Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Titanyum hakkında

Konu, 'Kadrolar' kısmında gmfaruk tarafından paylaşıldı.

  1. gmfaruk

    gmfaruk Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    13 Kasım 2013
    Mesajlar:
    888
    Beğeniler:
    774
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    Titanyum kadro
    Titanyum grupset...
    Ti kadro fiyarlari 1000 dolardan basliyor
    daha cok kucuk firmalar ti isiyle ugrasiyor

    Rivayetlere gore celikten daha saglam ve hafif diyolar
    Carbon ve aluminyumla arasindaki farklar
    Titanyum pazari ve gelecegi

    titanyum hakkinda bildiklerimizi yazarsak iyi bi aydinlanma sureci yasariz
    Tesekkurler

    Bu da bonus
    image.jpg
     
    Cemil Dada bunu beğendi.
    Son düzenleme: 11 Temmuz 2015
  2. İhsnn_zyvl

    İhsnn_zyvl Düz maşa kullanıcıları kulübü

    Yaş:
    17
    Kayıt:
    18 Haziran 2015
    Mesajlar:
    446
    Beğeniler:
    216
    Şehir:
    Malatya
    Adı:
    İhsan
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Ben de bi rez alıyım şurdan merak ettim konuyu :)
     
    gmfaruk bunu beğendi.
  3. M.Burak KARADAĞ

    M.Burak KARADAĞ Onursal Üye

    Yaş:
    23
    Kayıt:
    22 Eylül 2010
    Mesajlar:
    2.701
    Beğeniler:
    2.030
    Şehir:
    İstanbul, tatil dönemlerinde Ankara
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Titanyum hangi açılardan iyidir, nasıl elde edilir vs... pek bir bilgim yok. Ama hep öğrendiğimiz Carbon kadar hafif çelik kadar sağlam oldu. Daha önce şöyle bir video izlemiştim. Maalesef türkçe değil. Bende anlamıyorum ama izlemek eğlenceliydi :D Titanyum bisiklet yapımı hakkında :D

     
    pilot, Özden Özdemir ve gmfaruk bunu beğendi.
  4. MehmetAliB.

    MehmetAliB. VivaVelo

    Kayıt:
    20 Ekim 2013
    Mesajlar:
    1.802
    Beğeniler:
    3.785
    Şehir:
    Antalya
    Seviye:
    Titanyumun çelikten ve alüminyumdan daha sağlam olduğu bir gerçek. Aynı zamanda daha hafif. Daha önce titanyum bir malzemem olmuştu. Gerçektende paslanmıyor. Yalnız titanyum bisiklet yapımında az kullanılıyor. Çünkü çok pahalı ve kaynak yapması daha da zor.
     
    gmfaruk ve M.Burak KARADAĞ bunu beğendi.
  5. M.Burak KARADAĞ

    M.Burak KARADAĞ Onursal Üye

    Yaş:
    23
    Kayıt:
    22 Eylül 2010
    Mesajlar:
    2.701
    Beğeniler:
    2.030
    Şehir:
    İstanbul, tatil dönemlerinde Ankara
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Bundan iki sene önce bir heves edip bakmıştım. Bir titanyum sele vidası 17 liraydı bıraktım :D
     
    Deniz, Onur Ali İmren ve gmfaruk bunu beğendi.
  6. Onur YCL

    Onur YCL “A bicycle ride is a flight from sadness.”

    Yaş:
    27
    Kayıt:
    17 Nisan 2014
    Mesajlar:
    1.277
    Beğeniler:
    2.585
    Şehir:
    Kahramanmaraş
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    "karbon çöp" "karbon kırılırcılar" gelir birazdan :p
     
    Deniz, gmfaruk ve Özden Özdemir bunu beğendi.
  7. Zekeriya Çab

    Zekeriya Çab Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    29 Haziran 2014
    Mesajlar:
    996
    Beğeniler:
    1.425
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Titanyum kaynağı sıfır oksijen ortamı istiyor yani özel bir oda. Hata kaldırmıyor en ufak hatada hoop ÇÖP. Geri dönüşümü titanyum alaşımını yapmaktan daha zor. %45 daha hafif Çelikten. Kabon yanından bile geçemez. Bir çok durumda Kabon Çelik'ten sadece %15 hafif. Titanyum bisiklet en çok ilgimi çektiği nokta tur bisikleti olarak alınabilir. Böyle bir dünya turu, özel bir rota, 80 günde devri alem gibi bir olaya girildiğinde mutlaka tercih edilebilir. Hem hafif hem Taşıma kapasitesi çok. 2-3 yıl içinde titanyum jant çemberinde bir gelişme bekliyor hatta istiyorum ama cnc işlemi zorluğundan şimdiye kadar yapılmadı. Ayrıca karbon ve alu gayet iyi Satıyor.
     
    Osman D. ve gmfaruk bunu beğendi.
  8. Özden Özdemir

    Özden Özdemir Bisikletist

    Kayıt:
    20 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    129
    Beğeniler:
    176
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Özden Özdemir
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Çelik kadro daha az tercih ediliyor, başlangıç sınıfında yer alıyor. Alüminyum endüstri standartı, en çok kullanılan. Karbon daha üst sınıf, profesyonel kitle tercih ediyor yine de popüler. Tabi hepsi tercih meselesi. Titanyum da lüks sınıfta, pek yaygın değil. Titanyum sürmek isterdim. Hissi nasıl akıcılığı nasıl çok merak ediyorum.
     
    gmfaruk bunu beğendi.
  9. ahmtayd

    ahmtayd Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    2 Mart 2015
    Mesajlar:
    482
    Beğeniler:
    370
    Şehir:
    Sakarya
    Adı:
    Ahmet
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Hep merak ettiğim bir konu, titanyum bisikletler
     
  10. americanbulldog

    americanbulldog Yeni Üye

    Kayıt:
    4 Temmuz 2015
    Mesajlar:
    11
    Beğeniler:
    2
    Şehir:
    istanbul
    Adı:
    americanbulldog
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    karbon neredeyse çelikle aynı ağırlıkta demek oldukça enteresan bugun komple bir bisiklet olarak 4 kusur ağırlıkta bisikletler var trek focus vs. aynı sağlamlıkta çelik kodrolu ve celik mşsalı bir bisikletin bu ağırlıklarda olmasi mümkün değil çünkü 1 mm çelik 1mm karbondan daha dayanıksızdır aynı dayaniklikta olması için 3 mm çelik gerekir oda çok daha ağır bir kütle demektir :) gelelim titanyuma evet hafif ve kalitelidir en başarılı metal bile diyebiliriz ama esneme oranı karbona gore daha dusuktur ve buda formula 1 de ve havacılıkta kullanılmama nedenidir karbonun tekrar eski haline dönme kapasitesi daha yüksektir ve sonuçta bir metaldir ve ısı dönüşüm performansıda dusuktur genetik olarak ornegin 0 in altında bir titanyumu elinle tutarsan eline yapışır gibi yanı daha bir çok negatif yonu var karbona gore pahalılık 1 tarafa mercedes takımı 1 milyon pound luk arabayı karbondan değil titanyumdan yapabilirdi pahalı olması çok birşey ifade etmezdi :)
     
  11. gmfaruk

    gmfaruk Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    13 Kasım 2013
    Mesajlar:
    888
    Beğeniler:
    774
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    bi el atsaniz super olucak
     
    Son düzenleme: 11 Temmuz 2015
  12. Mustafa Kocabaş

    Mustafa Kocabaş Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    20 Eylül 2011
    Mesajlar:
    520
    Beğeniler:
    337
    Şehir:
    Adana
    Seviye:
    Titanyum alaşımları; bisiklette pedal milleri, vidalar gibi parçalarda sağlamlıktan ödün vermeden hafiflik sağlamada çok başarılı. Böyle kullanımlarda çeliğin sağlamlılığı lazım, karbon ve alu olmaz. Ama titanyum... :harika:

    Kadro malzemesi olarak ele alırsak, artık daha çok egzotik malzeme olarak kullanılıyor. Karbon kadrolar şu an teknik anlamda daha üstün. Daha hafif ve daha rijitler. Hem de ya daha ucuzlar ya da aynı fiyattalar. Tabi titanyum kadroların da ömürlük sağlamlık avantajı var. Tepe tepe ömür boyu kullanın. Boyaya da gerek yok, zaten başlı başına sanat eseri titanyum dokusu. Ayrı bir şey titanyum...
     
    gmfaruk bunu beğendi.
  13. Murat Cömez

    Murat Cömez En yeni üye - Kayıt: Az önce

    Yaş:
    43
    Kayıt:
    21 Nisan 2013
    Mesajlar:
    5.886
    Beğeniler:
    9.302
    Şehir:
    Giresun
    Adı:
    Murat Cömez
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Yorumunuza kaltiliyorum, yalniz su 4 küsür bisikletleri merak etim nasil bir donanimla donanmislar diye, birde karbon sonucta bir metaldir demissiniz, carbon hangi tür metaldir?
     
    Chant ve americanbulldog bunu beğendi.
  14. İhsnn_zyvl

    İhsnn_zyvl Düz maşa kullanıcıları kulübü

    Yaş:
    17
    Kayıt:
    18 Haziran 2015
    Mesajlar:
    446
    Beğeniler:
    216
    Şehir:
    Malatya
    Adı:
    İhsan
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Yalnız karbon dediğimiz şey saf karbon olamaz zaten ametaldir çünkü ben karbon fiber alaşımı diye biliyodum yanlış olabilir ya da karbonun çok farklı bi dizilimidir diye tahmin ediyorum sonuçta kömürde karbon elmas da :D ama titanyum kullanmayı çok isterdim :(
     
  15. tanchu

    tanchu Forum Bağımlısı

    Yaş:
    42
    Kayıt:
    6 Nisan 2015
    Mesajlar:
    602
    Beğeniler:
    268
    Şehir:
    eskişehir
    Adı:
    tanju
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Titanyum havacılık sektöründe kullanılıyor alaşım olarak sonuçta diğer malzemelerde saf haliyle kullanılmıyor. Titanyum ani darbelerde çelik gibi hasar almıyor.
     
  16. Aykuttasdelen

    Aykuttasdelen Kıdemli Üye

    Kayıt:
    4 Temmuz 2014
    Mesajlar:
    378
    Beğeniler:
    311
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Aykut TAŞDELEN
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    gmfaruk, Osman Kıtay ve Ersin savaş bunu beğendi.
  17. americanbulldog

    americanbulldog Yeni Üye

    Kayıt:
    4 Temmuz 2015
    Mesajlar:
    11
    Beğeniler:
    2
    Şehir:
    istanbul
    Adı:
    americanbulldog
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    @Murat Cömez onu titanyum icin demek istemiştim yazım hatası olmuş :) bahsettiğim bisikletlerede trek türkiyeden emonda ve bisiklet cumhuriyetinden focus izalco max modellerine bakabilirsiniz iki serininde amiral gemileri söylediğim ağırlıkta
     
    Murat Cömez bunu beğendi.
  18. Zekeriya Çab

    Zekeriya Çab Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    29 Haziran 2014
    Mesajlar:
    996
    Beğeniler:
    1.425
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Kabonun üreticisi Dünya'da 2 fabrika ikiside ne olduğunu söylemiyor karbon lifi nasıl ve neyden yapıldığı bilinmiyor. petrol ürünü olmadığı söyleniyor fakat petrol iyi bir karbon kaynağı. Karbon ipliği saç kılından 1/4000 i kadar ince ve yakıldığında Akkor oluyor formu değişmiyor ama kolay kopar hale geliyor.
    Karbon kadroların bukadar hafif ve sağlam olması hesaplama ve örüm tekniğini sadece ürün odaklı geliştirdikleri için mümkün. Bursa ve Denizli'de 2 firma ürün odaklı örüm gerçekleştiriyor.
    Titanyum karbondan çok çok daha özel bir madde. Hem esnek hem değil, hem noktasal kuvvete dayanıklı hem bütünsel kuvvete. Titanyum diğer metaller gibi davranmıyor ve bünyesinde Kabon barındırmıyor. Demiri ısıtıp aniden soğuttuğunuzda bünyesine karbon alır ve her seferinde sertleşir keza alliminyumda ısıya nekadar süre maruz kalırsa sertleşir. Kaynak için özel ortam gerekiyor ve kaynak hacim miktarı çok düşük OLMASINA rağmen çok sağlam. Çok ince et kalınlığında çok büyük ağırlıkları kadrabiliyor.
    Gerçekten neden hala jant teknolojisinin içine girmedi çok merak ediyorum.
     
    gmfaruk ve Onur Ali İmren bunu beğendi.
  19. tanchu

    tanchu Forum Bağımlısı

    Yaş:
    42
    Kayıt:
    6 Nisan 2015
    Mesajlar:
    602
    Beğeniler:
    268
    Şehir:
    eskişehir
    Adı:
    tanju
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Titanyum diş etkenlere karşı biraz hassas terli çıplak elinizle değerseniz malzeme tuzdan dolayı aşınıyor
     
    mehmet.ali bunu beğendi.
  20. Onur Ali İmren

    Onur Ali İmren Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    25 Ekim 2012
    Mesajlar:
    949
    Beğeniler:
    747
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye: