Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Tekerlek kızakladıktan sonra fren çeşidi neyi değiştirir ?

Konu, 'Frenler' kısmında hippix tarafından paylaşıldı.

  1. hippix

    hippix Yeni Üye

    Kayıt:
    3 Haziran 2007
    Mesajlar:
    11
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    asdasdasd
    Seviye:
    İster disk, ister v-fren olsun fren kolunu çektikten sorna tekerlek 2 sindede kızaklamaya başlamıyormu ? Zaten kızaklama bi frenin durdurabileceği son durak değilmi ? Disk fren abs gibimi çalışıyor ? Tekerleğin kızaklamasını engelleyebilirmi ?
     
  2. Hasan Çağri

    Hasan Çağri Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    4.584
    Beğeniler:
    4.962
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Sadece arka freni kullanırsanız kilitler ... Ama iki freni doğru şekilde kullanmaya başlarsanız tekerleğin kilitlenmesini engelleyen şeyin gerçekte ön freni doğru kullanmak ve iyi dozlama olduğunu görebilirsiniz...
     
    encralis, HaliliOzturk ve WOLF THE BLACK bunu beğendi.
  3. kemalcan

    kemalcan Yeni Üye

    Kayıt:
    6 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    18
    Beğeniler:
    2
    Şehir:
    trabzon
    Seviye:
    ön ve arka frene aynı anda basarsan kızaklamaz
     
  4. Can Sonbay

    Can Sonbay Bisikletkolik

    Kayıt:
    13 Ekim 2007
    Mesajlar:
    1.184
    Beğeniler:
    344
    Şehir:
    Caddebostan, İstanbul
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Çağrı Abimin de dediği gibi Frenlemeleri doğru ve bilinçli yaparsan kızaklama olmaz..
    İki freni de aynı anda sıkıp,balansı ayarlayıp,gidonu sabit tutarsan kızaklamassın..Tabi iki freni de aynı anda sıkarken ön e fazla asılırsan kızakladığın günleri özlersin..
     
  5. HarryBlade

    HarryBlade Kıdemli Üye

    Kayıt:
    27 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    228
    Beğeniler:
    47
    Şehir:
    Muğla / Fethiye
    Seviye:
    Kaydırmadan bir önceki seviye basıcaksın arkayı , önüde bırakıp bırakıp bas..
    ABS gibi yapmaya çalış tut tut bırak..
     
  6. Anıl Kuşaksız

    Anıl Kuşaksız Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    24 Haziran 2008
    Mesajlar:
    837
    Beğeniler:
    576
    Şehir:
    İstanbul-Küçükyalı
    Seviye:
    ben önü gevşek, arkayı sıkı yapıyorum. ani fren yapmam gereken durumlarda ikisine birden basarım. kızaklama lastik ömrü açısından öldürücü bişey, ön tekerin kızaklaması ise pek iyi bişey değil :D ama 2 frene de ufacık dokunuşta kızaklıyosa frenlerin çok sıkı olabilir
     
  7. murty

    murty Bisikletkolik

    Kayıt:
    10 Haziran 2008
    Mesajlar:
    1.373
    Beğeniler:
    1.227
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Birisi bizim mahallede çocuklara ön freni kullanmanın çok sakıncalı olduğunu sölemiş,inş ön freni kullanmyan biri ona çarparda öldürür:(
     
  8. Faik BİLGİN

    Faik BİLGİN Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    15 Şubat 2008
    Mesajlar:
    410
    Beğeniler:
    175
    Şehir:
    Amasya/Merzifon
    Seviye:
    bende hasan abinin dediğine katılıyorum doğru orantılı bir frenleme ile kızaklamadan kurtulabilirsiniz bir diğer söyleyeceğim ben önce ön freni kullanırım sonra arka freni ama bu iki frenleme arası lısa bir sürede gerçekleşiyor hızla giderken yavaşlamak istersen frenleri yavaş yavaş sık yani hemn sıkarsan teker kayar bide fren sıktığın zemine çok dikkat etmelisin ve etmeliyiz kaygan zeminde dengeni hangi frenle daha iyi sağlıyorsan onu sık mesela kimi ön freni daha iyi kullanır kimi arka kim kimseler ise her ikisinide(bu profesyonellik yada deneyimle alakalı bişi)
     
  9. HarryBlade

    HarryBlade Kıdemli Üye

    Kayıt:
    27 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    228
    Beğeniler:
    47
    Şehir:
    Muğla / Fethiye
    Seviye:
    Frenin çeşidi yüksek hızda yavaşlatmayı hedefler
    Dandik frenle hızlı giderken basarsın kilitleyeceği yerde tutmaz bile..
    Kaliteli frende biraz dokunursun hemen yavaşlatır gibi..
     
  10. yighitjan

    yighitjan Bisikletkolik

    Kayıt:
    1 Ocak 2007
    Mesajlar:
    1.018
    Beğeniler:
    314
    Şehir:
    Ankara/Dikmen
    Seviye:
    tam olarak bilemiyorum ama fren oranı %70 ön %30 Arka fren olarak dozlandırılıyodu(Yanlışm varsa düzeltin)
     
  11. Engin395

    Engin395 Üye

    Kayıt:
    15 Ekim 2007
    Mesajlar:
    97
    Beğeniler:
    60
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Birincisi fren dozajını fren yapmak zorunda kaldığın zaman ayarlarsın arka %30
    ön %70 bunlar belirlenemez düştügün zor durumda ancak belli olur
    İkincisi kızaklanmaya gelince kızaklanma sebebi %60 lastikdendir. HAmuru yumuşak kaliteli lastik kullanırsan kızaklanmada yarı yarıya düşücektir :cool:
     
  12. gurol

    gurol Onursal Üye

    Kayıt:
    15 Eylül 2004
    Mesajlar:
    1.744
    Beğeniler:
    3.119
    Şehir:
    Kapadokya
    Seviye:
    Sonuna kadar basarsanız evet ikisinde de kızaklar.

    Teoride doğru. Ancak sürtünen yüzeyler homojen değildir bu yüzden bu "son durak" değişkendir.

    Hayır.

    Teknik yöntemlerin en gelişmişi otomobil dünyasından bildiğimiz ABS. Motosikletlerde uygulaması var ancak bisiklette uygulanması efektif olmaz. ABS'yi bir kenara bırakırsan hassas bir el kızaklama yapmadan fren yapabilir. Bu kullananın tecrübesine, fren ayarlarına ve fren kalitesine bağlıdır.

    Şu an disk frenli bisikletim olmasına rağmen diğer bisikletim Vfrenli ve en az disk frenlerim kadar iyi tuttuğunu belirtmeliyim. Aralarındaki belirgin fark, disk frende daha hassas ellere sahip oluyorum, Vfren de ise hassaslık azalıyor.
     
  13. abdullahabdullah

    abdullahabdullah Forum Bağımlısı

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    28 Mart 2007
    Mesajlar:
    645
    Beğeniler:
    699
    Şehir:
    GÖKÇEADA
    Adı:
    Abdullah YEŞİLTAŞ
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Freni sıkmak için bile fizik kurallarını bilmek gerekir. Bu yüzden bilinçli bisiklet kullanıcıları frende ve hızlanmada diğerlerine göre farkını gösterir.

    V-fren ve disk fren özellikle iniş yarışlarında çok büyük fark gösterir. Bunların ikisi de aynı değil mi diye yola çıktığınızda v fren pabuçlarının bittiğini hatta alyan vidaların gevşediğini görürsünüz ancak disk fren kullanan iniş yarışçısı yola daha güvenli adımlarla ilerler.

    Bu da demek ki fren çeşitleri kullanım alanlarına göre asıl farklılıklarını gösteriyor. Yoksa yılın sadece 4-5 haftası bisiklet süren birisi için disk frenin pek faydası olmaz. V fren kullan daha ekonomik-faydacı olur diyebilirim.

    Ön freni sıkarken bisikleti hissetmek gerekir, kolların duruşu ve vücut ağırlığının öne mi arkaya mı olduğu da önemli.

    Yokuş aşağı inerken ön freni sıkarken yada arka freni sıkarken muhakkak vücudu geri çekmeniz gerek ki arka tekerde baskı olsun. Öne eğim verdiğinizde zaten pek bir şansınız olmaz arka tekeri havaya sonra da kendinizi yere serebilirsiniz.

    Çoğu insan frenin boş olduğunu düşünür, masraftan kısar ancak durmayan bir bisiklet 3000 ytl olmuş, bana ne.

    Jantın güzel ise v-fren çoğu kişinin işini görür ama bisikleti uç noktalarda kullanan kişiler için pek cevap veremez.

    Bu konular gerçekten derin konular.

    Eğer ki hava atmak, uzun ömürlü frenaj içinse DİSK FREN.
    ..bazı kadrolarda zaten vfren yeri olmuyor, onlar bu knudan muaftırlar efendim.

    Hafiflik için şu anda v-fren kullanılıyor.

    Fren takımında da asla görüntüye değil, kullanıma yönelik davranın. Adi disk frenler sizi yarı yolda bırakır, yaptığı sesten tiksinir soğursunuz.

    Bisiklet kaliteli bir yaşamın parçası ise, donanımı da kaliteli olacak.

    Herkese kazasız sürüşler.
    Ben 10 Ağustos'da askere gidiyorum. BEnim yerime de bisiklet sürün arkadaşlar.
     
    Fırat Ayanyan bunu beğendi.
  14. Samet Yavuz

    Samet Yavuz Üye

    Kayıt:
    31 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    94
    Beğeniler:
    43
    Şehir:
    İTÜ-Ayazağa Kampüsü
    Seviye:
    Arkadaşlar şunu söylemek gerekirki bir bisiklette hiç bir zaman abs fren olmaz adı üstünden Anti-lock Braking System bu sistem için tamamen elektronik parçalar gerekli.Elektronik bir beyin fren boruları vbvbvb gibi çeşitli zırvalıklar gerkiyor bunların çıkarsan çıkarsan ne kadar hafifini çıkarabileceksinki en iyi firma olsun en az 1500 kg dan hafifini çıkaramaz diye düşünüyorum. bisikletim hafifolsun diye civataların bile pahalısına para vermeyi düşünen arkadaşlar için 1500 kg kabus gibi olur bence. Belki daha dengeli duruşlar için bir şeyler yapılabilir. disk frenlere gelince V frenlere göre kilitleme şansı daha az. nedeni ise disk frenini diski V fren disklerine göre daha merkezde bunu görünce anlıyoruz zaten hemde disk frenlerde disk merkeze bağlı olduğu için tellerin esneme mesafesi kilitlemeyi kontrol altına alıyor denebilir. ama ABS frensistemindeki gibi bu fren kilitlemez denmiyor işte bu tamamen bizim tecrübemize kalıyor. yani fren sisteminin iyi olması %20 etkiler sürücünün iyi olması %80 etkiler diye düşünüyorum ben :)