Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Test: Replika yol kadrosu vs. Orijinal yol kadrosu

Konu, 'Bisiklet ve Ekipmanları Test Köşesi' kısmında Serkan Mıstınoğlu tarafından paylaşıldı.

Etiketler:
  1. aknorl

    aknorl Kıdemli Üye

    Kayıt:
    10 Mayıs 2015
    Mesajlar:
    373
    Beğeniler:
    914
    Şehir:
    ankara
    Adı:
    akın oral
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Tartışma sanki başa sarmış beyler.
    Kopye ürün (replika değil) savunması yapılmıyor bence. markaların fiyat politikasını eleştiriyoruz. kopye alan riski alır diyoruz. Markaları fazlaca sahiplenip bisikleti fetiş objesi yapıyoruz, diğer bir deyişle futbol taraftarı gibi marka fanatiği oluyoruz. Sözleriyle de kendimizi eleştiriyoruz. İphone yerine samsung alıyoruz bi de. Keşke küçük üreticiler olsa memlekette gidip onlardan alabilsek .
     
    Mesut DOĞRU bunu beğendi.
  2. Hasan Saylık

    Hasan Saylık Onursal Üye

    Kayıt:
    15 Kasım 2013
    Mesajlar:
    2.215
    Beğeniler:
    1.794
    Şehir:
    Aydın, Karacasu
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Reklamı çok yapan fiyatı artırıyor yada fabrikası Amerika da olanlar ile İtalya da olanlar çok pahalı, Yoksa kaç kişi ille de Cippolini , Guerciotti yada Carrera alıcam diyor ? Biraz reklama, biraz yarışlarda ki popülariteye bakıyoruz Sky takımı ile Pinarello çok ön plana çıktı 1-2 sene önce, şimdi ise başkaları ön plana çıkıyor.
    İzlediğim bir kaç belgeselde karbonun sağlamlığını sağlaya olay sadece kullanılan lifler değil kalıpta çıktıktan sonra fırınlarda bekletilme süresidir diyordu adam hem de bunu söyleyen formula 1 için karbon üreten bir firmaydı . Yani replika adamın amacı kadro 1-2 yılda kırılmasında ne kötü reklam olsun nede çok uzun dayansın diye çalışıyor adam. Zaten Tayvan'da bile burda ki kadar replika kadro kullanılmıyordur, adamlar sadece Türkiye ile acayip para kazanıyor.
     
    Mesut DOĞRU bunu beğendi.
  3. Soner H. Arslan

    Soner H. Arslan Non serviam

    Yaş:
    37
    Kayıt:
    9 Mart 2013
    Mesajlar:
    139
    Beğeniler:
    234
    Şehir:
    Tekirdag
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    Hocam, butun kadro ureticileri asagi yukari ayni karbon fiber kumaslari ve recineleri kullaniyor. En hatiri sayilanlarindan en cakmasina kadar. Cok zengin ve cesitli bir hammade endustrisi yok ortada hatta tekeller soz konusu. Neyseki bir kadro kullandigi malzemelerden dolayi degil, istenilen surus dinamikleri saglayabildigi icin iyi bir kadro oluyor.

    Mesela bir yol kadrosundan ne bekleriz? Disipline uygun acilar, hafiflik, saglamlik, denge, rijitide ve yerine gore konfor. Peki nasil basariyor ureticiler neredeyse zit bu ozellikleri tek bir kadro uzerinde toplamayi? Tabii ki ileri muhendislikle.

    Hangi tip karbon fiber kumasin kac derecelik aciyla nereye yerlestirilecegi, kadronun hangi bolumunde kac katman kullanilacagi, bir araya getirilmis ham malzemenin ne kadar sure ile ne kadar isi altinda pisirilecegi gibi uretim detaylari bir kadronun karakterini belirliyor. Bu detaylar ureticiden ureticiye degisiklik gosterdigi gibi tek bir kaynaktan ogrenilebiliyor; Ar-ge.

    Urettiginiz birseyin denemesi ve degerlendirilmesi, nihai hedefe ulasilmazsa uretim ve tasarim proseslerinin yeniden gozden gecirilmesi gibi seyler sadece ciddi ureticilerin sahip olabildikleri imkanlardir. Bu da zaman, para ve nitelikli insan gucu demek. Merdiven alti ureticilerin sahip olamayacagi seyler yani.

    Sadede gelirsek, cakma kadro ureten bir ekibi dogma' nin uretildigi atolyeye bile koysak o atolyeden bir dogma cikaramazlar zira bunu yapacak know-how' dan uzaktirlar, haberleri dahi yoktur hatta. Yani keramet malzemede degil, nasil bir araya getirildiginde.

    Ayrica, Fm069 ozgun ve kaliteli bir kadro. Hic bir ust seviye kadronun ucuz ve islevsiz takliti degil. Bisikletten birsey bekleyebilecek seviyede kullanicilar tarafindan tercih edilmesi gayet dogal. Cakma mallarla kesinlikle kiyaslanmamali.
     
  4. M. Mert Babayiğit

    M. Mert Babayiğit Aktif Üye

    Kayıt:
    14 Nisan 2013
    Mesajlar:
    185
    Beğeniler:
    95
    Şehir:
    Tekirdağ-İstanbul
    Bisiklet:
    Claud Butler
    Seviye:
    Titreşimi küçümsemeyelim , karbon malzemenin en önemli özelliğinden biri de titreşim sönümleme özelliğidir.
    Al karışımı veya kompozit malzemede bir uca etki eden darbe titreşerek diğer
    uca gelebilir ama iyi karbon bunu sönümler bu yüzden
    hafiflik,sağlamlık,esneklik kadar da titreşim sönümleme için karbon tercih edilir.
    Ek olarak bu tarz malzemelerde x katkıyı veren x lira , 2x katkıyı veren 2x lira olur diye bir şey olmuyor , x i % 5 arttırsa bile 2x parayı hak edebiliyor ürünler ilkokul örneği vermek gerekirse:D
     
    Son düzenleme: 6 Temmuz 2015
  5. Tahsin Y.

    Tahsin Y. Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    24 Haziran 2014
    Mesajlar:
    757
    Beğeniler:
    152
    Şehir:
    İstanbul/Acarkent
    Seviye:
    Simdi replika, cakma, sahte vs her ne ise o kadrolari savundugumu dusunmeyin qncak bir arkadasimiz soru sormus ve nedense kimse cevaplamamis. Soruyu yekrar ben sormak isterim.

    S-works ile obur kadro arasindaki esnemezlik farki %11mis. Peki s-works ile kron rocket arasindaki fark nedir ?

    replika kadro cok ust duzey kadro ile karsilastirilmis. Peki ayni replika kadro alt seviye kadro ile niye karsilastirilmamis?
    Bunun sebebini karsilastirma yapmadan bilmek mumkun degil. Benim nacizane fikrim ise tamamen algi yonetimidir baskada bir sey degil.
     
    Mesut DOĞRU ve aknorl bunu beğendi.
  6. İsmail ATALI

    İsmail ATALI Forum Demirbaşı

    Yaş:
    42
    Kayıt:
    7 Ağustos 2014
    Mesajlar:
    489
    Beğeniler:
    214
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Tahsin yukarida defalarca ayni noktaya degindim ama anlayamadigim bi sekilde ezber bilinen seyler konu ile yan alakali seyler oldugu halde sanki konu oymus gibi tekrarlanip duruyor ))

    Simdi hotic ayakkabi aliyorsunuz di mo magazadan? 300 tl en ucuzu
    .hotic fabrika cikisi 75 tl o ayakkabinin..senelerce mudurlugumu yaptim.ayrica cogunu fason urettiriyor erkek ayakkabilarin...baska bir marka altinda yari fiyatina besiktas carsida rastlamaniz mumkun )))
     
    Mesut DOĞRU ve barhan bunu beğendi.
  7. Soner H. Arslan

    Soner H. Arslan Non serviam

    Yaş:
    37
    Kayıt:
    9 Mart 2013
    Mesajlar:
    139
    Beğeniler:
    234
    Şehir:
    Tekirdag
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    Bence o sorulara fazla bile cevap almissiniz.


    Arasindaki fark sayisal olarak kactir bilmem lakin rocket' in lastik top gibi sektigine bizzat tanik oldum ayakta tirmanista, bes para etmez bir kadro.
     
  8. İsmail ATALI

    İsmail ATALI Forum Demirbaşı

    Yaş:
    42
    Kayıt:
    7 Ağustos 2014
    Mesajlar:
    489
    Beğeniler:
    214
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    @Soner H. Arslan e biz de bunu diyoruz...test edilen kadro bi krpn rpcketten iuidir heralde en azindan diyoruz...

    2000 tl lik carraro karbondan salcano carbondan iyidir en azindan onun kadardir diyoruz...

    Adam ayni paraya bu tarz bisikletlere binecegine en azindan bunlarin kalotesinde swork gorunumlu replika bir urunu tercih edebilir diyoruz..cok da anlamsiz degil demek istiyoruz..istiyorum en azindan...ha konu etik degil v.s ise eger ? O baska bir tartisma konusu..
     
    Mesut DOĞRU ve Tahsin Y. bunu beğendi.
  9. MehmetAliB.

    MehmetAliB. VivaVelo

    Kayıt:
    20 Ekim 2013
    Mesajlar:
    1.902
    Beğeniler:
    4.141
    Şehir:
    Antalya
    Seviye:
    S-Works ile çakmanın (bu testteki) farkı %11 değil. O fark sadece sele dikmesi ve sele borusu üzerine uygulanan güçte geçerli. Ki burası konfor yönünden bisikletin esnemesi istenen yeridir. Böylece totoya baskı gelmeyerek vücuda yardımcı olunur.

    Kaldıki bu testte sadece dikey ölçüm yapılmış. Yanal sertlik bakımından bütün kopya çakmalar sınıfta kalıyor. Yanal sertlik gibi ölçümleri yapabilecek test standartları ileri derecedir. Buradaki gibi basit değil. Bunun gibi ölçümler için TOUR testlerine bakabilirsiniz.

    S-works ile çakmanın arasındaki fark (bu testte) 40'a 8.9'dur. Bu kadar fazla. Göbek ve göbek çevresi bisikletlerde en sert, en esnemez olması gereken yerdir. S-works görüldüğü üzere rakibine 5 kata yakın fark atmış. Boru değil yani.
     
  10. Migel

    Migel Kıdemli Üye

    Kayıt:
    2 Mayıs 2015
    Mesajlar:
    248
    Beğeniler:
    492
    Şehir:
    Çanakkale
    Adı:
    Migel
    Bisiklet:
    KTM
    Seviye:
    Arkadaşlar bitirme tezimi kompozit malzemeler üzerine yapmıştım.Benim alanım sandwich kompozitti lakin asağı yukarı aynı şekilde üretiliyorlar.Üretimini ve testlerini kendim bir firma için yaptım.Dışarda gördüğünüz devasa rüzgar turbinlerinin kanatlarıydı.Kompozit üretiminde kullandığınız malzeme ve kumaş dokularının kalitesi kadar üretimin yapılacağı ortam şartları da çok önemlidir.Aynı malzemelere sahip lakin yeterli ekipmana sahip olmayan bir firma ya da şahıs aynı kaliteyi yakalayamaz.Farklar bu yüzden ortaya çıkar genelde.Katmanların dizilimi çok önemlidir.Lakin dikkatli eller bunu halledebilir.Zor olan kısım vakumlama kısmı.Ne kadar iyi vakumlayabilirseniz malzemenizi kalitesini bir o kadar arttırma şansınız vardır.Vakumladığınız malzemeye daha sonra reçine verilir.Malzemenin içine hava girmemesi ve vakumun kalitesi reçinenin her katmana dengeli ve iyi nüfus etmesini sağlar.Daha sonra ise fırında ısıtma işlemi vardır ki bu aşama da oldukça önemli.Isıtmanın yapılacağı ocak,ısının sabit olması,derecenin ne kadar ve ne süre ile malzemeye uygulanacağı kaliteyi bariz etkiler.Bu yüzden arge olmadan bu kadar değişkeni en iyi şekilde denk getirmek düşünürseniz oldukça zor.Replica kadroları incelemedim lakin orjinal kadroya göre değerlerin düşük olmasının sebebi tahminimce anlattığım aşamalarda optimum ayarları tutturamadıklarından kaynaklanıyordur.Aynı şekilde ürettiğiniz 2 panel bile farklı değerlere sahiptir.Ne kadar az sapmaya sahiplerse o kadar ideal ve tekrarlanabilir üretim yapıyorsunuz anlamına gelir.Umarım yardımcı olabilmişimdir.
     
    Mesut DOĞRU, erendiz çetiner ve aknorl bunu beğendi.
  11. Tahsin Y.

    Tahsin Y. Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    24 Haziran 2014
    Mesajlar:
    757
    Beğeniler:
    152
    Şehir:
    İstanbul/Acarkent
    Seviye:
    Sorumun cevabi bu degil ki...
     
    aknorl bunu beğendi.
  12. İsmail ATALI

    İsmail ATALI Forum Demirbaşı

    Yaş:
    42
    Kayıt:
    7 Ağustos 2014
    Mesajlar:
    489
    Beğeniler:
    214
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Sorunun cevabini bu gs fb muhabbeti ile zor alirsin hocam )))
     
    Mesut DOĞRU bunu beğendi.
  13. Tahsin Y.

    Tahsin Y. Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    24 Haziran 2014
    Mesajlar:
    757
    Beğeniler:
    152
    Şehir:
    İstanbul/Acarkent
    Seviye:
    Soru cok basit aslinda. Bizde essek degiliz biliyoruz replika bir kadronun orjinal sworks ile yarisamayacagini ancak replika bir kadro mosso wizartla, salcano xrs022, kron rocketla yarisabilir mi soru bu.

    Benim gercekten anlayamadigim niye yok etik degil yok korsan yok sizin isinizde yapilsa hosunuza gider mi gibi seyler soylenip duruluyor ben burda sahte kadronun dogrulugunu tartismiyorum ki. Tartistigim konu islevi... bu kadar basit.
     
    Mesut DOĞRU ve İsmail ATALI bunu beğendi.
  14. aknorl

    aknorl Kıdemli Üye

    Kayıt:
    10 Mayıs 2015
    Mesajlar:
    373
    Beğeniler:
    914
    Şehir:
    ankara
    Adı:
    akın oral
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Benim uzmanlığım değil ancak farklı sektörde grp veya karbon uygulamanın tariflediğinizle uyumlu olduğunu söyleyebilirim. Yazdıklarnızdan anladığım kadarı ile.. Aynı şekille üretilen iki panel bile farklı olabiliyor ise performans değişkenliği malzemenin doğasında (fıtratında...) var . Yani her markada kabul edilebilir ölçüde tölerans söz konusu. Markadan markaya ise bu fark çok büyük olabilir anlamı çıkartılabilir.

    Sorabilir miyim: söz ettiğimiz gibi bir kadronu elyaf planını çıkartmak mümkün müdür? Kopye yapmaya kalkanlar bunu da yapabilirler mi?
    Kopye yapmak için sormuyorum
     
  15. barhan

    barhan Kıdemli Üye

    Kayıt:
    10 Ekim 2007
    Mesajlar:
    383
    Beğeniler:
    663
    Şehir:
    port gentil
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Anladığım kadarıyla forumda herkes paris-roubaix ya da giro koşuyor. Esnemezlik, kırılmalar almış yürüyor... Bu arada çakma ya da replika dediğiniz kadrolardan kaçını kırabildiniz, ben orjinal s..tt ın kırıldığını ve distrübitörün değiştirmediğine şahit oldum da...
     
    Mesut DOĞRU ve Tahsin Y. bunu beğendi.
  16. Migel

    Migel Kıdemli Üye

    Kayıt:
    2 Mayıs 2015
    Mesajlar:
    248
    Beğeniler:
    492
    Şehir:
    Çanakkale
    Adı:
    Migel
    Bisiklet:
    KTM
    Seviye:
    Evet aynı vakum poşetinde üretilen düzgün yüzeyli bir malzemeyi bile birebir birkaç eşit parçaya bölüp her parçayı test ederseniz farklı sonuçlar çıkar.Teorik olarak reçinenin aynı oranda yayıldığını,ısıtılırken her bölgenin aynı şekilde ısınacağını düşünürüz fakat pratikte böyle olmaz.Bir yanlışlık yapılmadıysa farklı fakat birbirine yakın sonuçlar verir.Bu yüzden birden fazla numunenin testi yapılıp ortalaması alınır.Farklı vakum poşetinde aynı teknikle üretilen ilk numune ile aynı olan kompozit ise ilk parti üretiminden daha fazla hata payına sahiptir.Her parti üretimin test değerleri birbirine ne kadar yakın ise o kadar düzgün seri üretim yaptığınız kabul edilir.Bunu başaramazsanız zaten üretim yapmanızın bir mantığı yoktur.Çünkü test ederken malzemeyi kırmaya çalışırsınız ve kırarsanız.Her parti ürününde test edilmesinin tek yolu test ederken kırmaktır.Lakin yekpare olarak üretilen bir kadroyu kırdıktan sonra elinizde birşey kalmıyor =)Yani belli bir kaliteyi tutturduktan sonra belli üretimde bir partiyi test edip arada üretilen partilerinde o şekilde olacağını kabul edeceksiniz mecbur olarak.Elinde kısıtlı imkanlar olan üreticiler bunu yapamaz.Bu yüzden kalitesi kontrol edilmemiş bir ürün iyi de çıkabilir kötü de çıkabilir.Kesinlikle ben şurdan replica ürün aldım kırılmadı diyen kişiye güvenemezsiniz.Sizin aldığınız kırılabilir çünkü.Test değerlerinin yakın çıkacağını hiç sanmıyorum her parti ürünün replica kadrolarda.Biraz teknik oldu açıklamam.Kısacası aynı firmanın ürettiği replica kadroların hepsinin kalitesi farklıdır.Standart bir kalite oturtamazsınız.Çok fazla kompozit ürettim lakin hiç parçalayıp katmanlara ayırmaya çalışmadım.Lakin sanıyorum ki elinizde numune örneği var ise çıkarabilirsiniz.Lakin amatör birinin bisiklet kadrosu gibi oldukça zor geometrilere sahip bir kompozit malzemeyi üretmesi inanılmaz zor.Ben biraz tecrübem olmasına rağmen açık açık söyleyeyim o kadar karışık bir geometriyi yapamam.Lakin basit geometrileri internetten araştırıp biraz üstüne düşüp kendinize ufak bir atolye kurarsanız yapma şansınız var.Yurtdışında garajında karbon içi boş mil üreten bir sürü üretici tanıdım.Fabrikalara iyi fiyatlara satıyorlar.Ek gelir olabilir.
     
  17. Hasan Çağri

    Hasan Çağri Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    4.587
    Beğeniler:
    5.026
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Şimdi biraz konuyu horlatmış gibi olacağım bende kendi bildiğimce bir şeyler yazacağım. Öncelikle kendi markam sonra genel hakkında.

    Specialized karbon kadrolarını Merida Tayvan fabrikasında ürettiriyor. Yani tek bir fason üreticisi var. Onunda tesislerinde ki o kadar sıkı denetim içerisinde (fabrikadan ürün çıkarmaya çalışan bir çok çalışana açılmış davalar mevcut) ürün kaçırıp ucuza satma şansı yok. Yani Specialized ile ilgili olarak bu orjinalin fason üretimi diyeceğiniz bir ürünü piyasada bulamazsınız. Specialized, Merida fabrikasının en büyük müşterisidir aralarındaki organik bağ sebebi ile en ufak zarara sebep olabilecek kaçak göçek işe izin vermezler.

    Başka markaların fason üreticileri ile olan ilişkilerini bilemiyorum bu sebeple aynı yorumu başka markalar için yapamayacağım.

    Aşağıdaki iki tane fotoğraf paylaşıyorum. Bunlardan bir tanesi S-Works Tarmac Astana Replica diğeri ise S-Works Tarmac. İkiside birebir aynı kadro. aralarındaki tek fark bir tanesinin takım renklerinde boyanmış olması. Benim bildiğim anlamda replika bu demektir. Orijinal olan ile birebir özelliklere sahip, görsel açıdan benzetilmiş olandır.

    [​IMG] [​IMG]

    Diğer taraftan 4 sayfayı okuduktan sonra gördüğüm en önemli nokta ise işin sadece kadro tarafına, maliyetine, performansına çok az miktarda da güvenlik kısmına değinilmiş olması. Oysa ki bunun ekipman, forma ve benzeri bir çok dalı daha mevcut.

    Arkadaşlar o yüksek bedelleri verdiğimiz marka kadrolar alu ya da karbon fark etmeden bir çok dayanıklılık ve sağlamlık testinden geçiyorlar. Ucuz şehir bisikleti de pahalı en üst model bisikleti de. Bu güvenlik testlerinden geçemeyen hiç bir ürün piyasaya çıkamıyor. Dolayısı ile o parayı verdiğiniz zaman o kadronun sürüş esnasında altınızda dağılmayacağından, düz yolda giderken fren yaptığınızda maşasının ek yerinden kopmayacağından emin olabiliyorsunuz. Aynı zamanda bunu yaparken de size fiyatı oranında vaad ettiği performans ve hafifliği de elde ediyorsunuz, aynı güvenlik şartları içerisinde.

    Mesela hiç merak ettiniz mi bazı bisikletlerin Amerika modelleri ile Avrupa'da satılan modelleri arasında neden donanım (Lastik ve fren gibi) farkları var. Çünkü satış için almaları gereken güvenlik sertifikaları bunu gerektiriyor. Bu bahsi geçen bilinen bütün markalar bu gibi şeylere dikkat ediyorlar hep etmek zorundalar. Mesela dayanım testlerinden geçmeyen hiç bir gidonun bisikletlerde kullanılmaması gibi.

    Diğer yandan da üreticisi bilinmeyen, kalitesi bilinmeyen, sağlamlığı "ben biniyorum abi bişey olmuyor" şeklinde test edilmiş kadrolardan, gidonlardan, sele borularından bahsediyoruz. Olabilecek en ucuz maliyet ile en yüksek karı elde etmek için büyük markaların isimlerinin kullanıldığı hiç bir güvencesi olmayan ürünlerden. Bu ürünleri kullanmak tabi ki tercih meselesidir ama ben hiç kimsenin hayatının 300$'lık gidonun 15$ alınmış sahtesine tutunacak kadar ucuz olmadığını düşünüyorum. Zaman zaman canlı şahit oluyorum müşteriler elle sıktığımızda kırılacak gibi olan gidonlar ile geliyorlar dükkanlara montaj için. sadece üzerinde bir markanın bilmem ne modeli yazsın diye hayatını o gidona emanet etmeyi uygun bulabiliyor.

    Zamanında www.2teker.com blog sitesinde sahte bir kadro kesiti vardı. X markanın sahte kadrosu kesiti alındığı zaman katmanların arasından çıkan gazete kağıdı parçalarının fotoğrafı vardı. O zamanlar saklamamıştım keşke saklasaydım. Kalite ve güvenilirlik açısından ibretlik bir fotoğraf olurdu burada.

    Herkes Specialized, Pinarello, Cervelo, Cannondele'nin en üst modellerini kullanmak zorunda değil. Ekonomik gücünüzün yettiği, güvenilirliği olan, arkasında birilerinin olduğu ürünleri kullanın. Bunlar illa ki büyük markalar olmak zorunda da değil. Uygun fiyata daha yüksek performanslı ürünler arıyor iseniz Uzakdoğu'da kalitesini ispatlamış, marka güvenirliği olan, garantisi olan HongFu gibi markalarda mevcut. Almak istiyorsanız üzerinde sadece "bilmem ne" yazıyor diye sahte ürünler almak yerine bu tür alt markaları tercih edin mesela. Hayatınızı da tehlikeye atmayın.

    Dünya'da sahte ürünlerden elde edilen gelirlerin büyük çoğunluğun, buna sadece bisiklet değil aklınıza gelebilecek bir çok ürünü katabilirsiniz, terör ve uyuşturucu gibi kanallara kaynak sağlamak amacı ile kullanıldığı da biliniyor.

    NOT: Yazının tamamını okuyan arkadaşlar göreceklerdir ki ürün fiyatları ile ilgili yorum yapmadım. Çünkü ucuz ve pahalı kelimelerinin karşılıkları kişiden kişiye değişebilir. Ama sahte gerçek kelimelerinin anlamı tartışılmaz derece de sabittir.
     
    Son düzenleme: 14 Ekim 2015
  18. Canince

    Canince Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    12 Ağustos 2014
    Mesajlar:
    412
    Beğeniler:
    538
    Şehir:
    Karaman
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    @Hasan Çağri çok bilgilendirici bir yazı olmuş hocam elinize sağlık.
     
    Hasan Çağri bunu beğendi.
  19. I am the Uptown R.

    I am the Uptown R. Onursal Üye

    Kayıt:
    24 Ocak 2015
    Mesajlar:
    2.139
    Beğeniler:
    2.239
    Şehir:
    Uptown, Albuquerque
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    @Hasan Çağri Müthiş bir yazı olmuş ellerinize sağlık.Replikayı çakma ile karıştıran cahiller var öğrenmemek için de uğraşıyorlar.Replika aynen dediğiniz anlama geliyor.Tekrar ellerinize sağlık.
     
    Hasan Çağri bunu beğendi.
  20. melih20

    melih20 Üye

    Kayıt:
    19 Ekim 2012
    Mesajlar:
    95
    Beğeniler:
    32
    Şehir:
    aydın
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    peki bu kadrolarda ''CEN'' ve ''SGS'' testi ne oluyor bilen var mı ? workswell diye bi firmayı incelerken gördüm