Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

TI Team Raleigh Fixed Gear Projesi

Konu, 'Single Speed ve Fixed Gear Bisikletler' kısmında Doğukan Aksu tarafından paylaşıldı.

  1. Doğukan Aksu

    Doğukan Aksu Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    2.127
    Beğeniler:
    4.014
    Şehir:
    Ankara / Çankaya
    Seviye:
    [​IMG]

    Bisiklet tutkusu bir başkadır bunu hepimiz biliriz. Bizim altımızda araçlıktan, makinalıktan çıkarlar adeta bizim bir parçamız oluverirler. Birde bunun klasik yönü vardır ki, bunu herkesin anlamasını beklemeyiz, beklememeliyiz. Hatta kimileri için miyadını doldurmuş hurfa yığınından farksızdırlar. Halbuki bilmezlerki o kirli, paslı ve eski bedenlerinin altında ne kadar zamana direnme çabası vardır... İşte dostlarım benimkiside böyle bir hikayenin kahramanlarından. Üstelik zamanın, 1980 Fransa Turu (le tour de France) şampiyonlarından joop zoetemelk imzalı, "ti team raleigh" lerinden bir tanesi.

    Kendisi ile bir bisikletçide kenara atılmış olarak tanıştım ve sahiplendim, döneminin campagnolo super recordları ve dura ace komponentleri ile tekrar ona varolduğunu hatırlattım ve şimdi ise son toparlamaya geldi. İştebu başlık altından siz sevgili dostlarıma en ufak detayına kadar toplanma aşamalarını, komponent seçimlerini, temin edilişlerini ve teknik bilgilerini elimden geldiğince paylaşacağım.

    [​IMG]

    Ve ayrıca buradan da tekrardan olmak üzere, sevgili Burçak Erbil'e değerli fikir ve görüşlerini eksik etmeden bana yardımda bulunduğu içinde teşekkür ederim.:)

    Bisikletin genel künyesi ve bir kaç teknik bilgisi ile başlamak istiyorum.

    Kadro TI TEAM RALEIGH (REYNOLDS 753 FRAME)
    Maşa TI TEAM RALEIGH

    Kadro
    61cm
    1740gr

    Maşa
    650gr

    [​IMG]

    [​IMG]

    Ve iki sene kadar önce kaderine terk edilmiş halde bulduğum fotograflarından bir kaçı.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Yılların yorgunluğu her haliyle görüntüsünden anlaşılıyor. Bu da toplandıktan yani fixed gear projeme başlama kararı aldığımdaki son durumu. Üzerindeki komponentler Dura Ace ve Campagnolo S Record.

    [​IMG]

    Kadronun durumu boya anlamında kötü değildi fakat yenilenmesinde fayda olduğunu düşündüm ve fotograflarda olduğu gibi boyayı kaldırma işi için kolları sıvadım. Boya sökücüye daha önceki topladığım bisikletlerden yabancı olmadığımdan daha temkinli ve tecrübeliydim ama yinede tenekede durduğu gibi durmadı ve buharıyla bile olsa tenimi ve genzimi yakmayı başarabildi. (o kadarda kapı pencere açtım, maske kullandım.) Ve kollar sıvandı, kesin karar alındı, "TI TEAM RALEIGH" parçalandı, boya kaldırma işlemi için ortam hazırlandı. (İnanın bir klasik bir efsane için üzerinde değişiklik kararı almak oldukça zor biraz zor kabullenebildiğim bir şey oldu. :( )

    [​IMG]

    [​IMG]

    İlk boya sökücü ardından ilk 20dk'lık zaman dilimi.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Nihayet biraz olsun çıplak kadro görünebildi ama yine umduğum gibi olmadı. Bu kez devreye boya sökücü atıklarıda silindikten sonra sırasıyla 400 / 600 ve 1200 nolu zımparalar ile zımparalamaya geçtim ve tamamladım. (her gece 3'er saatten 4 gün, gerçektende bisiklet işi spor buradan da anlayabilirsiniz. :D )

    Bu arada size lupların beni ne kadar uğraştırdığından bahsetmeyeceğim bile. 1 haftanın ardından sonuçtatmin ediciydi, kadronun en ince zımparasına kadar bitirebildim, alkol ile temizleyerek toz ve yağlardan arındırdım. Sonrasında da Ankarada kadro statik boyada ve maşada kromajda olmak üzere bu hafta almam üzere ilgili yerlere bırakıldı ve büyük bir sabırsızlıkla beklemekteyim. Heyecandan az kalsın unutuyordum rengi yine döneminin takım renklerinden seçilerek "le tour de france" da kullanılan takım rengi olan kırmızı olarak hazırlandı. :rolleyes:

    Burada da boya tamamen kalkmış durumda. (Boş yere Raleigh olunmuyormuş 30 yılın ardından tertemiz ve metal yorgunluğu olmayan passız, eziksiz ve çatlaksız bir kadro ile karşılaştım.) Unutmadan drop outlardaki vites bağlantı kulakları ve yine aynı şekilde kablo taşıyıcı metal pinlerde çıkarıldı.(adını unuttum onların, neydi neydi...:brutal324 )

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Kadro ve maşamızı bir kenara bırakıp gelelim komponent durumlarına ve seçimlerine. Parça listesi tamamen kafamda hazırlandı, parça takibi yurtdışından tarafımca yapılmakta hatta ve zaman zaman siz sevgili dostlarımla buradan da paylaşacağım.

    İlk olarak elimde hazır bir çift Campagnolo Super Record fixed göbekleri bulunmaktaydı. (iyiki bulunmaktaydı gerçekten yurtdışı fiyatları bile çok uç rakamlarda, şuan için beni ekstra masraftan kurtardılar. :rolleyes: ) Ama bir hayli yağ, toz ve yüzeysel minik pas içerisindeydi. Önce ve sonra olmak üzere fotograflarınıda unutmadım tabiki. öncesi sonrası dememe gerek yok sanırım.:D

    [​IMG]

    [​IMG]

    Yine aynı şekilde Dura Ace 7402 Fren bacaklarım ve geçen hafta maceristandan getirtebildiğim NOS Shimano 600 Arabesque krank setim hazır durumda. Bu arada krank konusunda çok tereddütlerim oldu Dura Ace 74.. ya da Campagnolo Super Record da düşünmedim değil hani.:) Ama inanın kesinlikle beklediğimin çok daha üzerinde bir işçilikte ve kalitede bir krank set ile karşılaştım. (sol kol ile 550gr.) Herneyse fazla konuşmadan siz dostlarımı fotograflarla başbaşa bırakayim.

    Dura Ace 7402 Bacak

    [​IMG]

    Macaristandan getirtebildiğim Shimano 600 Arabesque Krank set. (Geldiği günü sarılıp uyumak istedim kendisine, nedir bu işçilik, bu kalite.)

    [​IMG]

    [​IMG]

    Devamı gelecek dostlarım. Herkese sevgiler ve saygılar benden.
     
  2. bislet

    bislet Kıdemli Üye

    Kayıt:
    29 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    260
    Beğeniler:
    124
    Şehir:
    türkiye
    Seviye:
    Göbekleri nasıl/neyle temizlediniz?
     
    Doğukan Aksu bunu beğendi.
  3. Erdem Akcan

    Erdem Akcan Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    9 Haziran 2009
    Mesajlar:
    632
    Beğeniler:
    594
    Şehir:
    ANKARA/DEMETEVLER
    Seviye:
    ellerinize sağlık .....bir an önce bitirip resimlerini koyun ki bizde bakalım 4 gözle bekliyorum.....
     
    Doğukan Aksu bunu beğendi.
  4. umutkahraman

    umutkahraman Onursal Üye

    Kayıt:
    24 Ekim 2009
    Mesajlar:
    2.352
    Beğeniler:
    1.376
    Şehir:
    İNEGÖL-BURSA
    Bisiklet:
    Geotech
    Seviye:
    çok güzel parçalar.sonunu merakla bekliyorum...
     
    Doğukan Aksu bunu beğendi.
  5. Taner Rona

    Taner Rona Bisikletkolik

    Kayıt:
    25 Nisan 2009
    Mesajlar:
    1.161
    Beğeniler:
    679
    Şehir:
    Bursa
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    MTB ci olarak bu işten çok anlamam ama fren bacakları klasik çizgiden uzak gibi ...daha geleneksel görünüme sahip birşey daha iyi olmazmıydı .Bunun dışında güzel birşey olucak gibi,özellikle zımpara :) helal olsun günde 3 saat bıkmadan zor iş...
     
    Doğukan Aksu bunu beğendi.
  6. Doğukan Aksu

    Doğukan Aksu Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    2.127
    Beğeniler:
    4.014
    Şehir:
    Ankara / Çankaya
    Seviye:
    Taner Rona MTB ci olarak bu işten çok anlamam ama fren bacakları klasik çizgiden uzak gibi ...daha geleneksel görünüme sahip birşey daha iyi olmazmıydı .Bunun dışında güzel birşey olucak gibi,özellikle zımpara helal olsun günde 3 saat bıkmadan zor iş...

    Parçalarımın tamamını öncelikle 90'lara taşmadan tamamen 80'lerde tutmaya çalışıyorum, malum Dura Ace 74.. serileri dönemi komponentlerine göre daha yenilikçi modern çizgiler taşımakta olduğundan diğer parçalar ile kıyaslandığında dönemi dışında kalıyormuşcasına bir izlenim katmakta. Ki sizede katılıyorum bu konuda değeri ya da karşılığı daha klasik üst düzey bir parça bulabilirsem değişikliğe gidilebilir. Zımpara ve özellikle boya altındaki mevcut kadroya zarar vermemek amacında bir hayli zor ve sertlik derecesine uygun olarak yapmak zor oldu. Fakat işte çok farklı bir tutku bu, her aşaması ayrı bir keyif veriyor, sonuç olarak paranın satın alamayacağı eşsiz bir hal alıyor.

    Bugün 00:32
    umutkahraman çok güzel parçalar.sonunu merakla bekliyorum...

    teşekkür ediyorum, bende sabırsızlanıyorum ama daha bir çok malzeme ihtiyacım var ve dilediğim şekilde hemen temin edemiyorum. :rolleyes:

    Bugün 00:30
    Erdem Akcan ellerinize sağlık .....bir an önce bitirip resimlerini koyun ki bizde bakalım 4 gözle bekliyorum.....

    Teşekkür ederim, elimden geldiğince hızlı ve doğru parça arayışı ile sonlandırmak istiyorum.

    Bugün 00:19
    bislet Göbekleri nasıl/neyle temizlediniz?

    Göbek üzerindeki kalın yağ artıkları(gres) önce wd40 (ya da benzeri olabilir bu) ile inceltilerek bez ile alındı. Daha sonrasında ise wd40'ın ince kaygan yağı alkol ile temizlendi ve ardından her göbeğe 1 saat aralıksız "metal polish" ile parlatma yaptım. Tabi dar ve ufak olduğu için bu bir hayli beni uğraştırdı. Bu arada anotlaştırılmış metal ve aluminyum üzerinde kesinlikle bu metal polishleri uygulamayınız, ciddi anlamda malzemenin yüzeyini bozar.
     
    bislet bunu beğendi.
  7. d.berkay

    d.berkay Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ekim 2006
    Mesajlar:
    3.886
    Beğeniler:
    3.203
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Demir Berkay
    Bisiklet:
    Marin
    Seviye:
    Gerçekten severek uğraştığınız belli. Ellerinize sağlık.. Bende de bir columbus kardo var 80'lerden istediğim şekilde toplamayı çok istiyorum ama bakalım ne zaman kısmet olacak.. Sizinkisi kadar üst seviye parçalar olmasa da elimde bir kaç parça var şu an.. Ancak fixed göbek alamadım henüz. Aslında flip-flop göbek düşünüyordum ama belki de direk fixed göbek alabilirim.. Gerçekten çok keyifli iş klasik toplamak. :)
    Kolay gelsin..
     
    Doğukan Aksu bunu beğendi.
  8. özgür bağdatlıoğlu

    özgür bağdatlıoğlu Kıdemli Üye

    Kayıt:
    11 Haziran 2010
    Mesajlar:
    338
    Beğeniler:
    275
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Geotech
    Seviye:
    Elinize sağlık devamını merakla bekliyorum...
     
    Doğukan Aksu bunu beğendi.
  9. Melih Çörekçioğlu

    Melih Çörekçioğlu Üye

    Kayıt:
    22 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    67
    Beğeniler:
    34
    Şehir:
    Bodrum
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Olmadi ki bu... Filmin en heyecanli yerinde elektrik kesilmis gibi hissesettim :).
     
    Sinan Ceylan ve Doğukan Aksu bunu beğendi.
  10. Doğukan Aksu

    Doğukan Aksu Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    2.127
    Beğeniler:
    4.014
    Şehir:
    Ankara / Çankaya
    Seviye:
    Bugün 16:05
    özgür bağdatlıoğlu Elinize sağlık devamını merakla bekliyorum...

    Teşekkür ederim, devamı gelecek.

    Bugün 15:47
    d.berkay Gerçekten severek uğraştığınız belli. Ellerinize sağlık.. Bende de bir columbus kardo var 80'lerden istediğim şekilde toplamayı çok istiyorum ama bakalım ne zaman kısmet olacak.. Sizinkisi kadar üst seviye parçalar olmasa da elimde bir kaç parça var şu an.. Ancak fixed göbek alamadım henüz. Aslında flip-flop göbek düşünüyordum ama belki de direk fixed göbek alabilirim.. Gerçekten çok keyifli iş klasik toplamak.
    Kolay gelsin..

    İhtiyacım olmuş olsa kaçırılmayacak "Miche" göbekler var "Özgür Karataş" ın bir bakmanızı öneririm gerçekten bulunmayacak bir fırsat. Üst seviye parçada olacak diye bir kaidde yok aslında şuan elimde çok klasik sıradan parçalarla topladığım fixed gear'ımda var ve gerçekten tatmin edici bir gidişi, görünüşü ve sağlamlığı var. :in: Sanada tavsiyem çok geçmeden kolları sıva ve toparlamaya başla, bir şekilde her bisiklet alınır ama her bisiklet özelliklede bir klasik kolay toplanmaz ve herkes yapamaz. :in:


    Melih Çörekçioğlu
    Olmadi ki bu... Filmin en heyecanli yerinde elektrik kesilmis gibi hissesettim .

    Devamı elbette gelecek, biraz fragman gibi bir giriş oldu. :)
     
    Enes Düzgören ve d.berkay bunu beğendi.
  11. d.berkay

    d.berkay Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ekim 2006
    Mesajlar:
    3.886
    Beğeniler:
    3.203
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Demir Berkay
    Bisiklet:
    Marin
    Seviye:
    Haklısınız bir yerden başlamak lazım yavaştan başladım aslında çok geçmeden ayağa kalkar sanırım.. Miche göbekler aslında gerçekten harikalar ama malesef bütçe durumu o kadarına el vermiyor.. Belki biraz daha ileride düşünebilirim. Aslında okulum bu kadar yoğun olmasa çoktan başlardım. Ama şu sınavlar geçsin renk konusunda düşünmeye başlayacağım :) Belki o zaman sizinde fikirlerinizi alırım. Özellikle kromaj kaplama konusunda desteğiniz önemli..
     
    Doğukan Aksu bunu beğendi.
  12. Aytaç Kalyoncu

    Aytaç Kalyoncu Kıdemli Üye

    Kayıt:
    17 Eylül 2008
    Mesajlar:
    262
    Beğeniler:
    215
    Şehir:
    kuşadası
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Bambaşka bi zevk birşeyleri tekrar hayata gecirmek kolay gelsin diyim :)
     
    Doğukan Aksu bunu beğendi.
  13. tansu berkay

    tansu berkay Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    11 Aralık 2005
    Mesajlar:
    488
    Beğeniler:
    371
    Şehir:
    istanbul cadde bostan
    Bisiklet:
    Colnago
    Seviye:
    bende şu an 60 cm bir kardo ile ilgileniyorum boyunuz kaç acaba birde kadro ölçüsü hakında bir yorum yaparsanız çok işime yarar bu arada şimdiden elinize sağlık...
     
    Doğukan Aksu bunu beğendi.
  14. Doğukan Aksu

    Doğukan Aksu Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    2.127
    Beğeniler:
    4.014
    Şehir:
    Ankara / Çankaya
    Seviye:
    Tansu abi boyum 1.75, normal şartlarda benim için büyük bir kadro bu ama daha sonradan alıştım herhangi bir zorluk ya da sıkıntı çekmiyorum. Kadro ölçüsü hakkında da pek yardımcı olabileceğimi sanmıyorum ama şunu söyleyebilirim elimde 56, 54cm olmak üzere iki yol bisikletim daha var ve gidon açılarını sele boyutlarını aynı tuttuğum zaman bir sorun arz etmiyorlar bana. 60cm ilgilendiğiniz kadro da değecek bir bisikletin kadrosu ise değerlendirin derim. ;)
     
    tansu berkay bunu beğendi.
  15. Doğukan Aksu

    Doğukan Aksu Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    2.127
    Beğeniler:
    4.014
    Şehir:
    Ankara / Çankaya
    Seviye:
    Ünlü japon bisikletçi Keirin Racer'ın kullanmış olduğu Nitto "Pearl 12" gidon boynu'da (120mm) an itibariyle sipariş verilmiştir. :rolleyes:
     
  16. Burçak Erbil

    Burçak Erbil Engineer | Framebuilder

    Kayıt:
    30 Eylül 2006
    Mesajlar:
    875
    Beğeniler:
    2.183
    Şehir:
    Istanbul
    Seviye:
    Merhaba Doğukan,
    Güzel yorumun için çok teşekkürler :) Elbette her zaman severek yardımcı olmaya çalışırım.

    Hadi bakalım, sabırsızlıkla bekliyoruz. Göbekler güzel parlamış. Arka göbekte kullanmak için; bendeki Loctite'ın numarası 243'müş.
     
    Doğukan Aksu bunu beğendi.
  17. Doğukan Aksu

    Doğukan Aksu Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    2.127
    Beğeniler:
    4.014
    Şehir:
    Ankara / Çankaya
    Seviye:
    Konuyu soğutmadan kaldığım yerden devam edeyim, kadrom geçen hafta itibariyle boyanmak ve maşasıda kromlanmak üzere ilgili yerlere bırakılmıştı. Dün itibariyle işte her ikisinide teslim almış durumdayım. Genel olarak değerlendirmem gerekirse maşanın kromu konusunda önceki kromlattığım maşalardaki tecrübem ve beklentimi bu maşamın kromunda tam olarak alamadığımı belirtmeliyim. Biraz benim açımdan hayal kırıklığıda oldu diyebilirim. (Pantol kısımlarında pürüzlü yüzey rahatsız etti) 1-2 saat kendim üzerinde çalışarak ve polisaj yaparak bunu düzeltebileceğimi umuyorum.

    [​IMG]


    Kadroya gelecek olursak, ki en korktuğum ve beklediğim gibi olmayacak kısmıydı. Ama o kadar güzel bir boyama ve boya ile karşılaştım ki aşağıdaki fotograflardan sizlerde hak vereceksiniz dostlarım. En ufak bir pürüz, boya kalınlığı ya da leke kesinlikle olmamış ve beni şaşırtabilmişti bu işçilik. Hatta hızımı alamayıp, mutluluğumu evde pasta-cila yaparak çıkarttım. ;)

    [​IMG]

    [​IMG]

    Unutmadan son olarak bir saatlik bir uğraş sonrası (zımpara/polisaj) sele kelepçe vidasınıda sizlere önce ve sonra olmak üzere aşağıdan paylaşmak istiyorum. Sırasıyla; 400 - 1000'lik zımpara ve metal polisaj. Ufak oluşu her ne kadar çalışmamı zorlaştırsada keyifli bir uğraştı, bu kadar pastan arındırabileceğimi ben bile düşünmemiştim ama isteyince oluyormuş. Buyrun öncesi ve sonrası sele kelepçe vidam; (Unutmadan o da Raleigh :) )

    [​IMG]


    devamı gelecek...
     
  18. d.berkay

    d.berkay Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ekim 2006
    Mesajlar:
    3.886
    Beğeniler:
    3.203
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Demir Berkay
    Bisiklet:
    Marin
    Seviye:
    Boya işçiliği gerçekten çok başarılı görünüyor.. Yapanın ellerine sağlık..
    Krom kaplama ve boya ne kadara mal oldu acaba? Bilgi almam mümkün mü?
     
  19. Doğukan Aksu

    Doğukan Aksu Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    2.127
    Beğeniler:
    4.014
    Şehir:
    Ankara / Çankaya
    Seviye:
    Bir rica sonucu aile dostumuza boya ve kromaj işini çözdürdüm.
     
    d.berkay bunu beğendi.
  20. Doğukan Aksu

    Doğukan Aksu Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    2.127
    Beğeniler:
    4.014
    Şehir:
    Ankara / Çankaya
    Seviye:
    5.günün ardından Japonya'dan getirttiğim Nitto Pearl'de elime ulaşmış durumda. Akşama fotograflarını siz dostlarıma buradan paylaşacağım.
     
    Sinan Ceylan ve d.berkay bunu beğendi.