Teknoloji...

Önder Özdoğan

Forum Bağımlısı
Kayıt
25 Mayıs 2005
Mesaj
2.276
Tepki
1.167
XC ön ve arka suspansiyon mücadelesinde bu senede Manitou bir adım önde
Geçen senelerde dağ bisikleti suspansiyonlarında olan gelişmeler ağırlıklı olarak freeride ve downhill alanlarinda yapılıyordu. Manitou R7 modelini tanıtarak XC dünyasına araştırmalarında varmış olduğu en son teknolojiyi uygulamayı planlıyor.
XC yarışları insanların akıllarında en hafif ve en kırılgan bisikletlerin bulunduğu yarış türü olarak yer etmiştir; Çünkü bu yarışlarda en büyük amaç en hafif bisiklete sahip olup, birinci sıraya geçmek için bir adım önde olmaktır. Günümüzde yarışçılar sınırları çok zorlamaya başladılar ve inanılmaz ağır şartlarda yarışıyorlar buna bağlı olarak kullandıkları maşaların teknolojisi bu sınırların çok çok altında kalmaması için mutlaka geliştirilmelidirler. Eskiden en iyi maşa en hafif olan kabul görülüyordu yalnız şu an ki yarışçılar daha çok onların ihtiyaçlarını görecek zemine ve ağırlıklarına göre yanıt verebilecek maşalara ihtiyaçları olduğu konusunda hemfikirler...

Freeride ve Downhill gibi alanlarda birçok gelişme yer alırken XC dünyasında bu gelişmelerin olmaması XC yarışçılarının kendilerinin ihmal edildiklerini düşünmesine sebep olmuştur. Manitou bunu fark eden ilk firma olmuş geçen senelerde Skareble ve SPV teknolojisiyle bunu gözler onüner sermiştir. 5 yılı aşan süre boyunca bu teknolojiler üzerine araştırmalar yapan manitou herşeyi dikkate alarak manitou R7 serisini en iyi şekilde geliştirmeyi hedefliyor. Daha iyi testler ve araştırmaları yaparak maşalarda fazla olan yerleri yok edip zayıf olan yerleri güçlendirip en iyi şekle sokmaya çalışıyorlar.


R7' a yakından bakalım. . .

Skareb sınıfından R7’ye atlarken en büyük gelişme iç boruların 28,6mm kalınlığından 30mm kalınlığa geçmeleri.Bu değişiklik maşanın daha sıkı ve daha sağlam olmasını sağlıyor.

Ana değişikler:

• Maşanın alt kısımdaki borunun şekli daha yuvarlak hale geldi aynı zamanda arka ark daha parabolik şeklini almıştır.Bu onun daha sert ve sağlam yapıyor.

• Arka arkın daha uzunca olması maşa ayakların esnemelere karşı daha sert olmasını sağlıyor.

• Yeni boyun borusu yeni inceltilmiş sistem kullanmaktadır.

• Ful yeni hava odacıkları yay sistemini kullanmamaktadır bu da her yarışçının kendi kilosuna göre ayar yapmalarına izin veriyor.

• Yeni yağ kaçırma valfı bu maşalarda daha iyi bir şekilde çalışmaktadır.Tüm titreşimleri yok ederek size daha yumuşak bir sürüş sağlıyor.

R7 serisi eski olan Skareb sınıfından 101gr daha hafif.

Yeni şasi tasarımın göze çarpan tek bir özellik gibi gözüksede daha önemli olan gelişme yeni olan beyinli ( akıllı ) valf.Genelde dengeli platform dediğimiz sistemde maşa düşük frekansta olan darbelere neredeyse hiç yanıt vermemektedir mesela pedal çevirirken maşa neredeyse hiç oynamaz.Yüksek frekansta darbelere yani alttan gelen darbelere yanıt vermektedir dolaysıyla sizin sürüşünüzü daha keyifli kılmaktadır. Eski TPC olan kilitleme sistemin yokuş yukarı çıkarken hiç oynaması bir eksiklik yaratmaktadır ( yokuş yukarı zemin bozukluklarında darbeleri emme özelliği ortadan kalkar ) yalnız SPV yokuş yukarı olsa da o küçük darbeleri pedal çevirmelerden etkilenmeden yok etmektedir.TPC kilitlenme ve SPV sisteminde olan bu eksikleri tamamen ortadan yok edip Manitou firması R7’de kullanılan sistemi üretti.

Maşanın içindeki valfı sistemin zor açılması ve kolay kapanması maşanın tamamen o beyinli ( akıllı ) valf sistemine borçludur.Yavaş açılması ve kolay kapanması yolda giderken ve yokuş yukarı çıkarken sizi en az şekilde yorarak istenmeyen darbeleri almasıdır.Yani yeni sistem SPV’de yaşanan bazı eksik ve olumsuz pürüzleri yok etmektedir. Bazılarınız şunu diyecek bir maşa o kadar teknolojiye gerek var mı.Bana kalsa ben klasik elden kilitlemeyi kullansam diyenlere de Manitou R7 serisinde elden kilit üretti.Tüm manitou maşaları geçen sene olduğu gibi 80mm ve 100m seçeneklidir. Aynı zamanda disk fren ve v-fren seçenekleri var.

R7 maşaların özellikleri ve modelleri aşağıdaki gibidir:

• R7 Comp: 1405g/3.1lb ağırlık; Fluid Flow, TPC, Platform Plus (think pseudo-SPV) or Snap Valve damper seçenekli; seçenekli IT travel adjust; dıştan rebound damping and air preload ayarları

• R7 Elite: 1360g/3.0lb ağırlık; Platform Plus or Snap Valve damper seçenekli; seçenekli IT travel adjust; External rebound damping, platform, and air preload adjustments

• R7 Super: 1360g/3.0lb ağırlık; TPC damper with manual lockout and seçenekli remote; seçenekli IT travel adjust; External rebound damping and air preload adjustments

• R7 Platinum: 1315g/2.9lb ağırlık; Titanium negative coil spring; Snap Valve damper; seçenekli IT ( Infinite Travel ) travel adjust; External rebound damping, platform, and air preload adjustments

kaynak. bisiklethaberleri

saygılarımızla
 
Scudo