Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Trans Doğu Karadeniz Dağları 2012 (8 etap); 8. etap: Artvin - Hatila Vadisi

Konu, 'Şehirlerarası Gezi ve Tur Makaleleri-Fotoğrafları' kısmında Hüseyin Çelebi tarafından paylaşıldı.

  1. Hüseyin Çelebi

    Hüseyin Çelebi Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    24 Eylül 2004
    Mesajlar:
    514
    Beğeniler:
    2.074
    Şehir:
    Münih-Trabzon
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    1.etap (Trabzon-Taşköprü)
    http://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=105891
    2.etap (Taşköprü-Uzungöl)
    http://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=105971
    3.etap (Uzungöl-İkizdere)
    http://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=106073
    4.etap (İkizdere-Şenyuva)
    http://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=106377
    5.etap (Pokut tırmanışı)
    http://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=106888
    6.etap (İkizdere-Ovit-Moryayla-İspir)
    http://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=107027
    7. etap: İspir-Devedağı-Uzundere-Yusufeli
    http://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=107417


    Uzun bir aradan sonra tanıdık bir mekanda olmak güzel. Yusufeli'ne bu 4. gidişimdi yanlış saymıyorsam. İlk gittiğimde bana dağcı ve maceracı kaynayan dağdan önce son kasaba izlenimi vermişti. Etrafta yanık tenli, acaip dayanıklı ve sert görünen insanlar dolaşıyordu. Yer bulmak zordu, rafting yoğun şekilde yapılıyordu. Her gittiğimde kalabalık azaldı, insanların enerjisi düştü. Siyasi olaylar ve bölgede devam eden inşaatlardan dolayı ulaşımın aksaması ve nehrin ortadan kalkması ziyaretleri de çok etkilemiş.

    Akşam hızlıca yarının rotasını çıkarmam gerekti, çünkü B planına geçtiğimden ve Uzundere civarında kalıp yine ıssız ve bol ayılı bir yola yapmak yerine Yusufeli'ne geldiğimden dolayı Artvin'e devam etme kararı almıştım. Konuştuğum insanlar Yusufeli-Artvin yolunun araç dışında geçilemez olduğunu söylediler. Bu tipik pisikletle gidilir mi oraya tepkisi değildi, beni tanıyan ve çok bisikletçi görmüş insanların ciddi bir uyarısıydı. Söylediklerine göre tüm yol tek bir şantiyeymiş ve yeni ulaşıma açılan tüneller henüz altyapıdan yoksunmuş. İşin ciddiyetine inanıp Artvin'e minibüsle gidip ilgimi çeken ilk yer olan Hatila vadisini gezmeye karar verdim. Sabah 07:00 minibüsüne yetişmek üzere hazırlığımı yapıp yattım. Yine gece 2 gibi uyuyup 4 saatlik uykuyla zombi modunda pistbaşı yapmam gerekti. Buralarda mnibüse inek bile koyulduğundan o oraya girer mi vb muhabbeti olmadı, ilk gelen ve son inecek yolcu olarak bisikleti parçalayıp çantamla birlikte koydum transitin arkasına.

    Yola çıktıktan kısa süre sonra ne kadar doğru bir karar aldığım ortaya çıktı. Gördüğüm onca berbat yol bunun yanına bile yanaşamazdı. En az 10 cm toz tabakası, ağır araçlar, iş makinaları, göğe kalkan toz. Tüm yol böyle geçecek derken bir de tüneller eklendi. Sayılarıyla şoke oldum diyebilirim. Ben diyeyim 30 siz anlayın 50 tünel. Tek bir lamba yok, farlara rağmen tozdan 3-5 metreye düşen görüş. Araçlar 40 km hızla geçiyorlar tünelleri. Kimisi oldukça uzun, düz olan 1-2 tane saydım gerisi viraj. Bu yolu bisikletle geçmeye kalksaydım ciğerime kadar toz dolardım, bisiklette işe yarar parça kalmazdı, zaten kirli olan elbiselerimi atmam gerekirdi. Elime tek geçen de eğer sağlam geçersem bununla duyacağım gurur olurdu herhalde. Artvin'e yaklaşınca asfalt başladı ve Deriner barajı kadraja girdi. Su tutmaya başlayan baraj ne kadar ciddi olduğunu göstermeye başlamış :)

    [​IMG]

    rota bu, vadiye girip 2000 m'lere kadar tırmanıp geri dönüyorum.


    [​IMG]

    profil. tek bir büyük tırmanış var.



    [​IMG]

    fırsat bulunca en arkada olmanın avantajıyla fotoğraf çektim.



    [​IMG]

    henüz ulaşıma açılmamış bir viyadük.



    [​IMG]

    Artvin'e çok yakınız. Tüneller birbirine neredeyse ekli. Geçtiğimiz de nadiren gördüğüm düz tünellerden.



    [​IMG]

    yol tamamen yapılınca çok ilginç olacak. O zaman bisikletle geçeceğim :)



    [​IMG]

    özellikle sıcak havada peşpeşe tüneller çok iyi gelecektir.



    [​IMG]

    ortada çekilmiş fotoğraflarda birşey görünmüyor.



    [​IMG]

    tünel veya viyadük olmayan kısımlar %10 falandır herhalde.




    [​IMG]

    solda Deriner.




    [​IMG]

    ve Deriner.



    [​IMG]

    su tutmaya başlasa da daha yapılacak çok iş var.



    [​IMG]

    sürüş için çok iyi bir yol. yoldan çıkarsanız olayınız biter tabii.



    [​IMG]

    su altında kalacak tepecik. tekrar güneşi gördüğünde çoğumuz gitmiş olacağız.



    [​IMG]

    boşaltışmış bir köy.



    [​IMG]

    ve duvar.



    [​IMG]

    yukarıda varyant görünüyor. Ardahan ve Ardanuç yönü için kullanılmaya devam edecek.



    [​IMG]

    sabah saat 9 ve Artvin'den yola çıkmaya hazırım. Hiç fena değil.



    [​IMG]

    daha önce dikkatimi çekmeyen bir kale kalıntısı.




    [​IMG]

    Borçkadaki barajın suyu. Irmak üzerinde bir barajın suyunun bittiği noktada diğeri yükseliyor.




    [​IMG]

    İçecek birşeyler alıp şehirden çıktım. Önce epey inmem gerekti vadi yoluna girmek için. Yol balkon gibi dağın kenarından ilerliyor. Manzara çok iyi.




    [​IMG]

    bölgeye yakışacak darlıkta ve yükseklikte. sıkılacağım diye boşa korkmuşum.




    [​IMG]

    kayaların arasına girince iyice keyiflendim. santim santim ilerlemişlerdir yolu açana kadar.




    [​IMG]

    baba dediğimiz taş bariyerler son derece gerekli.




    [​IMG]

    ve vadiyi ilk görüşüm.




    [​IMG]

    yol dereye inip oradan tırmanışa geçiyor. Bulunduğum nokta muhteşem ama vakit geçirmeyi dönüşe bırakıyorum.




    [​IMG]

    yolun iki tarafıda dimdik duvar.




    [​IMG]

    zaman zaman kayaya oyulmuş noktalardan geçiyor.




    [​IMG]

    ve ormana girdim. yeterince orman, vadi, dere, kaya, dağ vb görmüş olamam rağmen beni etkiledi.




    [​IMG]

    etraf çok ıssız, Trabzon tarafındaki milli parklar gibi tıkış tıkış yerlere benzemiyor.




    [​IMG]

    bölgenin ayı nüfusu da kalabalık olduğundan dikkatliyim. tüm dikkatime rağmen ancak ölü bir ayının duyularına sahip olduğumdan ne işe yarar bilmiyorum.




    [​IMG]

    muhteşem..




    [​IMG]

    nadir açıklık alanlardan.




    [​IMG]

    minik dere. burada bir hata yapıp ormandan devam ettim.




    [​IMG]

    yol iyice orman içlerine daldı. bir şikayetim yok ama çıkışı bilmediğimden geri dönmem gerekecek.




    [​IMG]

    dönüp yamaca tırmanan yola giriyorum.




    [​IMG]

    ufak bir tertibat. Yol üzerinde az sayıda tek tük ev var.




    [​IMG]

    yol orman içine göre daha düzgün. Burası da orman içi ama vadideki gibi yoğun değil.




    [​IMG]

    ağaçların şakası yok ama.




    [​IMG]

    orman doğal, birinin arka bahçesi gibi değil.




    [​IMG]

    yol yukarılarda biryerden devam ediyor.




    [​IMG]

    bu arada hava fena bozuyor. her an patlayabilir.




    [​IMG]

    tepelerdeki yağmur alçalmaya başladı.




    [​IMG]

    favorim minik dereler devreye girdi.




    [​IMG]

    ağaç sınırına yaklaştım.




    [​IMG]

    hava aniden serinliyor. Serinliyor dediysem 18 derecelere düşüyor. Artvin ve vadi boyunca 30-35 derecelerde gezdiğinden epey serin hissediyorum.




    [​IMG]

    irtifa 2000 m olunca bu kadar yeter diyorum. yağmur atıştırıyor ve azalmayıp artacağı ve alçak irtifalara ineceği ortada. Kendimi iyi hissediyor olsamda daha fazla zorlamak istemiyorum.




    [​IMG]

    bu yollar önümüzdeki TDK'ları bekleyecek artık.




    [​IMG]

    bu dereyi yüzüklerin efendisindeki süvariler gibi geçemeyeceğim.




    [​IMG]

    inişe geçiyorum. Yüküme rağmen epey hızlı iniyorum. Yükü Artvin'de bıraksaydım daha yukarılara gidebilirdim. Sonuçta erzağın çoğunu yesemde hala 12 kg gelen bir çanta duruyor önümde.




    [​IMG]

    yol üzerindeki nadir evlerden. Çayırı örtme faaliyeti var.




    [​IMG]

    hızla vadiye iniyorum. yağmur geride kaldı.




    [​IMG]

    Ben de dereyi daha iyi izleme şansını değerlendirdim.




    [​IMG]

    kartal yuvası gibi ev dikkatimi çekti.




    [​IMG]

    kayalıkla göğe uzanıyor sanki.




    [​IMG]

    tünelde gibiyim. vadi tabanı epey gölge.




    [​IMG]

    hava yine aniden ısınıyor. dereye girmek hiç fena olmazdı.




    [​IMG]

    2 metrelik yol hariç insana dair hiçbir iz yok.




    [​IMG]

    dere çok güzel ve doğal. balık kaynıyordur.




    [​IMG]

    doğal kuleler.




    [​IMG]

    ilerlemenin (!) henüz buraya gelmemiş olması güzel.




    [​IMG]

    vadiyi saran tepelerle irtifa farkı çok fazla.




    [​IMG]

    dere kayayı kendine yetecek kadar yarmayı başarmış.




    [​IMG]

    girip yüzsem mi biraz?




    [​IMG]

    hava ısınınca durup yazlık kıyafete geçme zamanı. dönüş noktasında giydiklerimi bu turda son kere çıkartıyorum.




    [​IMG]

    doğal bir köprü.




    [​IMG]

    kayaları yararak geçen nokta buradan net görünüyor.




    [​IMG]

    şimdi doyana kadar izleyebilirim etrafı.




    [​IMG]

    sol tarafta uzuun bir düşüş var.




    [​IMG]

    yemek vakti, manzarasıyla yarışacak lokanta azdır.




    [​IMG]

    çin seddi gibi bir görüntü.




    [​IMG]

    levha dikkatimi çekiyor.




    [​IMG]

    yolun hikayesini en iyi şekilde anlatıyor.




    [​IMG]

    uzatmalı molamı sona erdirip turun son yokuşunu çıkmam gerekiyor.




    [​IMG]

    Artvin'e az kaldı. Borçka barajı daha net görülüyor.




    [​IMG]

    milli park çıkışı (ya da girişi).




    [​IMG]

    veriler. diğer günlere göre sönük olsa da fena bir gün değil. 7 saatten fazla sürüş, çoğu tek parça 2170 metre tırmanış. Nabzın ne kadar düşük olduğu dikkatimi çekti. Turların sonuna doğru dayanıklılık yetse de yüksek performans
    göstermek çok zor. Kaslar bitik olduğundan dolaşım sistemini zorlayacak işi üretemiyorlar.
    Artvin'e döndüğümde saat 6'yı yeni geçmişti ve terminalden ayrılan son otobüsün de yola çıktığını öğrendim. Ya otelde kalıp sabah otobüse binecektim ya da Trabzondan kiralamam gereken aracı buradan kiralayıp yola devam edecektim. Sonuçta bir gece daha otelde kalmak yerine kısa sürede evde olmak çekici geldi. Şehirde bildiğim tek büyük araç kiralama firmasından bir araba alıp 3 gün sonra Trabzon havalimanına teslim etmek üzere yola çıktım.




    [​IMG]

    k.çım yumuşak koltuğa değince ve makinenin gücü ve konforunu hissedince kendimden geçiyorum. İstersen sıcak bir esinti istersen soğuk. Ufak bir hareketle acaip hızlara çıkıp bisikletin rüyasında görmeyeceği ivmeyle yavaşlamalar.
    Yoldaki araçların farkımda olup ona göre hareket etmeleri. Ağır ve biçimsiz yüklerimi yutan bagaj, ihtiyaç duyduğum şeyleri elimin altında yola düşürme tehlikesi olmadan taşıyan bol alan. Arabanın yeri başka :)



    [​IMG]

    kısa süre sonra yağmur başladı ve tüm bölgesi etkisi altına aldı. Trabzon'a kadar ara ara kesilse de devam etti.
    Trafiğin iftar nedeniyle sıfıra yakın olması ve benim tüm hafta kağnı hızında ilerlemekten bıkmam nedeniyle abarttığımı hatırlıyorum. 2 saatte Trabzondaydım.



    Turdan çok ders çıkardım, yapmak için gereken performansı ölçmüş oldum. Artık hangi performansta ne yapabileceğimi daha iyi biliyorum. Temel gibi bir kova suyu içip içemeyeceğimi öncesinde bir kova su içerek deneme şansım yok. İstanbul'da evde trainerda çevirip bir hafta sonra turda nasıl bir sonuç alacağımı tahmin etmem gerekiyor. Rotayı 2 kere kısattım, bir kere de iptal edip yenisini yaptım. En büyük etken yükle ve biriken yorgunlukla tempo üzeri performanslara çıkamamamdı. Yani geç kalmışken 1 saat gazlayıp günü kurtarma şansım yoktu. Planlamayla ilgili öğrendiğim en önemli şey şüphesiz inişleri de aynı çıkışlar gibi detaylı inceleme ve hesaplamadan geçirmem gerektiğiydi. Tüm geç kalmalarım detaylı planladığım ve hedefime ulaştığım çıkışlardan değil ne de olsa kaptırıp inerim diye yaklaşıp hesapladığım inişlerde oldu. Çok bozuk yollar, yük, hasarı göze alacak durumda olmamam ve fotoğraf için inişleri tercih etmem çok vakit kaybettirdi.




    [​IMG]

    Neyse geride kalan 727 km ve 20713 m tırmanma ile hedefim olan günde 3000 m tırmanışa ulaşamasam da yaklaştım. Artık önümüzdeki senenin hazırlıkları ve planlamasına bakacağım. Rota ufak değişikliklerle aynı doğrultuda kalacak. Geçmediğim büyük geçit kalmadığından yine aynı geçitleri kullanacağım, yeni bir iki 2500-2700 m'lik geçit ekleyebilirim.
    Kaderimde varsa TDK 2013 en az bu yılki kadar güzel olur. Havanın iyi olması büyük bir şans olur ama iki sene peşpeşe olacak iş gibi gelmiyor. Muhtemelen duman tise perişan bir tur olacak :)
     
  2. Derya Keçeci

    Derya Keçeci Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Haziran 2011
    Mesajlar:
    1.748
    Beğeniler:
    4.270
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Derya
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Bir Hüseyin Çelebi filmi;harikasın.Tek kişilik bir oyun bu,alkışları paylaşılmayan.Yüreğine sağlık sevgili kardeşim.ayrıca,bir önceki konuda dillendirdiğimiz,en azından benim dillendirdiğim Erzurum Trabzon, hala gündemde."Bir şafaktan bir şafağa,Erzurumdan Trabzona"
     
    Hüseyin Çelebi bunu beğendi.
  3. Hüseyin Çelebi

    Hüseyin Çelebi Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    24 Eylül 2004
    Mesajlar:
    514
    Beğeniler:
    2.074
    Şehir:
    Münih-Trabzon
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    Erzurum-Trabzon yolu bitmeyen bir emel bizler için :)
    elbet birgün..


    wikiloc linki:
    http://www.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=3759467

    Rotada bulunması zor birşey yok ama lazım olur. Vadi tabanında gps sinyalleri çok zayıf olduğundan tam yol üstünde değil ve sıçramalar var.
     
    SerkanNamazcı ve Derya Keçeci bunu beğendi.
  4. SerkanNamazcı

    SerkanNamazcı Onursal Üye

    Kayıt:
    13 Nisan 2010
    Mesajlar:
    1.625
    Beğeniler:
    1.655
    Şehir:
    Giresun/Görele
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Kaptan pedal..
    2013 için planlarında bende var mıyım :D merak ettim doğrusu ..
    Hikayelerin fotoğrafların,performans dahil olmak üzere her şey mükemmel..
    Sanki bir rüya ve gerçek!
    Karadeniz bir sevdadır!..
    Diğer gezi fotoğraflarına baka baka eskidi bu çok iyi oldu ...
    İrtibatı koparmayalım..
    Yaza kendimi hazırlamaya çalışıyorum.. biraz kilom var biraz daha kondisyon eksikliğim var ..
    Çok eksiğim var fakat yetişmeye çalışacağım..
    Teşekkürler kaptan pedal..
    Bir demli çayı hak ediyoruz galiba .. 42 tirebolu ;)
     
  5. Bisikletli Gezgin

    Bisikletli Gezgin Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Mart 2011
    Mesajlar:
    3.626
    Beğeniler:
    4.264
    Şehir:
    Altındağ, Ankara
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Hüseyin Abi maşallah... Yine döktürmüşsün... tebrikler :)
     
    SerkanNamazcı ve Hüseyin Çelebi bunu beğendi.
  6. Hüseyin Çelebi

    Hüseyin Çelebi Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    24 Eylül 2004
    Mesajlar:
    514
    Beğeniler:
    2.074
    Şehir:
    Münih-Trabzon
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    2013'te ne olacağını hiç bilmiyorum. Büyük değişiklikler var planladığım (sporla alakasız), eğer olurlarsa şartlar değişebilir. Şartlar şimdiki gibi olursa bir büyük deneme ve TDK bizim orada yapmak istediğim iki şey.

    TDK'yı yalnız yapmak bu sefer öncelikli değil, zaten bir kere kendim yaptım. Gerekenlere sahip olduğunu düşünen yakın çevreden arkadaşlarla ortak bir format oluşturmamız zor değil. Hangi 8 günlük turda katılımcıların aynı performansta olduğu görülmüş? Başabaş gideceğiz diye birşey yok. TDK'ya 1000 kişi katılsın hayalini kurarken herkes ordu düzeninde hizada gitsin istemiyorum. Rotaların çoğunda kestirme alternatifler düşünüyorum. Midesi bozulan, bileğini burkan, yorulan oradan sapar. Ben de bu sene kısaltmalar yaptım, güçlü bir yol arkadaşım olsaydı yapmayıp devam etmeyi seçebilirdi. Ayılı yerleri beraber geçmek iyidir elbet ama şart değil.
    Küçük bir grup olacağı için kafa uyumu çok önemli.
    Sonuç olarak planlarda varsın, ben çok uzakta olup gelemezsem kendini tek başına da bulabilirsin :)

    Neyse; gereken performans %6 eğimli 6 km kesintisiz yokuşu 20 dakika altında çıkabilecek durumda olmak. Turu yapacağın bisiklet ve lastiklerle, yüksüz. Alfalt veya sert zeminli stabilize olabilir çok farketmez. Dayanıklılık açısından TTT üçgenini problemsiz dönüyor olman lazım. 12 saat bence yeterlidir ama 11 saat altına inmedikten sonra çok acı çekip etap sonlarında yoldan toplanabilirsin :)
    Ben tura çıkarken yaklaşık bu düzeydeydim ve çok zorlandım.
    Bisiklet kırmayan akıcı bir bozuk yol sürüş tarzın olması gerekir birde. Ama gördüğüm kadarıyla iyi bir sürücüsün, bisikleti kırmadan iyi mesafe yapabiliyorsun arazide. Kötü hava şartlarında da dik eğimde inme veya çıkmayla ilgili problemin yok.
    Bir sıkıntı yük olayı, ona da birkaç kısa turla alışırsın. Bagaj olayı imkansız, ya önde olacak ya sırtında ya da romörk. O şartlara dayanacak sağlamlıkta bagaj ekipmanı bizim bisikletleri satın alır :)

    Neyse benim bir 4x10m (5m rest) 300-320 watt idmanım var. Dünkü 2 saat 240 watt temponun üstüne iyi gelecek. Geliyorum zağna (zigana).
     
  7. Mehmet Ser

    Mehmet Ser Bisikletkolik

    Kayıt:
    21 Mart 2011
    Mesajlar:
    1.207
    Beğeniler:
    526
    Şehir:
    İstanbul-Pendik-Aydos
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Hüseyin abi helal olsun ne diyim. federasyon yarışlarındada göster kendini. kaçkar yarısı var ocak 27 sinde. katılmalısın
     
    Hüseyin Çelebi ve SerkanNamazcı bunu beğendi.
  8. SerkanNamazcı

    SerkanNamazcı Onursal Üye

    Kayıt:
    13 Nisan 2010
    Mesajlar:
    1.625
    Beğeniler:
    1.655
    Şehir:
    Giresun/Görele
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Bana Sadece hüseyin çelebi ismi sohbeti ve karadeniz dağları yeter... tur sonunda sıcak bir çay.. ;)
    Üstad Saygım sonsuz sana .
     
    Hüseyin Çelebi bunu beğendi.
  9. Bisikletli Gezgin

    Bisikletli Gezgin Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Mart 2011
    Mesajlar:
    3.626
    Beğeniler:
    4.264
    Şehir:
    Altındağ, Ankara
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Hüseyin Abi performans değerlerini okudumda bi daha maşallah dedim. %6 eğimde 6 km yolu 20 dakika altında çıkmak çok iyi bir derece...
     
    Hüseyin Çelebi ve SerkanNamazcı bunu beğendi.
  10. ayhanakbuga

    ayhanakbuga Aktif Üye

    Kayıt:
    28 Mart 2012
    Mesajlar:
    128
    Beğeniler:
    38
    Şehir:
    Erzurum
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    8/8 i bekliyordum. Teşekkürler...
     
    Hüseyin Çelebi ve SerkanNamazcı bunu beğendi.
  11. Hüseyin Çelebi

    Hüseyin Çelebi Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    24 Eylül 2004
    Mesajlar:
    514
    Beğeniler:
    2.074
    Şehir:
    Münih-Trabzon
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    Antrenmanı yaptım ama dibim çıktı :). Intervalleri 300 watt ile tamamlayabildim, ilk 3 tanede nabız azar azar yükseldi: 168,171,172. Ben de yapamayacak gibi hissetmeme rağmen 4.ye başladım. Sonuçta hissettiğimin yanlış olduğu ve bir tane daha çıkarabileceğim anlaşıldı: 301 watt ve 176 nabız. Nabıza bakarak antrenmanın amacına ulaştığını ve son interval'in kapasiteyi zorladığını düşünüyorum.
    Tabii kondüsyon yapmaya çalıştığımdan bu aralar 10 dk'nın en kısa intervalim olduğunu belirtmem lazım. Dinlenme sürelerini kısa tutmam da bu yüzden. Daha çok 2-3 saatlik hafif tempo veya 1-1,5 saatlik tempolar yapmaya çalışıyorum. Araya 1 hafta 10 günlük yatışlar girmese işe yarayacaklar ama maalesef motivasyon düşüklüğü var.
    Aslında bir antrenman günlüğü konusu açalım, günlük tutar gibi yazarsak belki gaza geliriz.

    yarış işini oturtamadım bir türlü. Bursa maratonuna gelmemem kırılma noktası oldu sanırım. Hasta gibiydim ama yatacak durumda da değildim. Yol gözümde büyüdü sanırım. Bir de yarışın 2 saatte biteceğini öngören ödül töreni planını ciddiye alıp 2 saat maraton mu olur dedim. Ama yarış 3 saat değil çok daha uzun sürmüş. Zeminle boğuşmayı hiç sevmiyorum, soğukla aram yok, 15 derecenin altında motor duruyor. Bundan kurtulmadıkça tüm yaz harici faaliyetleri kaçırmam olası.

    yarış işini genel olarak beceremiyor oluşum da ayrı konu. İnsan dalıp gezinti temposuna düşer mi yarışta? Özellikle tek kalınca kendimi tıngır tıngır giderken yakalıyorum :)

    bizim gibiler için iyi bir derece ama yeterli değil. 70 kg ağırlığında olup 13.5 kg'lik hibrit lastikli bir mtb kullanan biri için 300 watt civarı bir güç gerekiyor 20 dk altına inmek için. İyi amatörler arasında sıradan bir performans.
    En iyi derecem 18:30 ve 340 watt ediyor. FTP'nin (1 saat dayanabileceğim güç) 320 watt civarlarında olduğunu tahmin ediyorum o dönem ki en iyi amatörler benim kilomda 1 saat süreyle 350 watt üzeri güçlere çıkabiliyorlar. Bahsettiğim yokuş için 17 dakika altı dereceler yapmaları olası. Tabii profesyonelliğin sınırındaki amatörlerden bahsediyoruz.
     
    Bisikletli Gezgin ve SerkanNamazcı bunu beğendi.
  12. Serdar Unalan

    Serdar Unalan Aktif Üye

    Yaş:
    44
    Kayıt:
    16 Aralık 2012
    Mesajlar:
    178
    Beğeniler:
    89
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Antrenman günlüğü oluşturma fikirinizi çok begendim .Mükemmel bir motivasyon olabilir . Sevgiler
     
    SerkanNamazcı bunu beğendi.