Trans Doğu Karadeniz (TDK) 2012 (8 etap) 2. etap: Taşköprü-Uzungöl

delibalta

Forum Bağımlısı
Kayıt
24 Eylül 2004
Mesaj
673
Tepki
2.701
Şehir
kuzeyli
Başlangıç
1997—98
Bisiklet
Bisan
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
(link)

Önceki gün:
(link)


22 temmuz 2012 pazar 07:00, Taşköprü

rota.jpg
Bugün zor ve içerik itibariyle çok dolu bir gündü. İlk plana göre neredeyse 4000 m tırmanma vardı ama sonra son bir tırmanışı bypass yapıp kısalttım. Buna rağmen son anda hedefe ulaştım diyebilirim.

Neyse, sabah yalnız ve beklentilerle dolu olarak uyandım. Çantayı bisikletten sökmek büyük hataymış, aynı şekilde monte edip yerleştirmem 45 dakikamı aldı. Direksiyona montaj hareket serbestliğini sağlaması gerektiğinden çok hassas bir iş. Yine de saat 08:00 civarında yola çıkabildim. Önümde ilk olarak ısınma tadında iki tırmanış var, Kostandağı geçidinden geçip 1800 m'ye kadar ineceğim. Burada günün ilk ciddi tırmanışı başlayacak 800 m irtifa kazanıp 2600 metrelere çıkacağım. Bu çıkıştan sonra süper manzaralar görmeyi hayal ediyorum. İki ufak tırmanış içeren uzun bir inişten sonra 1700 m civarında günün ikinci zor tırmanışı başlayacak ve beni tekrar 2600 m civarına çıkaracak. Buradan sonra inişli çıkıştı bir 30 km ve 4-5 taksit halinde toplamda 800 m tırmanmadan sonra son inişin başına geleceğim. Bu arada da daha önce hiç geçmediğim ilginç yerler göreceğim. Son olarak "Sert bisikletçi Uzungöl'e çıkmaz, iner" diyerek son inişi yapmayı planlıyorum :)

Profil bu, pek belli olmuyor ama günün ortalama irtifası 2100m civarında olacak.
D2_GE_profil.jpg




trans_20120722_177.JPG
cam gibi hava (o kadar değerli birşey ki burada bilgisayarımda kayıtlı karadeniz müziklerinin olduğu listenin adı cam mesela), tatlı bir rüzgar, serinlik, şırıl şırıl dere, kaymak gibi akan yol.
en sevdiğim :)



trans_20120722_184.JPG
Bu turdaki ilk dere geçişim, su çok azaldığından eğlenceli bir geçiş oldu. Ama lastiği kesmekten çok korktuğumdan pişman oldum sonra yürümediğime. Yanımda dış lastik yok maalesef.



trans_20120722_197.JPG
tepedeyim, aşağıdaki vadide Şaphane köyü var. İleride görünen Kostandağı geçidi. Orayı arkaya geçeceğim.



trans_20120722_201.JPG
Şaphane köyü çok derin bir vadide yer alıyor, rakım 1980m. İndiğim tepe 2380m, sürpriz olmayacak şekilde köyün içindeki beton yollar sık kullanılan yollar içinde gördüğüm en dik olanlardı diyebilirim. Durup fotoğraf çekemedim, pek durmaya niyeti yoktu bisikletin de :)
Önde 160mm disk kullanmak bence bu şartlar (önde 15 kg yük) için yetersiz.



trans_20120722_213.JPG
Bugün süreceğim az sayıda düzgün zeminli yerlerden biri. Geçide doğru yolun bir kısmı katran+çakıl ile kaplanmış. Bana da sabit bir tempoda düzgün bir ısınma imkanı verdi, kaslar rahatladı hamlık ve ağrılar geçti. Isınınca geçiyorsa problem yok...
Şaphane ve oraya indiğim yol arkada görünüyor.
Şaphane mevsimlik değil sürekli oturulan bir köy diye biliyorum. Kış şartlarının şakası olmuyordur burada.



trans_20120722_218.JPG
ve ilk geçidim, biraz alçak ama olsun bu bir poz vermemize engel değil.



trans_20120722_220.JPG
Geçitten sonra dik bir iniş var, bugün geçeceğim 10-11 km düzgün zeminin 10 km'si burada.




trans_20120722_227.JPG
bugün birbirinden çok farklı manzaralar göreceğim. Şimdi güney yamaçların şekil şekil rengarenk kayalıkları vizyonda.
hava çok sıcak, su için durduğum anda etkisini hissettim. Hareket, hareket.. durunca boğulan balıklar gibi.




trans_20120722_233.JPG
Saat 10:30. İrtifa 1800m, hedef 2650m civarları. Ana yol bitti, ayrılacağım noktayı yakaladım. Yönümü dağa çeviriyorum. Bu turdaki ilk ciddi sınavım. Her pedalla manzara değişiyor, hava biraz daha serinliyor.
Uzakta görünen yol üzerindeki son köy olan 2100 metredeki Tandırlık.



trans_20120722_237.JPG
Köyü ardımda bırakıp yaylaya doğru yola devam. 15 km'lik bir tırmanış bu. Ortalama eğim düşük, ara ara dikleşen tatlı bir çıkış var.



trans_20120722_240.JPG
güzel bir çıkış oluyor. 1 saat 40 dakikada çıkmışım, beklediğimden yavaş ama ortalama nabzın sadece 145 olduğunu düşünürsek gayet iyi. 7 dakika da mola vermişim çıkış süresince. Bunlar önemli daha sonraki turlarda değerlendirilmek üzere kafama yazılıyor. Aslında artık böyle analizleri kafama yazmama gerek yok yazılım benim için hallediyor ama eski kafalı olmayı seviyorum.



trans_20120722_241.JPG
çok seksi bir kayalıktan kıvrılarak geçen yol beni tepeye taşıyor. Etrafı kolaçan ediyorum ama gündüz vakti aklı başında bir ayı çıplak arazide dolaşmayacağından çekinecek birşey yok, benimki yaylalarda gogo hikayeleriyle geçmiş çocukluktan gelen eski bir alışkanlık. Aklı başında olmayan deli bir ayıya denk gelinebilir, o ayrı.



trans_20120722_249.JPG
ileride sağda görünen yoldan geçeceğim.



trans_20120722_259.JPG
yokuşun bitip inişin başlayacağını düşünürken karşıdaki iki tepeyi aşmam gerektiğini farkettim. Neyseki soldan vadiye inen yola sapmadan doğru rotayı tekrar buldum.
Bu arada rotaya dalmışken aslan pardon inek sürüsüne hiç dikkat etmemişim.



trans_20120722_260.JPG
Bölgenin hakimi aslan sürüsünün gözcüsü beni farkediyor.



trans_20120722_262.JPG
ileriki tepeye doğru akıp gidiyorum. birazdan olacakları bilmeden.



trans_20120722_265.JPG
Yakın gözlem altındayım. Saat 13 yönünde 3082 metrelik Çakılgöl zirvesi.



trans_20120722_266.JPG
tam rampayı çıkarken popüler tabirle pantolonum inik yakalandım saldırıya. Daha önce de olmuştu ama genetik bir arızadır diyerek olayı istisnai bir durum olarak kaydetmiştim.
(link) (Bu turu yaptıktan sonra yazmıştım o günü.)

Şimdi düşününce ineklerin sürü halinde hareket ettikleri ve tehdit olarak gördükleri hayvanlara saldırdıkları gerçeğini kabul ediyorum. Sonuçta doğadaki akrabaları aynen böyle yapıyor. Bu problemin ortaya çıkması için tek şart ineklerin bisikletliyi tehdit olarak görmeleri. Bunun için de fazla insan teması olmayan ve bisikletli vb gibi değişik araçları görmemiş ineklerle karşılaşmak yeterli.
Tam bu rampayı çıkarken de aynen bu oldu. Sol taraftaki ineklerden biri -sürü lideri- bana dik dik baktıktan sonra üzerime koşmaya başladı. Ardından da diğerleri onun peşine takıldı ve bildiğiniz "ön saftaki 20 inek öküz gibi saftık o gün" tadında üstüme hücum ettiler. O an ilk düşündüğüm kış gecelerinde Total War oynarken üstlerine süvari saldırınca daha temas bile etmeden kaçıveren birliklerime daha az küfretmem gerektiği oldu. İneklerin komik suratları, kepçe kulakları ve sallanan memeleri bile çıkan nal(!) sesini ve kan doldurucu ezilme korkusunu engelleyemedi.
Birden içimdeki kurmay kontrol odasına daldı, dikkaytt çekildi ve ardından emirler yağdı. Rüzgar bana doğru esiyordu ve kalabalıklardı o yüzden biber gazı anlamsızdı. Zaten duramadan beni ezerlerdi, kırık bir kaburgayla gazın etkisinde çılgın atan ineklerin altında kalmak istemezdim. Bıçak?, komik olmayalım. Taş yok mu, taş? Bisikletten atladığım gibi ineklerin yönüne ilerleyerek yerden yumruk büyüklüğünde taşları kaptım. Beni insan olarak görüp fikirlerini değiştirmelerini bekliyordum ama bir değişiklik olmadı. İlk taşı lider ineği hedefleyip fırlattım, daha havadayken bir ikinciyi kaptım yerden. İlki liderin boynuzuna geldi ve tak sesiyle inek yavaşlayıp durakladı -hiç sevmezler boynuza gelen darbeyi. O duraklayınca diğerleri de durakladı. İkinci taş tam burnuna gelince direnci kırıldı bana 8-9 metre mesafede tamamen durdu. Geri geri bisiklete gidip üstüne atladım ve rampaya geri vurdum hala elimde duran taşlarla. Öyle kararsız kararsız baka kaldılar arkamdan.
İsabet alan inekte bir hasar olmadı, attığı 10 taşın ancak ikisini hedefe gönderebilen bense tam bir kriz adamı olduğumu kanıtladım.




trans_20120722_267.JPG
arkamda kalan tanıdık manzara ve teker izim. teker izinden başka birşey bırakmadım geride :)



trans_20120722_269.JPG
Uzaktaki tepeyi aşınca bu sefer gerçekten inişe geçeceğim.
Sağdaki süvariler telsizden geldiğimi haber almış olacaklar ki sağdan çılgın bir taarruz ile bana ciddi bir cesur yürek deneyimi yaşattılar. Bu sefer yol düz olduğundan elemanlara inek olduklarını hatırlattım, geri baktığımda ciğerleri ağızlarında peşimden bakıyorlardı. Aslında takip etseler fotoğrafta en gerideki tepeye vuran yol nedeniyle beni yakalarlardı ama avcı içgüdülerine sahip olmadıklarından aradaki kısa düzlük yetti beni kurtarmaya.



trans_20120722_277.JPG
sırtın üstünden muhteşem manzarayla ilerliyorum. Bu rotayı çıkardıktan sonra eğer hava bozuk olursa ölümcül olacağını düşünmüştüm. Gelip görünce bunun doğru olduğunu anladım, bozuk havada bu yolda düz bir çizgide bile gidilmez, 1 metrden ötesi net seçilmez. Hava şartlarına o derece açık bir nokta.




trans_20120722_285.JPG
ve Google Earth'te farkedilmesi zor bir gerçek. Yol kullanılan bir yol değil. Bazı yerlerde neredeyse kaybolmuş. yer yer derin yarıklar var. Bir ara çimenden ilerledim mecburen. Levhanın iyi durumu yok, teknoloji sağolsun ne yönü gösterdiğini veya ne yazdığını merak etmiyorum. Bahsettiğim teknolojik destekler olmadan buralarda doğru yolu vakit kaybetmeden bulmam mümkün değil. Onlarca yol ve iz var sağa sola ayrılan. Hele bozuk havada hiç şansı yok elinde sadece harita vb olan birinin.



trans_20120722_286.JPG
Bir çeşme bulunca mataraları doldurdum. Pek kullanılan bir bölge değil, çeşme vb bulmak sorun olabilir. Yüksek irtifada da fazla su kaynağı olmaz.



trans_20120722_288.JPG
Biraz geç kaldığımı farkedince bu yayladan geçen yolu takip etmeyip araziden kestirme yaptım.



trans_20120722_296.JPG
2200m. Balahor yaylası. Bakkal da varmış ama benim haberim yoktu tabii.



trans_20120722_299.JPG
epey aktif olan bir ana yola bağlandım. Bu noktada daha mantıklı bir rota çıkarmadığım için kendime kızdım. 50. km'deydim, 1400 m tırmanmıştım ve buraya 4 saat 37 dk pedallama + 23 dakika mola ile gelmiştim. Saatin 13:15 olduğunu ve daha gidecek 70 km ve tırmanacak 1700-2000 metrem olduğunu düşünürsem en ufak aksilikte karanlıkta kalma ihtimalim olduğu açıktı. Kaybedilen zaman = karanlıkta gidilen zamandı yani. Çok bozuk olan kesimde fazla zaman kaybetmiş, iniş çıkışlı kesimleri hesapladığımdan daha yavaş geçmiştim. Özellikle inişlerde çok yavaş kalıyordum, bozuk zemin ve yük nedeniyle. Navigasyon için pek bir zaman kaybetmedim, ayrım noktalarında doğru yönü ön hazırlık ve Garmin sayesinde buldum.



trans_20120722_301.JPG
geçide geldim. Yol Araklı-Bayburt yolu ama sınır Bayburt-Gümüşhane sınırı. Yol ileride Trabzon sınırını da geçiyor.
Levhadaki kurşun izleri standart. Görünen yol Araklıya gidiyor, ben diğer yönden inişe geçeceğim.



trans_20120722_307.JPG
inişin sonlarına doğru. Fotoğraf çekemedim çünkü sorunlu bir iniş oldu. Yol çok sarsıntılıydı hiç hız yapamadım ve arka bagajdaki çantalarım düşüp durdu. Yağ şişem de iyice sıkıştırmama rağmen düşmüş aşağıda farkettim.
Geçitten sonra Garmin de bir süre kayıt yapmamış. Bayburt topraklarında şansım pek yaver gitmedi.



trans_20120722_309.JPG
inişin sonunda Salmankaş geçidini pas geçecek tünel inşaatı var. Oraya demir taşıyan bir tır.



trans_20120722_313.JPG
5 km sonra ana yoldan ayrılıp günün ikinci zor yokuşuna girdim. Bu ilkine benzemiyor daha kısa ve dik; yaklaşık 10 km'de 900 m irtifa kazanacağım.
kara bulutlar toplaşıyor ve serin bir rüzgar başladı. Sağanağı yiyeceğim galiba.



trans_20120722_317.JPG
keşke video çekseydim. Rüzgar aniden şiddetlenip ortalığı birbirine kattı..
Önümde gördüğünüz vahşi batı otları etrafta uçuşmaya başladı. Atımın yularına sıkı sıkı yapışıp tüfeğimi kolay ulaşabileceğim şekilde kucağıma yatırdım. Hava bela kokuyordu.



trans_20120722_318.JPG
fırtınaya doğru yükseliyorum. tepelere yıldırımlar düşüyor. gökgürültüleri birbiri ardına patlıyor.



trans_20120722_325.JPG
çıktığım vadi. efor sağlam. %9 eğimde 900 m'yi 1 saat 28 dakikada 155 ortalama nabızla çıkmışım, sadece 2 dakika mola ile. Yoksa çok geç kalıp sorun yaşayacaktım, gerektiğinde gazlayabildiğimi tüm peletona gösterdim.



trans_20120722_334.JPG
Bu noktada rüzgarın etkisiyle sağa sola yalpalıyordum ama fırtına uzaklaştı sanırım ben zirve yapmak üzereyken.
Arka plandaki yağmur ile etkileyici bir görüntü.



trans_20120722_342.JPG
geldiğim yol ileride solda. Yokuş bitti ama son inişten önce önümde dalgalı bir 30 km yol var.
Bu arada sağanak ben hariç her yeri vurdu, amma şanslıyım. bir de sığınacak yer arayıp bekleyerek vakit kaybetseydim halim dumandı. Birkaç kere 2 saatten fazla beklemem gerekmişti yağmurun altında.



trans_20120722_346.JPG
Aydıntepe Yayla göleti. 2350m.



trans_20120722_348.JPG
Kuşmer yaylası (2350m) uzun süredir geçtiğim ilk yayla. Duraklamaya zamanım olmadı, çeşmeden su alırken birkaç çocukla kısa bir konuşma yaptık sadece.



trans_20120722_353.JPG
Cumavank yaylası. saat 17:00 oldu ve hava çok serinledi. İrtifa 2500-2600 m arası değişiyor.



trans_20120722_357.JPG
Günün ikinci en yüksek noktasına(2580) ulaştıktan az sonra Soğanlı geçidi.
burada bir karar vermem ve Uzungöl'e ineceğim rotayı seçmem gerek. Orijinal rotayı izlememe imkan kalmadı. saat 17:37.



trans_20120722_360.JPG
Soğanlı geçidindeki terkedilmiş tesis.



trans_20120722_364.JPG
Şekersu üzerinden geçen rotayı seçtim. Soğanlı'dan Uzungöl'e giden ve en az tırmanılan rota bu. Koca bir bulut güneşi engelleyip havayı ve içimi karartıyor.



trans_20120722_371.JPG
güneş artık tepelerin arkasına kaymaya, gölgeler uzamaya başladı.
ufak ufak sürüyle iniş-çıkış var. çok zaman kaybettiriyorlar.



trans_20120722_377.JPG
Mecbur 2250 metredeki Şekersu'ya inip son inişten önce 2500 metreye geri çıkacağım.



trans_20120722_380.JPG
Şekersu evleri çok güzel ama.



trans_20120722_381.JPG
Solumdaki güzel evlere baka baka ilerideki son çıkışa doğru gidiyorum.



trans_20120722_389.JPG
yüksek doruklar hala güneşi görüyor. Tam ileride yolun aştığı görünen 2950 metrelik geçit aynı zamanda Trabzon-Rize il sınırı. Sola doğru olan zirve ise 3150 metrelik Ziyaret tepe. Geçidi aşan yol dosdoğru Anzer'e iniyor.



trans_20120722_390.JPG
2500 metrede karanlıktan önce yırtıcı kuşlar da yavaş yavaş pozisyonlarını alıyor.
Son bir eforla günün son tırmanışını bitiriyorum. Böyle anlar günü kurtarıp kurtaramayacağınızı belirleyebiliyor. 9 saat pedallamanın ardından son çıkışta yarım saat iyi bir efor gösterememek karanlıkta 20 dakika yerine 1 saat geçirmeye sebep olabilir.



trans_20120722_397.JPG
ve inişe geçiyorum. Saat 19:00 ama durup fotoğraf çekmekten kendimi alamıyorum.
15 km içinde 2486m'den 1200 m'ye ineceğim. Yol oldukça düzgün, ormanın içinden son 10 km'sinde yerleşim olmayan bir rotadan geçiyor. İnanılır gibi değil ama 1 saatten fazla sürdü inmem. Hem yükten hem de yalnız olmamdan dolayı hız yapamamam ve de fotoğraf için sık sık durmam nedeniyle epey zaman kaybettim.



trans_20120722_404.JPG
orman sınırına az kaldı.



trans_20120722_405.JPG
Tipik olarak kuzey taraf çok daha yeşil. Çimenler çiçeklerle kaplı, insanın otlayası geliyor.



trans_20120722_409.JPG
yalnız ve karizma bir ev. çevresi de çok iyi.



trans_20120722_411.JPG
Bu turda ilk defa yoğun bir ormana daldım, umarım bir ayıya rastlamam.


trans_20120722_415.JPG
Uzungöl taa aşağıda görünüyor.



trans_20120722_422.JPG
virajlar bir harika.



trans_20120722_428.JPG
ve Uzungöl. Tam akşam ezanı okunurken yolu bitirip hedefe ulaştım.



trans_20120722_437.JPG
terli ve kirlileri yıkayıp astım, çantayı da sökmedim bu sefer. Akşam nasıl yedim ben de şaştım, sıska bünyemin o kadar yiyeceği alması ilginç geldi. Mekan sahibi de epey mutlu oldu.



D2_edgedata.jpg
veriler. 10 saat 51 dakika hareket halindeymişim, 1 saate yakın bir süre durmuşum. Aleti çalıştırmayı unutup devam ettiğim zamanlar da var ama toplasan 20 dk filandır. 120 km yol gitmişim, 3200 m tırmanma ile. Bence bu şartlarda limit 100 km olmalı, tırmanma normal ama mesafe bu kadar uzun olmamalı. Hele irtifa sürekli yüksek ise. Yazdım bir köşeye.


Şimdi kafamdaki tek şey depoyu doldurmak ve yarına sağlam uyanmak. Bir günlük delifişek operasyonlara benzemiyor bu, süreklilik çok kritik. Eve perişan bir şekilde dalmak, bisikleti bir köşeye atmak, elbiseleri yırtacakmış gibi çıkarıp banyoya fırlatmak, uyuyana kadar takılıp sonraki gün 10:00'da uyanmak yok bu işte. Sabah 07:00'da düdük ötecek, kuyruk dik yola çıkılacak.

Yarın iki defa 3000 m üstüne çıkacağız, hadi bakalım :)
 

Dosyalar

Son düzenleme:
Scudo

SerkanNamazcı

Forum Bağımlısı
Kayıt
13 Nisan 2010
Mesaj
1.669
Tepki
2.040
Şehir
Giresun/Görele
İsim
Serkan Namazcı
Başlangıç
2006—07
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Hüseyin abim tekrar tebrik ediyorum..
Bazı noktaları iyi belirtmişsin..bu fotoğrafları görüp bende bende çıkmak istiyorum diyen arkadaşlarıma sesleniyorum .. Eğerki yeterli bilgi destek ve cesaretiniz yoksa denemeyin..
Çünkü o kadar sağa sola ortaya yol sapıyorki bir anda kaybolabilirsiniz.
Gittiğiniz yönü dönebilir yada bir daha yokuş tırmanabilirsiniz.
Fakat göründüğü gibi keyif paha bicilemez bir durum..
Hüseyin abim bu arada yeni bisikletin hayırlı olsun..
Daha nice güzel turlar diliyorum..
Saygılar kaptan pedal.
 

Fatih Toraman

Forum Demirbaşı
Kayıt
25 Mayıs 2011
Mesaj
406
Tepki
744
Yaş
28
Şehir
Giresun
İsim
Fatih
Bisiklet
Amoeba
Kelimeler yetersiz kalıyor...İnanılmaz yerler,inanılmaz hikayeler ve inanılmaz kahraman :) ne diyelim başarılarının devamını dilerim :)
 
  • Beğen
Tepkiler: delibalta

Derya Keçeci

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Haziran 2011
Mesaj
1.735
Tepki
4.127
Şehir
Ankara
İsim
Derya
Başlangıç
1970—71
Bisiklet
Fuji
Bisiklet türü
Yol bisikleti
İlk konuya da övgü yollamıştık,aynısını bu konuya da ekleyelim.anlatımıznız oldukça güçlü;etap son derece zorlu ancak çok sayıda benzer fotoğraf,bu güçlü etkiyi zayıflatıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: delibalta

Aybars Öge Sürücü

Forum Bağımlısı
Kayıt
15 Eylül 2004
Mesaj
1.553
Tepki
1.494
Şehir
Izmir / Istanbul
@SerkanNamazcı

Serkan eline sağlık güzel bir noktaya değinmişsin.

Hüseyin kendinden bahsetmeyi sevmez o yüzden ben de ekleyeyim biraz.

Bu tip aşırı tırmanma içeren turlarda anahtar kelime "performans" Hem de öyle sıradan bir performans değil. Hüseyin defalarca tırmanma yarışlarında normal iş hayatından kopmadan antrenman yapabildiği seviyede süper sonuçlar almış bir arkadaşım. Ayrıca kendisini 2000 yılından beri takip ederim, hiç bir zaman ara vermedi. Bu nedenle de artık makine gibi çalışır bir halde.

Bu turları beraber yapma hayalimiz 12 yıldır var; ben hazır olduğumda maddi sıkıntılarım vardı, şimdi maddi sıkıntım yok; ama kondüsyon sıfır. Ne performansı!!! Belki ancak motorla. Ki bu yıl motorla neredeyse aynı bölgeleri geçtim; akıllı adam işi değil!
 
  • Beğen
Tepkiler: delibalta

ihtiyar

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Mayıs 2005
Mesaj
1.590
Tepki
3.579
Şehir
Federal Almanya
İsim
Bülent B.
Bisiklet
Diğer
@Aybars Öge Sürücü
Ben de Hüseyin' i çok aklı başında bir insan olarak biliyordum.:)
Hüseyin, yine yardırmışsın! Çok güzel yerler, ama artık başka bir fotoğraf çekme sisteminin zamanı gelmiş.
İnşallah bana da nasip olur bu akıllı adam işi olmayan yerlere çıkmak!
 

delibalta

Forum Bağımlısı
Kayıt
24 Eylül 2004
Mesaj
673
Tepki
2.701
Şehir
kuzeyli
Başlangıç
1997—98
Bisiklet
Bisan
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
@Aybars Öge Sürücü

artık zamanı geldi, ertelememek lazım birşeyleri.
2005-2009 arasında 18 ekim 2005 babadağ yarışıyla başlayıp 1 haziran 2009'da sona eren kocaman bir boşluk var. Teoriyi hiç bırakmadım ve kendimi geliştirdim ama pratik sıfırdı. O dönemki teorik çalışmalar şimdi bana haftada 6-8 saat ile turlara hazırlanma şansı veriyor. Hatta 1-1,5 saatlik xc yarışlar bana çok ters gelse bile 3-5 madalya bile aldım :)


@ihtiyar

buyur gel abi, bizden gelecek katılımın bir telefonuna baktığını biliyorsun.

Fotoğraf konusu şöyle oldu; ben fotoğrafları 2 adımlı bir eleme ile seçiyorum. İlk eleme olabilir-olmaz ayrımını yapıyor. Burayı geçenlerden vasat ve altı olduğunu düşündüklerimi de eleyip son kümeye ulaşıyorum. Yazıyı ise belirsiz bir zaman sonra yazıyorum. Yayınlanması da belirsiz bir zaman alabiliyor, hemen paylaşmıyorum genelde.
İşte bu sefer ikinci elemeyi yapmadan yazıyı yazmışım, araya zaman girince unuttum. Fotoğrafların birbirine benzerliği dikkatimi çekti ama etabın bitmeyen karakteriyle uygun bulup çok üstünde durmadım. Gerçi fotoğraflar benzeseler de aralarında epey zaman veya mesafe varsa elemeyebiliyorum. Birbirine çok benzeyen iki yayladan fotoğrafını yayınlamadığımda çocukluğunu geçirmiş biri hatıralarını tazeleme şansından mahrum kalmamalı :). İnternette aradığında yaylasının ismiyle oradan geçen bir bisikletlinin yazısına ulaşması benim için çok değerli ihtimaller. Daha önce oldu çünkü.

Fotoğrafların niteliğine ise yapabileceğim birşey şimdilik yok. Zaman çok kısıtlı olduğundan %90 hareket halinde ne çektiğimi görmeden çekiyorum. Bas çek veya şipşak tanımına uyacak şekilde.

Görüşmek ve beraber pedallamak üzere.
(Fransa TDF etabı ve Kara Ormanlar turlarımızı unutmadım (ne haftasonuydu o, yol bisikletçiliğine de vuruldum resmen), yakında yayınlayacağım ve tüm içeriğin orijinalini de uygun bir yere sizin için yükleyeceğim)
 

Traxxas

Aktif Üye
Kayıt
10 Eylül 2011
Mesaj
172
Tepki
250
Şehir
ANKARA
Gezdiğiniz yerler, fotoğraflar, anlatımınız herşey çok güzel.Fotoğraflara bakıp bir yandan da okurken aynı keyfi aldım ve heyecanı yaşadım.Teşekkürler.
 
  • Beğen
Tepkiler: delibalta

Cüneyt HOCAOĞLU

Forum Bağımlısı
Kayıt
9 Mart 2011
Mesaj
1.358
Tepki
1.463
Şehir
Ankara/Eryaman
Bisiklet
Trek
Hüseyin Kardeşim, gezdiğin yerlerde, çektiğin resimlerde, performansında harika, ayaklarına ve yüreğine sağlık.
 
  • Beğen
Tepkiler: delibalta

delibalta

Forum Bağımlısı
Kayıt
24 Eylül 2004
Mesaj
673
Tepki
2.701
Şehir
kuzeyli
Başlangıç
1997—98
Bisiklet
Bisan
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
gps kayıtları:
(link)

Google Earth üzerinden de görebilirsiniz bu rotaları. Gallery altındaki wikiloc seçeneğini açmak yeterli, paylaşılan rotalar başlangıç noktalarında ikon halinde görünüyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: ulaş kaya

Ahmet Salih Özenir

Forum Bağımlısı
Kayıt
8 Nisan 2010
Mesaj
2.105
Tepki
3.691
Şehir
Mersin
Bisiklet
Merida
İneklerle savaş gerçekten çok hoş... :) %9 eğimle 900 metreyi çıkışınızı anlattığınız fotoğraftan sonrakiler açılmasa da, güzel olduklarına eminim... Kolay gelsin... :in:
 
  • Beğen
Tepkiler: delibalta

Borell

Aktif Üye
Kayıt
4 Eylül 2009
Mesaj
112
Tepki
110
Şehir
Ankara
Huseyin hocam gercekten harika bir tur. Bence su tarz bisikletle cok daha rahat edebilirsiniz camurda, arazide, hatta karda. Biraz daha agir olur ama daha eglenceli gibi.

http://3.bp.blogspot.com/-wzAG9cPskqE/UBugrkysorI/AAAAAAAAJTs/Dwoi5TevUYI/s1600/IMG_9275.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: delibalta

delibalta

Forum Bağımlısı
Kayıt
24 Eylül 2004
Mesaj
673
Tepki
2.701
Şehir
kuzeyli
Başlangıç
1997—98
Bisiklet
Bisan
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
@dodeve

biz bunu Serkan'a verelim karda yaylalara çıksın :)
tam kar bisikleti ama yazın yaylada gerek yok bu kadarına.



@Ahmet Salih Özenir

teşekkürler. Resimler aynı siteye yüklü, geçici bir problem olmuştur.
 
  • Beğen
Tepkiler: SerkanNamazcı

SerkanNamazcı

Forum Bağımlısı
Kayıt
13 Nisan 2010
Mesaj
1.669
Tepki
2.040
Şehir
Giresun/Görele
İsim
Serkan Namazcı
Başlangıç
2006—07
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Dağ bisikleti

Aynı rota'dan motorla geçmişler ..
Bana rahat geldi :D
Ne güzelde çıkıyor ilk giriş'deki rampaları miss miss :D
 
  • Beğen
Tepkiler: delibalta