Torku aynakoldan mı yoksa rubleden mi almalıyız ?

Hakan Beşikçi

Daimi Üye
Kayıt
3 Ocak 2014
Mesaj
227
Tepki
134
Şehir
Üsküdar
@Kahveci
Yazdıklarımı okuyup öyle cevap verin de anlaşalım
ben anlık 60km hıza çıkılmaz demedim.
tour of france ortalama grafiğini arkadaş turu izlememi tavsiye edince baktım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Max Torque
Scudo

Max Torque

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Ağustos 2013
Mesaj
849
Tepki
800
Şehir
İstanbul
İsim
Hüseyin Gündoğdu
Bisiklet
Kron
@Hasan Tunalı Lütfen bilmediğiniz konularda kişileri yanlış yönlendirmeyin. Şehirde pro amaçlı binmeyen veya binen kişiler özellikle istanbul gibi bir yerde 53/39 alması dizlerine zarardan başka hiç birşey değildir. 52/36 veya 50/34 aynakol şehir içinde çok rahatlıkla iş görüyor.

Ayrıca Kadansı işin içine hiç katmıyorsunuz. Aynı yokuşu bi 55-60 kadans ile çıkmak var bir de 80-85 kadans ile çıkmak var.

"53 aynakolu kullanmak nasıl zor geliyor?" yazıp onu çevirmek çok basit birşeymiş gibi göstermek gerçekten kötü bir davranış.
Soruyorum 53/11 kombinasyonu ile düz yolda kim gidiyor?

53/11'i 60 kadans çevirirken 36-37 KMH gibi bir hız yakalıyorsunuz. ki bu kadans 70 lere çıktığında 44 kmh'lere denk geliyor.
istanbul veya başka şehirlerde Zaten rüzgarın hakim ve eğimin bol olduğu bir memlekette,
aklından zoru olmayan kimsenin gidipte 53/11 ile düz yolda gezeceğini zannetmiyorum ( HIIT Antremanları yapan arkadaşlar hariç)
Ki sahilde genel ortalama 30-35 kmh arası iken.

ideal kadans aralığının 80-100 arası olduğunu söylemeyi de ihmal etmek istemiyorum.


ben kendim 50/34 - 28/11 kombinasyonu kullanıyorum. bundan önce 53/39-25/11 kullanmaktaydım. Hep derim keşke şimdi ki kombinasyon ile başlasaymışım.
en azından dizlerime zarar vermezdim.


bu arada 50/34 ile de rahat 70 km görebiliyorsunuz, Videomda 33 saniyeden itibaren 40. saniyeye kadar olan hızlanma da 130 kadansta 70km görülüyor.


 

Hasan Tunalı

Daimi Üye
Kayıt
29 Haziran 2014
Mesaj
284
Tepki
173
Yaş
41
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Cube
@Hüseyin Gündoğdu
Kardeş bende profesyonel açıdan yaklaştım. Yanlışı görerek doğruyu öğrenirsin. Verdiğin bilgiler için teşekkürler.

İnsanlar ne kadar ilginç bir konuda yardım istersin kimse dönüp bakmaz. Aam söylenen bir şeye ters bir kelime oldumu herkes üstüne yazar. Herkes prof kesilir.
Bol şans beyler...
 
  • Beğen
Tepkiler: GS1975

Çağrı Soylu

Forum Bağımlısı
Kayıt
11 Ağustos 2013
Mesaj
621
Tepki
686
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Focus
@Hasan Tunalı

Sprintten bahsetmiyorsunuz tahmin ediyorum. Lütfen düz bir yolda en azından 10km boyunca 60km hız ile gittiğiniz bir Strava kaydı paylaşabilir misiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: EnginK.

İbrahim A.

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Haziran 2014
Mesaj
796
Tepki
1.011
Şehir
İSTANBUL
Bisiklet
Specialized
bisikletle menüsküs hasarı diğer sporlarda olduğu gibi bir anda yırtık şeklinde olup bitmiyor. ayrıca vücut sıcakken fark edilmiyor. yavaş yavaş zımpara gibi kıkırdak törpüleniyor, iyileşmesi ise aylar sürüyor. bu süre zarfında bisiklet yasaklanıyor. ağır bir viteste düşük kadans çevirmek insanı çok kolay bisiklet sürmekten koparabilir. mümkünse deneyerek, tecrübe ederek değişikliği yapın.
 
  • Beğen
Tepkiler: İsmail ATALI

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
@Hakan Beşikçi
Arkadaş 60km ortalama hız diye bir iddiada bulunmamış siz ortalama hız grafiği koyarak buna karşı çıkmışsınız bunun doğru bir kıyaslama olmadığını söyledim. Bunda anlamayacak bir şey yok. Ortalama hız grafiği koyup nerde 60kilometreye çıkmışlar demek tuhaf olmuş, bundan bahsettim. Yazılanların içeriği ile ilgili bir yorum değil, net bir bilgi: anlık ve ortalama hız farklı değerlerdir. Dezenformasyona gerek yok.

Yazdığınız şeye karşı bir yorum gelince saçma sapan tartışmaya çevirmeniz, oku da gel kıvamına getirmeniz lüzumsuz. Herkes kendi bildiğini paylaşır, olur biter.
 

Ertan M.

Forum Bağımlısı
Kayıt
14 Şubat 2015
Mesaj
1.037
Tepki
1.438
Şehir
İstanbul /Göztepe
İsim
Ertan
Bisiklet
Merida
50 12 oranını ben kullanıyorum başlangıçta bu oran bile baya ağır gelmişti.Şimdi ise yavaştan alışmaya başladım.Bence yeni kullanıcılar sırf yokuşta pedal yetmiyor diye veya son hızı yakalayamıyorlar diye 53 -11 oranına geçmesinler bu zamanla kondisyonun artması ile ilgili bir durum.
 
  • Beğen
Tepkiler: muratto

İsmail ATALI

Aktif Üye
Kayıt
7 Ağustos 2014
Mesaj
187
Tepki
192
Yaş
49
Şehir
istanbul
Bisiklet
Cannondale
53 39 lık oran dız acısından nasıl zararlı anlayamadım...50 34 den farkı daha uygun sartlarda hız yapabılmenıze ımkan vermesı o kadar..11-28 lık bır ruble ıle kullanıldıgında kombınasyon sansınız artıyor..53 aynakolda rubleyı 14-15 de kullanırsınız kadansı yuksek tutarsınız dızınızı yormazsınız...yokusta ıse 28 e alırsınız 39 aynakol yeterlıdır..yol bısıkletı ıle daga tırmanmayacagınıza gore sorun yoktur dıye dusunuyorum...Neyse herkese ıyı pedallar ))
 

Samet Koç

Forum Bağımlısı
Kayıt
25 Şubat 2012
Mesaj
914
Tepki
516
Şehir
Isparta-Antalya
Yol bisikletine 53-39 aynakol ile giriş yaptım. Uzun süre bu oranlarda çevirdim. Son grupsetimde 50-34 aynakol kullanıyorum ve 34 yapragı hiç kullanmadığımı farkettim. Bu tartışmaya son verecek sistem olarak 36-52 11-28i görüyorum. Hem rampalarda iyi hem düz etaplarda. Mevcut grupsetimi satıp bu sisteme geçeceğim.
 

İbrahim A.

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Haziran 2014
Mesaj
796
Tepki
1.011
Şehir
İSTANBUL
Bisiklet
Specialized
@Atalı
Herhangi bir ayna diz açısından zararlı değil. Ancak yeterince kondisyon olmadan hız tutkusu ile kendini ağır vites çevirmeye zorlamak diz açısından oldukça zararlı. Genel bilgi olarak belirttim. Bisiklet üzerinde diz farkında olmadan çok kolay sakatlanabiliyor iyileşmesi ise uzun sürüyor. Sadece hız yapmaya çok hevesli bizim gibi amo tor lerin dikkat etmesi gereken bir durum. Aynı hatayi kendim yaptığım için yaklaşık 1 sene bisiklete binemedim şimdi 0 dan basliyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Serdar Unalan

İbrahim A.

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Haziran 2014
Mesaj
796
Tepki
1.011
Şehir
İSTANBUL
Bisiklet
Specialized
Bir de merete para verince heves de varsa insan sonuna kadar zorlamak istiyor
 

İsmail ATALI

Aktif Üye
Kayıt
7 Ağustos 2014
Mesaj
187
Tepki
192
Yaş
49
Şehir
istanbul
Bisiklet
Cannondale
@İbrahim Akgül
bence 53 aynakolun soz konusu rıskı daha cok ıkıncı yaprak ıcın gecerlı...39 zorlayacaktır..kısı kadans ayarını bılmeyerek spor yapıyorsa 50 de de yapar aynı hatayı..53 te hız konusunda kadansı dusunerek yaparsa dızını zorlamaycaktır...tek fark dedıgım gıbı yolun musaıt oldugu yerlerde yuksek kadansta yuksek hıza ulasma ımkanı sunması..sadece sehır ıcı sahıl v.s de 50-11 yeterlı ve guzel oran ama uzun yolda bol ınıs cıkıslar oluyor ve oralarda 53 bayagı ıse yarıyor..arkadasa bunu soyldım ılk basta..sehır dısı uzun yollar ıcın guzel 53...kadansı 60-70 den dusuk tuttugu her aynakol zararlı ))
 
  • Beğen
Tepkiler: İbrahim A.

Artık Yok

Forum Bağımlısı
Kayıt
13 Haziran 2012
Mesaj
1.301
Tepki
1.463
Şehir
Türkiye
Tork alınmaz verilir arkadaşlar öncelikle bunu bir düzeltelim :) Tork'u uygularken üst bacağınızdaki kas kuvvetini kullanırsınız aynakol krankı bir turu tamamlarken de
( Yani yukarı çekim esnasında )
arka bacak kaslarınız devreye giere ve süreç böyle devam eder torku sağlam basmak istiyorsanız gidondan destek alabilirsiniz ki genelde böyledir zaten
beslenmenize ve half squat'a ağırlık verin torkunuzu arttırın . Kolay gelsin
 
  • Beğen
Tepkiler: İbrahim A.

Furkan TK

Forum Bağımlısı
Kayıt
26 Nisan 2014
Mesaj
1.134
Tepki
2.180
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Cube
Konu yukarı.

53/39 - 28/11 sistemi ile 50/34 - 23/11 sistemini karşılaştırınca rampa çıkarken uygulanan güç aynı olması gerekiyor yanılıyor muyum ?