Tony Martin Clincher Lastikle mi Dünya Şampiyonu Oldu!?

Road_Runner

Road Runner
Kayıt
24 Nisan 2010
Mesaj
5.999
Tepki
25.898
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Cervélo
Cevabın "evet" olmasına ihtimal vermiyorsanız tırnaklarınızı yemeye başlayabilirsiniz :krktm:

Cevap: EVET :eek:

Tubulara Gerek Yok!
triathlete-europe.competitor sitesinden alıntıladığım haberi sizlere iletiyorum ve kafayı yiyorum :hihi:

Alman panzeri Tony Martin'in Doha'daki dünya şampiyonluğunda onun aldığı ezici galibiyetten sonra, lastikleri de konuşulmaya başlandı.


WATSON_00004779-015.jpg


Tubular lastik profesyonel yarışlarda neredeyse alternatifsizdir. Çünkü clichera oranla daha hafiftirler, daha iyi bir sürüş verirler ve daha da önemlisi lastik patladığında bile takım arabasını beklerken sürebilirler. (Hemen durmak zorunda kalmazlar, tubular buna imkan tanır)

Fakat Martin, Dünya Şampiyonası'nda clincher kullanan tek sporcu değildi. Etixx-Quickstep ve Tinkoff takımlarının çoğu sporcusu da clincher kullanmıştı.

Martin'in bisikletinde Specialized'in Turbo Cotton Clincher lastiklerini vardı. Bu lastikler, velonews'in (link)n'de de 2. sırada. Ön tekerde 24mm, arka tekerde 26mm lastik kullanıldı.

2013 TT Dünya Şampiyonu olurken de, Martin'in altında clincher lastik varmış :eek::eek: :acpsnr:

Link: (link)
------------------------------------------------------------------------------------------------------

Uzun lafın kısası, clincher candır arkadaşlar :D:D
 
Scudo

MehmetAliB.

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Ekim 2013
Mesaj
2.121
Tepki
4.927
Şehir
Antalya
Orda atlanan bir şey var yalnız. Clincher ama Tubeless lastikle yarışmış..

Omuzlarını nasıl katlıyor hayret ediyorum. Aero duruşu müthiş. Tabi TT deyince Cancellara'yı tek geçerim orası ayrı. Adam saf güç.
 

Murat B.

Forum Trolü
Kayıt
23 Eylül 2013
Mesaj
4.097
Tepki
12.204
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Specialized
@MehmetAliB.

Emin misiniz? Specialized Turbo Cotton'ların tubeless seçeneği yok benim bildiğim. Specialized, Tony Martin'e hala geliştirme aşamasında olan prototip lastik vermiş de olabilir ama resimde görünen jantlar (HED Jet Disc Plus) da sadece clincher olarak satılıyor ve HED Etixx'in veya Tony Martin'in sponsoru değil.
 
  • Beğen
Tepkiler: MehmetAliB.

MehmetAliB.

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Ekim 2013
Mesaj
2.121
Tepki
4.927
Şehir
Antalya
@Murat B. Tubelessle yarıştığını gruptan birinden duymuştum. Alıntı bağlantısında bir kez tubeless kelimesini okuyup detaylı okumayınca da öyledir heralde diye yazdım. Evet doğru Turbo cottonların tubelessi yok. Yanıldım sanırım. Veya zayıf ihtimal henüz deneme yapılıyor.

Bu durumda tubular yerine clincher kullanılması gerçekten ilginç olmuş. Vay be.
 

celikkadro

Daimi Üye
Kayıt
4 Haziran 2016
Mesaj
315
Tepki
350
Yaş
47
Şehir
Ankara
İsim
Tayfun
Dunya sampiyonasi ITT yarisi tubular lastiklerin avantajlarini degerlendirmek icin en uygun yer olmayabilir.

Duz bir parkurdaki TT yarisinda gram, bazindaki hafifligin bir etkisi olmayacaktir. Lastik patlamasi gibi bir durumda kaybedilecek saniyelerin TT yarisinda zaten telafisi olmaz. Patlak lastikle biraz daha gidebilmek bir ise yaramayacak. Lastik seciminde, lastigin tipi degil, parkurdaki hava ve yol sartlari daha etkili olmustur diye dusunuyorum. En uygun lastik olarak Turbo Cotton gorulmusse diger secimler arkadan otomatik gelmistir. Yaris baska bir yerde olsa, Martin'i farkli bir lastik ve/veya jant ile yarisirken gorebilirdik.

Bence de clincher candir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Road_Runner

Kazuya

Forum Bağımlısı
Kayıt
21 Ocak 2015
Mesaj
969
Tepki
1.480
Yaş
40
Şehir
Ankara
İsim
Emrah
Bisiklet
Specialized
Çok güzel ve ilginç bir haber, clincher kullanması elbette bizim gibi amatörleri sevindiriyor fakat nedeni ne acaba?
Getirisi olmasa böyle bir risk almazdı?
Bu arada resime bakıyorum da pedal cevirince dizleri kollarına çarpacak gibi duruyor:)
 

Eser Sevinç

Eskiden buralar dutluktu
Kayıt
5 Nisan 2011
Mesaj
2.017
Tepki
3.079
Şehir
Ankara - Eskişehir
İsim
Eser Sevinç
Başlangıç
1986—87
Bisiklet
Scott
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Yanlış hatırlamıyorsam bir ara ya İtalya Turunda ya da Fransa Turunda Clincher lastik kullanan takımlar olmuştu ama virajlarda lastik janttan attığı için vazgeçilmişti diye hatırlıyorum. Zamana karşı yarışlarında böyle bir durum yaşanmayacağı için kullanılmış olabilir. Demek ki var bir hikmeti Clincher lastiğin ki kullanma çabası sarfediyorlar.
 

Murat B.

Forum Trolü
Kayıt
23 Eylül 2013
Mesaj
4.097
Tepki
12.204
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Specialized
Bu konuda 4 senelik bir haber:
(link)

Bu arada, Specialized Turbo Cotton gibi lastikler yapı olarak clincher olsalar da tubularlar ile aynı malzemeler (300 TPI civarı karkas ve doğal yani vulkanize edilmemiş hamur) kullanılarak üretildikleri için pek çok kişi tarafından "open tubular" olarak adlandırılıyorlar.
 

Hakan Bahrilli

Aktif Üye
Kayıt
8 Mayıs 2008
Mesaj
137
Tepki
162
Şehir
Adana
Bisiklet
Colnago
Kullanılan latex iç lastiğin de yuvarlanma direncini azaltma konusundaki etkisini de göz ardı etmemek lazım. Malum tubular lastiklerin asıl gücü içerdikleri latex iç lastiklerden kaynaklanıyor. Latex iç lastiği vittoria corsa G+, specialized turbo cotton, a.dugast, fmb gibi pamuk hatta ipek karkaslı lastiklerle birlikte kullanınca tubular ayarında olacakları çok açık.

Ayrıca clincher candır bu söyleme ben de katılıyorum. Ancak tubular kapalı dikişli yapısından dolayı janttan bağımsız hava basılabilme yapısı, boru tipinde olmasından dolayı U tipi değil O tipinde jantın üzerinde yerleştirilmesi nedeniyle daha iyi viraj kabiliyeti, tubular jantların lastiği tutmak için ayrı bir karbon katmanına ihtiyaç duymaması nedeniyle açık ara hafif olması gibi nedenlerle tubular hala uzun yıllar boyunca pelotonda kullanılmaya devam edecek.
 

celikkadro

Daimi Üye
Kayıt
4 Haziran 2016
Mesaj
315
Tepki
350
Yaş
47
Şehir
Ankara
İsim
Tayfun
Tubular'in turkce bir karsiligi var mi?

Agirlik avantajinin ne kadar olabildigini biliyor musunuz?
 

Murat B.

Forum Trolü
Kayıt
23 Eylül 2013
Mesaj
4.097
Tepki
12.204
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Specialized
@celikkadro

Genelde 200-300 gram civarında.

@Uğur S. Tubular ve Tubeless tamamen farklı sistemler.
 
  • Beğen
Tepkiler: Uğur S.

Uğur S.

Forum Bağımlısı
Kayıt
4 Nisan 2014
Mesaj
1.678
Tepki
1.818
Yaş
43
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Bianchi
@Murat B. Evet biliyorum. Yapıştırmak ve yapıştırmamak, bütün mesele bu. :)

Ben sadece oto sanayi jargonuna göndermede bulunmak istemiştim. Pek olmadı galiba. Neyse.:eek:ops:
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat B.

celikkadro

Daimi Üye
Kayıt
4 Haziran 2016
Mesaj
315
Tepki
350
Yaş
47
Şehir
Ankara
İsim
Tayfun
@Murat B.


Italya turunun insanliga sigmayan daglik etaplarinda onemli olabilir(mi?).

Tony Martin yol yarisini bitirememis. Lastik secimi nasildi acaba? Benzer sekilde Cancellara yarisiyor olsaydi yol ve TT yarisalinda lastik secimi nasil olurdu? Bu iki adamin Avrupa'daki yol ve TT yarislarindaki lastik secimleri neye gore ve nasil degisiyor? Tubular lastik daha rahat bir surus veriyorsa Paris-Roubaix, Strade Bianche gibi bozuk yollarda yapilan yarislarde dogrudan tercih ediliyor mudur?

Cok fazla soru isareti oldu. Bir fani olarak ben gidip aksiyon lastikli bisikletime bineyim.
 

Kazuya

Forum Bağımlısı
Kayıt
21 Ocak 2015
Mesaj
969
Tepki
1.480
Yaş
40
Şehir
Ankara
İsim
Emrah
Bisiklet
Specialized
@MehmetAliB. ama clincher de 25mm tubeless da 23 mm kullanılmış saymam:)
 

Uğur S.

Forum Bağımlısı
Kayıt
4 Nisan 2014
Mesaj
1.678
Tepki
1.818
Yaş
43
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Bianchi
@gunes1001 çok da ilginç değil bence. Testleri veledromda yapmışlar.

(link)
 

gunes1001

Daimi Üye
Kayıt
23 Nisan 2016
Mesaj
224
Tepki
183
Yaş
24
Şehir
Aksaray
İsim
Güneş A.
Bisiklet
b'Twin
@Uğur S. Karbon olmadğı için demedim. Bir sürü marka varken btwin kullanmaları ilginç onu demek istiyorum
 

Uğur S.

Forum Bağımlısı
Kayıt
4 Nisan 2014
Mesaj
1.678
Tepki
1.818
Yaş
43
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Bianchi
Konuyu okumayıp başlığa baktınız ve cevapladınız değil mi?

Zamanınız varsa bir okuyun derim.