Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Trek 3500 modifiye edilebilirmi?

Konu, 'Trek' kısmında Sedat Şencan tarafından paylaşıldı.

  1. Sedat Şencan

    Sedat Şencan Aktif Üye

    Kayıt:
    27 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    105
    Beğeniler:
    42
    Şehir:
    İstanbul / Pendik
    Seviye:
    Arkadaşlar selam,
    Bisikletimi upgrade etmek istiyorum. Ama bu konularda teknik olarak çok bilgili değilim, sizlerin değerli yorum ve önerilerinize ihtiyacım var.
    Çoğunlukla sahil yolunda kullanıyorum ve öncelikli olarak MTB Lastiklerimi Rubena Flash 26x1,75 ile değiştireceğim. Bunun bana dahada hız kazandıracağını düşünüyorum. Bunun dışında daha performanslı olabilmek için konfigürasyonda ne gibi değişiklikler yapabilirim.

    • Kadro: Alpha White Aluminum w/externally relieved head tube, bi-axial down tube, disc compatible dropouts
    • Ön Amortisör: High tensile steel
    • Jantlar: Alloy hubs; Matrix 550 rims
    • Lastikler: Bontrager Connection Trail, 26x2.0"
    • Vites Kolları: Shimano EF50, 7 speed • Ön Attırıcı: Shimano C051
    • Arka Attırıcı: Shimano TX51
    • Ayna Dişli: SR Suntour XCC-T208 48/38/28
    • Kaset: Sunrace 13-34, 7 speed
    • Pedal: Nylon platform
    • Sele: Bontrager Approved
    • Sele Borusu: Bontrager Approved
    • Gidon: Bontrager Approved, 30 mm rise
    • Boğaz: Bontrager Approved, 25 degree
    • Çatal Yatağı: Threaded w/semi-cartridge bearings, sealed
    • Fren Seti: Tektro V w/Shimano EF50 levers
     
  2. Mustafa Şükrü Yıldırım

    Mustafa Şükrü Yıldırım Bisikletkolik

    Kayıt:
    17 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    1.412
    Beğeniler:
    823
    Şehir:
    Yalova
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Vites-dişli sisteminizi değiştirebilirsiniz, deore gibi, maşanız sabit sanırım onu daha hafif bir mosso maşayla değişebilirsiniz, daha iyi bir lastik seçimi yaparsanız özellikle daha iyi olucaktır,(1.50) maxxis xenith, detonator, continental sport contact gibi tam dişsiz lastiklerle çok daha iyi akışkanlık ve rijitlik arttırılabilir. Disk frene ihtiyacınız yok bu durumda, ilk olarak baradine pabuçlar alabilirsin daha sonra daha iyi fren bacakları ve kollar, yoksa barendler alınabilir vs. sahilde bile takılsanız upgrade in sonu yok hocam :) .
    Birde uzun yol yapıyorsanız kesinlikle kalpiye yada spd. En azından kalpiye bence şart.
     
    Sedat Şencan bunu beğendi.
  3. Selim Üsel

    Selim Üsel Bisikletkolik

    Kayıt:
    1 Haziran 2007
    Mesajlar:
    1.032
    Beğeniler:
    1.526
    Şehir:
    BURSA
    Seviye:
    Modiyifiye olayı biraz bütçe konusunu da ön plana getiriyor. Bu iş için ayırdığınız bütçeyi söyleyebilirseniz daha rahat yardımcı olabiliriz.

    Ancak işe başlamak açısından Mustafa arkadşımıza katılıyorum. İşe vites ve dişli komponentlerinden (Minimum Alivio ve üst modeller)başlayabilirsiniz.
     
  4. Selim Üsel

    Selim Üsel Bisikletkolik

    Kayıt:
    1 Haziran 2007
    Mesajlar:
    1.032
    Beğeniler:
    1.526
    Şehir:
    BURSA
    Seviye:
    Fren seçeneği konusunda ise; yanlış biliyor olabilirim çok emin değilim, Trek 3500 kadroda disk fren desteği olmayabilir.
     
    Sedat Şencan bunu beğendi.
  5. Sedat Şencan

    Sedat Şencan Aktif Üye

    Kayıt:
    27 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    105
    Beğeniler:
    42
    Şehir:
    İstanbul / Pendik
    Seviye:
    vites dişli sisteminden anladığı sanırım orta göbekteki dişliler değilmi? ayrıca vites sistemi. Şu an 7 vites var. Bu kadroya 8 li sistem uyarmı acaba?
    Rubena lastikler nasıldır satın almıştım, bir kenarda duruyordu onları kullanmaya başlayacağım. Mosso maşa hidrolikmi?
     
  6. Sedat Şencan

    Sedat Şencan Aktif Üye

    Kayıt:
    27 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    105
    Beğeniler:
    42
    Şehir:
    İstanbul / Pendik
    Seviye:
    Evet kesinlikle haklısınız herşey paraya bakıyor:D
    Fiyat performans açısından en performanslı seçenekleri uygulamaktan yanayım. Ama fiyatları bilmiyorum :)
     
  7. Sedat Şencan

    Sedat Şencan Aktif Üye

    Kayıt:
    27 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    105
    Beğeniler:
    42
    Şehir:
    İstanbul / Pendik
    Seviye:
    evet bende böyle duymuştum, disk frene ihtiyacım şu an yok. ama ilerde ne olur bilmiyorum:)
     
  8. Selim Üsel

    Selim Üsel Bisikletkolik

    Kayıt:
    1 Haziran 2007
    Mesajlar:
    1.032
    Beğeniler:
    1.526
    Şehir:
    BURSA
    Seviye:
    Anladığım kadarıyla dişliden kasıt, ayan kol değişimi.
    Kadronuza 8 Li sistem uyar bir sıkıntı olacağını sanmıyorum.

    Diğer sorular ile igili bir fikrim yok :)
     
    Sedat Şencan bunu beğendi.
  9. Mustafa Şükrü Yıldırım

    Mustafa Şükrü Yıldırım Bisikletkolik

    Kayıt:
    17 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    1.412
    Beğeniler:
    823
    Şehir:
    Yalova
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Vites dişli sistemindeki değişim derken, eğer aynakol uyum sorunu olmazsa sadece arka ruble ve arttırıcılar ve vites kollarınızı değiştirmeniz gerekiyor.(9 lu sisteme geçicekseniz zincirde değişiyor) Kadroyla vites sisteminin pek alakası yok 9 lu sistemide kaldırır, rubena lastikler f/p oranı olarak bir çok kişi tarafından tercih edilebiliyor cst ye göre iyidir, optimum seviyede değildir, mosso maşa tavsiyem sabit maşa kullanmanızdan dolayı oldu, eğer normal süspansiyonlu bir maşa tercih edicekseniz onuda bütçenize göre alırsınız.
     
    Sedat Şencan bunu beğendi.
  10. emre karakoç

    emre karakoç Kıdemli Üye

    Kayıt:
    2 Kasım 2010
    Mesajlar:
    349
    Beğeniler:
    218
    Şehir:
    adana
    Seviye:
    Özelliklerde disc competible yazıyordu
     
    Sedat Şencan ve Selim Üsel bunu beğendi.
  11. Selim Üsel

    Selim Üsel Bisikletkolik

    Kayıt:
    1 Haziran 2007
    Mesajlar:
    1.032
    Beğeniler:
    1.526
    Şehir:
    BURSA
    Seviye:
    Doğru söylüyorunsunuz. Zaten çok emin değildim. Ancak sitesinden bakmamam hata olmuş.

    Sitesinden inceledim.
    Alpha White Aluminum w/externally relieved head tube, bi-axial down tube, disc compatible dropouts
    Özelliklerine sahip bir kadro.
     
  12. Sedat Şencan

    Sedat Şencan Aktif Üye

    Kayıt:
    27 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    105
    Beğeniler:
    42
    Şehir:
    İstanbul / Pendik
    Seviye:
    Mosso maşayıda bulmak biraz zor gibi, yok satıyor :)
    Şu an bisikletteki maşa markasız bir maşadır büyük ihtimalle. Bunun gramajı hakkında aşağı yukarı bir fikrin varmı. Benim satın alabileceğim fiyatta Mosso maşalar ortalama 650-800 gram civarlarında sanıyorum. Buradanda 1 kg. a yakın bisikleti hafifletmiş olurum belkide. Burada önemli olan sabit maşanın boyutunun ayarlanmasımı? Bu arada tekerleklerdeki göbeklerin hızlanmaya çok etkisi varmı yoksa fark edilmeyecek seviyedemi?
     
  13. Mustafa Şükrü Yıldırım

    Mustafa Şükrü Yıldırım Bisikletkolik

    Kayıt:
    17 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    1.412
    Beğeniler:
    823
    Şehir:
    Yalova
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Maşanıza listede High tensile steel yazmışsınız, hi ten yanılmıyorsam çelik oluyor yinede tam emin değilim, eğer alüminyumsa 1 kiloyla 650 gr. arasında bişeydir, çelikse daha ağırdır muhtemelen. Mosso maşayı türkiyede bulman çok zor e bay dan getirticeksin 650 gr. kadar ağırlığı var. Sabit maşanın boyutları değişiyor mossolar standarttır 100 mm nin altındadır. 80 mm maşa kadar belkide daha fazla eğim oluyodur. Yani senin şu anki maşandan pek bir uzunluk farkı olucağını sanmıyorum, ayrıca kilitleme özelliği olan süspansiyonlu bir maşayla daha rahat konforlu ve kontrollü bir sürüşde elde edersin tabi ağırlıkta ona göre artar. Çok iyi bir göbek alınmadıktan sonra novatec gibi o farkı hissediceğini sanmıyorum, rijitliğin en büyük kısmı güzel bir slick lastik ve lastikteki basınçla ilgilidir farkı anca öyle hissedersin.
     
    Sedat Şencan bunu beğendi.
  14. sercanczo

    sercanczo Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    19 Eylül 2008
    Mesajlar:
    811
    Beğeniler:
    124
    Şehir:
    Ankara odtü
    Seviye:
    Bisikletini modifiye etmek istiyosan bence öncelikle teknik konusunda bilgilenmelisin.Ona göre hangi parçaları değiştireceğine karar verebilirsin.Malzeme konusunda bilgilenmekle beraber parçaların fiyatları konusunda da bilgi sahibi olman gerekir.Yurt içi ,yurt dışı siteleri araştırabilirsin.Özellikle yurt dışında çok uygun fiyatlara parlar bulunabiliyor.Forumda bütün bu bilgilere ulaşman mümkün.Bu bilgileri edinmeden bence modifiye yapmaya başlama çünkü yanlış tercihler yapman olası.
     
    Sedat Şencan bunu beğendi.
  15. Sedat Şencan

    Sedat Şencan Aktif Üye

    Kayıt:
    27 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    105
    Beğeniler:
    42
    Şehir:
    İstanbul / Pendik
    Seviye:
    high tensile steel, yüksek mukavemetli çelik diye geçiyor. evet bende çelik olduğu için daha ağırdır diye yorumlamıştım. Süspansiyonlu maşalarada bakmam daha hayırlı olur gibi gelmeye başladı:)
     
  16. Sedat Şencan

    Sedat Şencan Aktif Üye

    Kayıt:
    27 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    105
    Beğeniler:
    42
    Şehir:
    İstanbul / Pendik
    Seviye:
    Çok doğru söylüyorsun, daha fazla araştırıp bu konuya öyle girmek en iyisi.
    Teşekkürler arkadaşlar.
     
    sercanczo bunu beğendi.
  17. MURAT TÜRKMEN

    MURAT TÜRKMEN Üye

    Kayıt:
    2 Mart 2011
    Mesajlar:
    60
    Beğeniler:
    23
    Şehir:
    türkmenistan
    Seviye:
    bence jant setını ozellıklede gobeklre oncelıı vermelısınız
     
    Sedat Şencan bunu beğendi.
  18. Enes DEMİRCİ

    Enes DEMİRCİ Aktif Üye

    Kayıt:
    26 Ocak 2011
    Mesajlar:
    118
    Beğeniler:
    9
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    olabilirr :D
     
  19. Enes DEMİRCİ

    Enes DEMİRCİ Aktif Üye

    Kayıt:
    26 Ocak 2011
    Mesajlar:
    118
    Beğeniler:
    9
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    zevk meselesi aslında ben kıyıp modifiye yapmazdım :d
     
  20. Mustafa Şükrü Yıldırım

    Mustafa Şükrü Yıldırım Bisikletkolik

    Kayıt:
    17 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    1.412
    Beğeniler:
    823
    Şehir:
    Yalova
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    :) Evet süspansiyonlu maşayla daha rahat hissedersiniz bilekleriniz yorulmaz ve bisikletin maşa yüksekliği artıcağı için bileklere binen yük azalıcaktır, bayır inişleride kontrollü ve rahat olucaktır, tek negatiflik bayır çıkışları olucaktır onlarda tıngır mıngır bir şekilde çıkılıyor zaten :) .
     
    Sedat Şencan bunu beğendi.