Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Tony Martin Clincher Lastikle mi Dünya Şampiyonu Oldu!?

Konu, 'Yol Bisikleti Yarışları' kısmında Serkan Mıstınoğlu tarafından paylaşıldı.

Etiketler:
  1. Serkan Mıstınoğlu

    Serkan Mıstınoğlu Road Runner

    Kayıt:
    24 Nisan 2010
    Mesajlar:
    2.721
    Beğeniler:
    10.686
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Cervélo
    Seviye:
    Cevabın "evet" olmasına ihtimal vermiyorsanız tırnaklarınızı yemeye başlayabilirsiniz :krktm:

    Cevap: EVET :eek:

    Tubulara Gerek Yok!
    triathlete-europe.competitor sitesinden alıntıladığım haberi sizlere iletiyorum ve kafayı yiyorum :hihi:

    Alman panzeri Tony Martin'in Doha'daki dünya şampiyonluğunda onun aldığı ezici galibiyetten sonra, lastikleri de konuşulmaya başlandı.


    WATSON_00004779-015.jpg


    Tubular lastik profesyonel yarışlarda neredeyse alternatifsizdir. Çünkü clichera oranla daha hafiftirler, daha iyi bir sürüş verirler ve daha da önemlisi lastik patladığında bile takım arabasını beklerken sürebilirler. (Hemen durmak zorunda kalmazlar, tubular buna imkan tanır)

    Fakat Martin, Dünya Şampiyonası'nda clincher kullanan tek sporcu değildi. Etixx-Quickstep ve Tinkoff takımlarının çoğu sporcusu da clincher kullanmıştı.

    Martin'in bisikletinde Specialized'in Turbo Cotton Clincher lastiklerini vardı. Bu lastikler, velonews'in Lastik Yuvarlanma Direnci Listesin'de de 2. sırada. Ön tekerde 24mm, arka tekerde 26mm lastik kullanıldı.

    2013 TT Dünya Şampiyonu olurken de, Martin'in altında clincher lastik varmış :eek::eek: :acpsnr:

    Link: No Tubulars Needed — Martin Wins Worlds With Clincher Tires
    ------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Uzun lafın kısası, clincher candır arkadaşlar :D:D
     
    Ali Demir, ozansefer, Kazuya ve 5 kişi daha bunu beğendi.
  2. MehmetAliB.

    MehmetAliB. VivaVelo

    Kayıt:
    20 Ekim 2013
    Mesajlar:
    1.802
    Beğeniler:
    3.785
    Şehir:
    Antalya
    Seviye:
    Orda atlanan bir şey var yalnız. Clincher ama Tubeless lastikle yarışmış..

    Omuzlarını nasıl katlıyor hayret ediyorum. Aero duruşu müthiş. Tabi TT deyince Cancellara'yı tek geçerim orası ayrı. Adam saf güç.
     
  3. Murat B.

    Murat B. Forum Trolü

    Kayıt:
    23 Eylül 2013
    Mesajlar:
    2.332
    Beğeniler:
    4.886
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Emin misiniz? Specialized Turbo Cotton'ların tubeless seçeneği yok benim bildiğim. Specialized, Tony Martin'e hala geliştirme aşamasında olan prototip lastik vermiş de olabilir ama resimde görünen jantlar (HED Jet Disc Plus) da sadece clincher olarak satılıyor ve HED Etixx'in veya Tony Martin'in sponsoru değil.
     
    MehmetAliB. bunu beğendi.
  4. MehmetAliB.

    MehmetAliB. VivaVelo

    Kayıt:
    20 Ekim 2013
    Mesajlar:
    1.802
    Beğeniler:
    3.785
    Şehir:
    Antalya
    Seviye:
    @Murat B. Tubelessle yarıştığını gruptan birinden duymuştum. Alıntı bağlantısında bir kez tubeless kelimesini okuyup detaylı okumayınca da öyledir heralde diye yazdım. Evet doğru Turbo cottonların tubelessi yok. Yanıldım sanırım. Veya zayıf ihtimal henüz deneme yapılıyor.

    Bu durumda tubular yerine clincher kullanılması gerçekten ilginç olmuş. Vay be.
     
    Murat B. bunu beğendi.
  5. celikkadro

    celikkadro Too old to downhill, too young to die

    Yaş:
    39
    Kayıt:
    4 Haziran 2016
    Mesajlar:
    255
    Beğeniler:
    231
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Tayfun
    Seviye:
    Dunya sampiyonasi ITT yarisi tubular lastiklerin avantajlarini degerlendirmek icin en uygun yer olmayabilir.

    Duz bir parkurdaki TT yarisinda gram, bazindaki hafifligin bir etkisi olmayacaktir. Lastik patlamasi gibi bir durumda kaybedilecek saniyelerin TT yarisinda zaten telafisi olmaz. Patlak lastikle biraz daha gidebilmek bir ise yaramayacak. Lastik seciminde, lastigin tipi degil, parkurdaki hava ve yol sartlari daha etkili olmustur diye dusunuyorum. En uygun lastik olarak Turbo Cotton gorulmusse diger secimler arkadan otomatik gelmistir. Yaris baska bir yerde olsa, Martin'i farkli bir lastik ve/veya jant ile yarisirken gorebilirdik.

    Bence de clincher candir.
     
    Serkan Mıstınoğlu bunu beğendi.
  6. Kazuya

    Kazuya Omnia Causa Fiunt

    Yaş:
    32
    Kayıt:
    21 Ocak 2015
    Mesajlar:
    1.064
    Beğeniler:
    1.832
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Emrah
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Çok güzel ve ilginç bir haber, clincher kullanması elbette bizim gibi amatörleri sevindiriyor fakat nedeni ne acaba?
    Getirisi olmasa böyle bir risk almazdı?
    Bu arada resime bakıyorum da pedal cevirince dizleri kollarına çarpacak gibi duruyor:)
     
  7. Eser Sevinç

    Eser Sevinç Onursal Üye

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    5 Nisan 2011
    Mesajlar:
    1.782
    Beğeniler:
    2.582
    Şehir:
    Eskişehir
    Adı:
    Eser Sevinç
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Yanlış hatırlamıyorsam bir ara ya İtalya Turunda ya da Fransa Turunda Clincher lastik kullanan takımlar olmuştu ama virajlarda lastik janttan attığı için vazgeçilmişti diye hatırlıyorum. Zamana karşı yarışlarında böyle bir durum yaşanmayacağı için kullanılmış olabilir. Demek ki var bir hikmeti Clincher lastiğin ki kullanma çabası sarfediyorlar.
     
  8. Murat B.

    Murat B. Forum Trolü

    Kayıt:
    23 Eylül 2013
    Mesajlar:
    2.332
    Beğeniler:
    4.886
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Bu konuda 4 senelik bir haber:
    New Specialized clincher TT tire at the Tour de France

    Bu arada, Specialized Turbo Cotton gibi lastikler yapı olarak clincher olsalar da tubularlar ile aynı malzemeler (300 TPI civarı karkas ve doğal yani vulkanize edilmemiş hamur) kullanılarak üretildikleri için pek çok kişi tarafından "open tubular" olarak adlandırılıyorlar.
     
  9. Hakan Bahrilli

    Hakan Bahrilli Kıdemli Üye

    Kayıt:
    8 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    283
    Beğeniler:
    159
    Şehir:
    Adana
    Bisiklet:
    Pinarello
    Seviye:
    Kullanılan latex iç lastiğin de yuvarlanma direncini azaltma konusundaki etkisini de göz ardı etmemek lazım. Malum tubular lastiklerin asıl gücü içerdikleri latex iç lastiklerden kaynaklanıyor. Latex iç lastiği vittoria corsa G+, specialized turbo cotton, a.dugast, fmb gibi pamuk hatta ipek karkaslı lastiklerle birlikte kullanınca tubular ayarında olacakları çok açık.

    Ayrıca clincher candır bu söyleme ben de katılıyorum. Ancak tubular kapalı dikişli yapısından dolayı janttan bağımsız hava basılabilme yapısı, boru tipinde olmasından dolayı U tipi değil O tipinde jantın üzerinde yerleştirilmesi nedeniyle daha iyi viraj kabiliyeti, tubular jantların lastiği tutmak için ayrı bir karbon katmanına ihtiyaç duymaması nedeniyle açık ara hafif olması gibi nedenlerle tubular hala uzun yıllar boyunca pelotonda kullanılmaya devam edecek.
     
  10. celikkadro

    celikkadro Too old to downhill, too young to die

    Yaş:
    39
    Kayıt:
    4 Haziran 2016
    Mesajlar:
    255
    Beğeniler:
    231
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Tayfun
    Seviye:
    Tubular'in turkce bir karsiligi var mi?

    Agirlik avantajinin ne kadar olabildigini biliyor musunuz?
     
  11. Uğur S.

    Uğur S. Onursal Üye

    Yaş:
    35
    Kayıt:
    4 Nisan 2014
    Mesajlar:
    1.897
    Beğeniler:
    2.103
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    Tubular > Tubeless > Dubleks (Oto sanayi jargonu) :koptum::koptum:
     
    baykuş97 bunu beğendi.
  12. Murat B.

    Murat B. Forum Trolü

    Kayıt:
    23 Eylül 2013
    Mesajlar:
    2.332
    Beğeniler:
    4.886
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Genelde 200-300 gram civarında.

    @Uğur S. Tubular ve Tubeless tamamen farklı sistemler.
     
    Uğur S. bunu beğendi.
  13. Uğur S.

    Uğur S. Onursal Üye

    Yaş:
    35
    Kayıt:
    4 Nisan 2014
    Mesajlar:
    1.897
    Beğeniler:
    2.103
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    @Murat B. Evet biliyorum. Yapıştırmak ve yapıştırmamak, bütün mesele bu. :)

    Ben sadece oto sanayi jargonuna göndermede bulunmak istemiştim. Pek olmadı galiba. Neyse.:oops:
     
    Murat B. bunu beğendi.
  14. celikkadro

    celikkadro Too old to downhill, too young to die

    Yaş:
    39
    Kayıt:
    4 Haziran 2016
    Mesajlar:
    255
    Beğeniler:
    231
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Tayfun
    Seviye:

    Italya turunun insanliga sigmayan daglik etaplarinda onemli olabilir(mi?).

    Tony Martin yol yarisini bitirememis. Lastik secimi nasildi acaba? Benzer sekilde Cancellara yarisiyor olsaydi yol ve TT yarisalinda lastik secimi nasil olurdu? Bu iki adamin Avrupa'daki yol ve TT yarislarindaki lastik secimleri neye gore ve nasil degisiyor? Tubular lastik daha rahat bir surus veriyorsa Paris-Roubaix, Strade Bianche gibi bozuk yollarda yapilan yarislarde dogrudan tercih ediliyor mudur?

    Cok fazla soru isareti oldu. Bir fani olarak ben gidip aksiyon lastikli bisikletime bineyim.