Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

tekerleğin kadroyu ortalamama sorunu

Konu, 'Tekerlekler' kısmında Faik BİLGİN tarafından paylaşıldı.

  1. Faik BİLGİN

    Faik BİLGİN Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    15 Şubat 2008
    Mesajlar:
    410
    Beğeniler:
    175
    Şehir:
    Amasya/Merzifon
    Seviye:
    arkadaşlar bu konu defalarca açıldı halada açılıyor bende uzun bir araştırma yaptım belki konu sabitlenir bilmem

    arkaadşlar öncelikle tekerin kadroyu ortalamama sorunu kalıcı bir sorundur çünki düzeltmeyi deneyenler kadrolarından oldu

    bu kadroyu ortalamama olayının başlıca sebepleri vardır
    1.bisiklet önden darbe almışsa(araca gömme)
    2.Kilolu birisi binmişse
    3.ağır malzeme taşınmışsa
    4.bisiklet düşmüşse

    arkadaşlar başlıca etmenler bunlar zaten bisikletin kazalı ulup olmadığı ilk başta arka tekerin kadroyu ortalamaması ile açığa çıkar
    bisiklet önden darbe almışsa ayna kol(orta göbek)dan yamulur bunun düzeltilme imkanı yok denilebilecek kadar azdır
    kilolu birisi bisiklete binmiş olabilir mesela bisiklet uzun süre güneş altında klamış ise kadro ısınmıştır ağır biriside bindiğinde bu ısınan bölgeler fazla esneme yapar böylece kadro yamulur bu ağır malzeme taşımayla aynıdır

    bisiklet düştüğü zaman düşme hızına bağlı olarak gidon, gidon boynu,koltuk burusu ve kadro yamulabilir

    arkadaşlar bunları uzun süren bir araştırma sonucu söylüyorum

    son bir ihtimal ise jantın yanlış dizilişinden kaynaklanan sorunlar olabilir tabi bu düşük bir ihtimal (eğer bisiklet kaza geçirmemişse)


    peki bunlar nasıl düzeltilir

    arkadaşlar kodro ile ilgili sorunlar çözülemeyecek kadar hassastır yapılırsa tam yapılır bilinçsizce birşey yapılırsa mazallah kadrodan olursunuz

    ama ben pazartesi günü 4 saat uğraşma sonucunda bir yol buldum biraz sanayii yöntemi olsada gerçekten işe yaradı bisikletçi(20 yıllık)bile şaşırdı

    arkadaşlar öncelikle tekerin yamuk olduğu tarafı iyice aklımızda tutuyoruz yanlış tarafa yatırmayalım sonra neyse arkadaşlar tekerimizi söküyoruz
    ve tekerleğin kadroya tutturduğumuz yer varya adını bilemiyorum şu anda ama remini ekleyim (kusura bakmayın aceleyle oldu)[​IMG]
    bu gösterdiğim yeri törpü yardımı ile alacağız ama nasıl şimdi orayı anlatıyorum
    [​IMG]

    arkadaşlar resmi izah edeyim şimdi tekerin takıldığı sol tarafı üstten sağ tarafı(attırıcı tarafı)alttan törpü yardımı ile alaıyoruz(ama çok diğil)
    neyse teker her ne tatarfa yatıksa o tarafın zıttını düşünüp öyle törpüleyin
    [​IMG]


    bu resimde ise göbek milini gösterdim yani tekerleğin vidasını sıktığımız mil şimdi törpülediğimiz yere (tekrlekle beraber) getirelim oyuk olan yere mili koyalım böylece ne kadar düzelttiğimiz anlaşılır yetersizse yeniden düzeltilir

    [​IMG]
    [​IMG]
    bu resimde ise yapmamız gerekenler anlatılıyor

    arkadailar anlatılanları uygularsanız sonuzu göreceksiniz sadece kadronun vida takılma yerleri biraz zarar görmüş oluyor eğer bu yamukluk düzeltilmezse
    jant yanakları,papuçlar,tekerleğin(ne tarafa yatıksa)dişleri,zincir,dişli sistemi hep zarar görüyor yani kadroya zarar veririm diye düşünmeyin
    [​IMG]
    [​IMG]


    arkadaşlar deneyin anlamadığınız yer olursa ben hep buradayım belki başka bir yöntem bulan olur o da buradan bizlerle paylaşabilir

    sevgi ve saygılarımla
     
    tuninger_haa ve Samet Yavuz bunu beğendi.
  2. 2158

    2158 Yeni Üye

    Kayıt:
    19 Haziran 2008
    Mesajlar:
    5
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    ewt olur ama hem kadroya zarar werir hemde çok uzun iş (bence sol tarafa daha yakınsa o tarafa bı somun waya pul kup vidaları sıkın ben bu yöntemı denedım) ve oldu :D
     
  3. Faik BİLGİN

    Faik BİLGİN Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    15 Şubat 2008
    Mesajlar:
    410
    Beğeniler:
    175
    Şehir:
    Amasya/Merzifon
    Seviye:
    ben o yöntem üzerinde oldukça uğraştım ama olmadı kadro yamuk olduğu için yani
     
  4. Ercan Bayram

    Ercan Bayram Onursal Üye

    Kayıt:
    27 Ocak 2006
    Mesajlar:
    2.092
    Beğeniler:
    1.655
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    söylediğiniz şekilde Hubs yani göbekler çapraz duracaktır
    tabi size çapraz görünmeyecek ve o 1-2yada3mm lik törpülediğiniz yer
    sizi göbeklerin iç kısmında rulmanlı ise bir tarafa fazla yük binmesi ve rulmanlı değil açık bilyalı ise iç yatağın zarar görmesi halinde geri dönecektir...

    bu şekilde sağa veya sola daha yakın olan teker setlerini akortlarını ve basıklığını (zıplama yada atlama da deniliyor) alındıktan sonra teker seti kadro yada maşaya ayardan sonra takılır (lastiksiz bir şekilde) ve göz ile kontrol edilir
    ama yeterli değil cetvel ile aynı mesafeye denk gelecek 2 noktadan ölçülür...

    milimetrik olarak sağ veya sola yakınlaşması gereken taraf için
    atıyorum jant seti sağ tarafa gidecekse sağa bakan akort tellerinin hepsi çeyrek tur çevrilerek istenilen yere gelmesi sağlanır...
    eğer aşırı gergin teller ise sağ çeyrek tur sıkılırken sol da çeyrek tur gevşetilebilir...

    kendi akortunuzu kendiniz yapmayı öğrenin çok zevkli bir olay...
    kendi setimi kendim topladım ve çok memnunum sorunum çıkmadı daha hiç...

    [​IMG]

    şimdi sizin dediğinize göre bu ortalamayı ayarlamak için caanım kadroyu törpülemeli miyim?
    cvp: kesinlikle hayır !!!
     
  5. ismail issi

    ismail issi Kıdemli Üye

    Kayıt:
    10 Nisan 2006
    Mesajlar:
    334
    Beğeniler:
    122
    Şehir:
    BURSA
    Seviye:
    jantın ortalanmamasının nedeni akortun yanlış yapılmasındandır akort yapmasını bilen bir kişi bu sorunu yaşamaz.. kadroyla bi alakası yok kadro zaten ona göre yapılmıştır eger profesyonelse

    iş akortta bitiyo..
     
  6. gurol

    gurol Onursal Üye

    Kayıt:
    15 Eylül 2004
    Mesajlar:
    1.744
    Beğeniler:
    3.119
    Şehir:
    Kapadokya
    Seviye:
    Faik, önerdiğin yöntem güncel bisikletler için kesinlikle yanlış bir yöntem.
     
  7. Faik BİLGİN

    Faik BİLGİN Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    15 Şubat 2008
    Mesajlar:
    410
    Beğeniler:
    175
    Şehir:
    Amasya/Merzifon
    Seviye:
    benim yapabileceğim tejk yol bu kalmıştı diğer tüm yolları denedim başka yol kalmadı ben de belki ilginizi çeker diye sizlerle paylaşmak istedeim
     
    Ercan Bayram bunu beğendi.
  8. Ercan Bayram

    Ercan Bayram Onursal Üye

    Kayıt:
    27 Ocak 2006
    Mesajlar:
    2.092
    Beğeniler:
    1.655
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    iyi niyetinle bilgilendirmek için eklediğini biliyoruz ama yaptığın mevcut tüm bisikletler için yanlış bir uygulama ;)

    güzel bir akort tezgahı olan ve kullanmasını bilen bir bisikletçi olsa seni o sıkıntılara sokmazdı vs.

    herneyse zararın neresinden dönersen kârdır ;)

    bol pedallı günler
     
    ismail issi bunu beğendi.
  9. Ouz Deniz

    Ouz Deniz Onursal Üye

    Kayıt:
    19 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    1.815
    Beğeniler:
    1.163
    Şehir:
    İzmir-Sivas
    Seviye:
    Mesela kadromda hiç bir sorun olmamasına rağmen jant sola yakın duruyordu tekrar dizdim ortaladı.

    eğer kadro sorunluysa doğru dizimle ortalamıyorsa o zaman ya sağa ya sola yakın dizersin ortalar.Sorunda ortadan kalkar.

    Kadrom güzel bir kadroysa zaten bahsetmiş olduğun (yanlış) yöntemi uygulamaya kıyamam.
    Kötü bir kadroda bu sorunu yaşadıysam uğraştığıma değmez...
     
  10. Ahmet Turan BABACAN

    Ahmet Turan BABACAN Kıdemli Üye

    Kayıt:
    8 Ocak 2008
    Mesajlar:
    328
    Beğeniler:
    244
    Şehir:
    Denizli
    Bisiklet:
    Colnago
    Seviye:
    Peki kadro törpülenen yerlerden zayıflamayacak mı?
    Allah korusun o noktalardan kırılıp kötü kazalara sebebiyet vermesin.
    Dizimle jantı sağa sola hareket ettirebildiğin gib ayrıca göbek içerisindeki mili de (QR mandalınının içinden geçtiği mil QR'ın kendisi değil)göbekteki somunlar sayesinde sağa ve sola hareket ettirebilirsin. mili sağa aldığında teker sola yanaşır sola aldığında ise sağa yanaşır. Burada dikkat etmen gereken bu işlemi bilyaları dağıtmadan yapman. Eğer fazla sıkarsan tekerleğin dönmesi zorlaşır az sıkarsan göbekte boşluk oluşur ve milin fazla sağda veya fazla sol olması mile dengesiz basınçlar uygulayacağından mile ve göbeğe zarar verebilir. O yüzden bunu da ölçüsünde yapmak gerekir.
    Kadroyu törpüleyerek bisikletiniz ve kendinizi riske atmak hiç de akıllıca değil bana sorarsanız.
     
  11. Faik BİLGİN

    Faik BİLGİN Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    15 Şubat 2008
    Mesajlar:
    410
    Beğeniler:
    175
    Şehir:
    Amasya/Merzifon
    Seviye:
    arkadaşlar bizim burda dediğiniz gibi jantı dizebilecek bisikletçi yok ee ben Ankaraya İstanbulamı gidiyim bi jant dizdirmek için zaten kadro eski Allah nasib ederse seneye iyi bir kadro toplayacağım
     
  12. Samet Yavuz

    Samet Yavuz Üye

    Kayıt:
    31 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    94
    Beğeniler:
    43
    Şehir:
    İTÜ-Ayazağa Kampüsü
    Seviye:
    enteresan bi anlatım olmuş :D