Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Trek 3900 daki m.disk frenler nasıldır ? ( 2010 )

Konu, 'Frenler' kısmında HofSorroW tarafından paylaşıldı.

  1. HofSorroW

    HofSorroW Üye

    Kayıt:
    7 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    90
    Beğeniler:
    71
    Şehir:
    İstanbul-Pendik
    Seviye:
    Merhaba ,

    Herhalde artık bu bölüme yeni bir başlık açıldığında herkes " yine mi mekanik disk mi hidrolik disk mi sorusu :boese157: " şeklinde tepki veriyor :D
    Ama benim sorum farklı,trek 3900d üstündeki mekanik frenleri kullanan yada bilgisi olan arkadaşlardan yardım rica ediyorum .

    Açıklamada bu şekilde belirtilmiş.
    Promax, mechanical disc w/Shimano EF50 levers

    Anladığım kadarıyla vites -fren kolu entegre EF50 shimano modeli ancak rotorlar ve kaliperler promax diye bir marka .Doğrumudur ?
    Yani full shimano değil.Peki full shimano olmasa bile bu nasıl bir disk frendir ?
    bunu almasan iyi edersin git V modeli al dermisiniz ?

    Kullanmış kişilerin tecrübesi daha yararlı olacaktır,lütfen kullanmamış arkadaşlar yeni bir hidrolik mi mekanik mi tartışmasını alevlendirmesinler :D
    önceki tüm konuları okudum futbol takımı tutmak gibi olmuş çünkü bazı yerlerde .


    ***************
    Açıkçası 86 kilo olmadan önceki yılar boyunca :D cantileverlı bir bianchi aspid sf ile çok maceram oldu :sigaraici
    O zaman disk nedir ,kask nedir bilmiyorduk,sadece sürat ölçen kronometrelerle yokuş aşağı 40-45 yapmaya çalışan çocuklardık sonuçta.
    Kafa göz kırmadan cantileverla bugüne geldiğim için 10 yaşındaki bianchiden inip dünyaca ünlü Treke binince hayal kırıklığı yaşamak istemiyorum .
    Tabiki kalkıp aynı şeyleri yapmayacağım ama 3 gün sonra ya bu yokuşta pek tutmuyor ben düz yerden gidiyim demkte istemem .

    Hidrolikli bir bisiklete vereceğim paraya da kıyamıyorum.yardım :)
     
  2. Goflet

    Goflet Onursal Üye

    Kayıt:
    19 Eylül 2009
    Mesajlar:
    1.636
    Beğeniler:
    1.184
    Şehir:
    Bakırköy-A.S.U.S.
    Seviye:
    3900 disc üzerindeki promax frenleri direk çöpe atabilirsin.

    tecrübe ile sabit.50 km sonra ön kaliper padi tutan vida düştü, yalama olduğu için tekrar yerine takılamadı.mecburen kaliperi shimano kaliper ile değiştirdim.arka frendende memnun değildim onu da bir süre sonra shimano kaliper ile değiştiridim

    "Anladığım kadarıyla vites -fren kolu entegre EF50 shimano modeli ancak rotorlar ve kaliperler promax diye bir marka"

    yukarda yazdığınız doğrudur.
     
  3. HofSorroW

    HofSorroW Üye

    Kayıt:
    7 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    90
    Beğeniler:
    71
    Şehir:
    İstanbul-Pendik
    Seviye:
    teşekkürler,peki hiç bb7 kullandınız mı ? yani ben bunu alsam ,
    50 kmden önce :D buna avid bb7 kaliper+rotor taksam,shimano kol ile avid kombinasyonu ne olur işimi görür mü ?
    endişem ,doyumsuz insan doğası gereği ben 1-2 seneye bunu hidrolik yapmak isteyeceğim o zaman ek olarak göbek masrafına girmeden sadece hidrolik bir set ile az masraflı geçiş yapmış olurum,yada bb7 den memnun kalırsam devam ederim .yardımınız için teşekkürler.
     
  4. HofSorroW

    HofSorroW Üye

    Kayıt:
    7 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    90
    Beğeniler:
    71
    Şehir:
    İstanbul-Pendik
    Seviye:

    bu kısmı ile ilgili bir sorum daha olacak ,bunları garanti dahilinde üstüne para vererek yapabildin mi ? yoksa yürüyen aksam vs diyip garanti dışı kaldı sen full bedeli ne ise onu mu verdin ?
    teşekkürler.
     
  5. Goflet

    Goflet Onursal Üye

    Kayıt:
    19 Eylül 2009
    Mesajlar:
    1.636
    Beğeniler:
    1.184
    Şehir:
    Bakırköy-A.S.U.S.
    Seviye:
    bb7 takabilirsiniz hiçbir uyum sorunu olmaz,güzel performans alırsınız...ama ilerde illaki hidroliğe geçiş oluyor.Ben geçtim mesela.

    hidroliğe geçmek için göbekleri değiştirmenize gerek yok.tabi centerlock rotor kullanmayacaksanız ileride.
     
    HofSorroW bunu beğendi.
  6. Goflet

    Goflet Onursal Üye

    Kayıt:
    19 Eylül 2009
    Mesajlar:
    1.636
    Beğeniler:
    1.184
    Şehir:
    Bakırköy-A.S.U.S.
    Seviye:
     
    HofSorroW bunu beğendi.
  7. HofSorroW

    HofSorroW Üye

    Kayıt:
    7 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    90
    Beğeniler:
    71
    Şehir:
    İstanbul-Pendik
    Seviye:
    merhaba,

    akşam biraz yabancı siteleri kurcalayınca şimdilik sadece önü mekanik disk yapacağımı hesap ederek şöyle maliyet çıktı ;
    avid bb7 160lık rotor+kaliper set +deore m 525 ön göbek (siyah renk) = 91 $ .
    Belki biraz daah ararsam 3-5 dolar ucuza bile bulunur .

    şimdi trek 3900 disk alsam v frene göre + 50 € fazla
    yani 3900 v fren alıp yukarıdaki kombinasyonu uygulasam aşağı yukarı aynı fiyata sadece önü diskte olsa çok daha iyi bir disk seti ve göbek yapabiliyorum . Boşa çıkacak tektro v lerde 3-5 kuruş eder belki :D

    ne dersiniz değer mi ? En azından önün disk olması azda olsa kötü şartlarda fren probleminin önüne geçmeyi sağlar diye düşünüyorum .

    Bu geçiş için bu parçalar yeterli ve biri biri ile uyumlumudur ?
    bisikletin jantı 36 delik,bu göbek 36 delik ve 6 vidalı rotor destekliyor,rotorda yine 6 delik .Bisikletin üstünde gelen EF50 fren koluyla kullanabileceğimi düşününce sanrım ek bir şeye ihtiyacım yok? teşekkürler.
     
  8. Goflet

    Goflet Onursal Üye

    Kayıt:
    19 Eylül 2009
    Mesajlar:
    1.636
    Beğeniler:
    1.184
    Şehir:
    Bakırköy-A.S.U.S.
    Seviye:
    3900 v modelinin maşası ve kadrosu disk fren uyumlu mu? onu tam bilmiyorum..sormak lazım.
     
  9. sercanczo

    sercanczo Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    19 Eylül 2008
    Mesajlar:
    811
    Beğeniler:
    124
    Şehir:
    Ankara odtü
    Seviye:
    Bence siz mekanik frenle hiç uğraşmadan hidrolik frenli bi bisiklet alın.
     
  10. HofSorroW

    HofSorroW Üye

    Kayıt:
    7 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    90
    Beğeniler:
    71
    Şehir:
    İstanbul-Pendik
    Seviye:
    evet uyumlu 3900 d ile yanı kadro.
    Sizi de yakalamışken soruları arda arda soriyim dedim :D
    teşekkürler.
     
  11. Goflet

    Goflet Onursal Üye

    Kayıt:
    19 Eylül 2009
    Mesajlar:
    1.636
    Beğeniler:
    1.184
    Şehir:
    Bakırköy-A.S.U.S.
    Seviye:
    o zaman..hiçbir sorun olmaz...ön göbek değişecek 3900 v nin..sonra rotor takılacak ve kaliper ...üstündeki ef-80 fren-vites kolunun fren telide kalipere..
     
    HofSorroW bunu beğendi.
  12. HofSorroW

    HofSorroW Üye

    Kayıt:
    7 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    90
    Beğeniler:
    71
    Şehir:
    İstanbul-Pendik
    Seviye:
    çok teşekkürler ,bisikleti aldıktan bir süre sonra uygulayacağım inşallah .
    sanrım fren telide biraz kısa kalabilir,kaliper v fren pabucuna göre aşağıda çünkü,onu da her türlü hallederiz zaten .
     
  13. M.Cilasun Bayülgen

    M.Cilasun Bayülgen Kıdemli Üye

    Kayıt:
    8 Ocak 2010
    Mesajlar:
    349
    Beğeniler:
    271
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Tam siz konuyu kapamadam bir iki şey hatırlatmak istedim. Hesabınızda ufak sorunlar olmasın sonradan. 3900'ün disksiz modelinin çemberi disk uyumlu mu? Bunu öğrenin derim yoksa hesapta olmayan bir jant masrafı çıkacaktır. Bir diğer nokta da göbeğin değişmesi tekerleğin baştan örülmesi anlamına gelir ki bu da bir maliyettir.
     
  14. HofSorroW

    HofSorroW Üye

    Kayıt:
    7 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    90
    Beğeniler:
    71
    Şehir:
    İstanbul-Pendik
    Seviye:
    merhaba ,

    trek sitesine göre aynı görünüyor jantlar,jant farkı olmadığını düşünerek pek üstüne gitmemiştim,trek gibi bir markanın sitesinde yazım hatası olmaz inşallah :D yine de hatırlattığınız için teşekkürler.ikisindede bontrager 550 diye bir jant var anladığım kadarıyla .

    3900 disc :Formula Alloy DC20 front hub, FH-M475 rear hub; Bontrager 550 rims w/brushed sidewalls

    3900 v : Formula Alloy FM31 hubs; Bontrager 550 rims w/brushed sidewalls