroya göre şaft borusunu kestirin, 4000'e göre değil... İleriki zamanda da jant seti ve son olarak vites-fren sistemini alır ve bisikletinizi tamamlarsınız. O bisiklet tamamlandığında da 4000'i satarsınız, hem bu bisikleti kullanmış olup en azından fiyattan yaşayacağınız zararı telafi edersiniz, hem de acemiliğinizi atmış olursunuz.
     
  14. VOLKAN ÇELİK

    VOLKAN ÇELİK Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    18 Mart 2010
    Mesajlar:
    494
    Beğeniler:
    392
    Şehir:
    İSTANBUL
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    İyi diyorsun da, o kdr parçayı alıp bir kaç ay kullanmadan tutmaya dayanmak zor olur :) neyse bakalım gerçekten iyi bir kadro ne kadar tutar kadro alırken neler dikkat etmek gerekir, zirkonyum alaşımlı birşey mi almak lazım? carbon ların taş geldiğinde falan zamanla kırıldığını söylüyorlar? dağ bisikleti için iyi bir kadro en fazla kaç kilo olmalıdır?
     
  15. Goflet

    Goflet Onursal Üye

    Kayıt:
    19 Eylül 2009
    Mesajlar:
    1.636
    Beğeniler:
    1.184
    Şehir:
    Bakırköy-A.S.U.S.
    Seviye:
    çok fazla şeyi çok kısa zamanda öğrenmek istiyorsunuz...bazı şeyler tavsiyeyle değil tecrübe ile oluyor..siz bu bisikleti kullanın 4-5 ay sonra zaten otomatik olarak algıda seçicilik olacak.belli şeyler kafanızda netleşecek, o zaman karar verirsiniz ..şimdi verilecek her tavsiye daha fazla kafa karışıklığına neden olacaktır.
     
  16. Ender İplikci

    Ender İplikci Kıdemli Üye

    Kayıt:
    22 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    219
    Beğeniler:
    108
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    ben de yaklaşım 9 ay önce 4300 almıştım ama zamanla ihtiyacımı karşılamamaya başladı. son 4 aydır da parça toplama işine giriştim. ilk önce hayes stroker carbon disk fren seti aldım, ardından da xt aynakol, ön ve arka aktarıcıları aldım. ama henüz bisiklete takmadım hiçbir parçayı. şimdi jant seti dizmeyi düşünüyorum, hope pro 2 göbekli dt swiss 4.2d çemberli bir set. ardından da xt ruble, zincir ve vites kolu almayı düşünüyorum. bu parçaları aldıktan sonra bisiklete takacaktım ama bu başlığı takip edinc biraz kafam karıştı açıkçası.

    benim aklımda yukarıdaki parçaları tamamladıktan sonra maşayı vs değiştirmeden bisiklete takmak vardı. bi sonraki aşamada da önce maşa ve gidon, gidon boğazı gibi sabit parçaları sırayla ve daha geniş bi zaman diliminde almak son olarak da kadroyu değiştirmek vardı. ancak forumdaki tecrübeli arkadaşlar başlıkta kadrodan başlayarak toplama gibi bir öneride bulunmuşlar.

    şimdi ben napsam? aklımdaki parçaları aldıktan sonra bisiklete takıp geriye kalan parçaları daha sonra mı temin etsem? yoksa aldığım parçaları bekletip yeni maşa, yeni kadro gibi pahalı parçaları aldıktan sonra mı taksam? ama bu şekilde aldığım parçaları en az 6 ay daha elimde tutmam gerekir ki daha önce yeni kadro veya yeni maşa almam imkansız olur.
     
    VOLKAN ÇELİK bunu beğendi.
  17. VOLKAN ÇELİK

    VOLKAN ÇELİK Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    18 Mart 2010
    Mesajlar:
    494
    Beğeniler:
    392
    Şehir:
    İSTANBUL
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Merhaba ben parça almaktan vazgeçtim alsam ztn, 1500 lira falan parçalar tutyordu, bisikleti satıp, trek 8000 veya elite 9.7 almak çok daha mantıklı geldi, dağda ormanda da kullanacağım için büyük ihtimal zirkonyum kadrolu 8000 modelini alıp sadece ön aktarıcı ve vites değiştiricileri xt yapıcam o kdr...bence sen de 4300 e takmaktan çok yeni bir kadro almayı düşün derim, ama tabiki senin bileceğin iş yine de...hayırlısı olsun şimdiden...