Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Tekerler millerindeki mandalın yönü ?

Konu, 'Tekerlekler' kısmında reha genç tarafından paylaşıldı.

  1. reha genç

    reha genç Bisikletkolik

    Kayıt:
    2 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    1.326
    Beğeniler:
    994
    Şehir:
    istanbul/İçerenköy-U.Mumcu
    Seviye:
    İstanbuldaki meşhur bisikletçilerden birine en son gidişimde bahsi geçmişti;
    "Mandallar önde de arkada da rotor tarafında kalmalı" demişti.
    Sizce disk fren kullanan bir bisilette bu yönün önemi olabilir mi? Sizce doğrusu nedir?
     
  2. Burak Yılmaz

    Burak Yılmaz Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    17 Haziran 2009
    Mesajlar:
    538
    Beğeniler:
    336
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    doğru demiş :)
     
  3. reha genç

    reha genç Bisikletkolik

    Kayıt:
    2 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    1.326
    Beğeniler:
    994
    Şehir:
    istanbul/İçerenköy-U.Mumcu
    Seviye:

    Doğrularınız sadece siz bisikletçiler arasında mı kalıyor?:p Neden "doğru" demiş, açıklamak ister misiniz?:)
     
  4. Mehmet Karaçam

    Mehmet Karaçam Bisikletkolik

    Kayıt:
    20 Nisan 2009
    Mesajlar:
    1.376
    Beğeniler:
    1.137
    Şehir:
    benim meskenim dağlardır.
    Seviye:
    tahminimce düşme anında rotorlara zarar gelmesin eğilip yamulmasınlar diye olabilir belki.
     
    reha genç bunu beğendi.
  5. Tolga Ayla

    Tolga Ayla Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Eylül 2009
    Mesajlar:
    1.744
    Beğeniler:
    2.576
    Şehir:
    İstanbul, Ümraniye
    Seviye:
    Ben mandalların yönünü rotor tarafından kullanmıyorum.. Çünkü mandalı açarken ister istemez baş parmağınızla rotordan güç almak istiyorsunuz..

    Hele hele yağmurlu zor şartlar altında tekerleri acelece çıkarmak istediğinizde mutlaka rotora dokunuyo el..:(

    Hem bu mandalalrın bisikletin solunda olması tuhaf geliyor bana.. Ters takmışım gibi oluyo..
     
    reha genç bunu beğendi.
  6. Burak Yılmaz

    Burak Yılmaz Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    17 Haziran 2009
    Mesajlar:
    538
    Beğeniler:
    336
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    şöyle yapalım o zaman.sen diğer taraftan tak mandallarını :) sonra bize deneyimlerini yazarsın anlaştıkmı ? :)
     
  7. reha genç

    reha genç Bisikletkolik

    Kayıt:
    2 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    1.326
    Beğeniler:
    994
    Şehir:
    istanbul/İçerenköy-U.Mumcu
    Seviye:
    Her iki taraftada denedim.Henüz gizlenecek bir deneyimle karşılaşmadım :D
     
  8. Burak Yılmaz

    Burak Yılmaz Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    17 Haziran 2009
    Mesajlar:
    538
    Beğeniler:
    336
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    mandalı çok sıkarsan rublene denk gelebilir..sürtme veya vites geçişlerinde problem yaşarsın diye düşünüyorum:)
     
    reha genç bunu beğendi.
  9. reha genç

    reha genç Bisikletkolik

    Kayıt:
    2 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    1.326
    Beğeniler:
    994
    Şehir:
    istanbul/İçerenköy-U.Mumcu
    Seviye:
    İyiymiş o zaman.Elinin ve gözünün ayarına güvenen sıkma işlemini dozunda bırakabilenler için ruble tarafında tutulmuş bir mandalın bir sorun teşkil etmiyeceğini anlıyoruz.Ön tarafta ruble olmadığından dolayı zaten hiç önemi kalmıyor.Kısaca önlem amaçlı rotor tarafında tutun diyorsunuz.
     
  10. Burak Yılmaz

    Burak Yılmaz Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    17 Haziran 2009
    Mesajlar:
    538
    Beğeniler:
    336
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    öyle diyebiliriz.
     
  11. Hüsnü Deniz Kalaycı

    Hüsnü Deniz Kalaycı Selçuk Üniversitesi

    Yaş:
    23
    Kayıt:
    24 Haziran 2007
    Mesajlar:
    665
    Beğeniler:
    209
    Şehir:
    Konya
    Adı:
    Hüsnü Deniz Kalaycı
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Bu ne yaman çelişki Tarık kardeş :D
     
  12. temucin90

    temucin90 Onursal Üye

    Kayıt:
    27 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    2.821
    Beğeniler:
    2.645
    Şehir:
    İstanbul Bahçelievler
    Seviye:
    Tolga Ayla bunu beğendi.
  13. BULUT ÇELİK

    BULUT ÇELİK Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    29 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    460
    Beğeniler:
    181
    Şehir:
    istanbul AVCILAR
    Seviye:
    bazı(hepsinde değil) qr da biryerden sonra daha fazla itemiyorsunuz zaten ama ben seri dışı shimano göbek kullanıyorum onun mandalını sırf jant tellerine kadar indiği için değiştirdim. bilinçli bir kullanıcı olarak tehlike yaratmayacak şekilde ayarlasanız da arazide ne olacağı belli olmaz bir kere düşüp kalktığınızda qr janta daha fazla yaklaşmış olabilir ....:in: aynı şekilde disk frende de aynı durum söz konusu...