Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Tekerlek patlaması

Konu, 'Tekerlekler' kısmında tunacalis tarafından paylaşıldı.

  1. tunacalis

    tunacalis Aktif Üye

    Kayıt:
    16 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    163
    Beğeniler:
    170
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Merhaba arkadaşlar,

    Yol bisikletim ile C.tesi günü küçük bir tur atmak istedim, Türkiye'de yolların durumu malum pek iyi değil. Bu nedenle daha önceden tespit ettiğim bir yola arabayla gidip sonrasında bisiklet kullanmaya başladım fakat 20.ci km'de tekerim patladı :( Küçük bir delik, yolda durup iki de bir şişire şişire geri döndüm. Hiç zevk alamadan yapmış olduğum bir tur oldu. Gerçi turda olmadı ya neyse. Eve gelip hayatımda ilk kez bisiklet tekerini kendim değiştirdim. Allahtan razı olsun youtube var. Zor bir iş değilmiş. Nasıl yapılacağını çok güzel anlatmış. Benim sorum şu, tekerin patlamasını geciktirecek, zorlaştıracak ya da benim bu c.tesi başıma gelen gibi çok küçük deliklere o anlık müdahale edebileceğim ve turuma devam etmemi sağlayacak her hangi bir yöntem, sistem ya da kit var mı ?

    Teşekkürler,

    Tuna
     
  2. Özgür Nevres

    Özgür Nevres Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    18 Haziran 2007
    Mesajlar:
    694
    Beğeniler:
    1.372
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Yanınıza yedek lastik ve pompa almalısınız. Yanınızda yedek lastik olsaydı lastiği değiştirip yola devam edebilirdiniz. Ben yedek lastik taşımama rağmen bir-iki parça yama ve yapıştırıcı da mutlaka alıyorum yanıma.
    Ayrıca lastik basıncınıza dikkat edin. Lastiğin havası tam olmalı. Lastik üzerinde hangi basınçla kullanılması gerektiği yazar (dikkat etmiyorsunuz demek istemedim, sadece uyarı).
     
  3. tecadisk

    tecadisk Kıdemli Üye

    Kayıt:
    29 Aralık 2006
    Mesajlar:
    264
    Beğeniler:
    442
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Lastik patlamasını önlediği yada lastiğin sönmesini geciktirdiği iddia edilen jeller ve spreyler var ama ben onların faydalı olacağına inanmıyorum. Yola çıkarken yanınıza mutalaka yedek içlastik (ben iki tane alıyorum!!),levye ve mini pompalardan almayı ihmal etmeyin. Lastik ayarlarını da üreticinin önerdiği basınçlarda tutun. Lastiklerin hava ayarı patlamalar konusun da çok önemli...
     
  4. VolkanÖzcan

    VolkanÖzcan Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    31 Aralık 2008
    Mesajlar:
    547
    Beğeniler:
    386
    Şehir:
    Göktürk
    Seviye:
    1) Videonun linkini verir misin :)
    2) Yama setleri var, küçük patlakları yamalıyorsun, küçük boyutlarca rahatça taşınabiliyor.
    3) İçinde özel sıvı/pudra vb. bir şey olan içlastikler var, küçük patlakları kendisi kapatıyormuş. Bikeandoutdoorda görmüştüm.
    4) Çok bozuk yerlerde sürenlerin yaptığı, içlastik ile lastik arasına şerit koymak var.

    Benim bildiğim :)
     
  5. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Lastik tamir etmek icin Ender Abi'nin cok detayli olarak yazdigi BU KONUYU tavsiye ederim.

    Sonrasi icin, aslinda capi 3-4 mm'yi gecmeyen patlaklar icin lastik ici sivilar oldukca etkili. Özellikle Zefal'in bir ürünü var, normalde bir tüpün icerisinde yaninizda tasiyorsunuz, lastiginiz patladiginda siboptan bu siviyi lastigin icerisine basiyorsunuz, hem lastigi icten yapayip (patlagi tikayip) hem de lastigi sisiriyor.

    Yol bisikleti icin lastik secimi MTB'dekine göre biraz daha hassas bir konu. Kendiliginden korumali olan, nispeten agir olasa da bu tip tatsiz olaylari önleyecek lastikleri secmek ve yaninizda mutlaka ama mutlaka yedek ic lastik ve bir iki parca yama tasimak da etkili önlemler.

    Bir de, konunun yerini olmasi gereken "Atölyemiz-Tekerlekler" bölümüne tasidim. Biraz daha dikkatli olalim lütfen ;)
     
  6. Hasan Çağri

    Hasan Çağri Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    4.584
    Beğeniler:
    4.961
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Lastik içi sıvılar yada Halil2in söylediği gibi köpükler işe yarayacaktır fakat büyük patlaklar ve yarıklara karşı iç lastik taşımak en iyi yöntem...
     
  7. tunacalis

    tunacalis Aktif Üye

    Kayıt:
    16 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    163
    Beğeniler:
    170
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Video için link aşağıda, kolay gelsin.

    http://www.beatfiltering.com/index....84697e80a8c377d1f77fd8610fc3c86d7da2897515187
     
  8. gurkankas

    gurkankas Onursal Üye

    Kayıt:
    20 Mart 2007
    Mesajlar:
    2.655
    Beğeniler:
    1.393
    Şehir:
    Balıkesir/Merkez
    Seviye:
    Her ne kadar patlak önleyicide kullansanız yanınıza yedel iç lastik alın. lastik basınçlarınızda çok önemli. yol bisikleti lastiklerinde 120 psi öneriyorlar fakat el pompasıyla max. 100psi basılabiliyor. dış lastik seçiminizde ise sert bir lastik seçerseniz patlama şansı azalır
     
  9. Engin

    Engin Kıdemli Üye

    Kayıt:
    22 Aralık 2008
    Mesajlar:
    357
    Beğeniler:
    271
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    lastik patlaması gerçektende şans işi ... öyle ki 3 senede birkez patlayan lastiğim bir haftada tam "6" kez patladı .bence işi şansa bırakmadan yanınıza yedek içlastik alın. ne zaman ne olur kestirmek çok zor...
     
  10. BF Okuru

    BF Okuru Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    74
    Seviye:
    Arkadaşlar, lastik içi jellerden vs. bahsetmişsiniz; ama yol bisikletinde böyle bir uygulama yok. Olsa bile oldukça ağırlık yapan bir malzeme bu. Yol bisikletinde patlak yaşamamak için seyredilen yolun karakterini bilmek, buna göre dikkati yoğunlaştırmak ve refleksler geliştirmek ile mevcut lastiklere iyi hava basmak önemli. Yetersiz hava basılırsa hem patlaklar kolaylaşır, hem lastikler çabuk eskir, hem de virajları almak zorlaşır. Paraya kıyıp latex iç lastik de kullanabilirsiniz, ucuz olanlarından da. Ama yanınızda her zaman yama takımı ve yedek iç lastik bulunmalı.

    120 psi basılabiliyor. Ama o gün sıkı bir antrenman yapmayacaksanız veya yarışa katılmayacaksanız pek de gerekli değil. Ben genellikle maksimum 70 ila 90 arası basıyorum; gayet de yeterli oluyor.
     
  11. ozgur_jeo

    ozgur_jeo Aktif Üye

    Kayıt:
    19 Nisan 2008
    Mesajlar:
    186
    Beğeniler:
    170
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    arkadaşlar bilmiyorum bi ilgisi veya bi etkisi varmı ama ben cst lastik kullanıyordum eski bisikletimde şimdi scott oxyd kullanıyorum ve sadece bir kere patladı bundan çok memnunum aman nazar deymesin ama lastiğin yapısının bi etkisinin olduğunu düşünüyorum.
     
  12. Özgür Nevres

    Özgür Nevres Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    18 Haziran 2007
    Mesajlar:
    694
    Beğeniler:
    1.372
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Latex lastikler pahalı gerçekten, ama ben denedim, gerçekten de patlaması çok zor. Bir kere becerebildim patlatmayı, onda da yolu baştan başa kazmışlar, farkedemedim, son sürat girdim, jant kesti. Yoksa normal iç lastiklerin patlayabileceği durumlarda patlamıyor. Ama pahalı ne yazık ki.

    Yanınızda yama seti mutlaka taşıyın. Ben bir kez faydasını gördüm, evimden en az 70 kilometre uzaktaydım hem de, bisikleti sırtıma alıp dönemeyeceğim kadar uzak. Ne mi oldu: Dış lastiğim yarıldı! Artık neyin üzerinden geçtiysem... Dış lastik de kalitesizdi gerçi. Bana ders oldu artık kötü lastik asla kullanmıyorum.

    Neyse havayı bastık baktım iç lastik dışarıya pörtledi (havayı basmadan önce farkedememiştik lastiğin yarıldığını). Neyse ki yanımda yama vardı, dış lastiği içerden yamayla yapıştırdık, iç lastiğin dışarı çıkmasını engelledik. Çok da fazla hava basmadan yola devam ettim. Eve kadar götürdü beni. Eğer yama setim olmasa yanımda bir düzine iç lastik de taşıyor olsam farketmeyecekti.

    Yani evet, tabii ki lastiğin yapısı çok önemli.