Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Tırmanış kategorileri..

Konu, 'Yol Bisikleti Yarışları' kısmında x-rayted tarafından paylaşıldı.

  1. x-rayted

    x-rayted Bisikletkolik

    Kayıt:
    20 Eylül 2011
    Mesajlar:
    1.366
    Beğeniler:
    1.481
    Şehir:
    istanbul, Maltepe
    Adı:
    Cenk K.
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Forumda tırmanış kategorilerini açıklayan bir konu bulamadım (varsa özür dilerim silinebilir) . Ben de Hz. Google a sordum. Şunları toparlayabildim . Eksik gedik yalan yanlış varsa isteyen düzeltsin , ekleme yapmak isteyen de eklesin lütfen :)

    Tırmanış kategorileri çok ampirikmiş. Eskiden citroen döşova nın bir rampayı kaçıncı viteste çıkabildiği onun kategorisini verirmiş. 4. vitesse 4. kategori 3se 3 gibi , anca 1. viteste çıkıyorsa o birinci kategori imiş. Eğer döşova çıkamıyorsa o da "hors d'category" yani kategori dışı HC olarak söylenirmiş (uydurma da olabilirmiş bu hikaye :) )

    Günümüzde tırmanış kategorileri bundan daha bilimsel değil diyorlar. Günümüzde 1500 m ve üstü tırmanışlar HC, 1100-1500 m kategori 1, 600-1100 m kategori 2, 300-600 m kategori 3 ve 100-300 m tırmanışlar kategori4 olarak sınıflandırılıyor. Yarış organizatörleri heyecanı artırmak için bir tırmanışın kategorisini artırıp alınan puanı artırabilirmiş. Ya da mesela TDF ta uzun bir etabın sonundaki tırmanış 2. kategori bile olsa organizatörler bunu kategori 1 olarak açıklayabilirmiş.

    Stravanın ise daha bilimsel bir sınıflaması var.
    Bir tırmanışa tırmanış denmesi için en az %3 eğim olmalı. Etap içi farklar yok. Bir tırmanış Cat 1 ise hep Cat1 dir. Tırmanış kategorisini saptamak için uzunluk (metre olarak) , eğim ile çarpılıyor. Çıkan rakam 8000den büyük ise strava bunu tırmanış olarak kabul ediyor. Dolayısıyla %4lük eğimli bir yolun tırmanış kabul edilmesi için en az 2000 metre olması gerekiyor. Stravaya göre Cat 3 16000-31999, cat 2 32000-63999, cat 1 64000-79999 ve HC 80000 puan ve üstü oluyor.
     
  2. Gün A.

    Gün A. Kıdemli Üye

    Yaş:
    35
    Kayıt:
    29 Nisan 2014
    Mesajlar:
    308
    Beğeniler:
    580
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Türkçesini bulamadım ama rakamlar iş görür:

    Category 4
    2km or so @ 6%
    4km or so @ < 4%

    Category 3
    2-3km @ 8% (or less on average, but with very steep pitches)
    2-4km @ 6%
    4-6km @ 4%

    Category 2
    5-10km @ 5-7%
    10+km @ 3-5%

    Category 1
    5-10km @ >8%
    10-15km @ 6%

    HC
    Often Category 1 climbs as the last climb of the day
    15+km @ 8%+ (Alpe D'huez, etc.)
    20+km @ anything uphill. (Galibier is ~=4% over 40km if I recall correctly)
     
    MehmetAliB., Ali Demir ve x-rayted bunu beğendi.
  3. Murat B.

    Murat B. Forum Trolü

    Kayıt:
    23 Eylül 2013
    Mesajlar:
    2.332
    Beğeniler:
    4.886
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Ben bu hikayenin uydurma olduğunu düşünüyorum, çünkü 500 metre uzunluğunda ama %15 eğimli bir rampa olsa Citroen 2CV ile çıkamazsınız, ve bırakın HC olmayı, etabın ilginç bir yerinde değilse hiç kategorize edilmeyebilir. Kısacası otomobil vitesini eğim belirler ama tırmanış kategorisini daha çok uzunluk belirliyor.

    Bu pek doğru gelmedi bana, 1500 metreden fazla irtifa kazanımı olan tırmanış yok gibi birşey zaten. Fransa Turu'nda 1000 metre civarında olanlar HC oluyor, 300 metre civarında olup da 2. kategoriye giren de hiç az değil. Bir de irtifa da önemli bu sınıflandırmalarda. %10 eğimli, 5 km uzunluğunda bir tırmanışın deniz seviyesinden 500 metreye çıkması ile 1750 metreden 2250 metreye çıkması aynı şey değil çünkü.

    Ekleme: Tour 2013'deki tırmanışların kategorizasyonu:
    [​IMG]
     
    MehmetAliB., Ali Demir, Sefa ve 1 kişi daha bunu beğendi.