Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Tommasini Tecno... Custom Hand Made by Irio Tommasini :)

Konu, 'Bisikletlerimizin Fotoğrafları' kısmında Aytaç Biber tarafından paylaşıldı.

  1. Aytaç Biber

    Aytaç Biber Onursal Üye

    Kayıt:
    4 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    2.164
    Beğeniler:
    2.262
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Tüm Bisikletforuma selamlar.

    Konuya nerden nasıl başlasam bilemiyorum ama bu konunun bisiklet fotoğrafı göstermekten çok bir tanıtım ve yorum paylaşımı niteliği de taşımasını istedim. Öncelikle bu yeni bisikletimin beni çok heyecanlandırdığını, gerçekten özel ve nadide bir kadroya sahip olduğunu söyleyebilirim. Kadro İrio Tommasini imzalı. Bilenler için Tommasini ismi yeterince heyecan verici olsada burası malumunuz Türkiye ve Tommasini nedir diye soranlar olduğunu duyar gibiyim. Kısaca konuyu açmaya başlayalım. Gerçi bu konuda sevgili Mustafa İçdağ benden çok daha birikimli. Bu kadro ve Tommasini ailesi hakkında forumda daha önce açtığı el yapımı kadrolar başlığı altında biraz bilgi vermişti.

    Neyse konumuza dönelim:)

    İrio Tommasini çıraklığını meşhur usta Giuseppa Pela' nın yanında tamamlamış, kendi atölyesini 1957 yılında İtalya da Grosetto da kurmuş ve kişiye özel sipariş ile %100 el yapımı kadrolar üreten bir master frame builder. İtalya ve dünyadaki en şöhretli custom kadro yapımcılarından biri. Tommasini tamamen bir aile şirketi ve çalışanların hepsi Tommasini ailesinden. Tommasini geleneğinin sürdürülmesi için tüm birikim nesilden nesile sürmesi amacı ile İrio usta tarafından genç Tommasini' lere aktarılıyor. Her yıl sınırlı sayıda, satıştaki tüm model çeşitleri dahil sadece 2500 kadro üretiyor. Bu nedenle son derece nadide ve az bulunur kadrolar. Kadrolarından birine sahip olmak için sipariş onayı aldıktan ve kaporasını ödedikten sonra minimum 8 hafta bekliyorsunuz. Benim bu kadro için bekleyişim yaklaşık 4 ay sürdü. İkinci el ya da satışı iptal olmuş bir kadro bulamadığınız sürece herhangi bir mağazaya girip parayı basıp anında sahip olamazsınız, beklemeniz gerekiyor ama buna karşılık tamamen tercihinize ve size özel üretiliyor. Tommasini müşteri memnuniyetine oldukça önem veren bir aile şirketi. Kadronun imalat aşaması boyunca tüm soru ve isteklerime sonsuz bir sabır ve hoşgörü ile karşılık verdiler. Özellikle satış departmanındaki Barbara Tommasini isimli hanımefendi inanılmaz nazik biri, 4 ay boyunca her anlamda bana eksiksiz bilgi aktardı ve sipariş haricindeki küçük istekleriminde yerine eksiksiz getirilmesini sağladı. Örneğin İrio ustanın benim için bir hatıra fotoğrafı çektirmesi, hediye olarak gönderilmiş orjinal formalar ve daha birkaç küçük güzel şey. Her ne kadar bu forumu okuyamayacak olsada ona buradan tekrar sonsuz teşekkürlerimi gönderiyorum.

    Şimdi yavaştan kadromuza gelelim. Kadro Tommasini' nin meşhur klasik Sintesi modelinin daha geliştirilmiş bir versiyonu. Sintesi' ye göre daha hafif ve daha rijit bir kadro olarak planlanmış. 90 lı yıllarda TSX, SL ve benzeri gibi borularla üretiliyorlardı. Modern Tecno lar ise Columbus Nemo Nivacrom borular kullanılarak, gümüş lehim Lug konstrüksüyon olarak üretiliyor ve dünyadaki en hafif Lugged kadro örneklerinden biri. Kadro bölgesel değil komple krom kaplandıktan sonra boyanıyor. Benim sahip olduğum 6411A11 nolu bu kadro üretimi gerçekleşmiş 6411 inci, 2011 yılında ise teslimatı planlanmış 11. Tecno. Şunu söylemeliyim ki bu kadronun sürüşünün yolda, mevcut caad9 um veya kullandığım diğer yol bisikletleri ile kıyas kabul etmesi mümkün değil. Üstün nitelikli çelik borular ve kusursuz geometrisi sayesinde sürüşü inanılmaz konforlu, özellikle üst bedeninize karşı çok nazik, düzde yada virajlarda kesinlikle bir ray üzerinde gidiyormuşsunuz gibi dengeli ve aynı zamanda önceki caad9 umdan çok daha rijit ve tepkisel. Caad9 ile kıyaslamamın nedeni en son kullandığım bisikletimin o olması, tüm testlerde dünyadaki pek çok orta düzey karbon kadrodan daha iyi gösterilmesi ve en iyi alu kadrolardan biri olarak kabul görmesi idi. Ama bu kadronun yanında son derece basit ve yetersiz kaldığını tecrübe ile görmüş oldum.

    Ben bu kadroyu siparişi verdiğim ilk anlarda önce Campagnolo Athena set ile tamamen bir klasik görüntü ile kurmayı düşünüyordum ancak sonra carbon ekipmanlar ile de oldukça estetik olabileceğini düşünerek Chorus 11 set ile toplamaya karar verdim. Bisiklet tüm ekipman dahil çelik maşa ile sürüşe hazır 7.3 kg da bitti (terazi 7.32-7.36 arası gidip geliyor), çok ufak bir sapma ile ilk hedeflediğim ağırlığı böylece tutturmuş oldum. Bu ağırlık özellikle luglu çelik bisikletlere son derece önyargılı ve bilgisiz bakan bazı kesimlere umarım ağır gelmiştir.:) Gerçi Record set ile biraz daha da hafilemesi mümkündü ancak bu bisikleti kesinlikle yarıştırmak ve hor kullanmak gibi bir niyetim olmadığı için o sete ihtiyacım yok diye düşündüm ama benim pek sağım solum belli olmaz, fikir değiştirip kurabilirimde. Önceleri 300gr lık ultra hafif bir Easton carbon maşa ile 7 kilonun da altına indirmeyi düşünüyor olsamda orijinal çelik maşasının estetiğine ve sürüşteki konforuna gerçek gözle şahit olduktan sonra bu fikrimden de şimdilik vazgeçtim.

    Gelelim fotoğraflara... Öncelikle fotoğrafları kapalı alanda çektiğim için ışık yetersizliğinden ve detaysızlıktan dolayı şimdiden özür dilerim. İleride gün ışığı altında dışarıda ki fotoğraflarına da yer veririm.

    ilk olarak tüm Tommasini lerin üretildiği Grossetto ya girerek başlayalım.
    [​IMG]

    Burası bütün Tommasini lerin tamamen el işçiliği ile üretildiği küçük aile fabrikası. Duvardaki grafiklere özellikle dikkat, benim gerçekten çok hoşuma gitti .
    [​IMG]

    Bisiklet ile pek alakası olmasa da kapıdaki çalışma saatlerinin belirtildiği tabelaya dikkat çekmek istiyorum. Tam 3 saat öğlen arası:) Irio artık yaşlanmış olabilir ama hala tüm ailesi ile beraber günlük sürüşlerini aksatmıyor:)
    [​IMG]

    İşte kadronun mimarı Master Frame Builder Irio Tommasini ve 6411 nolu Tecno.:)
    [​IMG]

    Bu belgenin üç teminatı var. İlki kadronun kim için, hangi detaylar ile üretildiğini belgeliyor. İkincisi iç kısımda belirtilmiş garanti tırıvırıları. Üçüncü olarak ise çeliklerin yanında titanyum, karbon ve aluminyum modellerde dahil olmak üzere tüm Tommasini' lerin kesinlikle İtalya Grossetto dışında üretilmediğine ve hepsinin tamamen el yapımı olduğuna dair garanti veriyor.
    [​IMG]
    [​IMG]

    İşte genel görüntüsü ile 7.3kg lık çelik bebek.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Bu imza çok özel...:rolleyes:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Bisiklette İtalyan Rigida firmasının ürettiği Ryde marka jantları kullandım. Rigida nın pazara sunduğu yeni bir marka ancak kullanılan malzeme kalitesi ile denemeğe değer buldum. Oldukça kaliteli görünen içten tel başlı Rigida kasnaklar, Sapim CX ray teller, strongpull tellere uyumlu karbon göbekler ve 1333gr lık net set ağırlığı ile beni yeterince cezbetti. Ancak bu jantlar ile ilgili daha objektif bir yorumu ancak uzunca km leri devirdikten sonra yapabilirim tabi ki.
    [​IMG]

    Bulabildiğim her parça ile her küçük detaya özen göstermeye çalıştım. Bu küçük ve sevecen Retro Cinelli bar tıpaları gibi.
    [​IMG]

    Ve diğer detay fotoğrafları.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Son olarak Mustafa İçdağ abime bir teşekkürü borç bilirim. Özellikle 11li sistem campy zincirlerin bağlanması konusundaki hayati uyarısı (bu zincirler normal zincirler gibi bağlanmıyor!) ve kafaseti yataklarını montaj edebilmem için bana güvenip ödünç verdiği kafaseti presi için...Cânım Chris King leri çekiçle kadroya çakmaktan ve zinciri yolda patlatma riskini taşımaktan kurtuldum sayesinde:D

    Konuyu bitirirken bu yazı ile custom kadrolara karşı ilgiyi arttırabilmeyi ve yollarda sayılarının artmasını umarak böyle uzun bir mesaj hazırladığımı bilmenizi isterim. Sırada tamamlanması ne zamanı bulur bilmemekle beraber, 6.7kg altı TIG kaynak ultra hafif bir custom olduğunu söylemek istiyorum. İpucu mu? Tabi ki yine bir İtalyan ama Reynolds 953 mü yoksa Columbus XCR borularla mı üretilmiş olur onu da zamanı gelince görelim.:)

    Vakit ayıran ve bu uzunca konuyu okuyan herkese teşekkürlerimi sunar ve herkesin hayalini kurduğu bisikletlere sahip olmasını dilerim.

    Pedalınız bol olsun.
     
  2. murat ırmak

    murat ırmak Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    26 Şubat 2010
    Mesajlar:
    483
    Beğeniler:
    221
    Şehir:
    kütahya
    Seviye:
    Vay be ! Abi ne yalan söyliyeyim imzanda görmüştüm Tommasini yi acaba ne zaman toplanır diye bekliyordum. Mükemmel ötesi olmuş. E ama bu kadar bekleyincede olsun artık dimi :D İyi günlerde kullan inşallah... Allah nazardan saklasın ...
     
    Aytaç Biber bunu beğendi.
  3. Çağrı Ç.

    Çağrı Ç. Aktif Üye

    Kayıt:
    15 Ocak 2008
    Mesajlar:
    199
    Beğeniler:
    81
    Şehir:
    underground
    Seviye:
    Gördüğüm EN GÜZEL YOL BİSİKLETİ !!!!!!!!! hayırlı sürüşler... İtalyanlar işte tasarımda yok üstlerine...
     
    Aytaç Biber bunu beğendi.
  4. Doğu Biçer

    Doğu Biçer Kıdemli Üye

    Yaş:
    26
    Kayıt:
    29 Eylül 2010
    Mesajlar:
    211
    Beğeniler:
    190
    Şehir:
    Mersin
    Seviye:
    Öncelikle Hayırlı Uğurlu Olsun Uzun Süredir Bekliyordunuz.
    İmzanızdan Bende Takip Ediyordum.
    Resimleri Harika Çekmişsiniz Hayran Kaldım Detaylara İnce İşlemelere İnsan Buna Kıyamaz Yaa.

    Allah Kaza Bela Vermesin Nice Bol Pedallamalara. Tommasini Tecno. :)
     
  5. umutkahraman

    umutkahraman Onursal Üye

    Kayıt:
    24 Ekim 2009
    Mesajlar:
    2.352
    Beğeniler:
    1.376
    Şehir:
    İNEGÖL-BURSA
    Bisiklet:
    Geotech
    Seviye:
    gözünüz aydın.iyi günlerde kullanın bisikletinizi.çok güzel bir bisiklet.
     
    Aytaç Biber bunu beğendi.
  6. Mehmet Keten

    Mehmet Keten Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    9 Şubat 2009
    Mesajlar:
    836
    Beğeniler:
    760
    Şehir:
    ANKARA
    Seviye:
    hayırlı olsun.özellikle frenlere bayıldım gaymak gibi ne marka acep ?
     
    Aytaç Biber bunu beğendi.
  7. Aytaç Kalyoncu

    Aytaç Kalyoncu Kıdemli Üye

    Kayıt:
    17 Eylül 2008
    Mesajlar:
    262
    Beğeniler:
    215
    Şehir:
    kuşadası
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    evet diyecektim caad 9 u satıyor dayanamadı oda carbona geçiş yapacak derken çok büyük bir süpriz oldu gerçekten, sebeb yerindeymiş,inşallah dediğin gibi herkes hayalindekine kavuşur bir gün. Kazsız ve zevkli sürüşler, su borusunun böylesinede kimse bişey diyemez galba:)
     
    Aytaç Biber bunu beğendi.
  8. cem deviren

    cem deviren Kıdemli Üye

    Kayıt:
    24 Kasım 2010
    Mesajlar:
    275
    Beğeniler:
    200
    Şehir:
    yalov(A)ntalya
    Seviye:
    bisiklet çok şahane görünüyor paylaşım için çok teşekkürler keyifli pedallar
     
    Aytaç Biber bunu beğendi.
  9. Kkazim

    Kkazim Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    10 Mart 2008
    Mesajlar:
    783
    Beğeniler:
    651
    Şehir:
    Bolu
    Seviye:
    Güzel ve özel bir bisiklet.
    Allah kazasız belasız binmeyi nasip etsin.
     
    Aytaç Biber bunu beğendi.
  10. FarukDemir

    FarukDemir Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    23 Haziran 2008
    Mesajlar:
    655
    Beğeniler:
    420
    Şehir:
    Almanya-NRW
    Seviye:
    Mükemmel olmuş,maşallah :)

    Kazasız,belasız güzel günlerde kullanmanız dileğiyle..
     
    Aytaç Biber bunu beğendi.
  11. reha genç

    reha genç Bisikletkolik

    Kayıt:
    2 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    1.326
    Beğeniler:
    994
    Şehir:
    istanbul/İçerenköy-U.Mumcu
    Seviye:
    Gözünüz aydın,Merak ediyorum;
    70-80 milyonluk bir ülkede yaşıyoruz,sizin gibi italyalardan el yapımı,nadide bir kadro siparişi verdirip,özene bezene toplayıp,binen 2. bir kişiye rastlanır mı?
    Zevkleriniz başarılı...
    Hayırlı olsun.
     
    Aytaç Biber bunu beğendi.
  12. Bora

    Bora N/A

    Kayıt:
    24 Ocak 2005
    Mesajlar:
    938
    Beğeniler:
    1.494
    Şehir:
    İSTANBUL
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    Detayli anlatim ve sunumun icin tesekkurler, oldukca faydali bir paylasim olmus.
    Bisiklet de bekledigine degmis dogrusu, iyi gunlerde kazasiz belasiz kullanmani temenni ederim.

    Ultra hafif malzemelerin kullanilmasi ile agirlik da, celik kadro-masa bir bisiklet icin oldukca iddiali bir rakama inmis.
    Eger daha once paylasmis oldugun ruble ve kaliperleri kullandiysan, chorus setin bu haliyle sram red'den bile hafif olmustur:)
    Bu sekilde fiyat/performans ve hafiflik olarak da oldukca basarili bir is cikarmissin, tebrikler.
    Bu arada jantlarin agirligi da oldukca basariliymis.. Dedigin gibi zaman icinde tecrubelerini de paylasirsan seviniriz.
     
    Aytaç Biber bunu beğendi.
  13. Aytaç Biber

    Aytaç Biber Onursal Üye

    Kayıt:
    4 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    2.164
    Beğeniler:
    2.262
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Bora aslında ağırlık tabi ki önemli olsada 1. derecede önemli değil. Hele bu tip bir bisiklet için hiç değil. Bisikletin ağırlığını hiç yazmayacaktım ama sadece çelik bisikletlerin hafif olamayacağı iddiasını savunanlar için yazdım. Ki karbon maşa ile 7 kilo altına bile gidebilir ama bu 100-130km bir turda beni daha süratli yapmaz;)

    Diğer caad9 kadrom bundan oldukça daha hafif ve oldukça üst sınıf ekipman ile toplanmış biliyorsun. Eğer herşey ağırlığa orantılı olsaydı o kadro bundan daha mükemmel ve yolda daha iyi olurdu ve bende daha ağırı yerine buna döktüğüm paranın yarısından bile daha aza çok daha hafif ve karbon kadrolu bir bisikleti burada paylaşıyor olurdum. Bu bisiklet daha hafif olan eski bisikletimden çok daha iyi gidiyor, aralarında oldukça ciddi fark var ve bununla aynı kondüsyon ve yol şartlarında uzun sürüşlerde toplam sürede daha hızlı olabilirim çünki bedenimi ciddi anlamda daha az hırpalıyor. Çok daha konforlu olması bir yana çok daha az esniyor. Her sporcu bisikletinin üzerinde dinç kalabildiği kadar süratlidir:in: Ve daha önce forumda bir arkadaşımın paylaştığı gibi bisikleti daha yorucu yapan şey fazladan taşınan 100-200gr değil yoldaki her darbeyi vücudunuza almak ve bisikleti kontrol etmekte harcadığınız efordur.
     
  14. djmakoshark

    djmakoshark Üye

    Kayıt:
    9 Şubat 2009
    Mesajlar:
    62
    Beğeniler:
    27
    Şehir:
    kuşadası
    Seviye:
    kesinlikle katılıyorum bende italyan santini almıştım, 2. el 1 ay önce fakat kadro ufak oldugu için sattım hakikaten çok daha konforlu özellikle allov kadrolardan bunu anladım.[​IMG][/URL][/IMG]

    bu bisikletler bu celik kadrolar,çok rahat
     
    Aytaç Biber bunu beğendi.
  15. murat ağırdilli

    murat ağırdilli Kıdemli Üye

    Kayıt:
    17 Haziran 2007
    Mesajlar:
    231
    Beğeniler:
    296
    Şehir:
    adana
    Seviye:
    en kıral karbon bisiklet bile bu havayı veremez müthiş bir klasik olmuş fakat malzemeleri daha kılasik toplasaydın on numara olurdu kazasız sürüşler
     
    Aytaç Biber ve Tolga Tunçel bunu beğendi.
  16. serkkan

    serkkan Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    6 Ocak 2008
    Mesajlar:
    580
    Beğeniler:
    248
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    özenli paylaşım için teşekkürler.

    çok zevkli ve saygılı bir çalışma olmuş , başından sonuna bisiklete ve yapımcısı aileye göstermiş olduğun duyarlılık ve heyecanı bende hissettim.

    karakteri ve kültürü olan bir bisiklete kavuşmuşsun beklediğine gerçekten değmiş.

    bol pedallı günler dilerim yeni sevgilinle :)

    umarım karşılaşırız ve bende yakından görürüm bu şaheseri.:)
     
    Aytaç Biber bunu beğendi.
  17. Tolga Tunçel

    Tolga Tunçel Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    3 Haziran 2009
    Mesajlar:
    802
    Beğeniler:
    199
    Şehir:
    İSTANBUL
    Seviye:
    Son zamanlarda gördüğüm en güzel klasik. Herşeyden önce safkan İtalyan...
    Benim için en önemlisi Türkiye'de bir arkadaşımın buna sahip olması. En azından yabancı forum sitelerinde incelemiyoruz. Ne olursa olsun emeğine sağlık...
    Umarım birgün birliktede turlama imkanımız olur...Bizede hayırlı olsun demek düşer... :)
     
    Aytaç Biber bunu beğendi.
  18. Mustafa Acar

    Mustafa Acar Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    2 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    821
    Beğeniler:
    537
    Şehir:
    Konya
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    Çok güzel makineymiş..gerçekten yazınızı okurken sanki tüm olup bitenleri ben yaşamışımda kadro benimmiş bu yorumuda siz yazıyormuşsunuz gibi oldu..:)

    Kazasız belasız sürüşler dilerim...İnş. en azından kadronuz torunlara güzel bir hediye olur..artık 5. kuşakmı 6. kuşakmı kullanır onuda bilemem...:)
     
    Aytaç Biber bunu beğendi.
  19. diavolo

    diavolo Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    10 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    718
    Beğeniler:
    497
    Şehir:
    Antakya
    Seviye:
    Stylo İtalyano :in:
     
  20. d.berkay

    d.berkay Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ekim 2006
    Mesajlar:
    3.886
    Beğeniler:
    3.203
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Demir Berkay
    Bisiklet:
    Marin
    Seviye:
    Gerçekten çok zarif ve estetik.. Kazasız belasız kullanın.
    Açıkcası ben hem carbon kadroların o kalın heybetli görüntüsünü seviyorum hem de bu tarz klasiklerin narin ama sağlam duruşunu seviyorum.. Bence ikisinin yeri çok ayrı.. Şu an Columbus kadromu toplama aşamasındayım. Gerçekten dediğiniz gibi çelik kadroların yoldaki konforu mükemmel. Belki SS belki Fixie yaparım ama sonuçta o konforu yaşamak lazım :)
     
    Aytaç Biber bunu beğendi.