Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Tiagra ruble yerine Deore ruble olur mu?

Konu, 'Vites - Çekiş Sistemi' kısmında bfatih tarafından paylaşıldı.

  1. bfatih

    bfatih Yeni Üye

    Kayıt:
    10 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    44
    Beğeniler:
    46
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Merhaba,
    Bisikletimde 9'lu tiagra ruble var(12-25). Aynakolum da tiagra 4500 52-39.
    Yokuşları 39 ayna ve arkada 25 dişli ile çıkmak çok zor geliyor. Biraz daha büyük dişlilere ihtiyacım var. Bu sebeple 9'lu Deore ruble (11-34) taksam olur mu? Bu arada arka attırıcım tiagra 4500, zincirim de HG-50.
    Teşekkürler.
     
  2. gurkankas

    gurkankas Onursal Üye

    Kayıt:
    20 Mart 2007
    Mesajlar:
    2.655
    Beğeniler:
    1.393
    Şehir:
    Balıkesir/Merkez
    Seviye:
    34 dişli çok büyük gelebilir. en fazla 28 dişli takılabilir bence.
     
    bfatih bunu beğendi.
  3. Bozcan

    Bozcan Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    31 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    723
    Beğeniler:
    1.100
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Yol bisikletinde yeniysen insan zamanla alısıyor bilesin. Eğer yeni değilim ama yokuşda ceviremiyorum diyorsan bence aynakolun kucuk dişlisini kucultmeyi dene. Hem bisiklet ağırlaşmaz hem işin görülür.
     
    sonEr´´ ve bfatih bunu beğendi.
  4. burgazz

    burgazz Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    23 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    929
    Beğeniler:
    366
    Şehir:
    Istanbul / Çapa
    Seviye:
    eger arka degıstırıcı kullanma klavuzun duruyorsa orda belırtır kac dıslıye kadar cıkabılecegın benım tahmınım 12-27 kullanabılırsın.(yada shımano web sıtesıne bak arka degıstırıcının sayfasında vardır.)
     
    bfatih bunu beğendi.
  5. Süleyman Uzunköprü

    Süleyman Uzunköprü Onursal Üye

    Kayıt:
    19 Haziran 2008
    Mesajlar:
    2.234
    Beğeniler:
    1.590
    Şehir:
    İstanbul-Fatih
    Seviye:
    Ayna kolu 3'lü alsaydın + ön vites'te 3'lü uyumlu olmalı konuya daha net ve kesin çözüm bulmuş olurdun. MTB rublelerinin ara boşlukları ile yol bisikleti rublelerinin ara boşlukları farklı diş kalınlıklarıda aynı değil, tahminimce sorun oluşacaktır.
     
    bfatih bunu beğendi.
  6. felis911

    felis911 Bisikletkolik

    Kayıt:
    17 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    1.368
    Beğeniler:
    918
    Şehir:
    ce
    Seviye:
    arka arttırıcın tiagra ise en büyük kaçdişiliyi desteklediğini bulmalısın kısa bacaksa en iyi ihtimalle 26 dişliyi destekler uzun bacaksa çalışabilir onun dışında geçiş sorunları olmaz. ayrıca bir önceki mesajda da yazıldığı gibi aynakol için tiagra üçlüyü destekler kaset yerine aynakol da deneyebilirsin çok güzel tiagra hollowtech 2 aynakollar var üçlü 30 40 52

    ben önde üçlü tiagra kullanıyorum arka xt shadow, kaset de arttırıcı da
     
    ceyhunozcelik ve bfatih bunu beğendi.
  7. gurkankas

    gurkankas Onursal Üye

    Kayıt:
    20 Mart 2007
    Mesajlar:
    2.655
    Beğeniler:
    1.393
    Şehir:
    Balıkesir/Merkez
    Seviye:
    ben tiagra kullandım 28 dişli kullanıyordum en büyük dişli olarak. benimde yokuşlarla ilgili sorunlarım olduğu için. tecrübe ile sabittir. yani 28e kadar kullanmanda sorun olmaz. daha büyükleride yol bisikletinde hoş durmaz. ben mtbde bile en büyük dişli 26 kullanıyorum.
     
    bfatih bunu beğendi.
  8. bfatih

    bfatih Yeni Üye

    Kayıt:
    10 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    44
    Beğeniler:
    46
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Arkadaşlar hepinize çok teşekkurler.

    8-9 aydır alışmaya çalışıyorum, ama çok fazla binemediğim için ve bir de fazla kilolarım olduğu için alışamıyorum. Tavsiye için teşekkurler. Bu arada ben de ODTUdeyim, belki bir gün karşılaşırız.

    Tiagra arka attırıcılar en fazla 27 dişliyi destekliyormuş. Ama bir sitede Gürkan Bey'in de dediği gibi 28 ile de problem yasanmaz diye yazıyor. Ama 34 diş her halukarda fazla olacak.

    Üçlü aynakola geçmek en doğru çözüm gibi duruyor ama hem aynakol hem de ön attırıcı değiştirmek benim için biraz fazla maliyetli olacak. Hatta büyük ihtimalle arka attırıcıyı da değiştirmek gerekecek. Dolayısı ile daha da maliyetli olacak.

    Şimdilik en bana en uygun çözüm zorlayıp alışmak veya hem rublede hem de arka attırıcıda MTB'ye geçmek gibi gözüküyor.

    Tekrar herkese katkılarından dolayı çok teşekkürler.
     
  9. Süleyman Uzunköprü

    Süleyman Uzunköprü Onursal Üye

    Kayıt:
    19 Haziran 2008
    Mesajlar:
    2.234
    Beğeniler:
    1.590
    Şehir:
    İstanbul-Fatih
    Seviye:
    Ön üçlü ayna kol için gerekenler,
    1-) 3'lü Ayna kol
    2-) Sol vites kolunun 3'lü uyumlu olması
    3-) Ön vites attırıcısının 3'lü uyumlu olması
    Gerçekten baya bi tuzluya gelir, ama sol 3'lü vites kolu bulabilirsen o kadar da fazla tutmaz.

    Ben 3'lü ayna kol kullanıyorum, çok dik yokuşları bile rahatlıkla çıkabiliyorum, tabii ki yüksek kadans gerekiyor
     
    bfatih bunu beğendi.
  10. felis911

    felis911 Bisikletkolik

    Kayıt:
    17 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    1.368
    Beğeniler:
    918
    Şehir:
    ce
    Seviye:
    tiagra sol sti frenvites kolu zaten üçlü
     
    bfatih bunu beğendi.
  11. bikernomad

    bikernomad Kıdemli Üye

    Kayıt:
    16 Kasım 2006
    Mesajlar:
    272
    Beğeniler:
    247
    Şehir:
    Dağlar
    Seviye:
    Gürkanas max taşıyabileceği diş sayısını belirtmiş.Ruble ile birlikte vites aktarıcını ve zincirini de değiştirmelisin.Yapmak istediğine hibrid deniliyor.Uyumku kompenenttir.Genellikle yol bisikleti ile tura çıkanlar kullanırlar.Şıkır şıkır çalışır.Yoluşları da çok rahat çıkarsın.Bu değişikliği yaparken dikkat etmen gereken tek şey zincir boyudur.Ters vitesde iken(Ön en küçük dişli-arka en küçük dişli) zincir altının RD-gace (arka vites bacağı)üzerinde iki makara olan)).teget geçen salınımda olması gerekir.Deore ve tiagra index olarak(Her vites değişiminde saldığı veya çektiği iç kablo(Tel)mesafesi)Aynıdır.
    Genel bilgi olarak bir bisiklet vites donanımında en ucuz parça zincirdir.Adamına göre değişen sürelerde zincir uzar.Bunu vites değişimlerinki zincire bağlı anormalliklerden,zincir ölçüm aleti ile ölçerek veya elle baklalar arasındaki pimlerin boşluğunu hissederek ölçümleyebiliriz.ruble değişiminde mutlaka zincir de beraberinde değiştirilmelidir.
    Bu değişiklikle kondüsyon kazandıktan sonra isteğe bağlı kısa bacak yol arka vites aktarıcısına ve rublesine dönüş yapabilrsiniz.
    Bütün bu değişiklerde hissedeceğiniz tek şey vites geçiş süresinde aslında pek de fark etmeyeceğiniz atrış olacaktır.
    İyi pedallar
     
    bfatih bunu beğendi.