Osman Kıtay
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 31 Temmuz 2012
- Mesaj
- 856
- Tepki
- 1.091
- Yaş
- 48
- Şehir
- İstanbul
- Bisiklet
- Fuji
Turu duyurduğum yazıma “Nerden başlasam, nasıl anlatsam?” diye başlamıştım. Tur ile ilgili koyduğumuz hedefleri pek tutturamadık. Bunun nedenleri bahaneden ziyade planlamanın ve gerçeklerin örtüşmemesinden kaynaklandığını söyleyebilirim.
Konuya bisikletlerin performansı ve daha sonrada bizim performansımızla devam edeceğim.
Bisikletler
Fuji Touring :
Fuji bisikleti turda ben kullandım. Bisikletin özellikle akışının çok iyi olduğunu, yani göbeklerini beğendiğimi söyleyebilirim. Vites sistemine alışmakta hiçbir sıkıntı yaşamadım. Vites ve Aynakol oranları da rampalarda çok rahat etmemi sağladı. Sürüş konforu da gayet iyiydi. Lastikler, yolda 3 sefer tel batmasına rağmen zırhını geçemeyip görevini mükemmel şekilde yerine getirdi.
Tur öncesi yaptığım değişiklik sadece selesinde oldu. O da öteki bisikletimde bulunan Terry airgel seledir. Hiçbir rahatsızlık yaşatmadı. Bisiklete ekleme olarak sol elimdeki ağrıdan dolayı aerobar ekledim. Ancak, çok fazla kullanmadım. Yani boşuna ağırlık yaptı.
Tur sırasında bisikletin toplam ağırlığı 25-26 kilo civarındaydı.
Felt FX95 Cyclocross :
Bu bisiklet turda Serhat tarafından kullanıldı. Gözlemlerime göre vites geçişleri ve aerodinamik yapısı sayesinde Serhat fişek gibiydi. 46/34 Aynakol 11/32 Rubleye rağmen %15 rampaları iyi performansla tırmandı.
Bisiklet üzerinde yapılan değişiklik, Lastikler Rubena patlak korumalı lastik ile değişti. Ancak lastik yolda 2 sefer patladı. Yani performansı iyi değildi.
Tur :
Planlanan 8 günde 1.700 km olacak ve dalamandan başlayıp İstanbul’ da bitecekti. Yola çıkmadan 4-5 gün önce ilk golü meteoroloji attı. Meteoroloji tahminlerine göre (Tuttu) turun 1. Gününden 5.gününe kadar ilerleyeceğimiz rotada sürekli yağış vardı. Bu yağışta Torosları inmek anamuru inmek anlamına geliyordu.
Risk alabilen birisi olmamamdan dolayı rotayı sondan başa olarak değiştirip 2 ya da 3 gün yağışa razı olduk. Ve bu planla yola çıktık. Ve bundan sonra aksilikler yakamı ve yakamızı bırakmadı.
Birinci aksilik ilk günden itibaren bağırsaklarımın bozulması ve yolu Silifkeye kadar şiş karın-tuvalet kovalamacası ile geçirmemdi. Detaylarını tur yazımda göreceksiniz.
İkinci ve turdan keyif almamı azaltan sorun ise sol diz kapağının arkasına gelen kiriş kasının aşırı ağrıması ki bunun ilk aksilikle doğrudan ilgisi var, ardından sol bacağa yüklenmeyelim derken Mut ta dayanılmaz hale gelen Sağ bilek Aşil Tendonundaki dayanılmaz acı eklendi. Birde yola çıkmadan sol elimde hissizlik vardı. Anlayacağınız bir tek sağ elim sağlam döndüm.
İlk gün Bilecik te kalma planımız Serhat’ ın bisikletinin lastik patlaması ve değiştirdiğimiz iç lastiğin sibobundaki arızayı çözmek için çok uğraşmamızdan kaynaklı 45 dakikalık zaman kaybı ile 35 km önce Osmanelinde konaklamamıza yol açtı. 2.gün toparlayacağız derken, 3.gün kötü yollar ve sert rüzgarlar nedeni ile planlarımızın çok gerisine düştük.
Daha sonra yolu Bypass edip zamanı yakalayalım dedik ve Mut yoluna girdik ancak O yolda ayrı bir rezalet oldu. Silifke – Bozyazı yolu benim ağzımın payını verince (detaylar tur yazısında) toplam kat ettiğimiz mesafe 7 günde 1.150 km oldu.
Bundan benim çıkardığım dersler :
1- Harita da sınırlarda/iddialı planlar yapmamak çok faydalı.
2- @five (Bir büyüğün) Anamur maceralarını daha dikkatli dinlemek önemliydi.
3- Planı tersine çevirince rüzgarın lehte olmayacağını ve çok can yakacağını bilmek önemli.
4- Sağlık durumunu göz önüne alıp çok zorlamamak gerektiğini bilmek gerekli.
5- Bisikletteki gereksiz ağırlık konusunu tekrar düşünmeli.
Konuya bisikletlerin performansı ve daha sonrada bizim performansımızla devam edeceğim.
Bisikletler
Fuji Touring :
Fuji bisikleti turda ben kullandım. Bisikletin özellikle akışının çok iyi olduğunu, yani göbeklerini beğendiğimi söyleyebilirim. Vites sistemine alışmakta hiçbir sıkıntı yaşamadım. Vites ve Aynakol oranları da rampalarda çok rahat etmemi sağladı. Sürüş konforu da gayet iyiydi. Lastikler, yolda 3 sefer tel batmasına rağmen zırhını geçemeyip görevini mükemmel şekilde yerine getirdi.
Tur öncesi yaptığım değişiklik sadece selesinde oldu. O da öteki bisikletimde bulunan Terry airgel seledir. Hiçbir rahatsızlık yaşatmadı. Bisiklete ekleme olarak sol elimdeki ağrıdan dolayı aerobar ekledim. Ancak, çok fazla kullanmadım. Yani boşuna ağırlık yaptı.
Tur sırasında bisikletin toplam ağırlığı 25-26 kilo civarındaydı.
Felt FX95 Cyclocross :
Bu bisiklet turda Serhat tarafından kullanıldı. Gözlemlerime göre vites geçişleri ve aerodinamik yapısı sayesinde Serhat fişek gibiydi. 46/34 Aynakol 11/32 Rubleye rağmen %15 rampaları iyi performansla tırmandı.
Bisiklet üzerinde yapılan değişiklik, Lastikler Rubena patlak korumalı lastik ile değişti. Ancak lastik yolda 2 sefer patladı. Yani performansı iyi değildi.
Tur :
Planlanan 8 günde 1.700 km olacak ve dalamandan başlayıp İstanbul’ da bitecekti. Yola çıkmadan 4-5 gün önce ilk golü meteoroloji attı. Meteoroloji tahminlerine göre (Tuttu) turun 1. Gününden 5.gününe kadar ilerleyeceğimiz rotada sürekli yağış vardı. Bu yağışta Torosları inmek anamuru inmek anlamına geliyordu.
Risk alabilen birisi olmamamdan dolayı rotayı sondan başa olarak değiştirip 2 ya da 3 gün yağışa razı olduk. Ve bu planla yola çıktık. Ve bundan sonra aksilikler yakamı ve yakamızı bırakmadı.
Birinci aksilik ilk günden itibaren bağırsaklarımın bozulması ve yolu Silifkeye kadar şiş karın-tuvalet kovalamacası ile geçirmemdi. Detaylarını tur yazımda göreceksiniz.
İkinci ve turdan keyif almamı azaltan sorun ise sol diz kapağının arkasına gelen kiriş kasının aşırı ağrıması ki bunun ilk aksilikle doğrudan ilgisi var, ardından sol bacağa yüklenmeyelim derken Mut ta dayanılmaz hale gelen Sağ bilek Aşil Tendonundaki dayanılmaz acı eklendi. Birde yola çıkmadan sol elimde hissizlik vardı. Anlayacağınız bir tek sağ elim sağlam döndüm.
İlk gün Bilecik te kalma planımız Serhat’ ın bisikletinin lastik patlaması ve değiştirdiğimiz iç lastiğin sibobundaki arızayı çözmek için çok uğraşmamızdan kaynaklı 45 dakikalık zaman kaybı ile 35 km önce Osmanelinde konaklamamıza yol açtı. 2.gün toparlayacağız derken, 3.gün kötü yollar ve sert rüzgarlar nedeni ile planlarımızın çok gerisine düştük.
Daha sonra yolu Bypass edip zamanı yakalayalım dedik ve Mut yoluna girdik ancak O yolda ayrı bir rezalet oldu. Silifke – Bozyazı yolu benim ağzımın payını verince (detaylar tur yazısında) toplam kat ettiğimiz mesafe 7 günde 1.150 km oldu.
Bundan benim çıkardığım dersler :
1- Harita da sınırlarda/iddialı planlar yapmamak çok faydalı.
2- @five (Bir büyüğün) Anamur maceralarını daha dikkatli dinlemek önemliydi.
3- Planı tersine çevirince rüzgarın lehte olmayacağını ve çok can yakacağını bilmek önemli.
4- Sağlık durumunu göz önüne alıp çok zorlamamak gerektiğini bilmek gerekli.
5- Bisikletteki gereksiz ağırlık konusunu tekrar düşünmeli.