Trek 3500 modifiye edilebilirmi?

  • Konuyu başlatan Sedat Şencan
  • Başlangıç Tarihi
S

Sedat Şencan

Misafir
Arkadaşlar selam,
Bisikletimi upgrade etmek istiyorum. Ama bu konularda teknik olarak çok bilgili değilim, sizlerin değerli yorum ve önerilerinize ihtiyacım var.
Çoğunlukla sahil yolunda kullanıyorum ve öncelikli olarak MTB Lastiklerimi Rubena Flash 26x1,75 ile değiştireceğim. Bunun bana dahada hız kazandıracağını düşünüyorum. Bunun dışında daha performanslı olabilmek için konfigürasyonda ne gibi değişiklikler yapabilirim.

• Kadro: Alpha White Aluminum w/externally relieved head tube, bi-axial down tube, disc compatible dropouts
• Ön Amortisör: High tensile steel
• Jantlar: Alloy hubs; Matrix 550 rims
• Lastikler: Bontrager Connection Trail, 26x2.0"
• Vites Kolları: Shimano EF50, 7 speed • Ön Attırıcı: Shimano C051
• Arka Attırıcı: Shimano TX51
• Ayna Dişli: SR Suntour XCC-T208 48/38/28
• Kaset: Sunrace 13-34, 7 speed
• Pedal: Nylon platform
• Sele: Bontrager Approved
• Sele Borusu: Bontrager Approved
• Gidon: Bontrager Approved, 30 mm rise
• Boğaz: Bontrager Approved, 25 degree
• Çatal Yatağı: Threaded w/semi-cartridge bearings, sealed
• Fren Seti: Tektro V w/Shimano EF50 levers
 
Scudo

Mustafa Şükrü Yıldırım

Forum Bağımlısı
Kayıt
17 Temmuz 2010
Mesaj
1.424
Tepki
812
Şehir
Yalova
Bisiklet
Giant
Vites-dişli sisteminizi değiştirebilirsiniz, deore gibi, maşanız sabit sanırım onu daha hafif bir mosso maşayla değişebilirsiniz, daha iyi bir lastik seçimi yaparsanız özellikle daha iyi olucaktır,(1.50) maxxis xenith, detonator, continental sport contact gibi tam dişsiz lastiklerle çok daha iyi akışkanlık ve rijitlik arttırılabilir. Disk frene ihtiyacınız yok bu durumda, ilk olarak baradine pabuçlar alabilirsin daha sonra daha iyi fren bacakları ve kollar, yoksa barendler alınabilir vs. sahilde bile takılsanız upgrade in sonu yok hocam :) .
Birde uzun yol yapıyorsanız kesinlikle kalpiye yada spd. En azından kalpiye bence şart.
 
  • Beğen
Tepkiler: 1 kişi

Selim Üsel

Forum Bağımlısı
Kayıt
1 Haziran 2007
Mesaj
1.031
Tepki
1.464
Şehir
BURSA
Modiyifiye olayı biraz bütçe konusunu da ön plana getiriyor. Bu iş için ayırdığınız bütçeyi söyleyebilirseniz daha rahat yardımcı olabiliriz.

Ancak işe başlamak açısından Mustafa arkadşımıza katılıyorum. İşe vites ve dişli komponentlerinden (Minimum Alivio ve üst modeller)başlayabilirsiniz.
 

Selim Üsel

Forum Bağımlısı
Kayıt
1 Haziran 2007
Mesaj
1.031
Tepki
1.464
Şehir
BURSA
Fren seçeneği konusunda ise; yanlış biliyor olabilirim çok emin değilim, Trek 3500 kadroda disk fren desteği olmayabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: 1 kişi
S

Sedat Şencan

Misafir
@mustafa şükrü yıldırım

vites dişli sisteminden anladığı sanırım orta göbekteki dişliler değilmi? ayrıca vites sistemi. Şu an 7 vites var. Bu kadroya 8 li sistem uyarmı acaba?
Rubena lastikler nasıldır satın almıştım, bir kenarda duruyordu onları kullanmaya başlayacağım. Mosso maşa hidrolikmi?
 
S

Sedat Şencan

Misafir
@Selim Üsel

Evet kesinlikle haklısınız herşey paraya bakıyor:D
Fiyat performans açısından en performanslı seçenekleri uygulamaktan yanayım. Ama fiyatları bilmiyorum :)
 
S

Sedat Şencan

Misafir
@Selim Üsel

evet bende böyle duymuştum, disk frene ihtiyacım şu an yok. ama ilerde ne olur bilmiyorum:)
 

Selim Üsel

Forum Bağımlısı
Kayıt
1 Haziran 2007
Mesaj
1.031
Tepki
1.464
Şehir
BURSA
@Sedat Şencan

Anladığım kadarıyla dişliden kasıt, ayan kol değişimi.
Kadronuza 8 Li sistem uyar bir sıkıntı olacağını sanmıyorum.

Diğer sorular ile igili bir fikrim yok :)
 
  • Beğen
Tepkiler: 1 kişi

Mustafa Şükrü Yıldırım

Forum Bağımlısı
Kayıt
17 Temmuz 2010
Mesaj
1.424
Tepki
812
Şehir
Yalova
Bisiklet
Giant
@Sedat Şencan

Vites dişli sistemindeki değişim derken, eğer aynakol uyum sorunu olmazsa sadece arka ruble ve arttırıcılar ve vites kollarınızı değiştirmeniz gerekiyor.(9 lu sisteme geçicekseniz zincirde değişiyor) Kadroyla vites sisteminin pek alakası yok 9 lu sistemide kaldırır, rubena lastikler f/p oranı olarak bir çok kişi tarafından tercih edilebiliyor cst ye göre iyidir, optimum seviyede değildir, mosso maşa tavsiyem sabit maşa kullanmanızdan dolayı oldu, eğer normal süspansiyonlu bir maşa tercih edicekseniz onuda bütçenize göre alırsınız.
 
  • Beğen
Tepkiler: 1 kişi

Selim Üsel

Forum Bağımlısı
Kayıt
1 Haziran 2007
Mesaj
1.031
Tepki
1.464
Şehir
BURSA
@emre karakoç

Doğru söylüyorunsunuz. Zaten çok emin değildim. Ancak sitesinden bakmamam hata olmuş.

Sitesinden inceledim.
Alpha White Aluminum w/externally relieved head tube, bi-axial down tube, disc compatible dropouts
Özelliklerine sahip bir kadro.
 
S

Sedat Şencan

Misafir
@mustafa şükrü yıldırım

Mosso maşayıda bulmak biraz zor gibi, yok satıyor :)
Şu an bisikletteki maşa markasız bir maşadır büyük ihtimalle. Bunun gramajı hakkında aşağı yukarı bir fikrin varmı. Benim satın alabileceğim fiyatta Mosso maşalar ortalama 650-800 gram civarlarında sanıyorum. Buradanda 1 kg. a yakın bisikleti hafifletmiş olurum belkide. Burada önemli olan sabit maşanın boyutunun ayarlanmasımı? Bu arada tekerleklerdeki göbeklerin hızlanmaya çok etkisi varmı yoksa fark edilmeyecek seviyedemi?
 

Mustafa Şükrü Yıldırım

Forum Bağımlısı
Kayıt
17 Temmuz 2010
Mesaj
1.424
Tepki
812
Şehir
Yalova
Bisiklet
Giant
@Sedat Şencan

Maşanıza listede High tensile steel yazmışsınız, hi ten yanılmıyorsam çelik oluyor yinede tam emin değilim, eğer alüminyumsa 1 kiloyla 650 gr. arasında bişeydir, çelikse daha ağırdır muhtemelen. Mosso maşayı türkiyede bulman çok zor e bay dan getirticeksin 650 gr. kadar ağırlığı var. Sabit maşanın boyutları değişiyor mossolar standarttır 100 mm nin altındadır. 80 mm maşa kadar belkide daha fazla eğim oluyodur. Yani senin şu anki maşandan pek bir uzunluk farkı olucağını sanmıyorum, ayrıca kilitleme özelliği olan süspansiyonlu bir maşayla daha rahat konforlu ve kontrollü bir sürüşde elde edersin tabi ağırlıkta ona göre artar. Çok iyi bir göbek alınmadıktan sonra novatec gibi o farkı hissediceğini sanmıyorum, rijitliğin en büyük kısmı güzel bir slick lastik ve lastikteki basınçla ilgilidir farkı anca öyle hissedersin.
 
  • Beğen
Tepkiler: 1 kişi

sercanczo

Forum Bağımlısı
Kayıt
19 Eylül 2008
Mesaj
799
Tepki
117
Şehir
Ankara odtü
@Sedat Şencan

Bisikletini modifiye etmek istiyosan bence öncelikle teknik konusunda bilgilenmelisin.Ona göre hangi parçaları değiştireceğine karar verebilirsin.Malzeme konusunda bilgilenmekle beraber parçaların fiyatları konusunda da bilgi sahibi olman gerekir.Yurt içi ,yurt dışı siteleri araştırabilirsin.Özellikle yurt dışında çok uygun fiyatlara parlar bulunabiliyor.Forumda bütün bu bilgilere ulaşman mümkün.Bu bilgileri edinmeden bence modifiye yapmaya başlama çünkü yanlış tercihler yapman olası.
 
  • Beğen
Tepkiler: 1 kişi
S

Sedat Şencan

Misafir
@mustafa şükrü yıldırım

high tensile steel, yüksek mukavemetli çelik diye geçiyor. evet bende çelik olduğu için daha ağırdır diye yorumlamıştım. Süspansiyonlu maşalarada bakmam daha hayırlı olur gibi gelmeye başladı:)
 
S

Sedat Şencan

Misafir
@sercanczo

Çok doğru söylüyorsun, daha fazla araştırıp bu konuya öyle girmek en iyisi.
Teşekkürler arkadaşlar.
 
  • Beğen
Tepkiler: sercanczo

Mustafa Şükrü Yıldırım

Forum Bağımlısı
Kayıt
17 Temmuz 2010
Mesaj
1.424
Tepki
812
Şehir
Yalova
Bisiklet
Giant
@Sedat Şencan

:) Evet süspansiyonlu maşayla daha rahat hissedersiniz bilekleriniz yorulmaz ve bisikletin maşa yüksekliği artıcağı için bileklere binen yük azalıcaktır, bayır inişleride kontrollü ve rahat olucaktır, tek negatiflik bayır çıkışları olucaktır onlarda tıngır mıngır bir şekilde çıkılıyor zaten :) .
 
  • Beğen
Tepkiler: 1 kişi