Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

trek 3700 upgrade

Konu, 'Genel Bisiklet Konuları' kısmında tolgadede tarafından paylaşıldı.

  1. tolgadede

    tolgadede Yeni Üye

    Kayıt:
    15 Şubat 2008
    Mesajlar:
    26
    Beğeniler:
    7
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Birinden duyduğum kadarıyla trek 3700 upgrade edilemiyormuş sizce bu doğru mu?
    Vereceğiniz cevaplardan dolayı şimdiden teşekkür ederim
     
  2. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    İstediğiniz değişiklik nedir?
     
    tolgadede bunu beğendi.
  3. tolgadede

    tolgadede Yeni Üye

    Kayıt:
    15 Şubat 2008
    Mesajlar:
    26
    Beğeniler:
    7
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    maşa yı değiştirmek veya fren sistemini disk fren yaptırmak
     
  4. MertDokur

    MertDokur Kıdemli Üye

    Kayıt:
    22 Kasım 2007
    Mesajlar:
    273
    Beğeniler:
    212
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Maşa değişiyor, ancak çalışma mesafesi çok fazlaysa bazı maşalarla uyum sorunu yaşanabilir.

    Eğer maşayı disk uyumlu alırsanız arkada adaptörle ön arka disk sistemine geçebilirsiniz...

    Ama o bisiklete (bende kullanıyorum) belki lock outlu veya düz bir maşa almak, gidonu ve gidon boğazını değiştirmek birde seleyi değiştirmek dışında birşey yapmak çok mantıklı değil bence. Bu saydıklarım göreceli olarak ucuz değişimler olsalarda bu bisikleti mantık sınırları içinde olabileceği en iyi hale getiriyorlar.

    O noktadan sonra hala daha hafif, iyi, rijit vs. bir bisiklete ihtiyacınız varsa daha üst model bisikletlere bakmak daha mantıklı olacaktır çünkü 3700 ciddi derecede performansa yönelik bir bisiklet değil.
     
    tolgadede ve HaliliOzturk bunu beğendi.
  5. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Mert zihnimden geçenleri söylemiş.
     
    tolgadede bunu beğendi.
  6. kerembasaran

    kerembasaran Aktif Üye

    Kayıt:
    29 Ocak 2007
    Mesajlar:
    162
    Beğeniler:
    197
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    bende var 3700, iki sene oldu alalı. geçen zamanda sele, sele borusu, gidon, gidon boğazı, furç yatağı ve arka fren dışında herşeyini değiştirdim. gidilecek yol değil, çok masraflı oluyor :) ilk yatırımı büyük tutmaya bak.

    söylediklerine gelince,
    üzerine 10cm'lik amortisör taktığımda önü 4-5cm kadar yükselmişti. bir bilezik eksilttik bu 2-3cm'e düştü. bu 2-3cm oynama aslında açıları ve dolayısıyla sürüş dinamiğini değiştirecek bir hareket ama önemli olduğunu düşünmüyorum. hatta belki sürüş tarzına göre daha bile iyi olmuş olabilir. fakat teknik sürüşler için 10cm amortisöre göre tasarlanmış bir kadro daha ideal.

    arkada disk bağlantı yerleri yok. adaptör işine de sıcak bakmıyorum. hatta karşı çıkıyorum. disk fren çok ciddi tork üretiyor bağlandığı noktalarda. kadro bunun için tasarlanmamışsa haddinden fazla yorulabilir. kötü fikir.

    upgrade edilememe lafı muhtemelen 7'li sistem olmasından kaynaklanıyor. arkada kaset değil vidalı ruble var ve 8 ya da 9'lu sisteme geçmek için arka göbek değişmek zorunda kalıyor. ayrıca aynakolu biraz standart dışı, çok uzun bir orta göbek mili kullanıyor. aynakolu değiştirirken orta göbeği de değiştirmem gerekmişti. bu sebeple çekiş sistemini upgrade çok fazla masraf çıkarıyor.
     
    tolgadede bunu beğendi.
  7. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Kerem,

    Burada bir hata var. Öyle ki, eğer 100 mm.lik amortisör ile bisikletin önü 40-50 mm kadar yükselmişse (ki 3000 serisinde 63 mm amortisör var, demek ki 37 mm yükselmiş, bu da alın borusu açısının 2 derece yataylaşması demek), senin spacer (bilezik) eksiltmen bisikletin önünü aşağı indirmeyecektir. Sadece gidonu aşağı indirir o kadar, bunun da bisikletin bozulan açılarını düzeltmeye yararı olmaz.

    Çünkü maşanın girdiği yuvanın, yani alın borusunun yatayla yaptığı açı bozulmuş olur ve bu gidon boğazı, gidon, spacer gibi etmenlerden bağımsızdır. Bu açının bozulması hem alın borusunun bağlantı yerlerine hesaplanmamış yükler bindirecek, hem de dönüşlerde sorun yaratacaktır.

    İşte bu disk uyumsuzluğu, nispeten ağır kadro ve 63 mm amortisör gibi faktörler 3000 serisinin donanım yükseltmeye pek uygun olmayan bir bisiklet imajına sahip olmasına neden oluyor.

    Geometri değişimi aşağıdaki yaptığım resimde daha iyi görülecek sanırım. Arka tekerlek milleri ve yatay düzlem baz alınarak iki bisikleti üst üste getirdim. Siyan olan orjinal 3000 serisi, kırmızı olan ise amortisörü 100 mm.ye çıkartılmış (%50 uzatılmış) 3000 serisi.

    [​IMG]

    Görüldüğü üzere iki tekerlek merkezi ara uzuyor, alın borusu ve sele borusu yatıklaşıyor.
     
    tolgadede ve kerembasaran bunu beğendi.
  8. kerembasaran

    kerembasaran Aktif Üye

    Kayıt:
    29 Ocak 2007
    Mesajlar:
    162
    Beğeniler:
    197
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    haklısın, kadro geometrisi amortisör tacının tepesinin yüksekliğini bağlı değişiyor. yanlış konuşmuşum :|

    yaklaşık bi açı bulayım diye arctan(5/140) yaptım ayrıca demin. (140'ı salladım göz kararı) 2.045 derece çıktı :))) cuk.
     
    HaliliOzturk bunu beğendi.
  9. tolgadede

    tolgadede Yeni Üye

    Kayıt:
    15 Şubat 2008
    Mesajlar:
    26
    Beğeniler:
    7
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Yaptığınız açıklamalar için tekrar çok teşekkürler.Hepiniz tek tek uğraşmışsınız.Bir sorum daha olacak acaba benim bu bisikletim(Trek 3700) için uygun maşa var mı ? ve maşa bisiklette ne işe yaramaktadır?
     
  10. MertDokur

    MertDokur Kıdemli Üye

    Kayıt:
    22 Kasım 2007
    Mesajlar:
    273
    Beğeniler:
    212
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Uygun maşa var evet, ve maşa denilen kısım ön tekerleğin takıldığı parça. Böyle anlatamadım galiba o yüzden bir resim koyuyorum.

    [​IMG]

    Tekerleğinizi tutar bisikletin bir parçasıdır... Yani ne işe yarar biraz acayip bir soruya acayip bir cevap oldu ama resimden sonra zaten ne işe yaradığını kendiniz çözersiniz heralde : )

    Bu arada naçizane tavsiyem bisiklet konusunda biraz ilerlemeden upgrade çılgınlığına kapılmamanız. 3700'de en çok değişim isteyen parça gidon boğazı bu arada, açısı çok tuhaf ve performansı çok olumsuz etkiliyor. Bunun dışındaki değişiklikleri biraz daha piştikten sonra yaparsanız neye para verdiğinizi anlayabilirsiniz.
     
    tolgadede bunu beğendi.