Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

tern link d8 yapılabilecek iyileştirmeler

Konu, 'Katlanır Bisikletler' kısmında eskomer tarafından paylaşıldı.

  1. eskomer

    eskomer Yeni Üye

    Kayıt:
    28 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    11
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    eskişehir
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Merhabalar,
    Benim iki bisikletim var biri trek 7.3 tur bisikleti bi de tern link d8 katlanır. Katlanır arabanın bagajında duruyor, ve genelde gerektiğinde imdadıma yetişiyor; trek ise genel kullanım için. Ne yalan söyliyim performans ve konfor açısından trek’ten uzak olsa da tern’i kullanırken çok daha keyif alıyorum. Bu yüzden tern d8’in performans ve konforunu arttırmak ve temel bisikletim yapmak istiyorum. Bu konuda pek çok soru var kafamda, fikirlerinizi ve deneyimlerinizi paylaşırsanız sevinirim.
    Öncelikle aklımda tern’in daha yüksek bi modelini almak var aslında ama bildiğiniz gibi Türkiye’ye gelmiyor. İnternetten satın alsam gümrük işleriyle uğraşacak vaktim ve enerjim yok; istanbulda da değilim. Yurtdışından istediğiniz bisikleti getiren ve gümrük işlerini bi firma falan var mı bildiğiniz? Veya başka bir önerisi deneyimi olan varsa anlatabilir mi?
    Tern link d8 üzerinde yaptığım veya yapmak istediğim değişiklikler:
    Sele: Seleyi brooks b17 ile değiştirdim.
    Hava pompalı sele borusu: Biologic’in postpump 2.0 modelini sipariş verdim (65 dolar kargo dahil) bi kaç güne gelir.
    Elcikler: daha iyi bi elcik konusunda tavsiyeniz var mı? Yurtıdşı sitelerden Ergon gp3 almak var aklımda ne dersiniz? Gidonda sağ el de vites var tabi. Alacağım elciğin sağ elinin bu vites için kısa olması gerekiyor. Bunu nasıl anlayacağım?
    Lastikler: Üzerinde schwalbe ciziten(20x1,6) var. Bunları schwalbe marathon plus ve big apple ile değiştirmek istiyorum. Yurtdışından çifti 60-65euro gibi bi fiyata geliyor. Hangisini tavsiye edersiniz? Dayanıklılık açısında kesin ama Performans ve konfor açısından önemli bi etkisi olur mu sizce; değer mi yani?
    Frenler: Frenler konusunda ne tavsiye edersiniz. Sadece papuçları değiştirirsem performans artışı olur mu? Hangi pabuçlarını tavsiye edersiniz?
    Vites: En zor kısım bu sanırım benim için. Bisiklet konusunda teknik deneyimim az. Vites sayısı ve oranlarının yükseltmek isterim ama ustalarla falan uğraşmak isemem, hele bir de bulunduğum şehirde. Kendim yapsam becerebilir miyim şüpheliyim? Katlanır bisikletinin vites sistemini yükselten biri varsa deneyimlerini paylaşabilir mi?
    Görüş ve deneyimleriniz için şimdiden teşekkürler...
    /var/folders/5z/n7sxrr8s7nlfrgy9q7gyww6w0000gn/T/com.apple.iChat/Messages/Transfers/IMG_2734.JPG
    /Users/mac/Desktop/IMG_2734.JPG

    Bisikletimin fotosunu da paylaşıyım demiştim ama göndermeyi başaramadım sanırım, yardımcı olabilecek var mı ?
     
  2. emrahozkan

    emrahozkan Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    24 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    741
    Beğeniler:
    1.299
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    bence yeterince iyileştirme yapmışsın, daha fazlasına gerek yok, ben bir ara tern d8 alacaktım o yüzden bisikleti baya bir araştırmıştım. Arka vites aktarıcısı özel tasarım ve kısa bence viteslerle hiç oynama 8 vites o bisiklet için gayet yeterli. bence paranı boşa harcama. Aldığın bisiklet zaten orta-üst seviye bir bisiklet.

    İşine karışmak gibi olmasın ama örneğin bir bisikletin lastiğini daha ömrünü doldurmadan değiştirdiğinde dünyaya zarar veriyoruz, elinde kalan parçaları ihtiyacı olanlara vermek lazım.
     
    eskomer bunu beğendi.
  3. aertan

    aertan Kıdemli Üye

    Kayıt:
    5 Nisan 2012
    Mesajlar:
    257
    Beğeniler:
    182
    Şehir:
    istanbul
    Adı:
    ali ertan noyan
    Bisiklet:
    Ghost
    Seviye:
    dönen parçalardan başlamanızı tavsiye ederim.
    üst seviye bir ön, arka göbek, uygun kaliteli teller ve çember.
    bu kaliteye göre zevkinize uygun bir çift lastik.
    sonra orta göbek üst seviye ile değiştirdiğiniz zaman,
    bisikletin gidişinde en hızlı farkı yaratanlar bunlar olacaktır.
    bisikletimiz daha iyi gittiğine göre artık, fren kolları ve pabuçlarını da üst düzey modellerle değiştirirsiniz.
    daha sonraki değişimler, yukarıdaki yazdıklarıma göre daha az hissedilir olacaktır.
    sele, elcik v.b. tamamen zevkinize kalır.

    yani koşar adım bisiklet maşasını karbon yapmak, veya gidonu üst seviye bir modelle değiştirmek doğru olmaz kanımca.

    saygılar,
     
    eskomer bunu beğendi.
  4. AlpŞahinoğlu

    AlpŞahinoğlu Üye

    Kayıt:
    26 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    73
    Beğeniler:
    117
    Şehir:
    ANKARA
    Seviye:
    Bence, bisikletinizin, 32'' ila 85'' (gear inch) yani vites oranları diyebiliriz var ki vitesle ve sistemle oynamaya yazık olur. 20'' ila 30'' arası dik yokuşlar, 70'' maksimum düzyol, 85'' ise yokuşaşağı sürat için çok çok ideal. Bunun ötesi ya %600 lü alfine göbek ya da önde 2 li 3 lü ayna değişimine gider ki zahmetli ve masraflı bir tercih olur. Fotoğrafları görmek isterim, bende benim Raleigh e Brooks Flyer Classic Brown (Klasik Kahverengi) taktım. Bu sırada Brooks proofide bakım kremini mutlaka uygulayın. Elcik konusunda ergon çok iyi olmasına rağmen ben yerinizde olsam Bike friday H tipi gidon benzeri rahat sürüş için barendler takmayı tercih ederim, çok şık ve kullanışlı oluyor, üzerini ise elciklerle beraber gidon sargısı ile sararım bir de boyunuz müsait ise gidon boğazı takarak gidonu öne almanızı tavsiye ederim. Bu sırada gripshift yani koldan çevirme için ergonu kesmeniz gerekiyor, sanırım kısası yok,kesersenizde sakın maket bıçağı ile kesmeyin, bisikletçilerde yada su tesisatçılarında bulunan makaralı boru kesme ile kesin. Lastik konusunda big apple yada 2.0 lastiklerin konforlu ama (bende crazy bob denedim hem 1.85 hem 2.2 aslında bmx lastikleridir schwalbenin) balon tipli lastikler bisikleti hantallaştırıyor. Ben fren olarak tektro karbon kompozit elimdeki takımları kullandım, gayet memnunum diyebilirim. Eğer tur düşünüyorsunuz ya da kışın binecekseniz SKS çamurlukları plastik ama içi metal alaşımlı mutlaka edinin, hafiftir, tern için EVANSCYCLE dan bulursunuz. Ayrıca iyi bir tur bagajı, hem ön hem arka tavsiye edebilirim.(Bisikletimin yeni resimlerini yakında yüklerim)
     
    ulaş kaya ve eskomer bunu beğendi.
  5. eskomer

    eskomer Yeni Üye

    Kayıt:
    28 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    11
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    eskişehir
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Teşekkürler cevap yazanlara; çok yararlı bilgiler ediniyorum.
     
  6. AlpŞahinoğlu

    AlpŞahinoğlu Üye

    Kayıt:
    26 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    73
    Beğeniler:
    117
    Şehir:
    ANKARA
    Seviye:
    Bisikletinizin fotoğrafları...

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    batuhan candan ve eskomer bunu beğendi.
  7. eskomer

    eskomer Yeni Üye

    Kayıt:
    28 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    11
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    eskişehir
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    [​IMG]
     
  8. Cevdet T.

    Cevdet T. Yeni Üye

    Kayıt:
    16 Ekim 2013
    Mesajlar:
    11
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    Diyarbakır
    Bisiklet:
    Dahon
    Seviye:
    Ya bu katlanabilir bisiklete hangi ön ışık sistemini kullanıyorsunz piyasadakiler genelde büyük... Çok küçük olanlar ise iyi aydınlatmıyor ne almalı?
     
  9. eskomer

    eskomer Yeni Üye

    Kayıt:
    28 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    11
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    eskişehir
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    ben bontrager'ın lambalarını kullanıyorum. Ufak ama güçlüler.

    ön için : ion2
    arka için: flare3
    [​IMG][/URL][/IMG]
     
  10. eskomer

    eskomer Yeni Üye

    Kayıt:
    28 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    11
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    eskişehir
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Tern dlink 8'imin son hali
    brooks sele, kanga rack, marathon plus lastik ve biologic'in pompalı sele borusu takılmıştır.
    http://youtu.be/Dvjr8fgEO4M
     
    AlpŞahinoğlu bunu beğendi.