Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Tekerim patlad ı:( bunların patlamayanı yok mu?

Konu, 'Serbest Kürsü' kısmında MuhammedErkan tarafından paylaşıldı.

  1. MuhammedErkan

    MuhammedErkan Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    22 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    895
    Beğeniler:
    436
    Şehir:
    Sivas
    Seviye:
    Bugün 20km lik seyahate çıktık fakat yolda lastiğim patladı.
    Bu konuda ne önerirsiniz?

    Patlamayan lastikler çıktı mı yoksa patlamaması için farklı mmetodlarınız var mı?
    Bir de patlak onarıcı olarak ne tavsiye edersiniz?
    (Lastik markası rubenis)

    Şimdiden teşekkürler.
     
  2. Serdar Hansu

    Serdar Hansu Üye

    Kayıt:
    5 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    68
    Beğeniler:
    32
    Şehir:
    Mardin
    Seviye:
    çıplak jant içine koruyucu bant çekildiğini görmüştüm
     
    MuhammedErkan bunu beğendi.
  3. Uğur Recep AKGÜL

    Uğur Recep AKGÜL Bisikletkolik

    Yaş:
    29
    Kayıt:
    18 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    1.008
    Beğeniler:
    602
    Şehir:
    Bursa
    Seviye:
    Dıs lastik ile iç lastik içine koruyucu seritler takılıyor. Yada kalitesine göre daha kalın plastikten daha saglam malzemeden dıs lastikler satılıyor fiyatlar pahalı elbette.

    Bunların patlamasının daha güc oldugu söyleniyor.Tabi birazda bu işler şans işi.

    Yamanız yada eski lastiginiz varsa bununla iç lastigi kendiniz tamir edebilirisniz.Yada herhangi bi biskletci yada araba lastikcisindede 3 liraya tamir ettirebilirisiniz. Son olarakta tabi cok fazla hasar varsa iç lastigi komple sıfırı ile deiştirebilirisniz.

    Kolay gelsin.
     
    MuhammedErkan bunu beğendi.
  4. Onur ALKAÇIR

    Onur ALKAÇIR Kıdemli Üye

    Kayıt:
    11 Eylül 2010
    Mesajlar:
    246
    Beğeniler:
    93
    Şehir:
    ankara
    Seviye:
    marathon plus var 125 tl cıftı ama 1 kg tanesi
     
    MuhammedErkan bunu beğendi.
  5. mehmet ankaralı

    mehmet ankaralı Kıdemli Üye

    Kayıt:
    27 Mart 2011
    Mesajlar:
    276
    Beğeniler:
    97
    Şehir:
    sultanbeyli
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    lastiğin içine koruyucu bant çekiliyor bazıları arabalar için olanlardan kullanıyor
     
    MuhammedErkan bunu beğendi.
  6. Kanber Gülhan

    Kanber Gülhan Aktif Üye

    Kayıt:
    22 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    183
    Beğeniler:
    54
    Şehir:
    Konya
    Seviye:
    benim bisikletçim yaparken patlayan yere yapşkan bir şey sürdü o ne dedim

    patlamasını önler falan dedi ne kadar doğrudur bilmiyorum ama patlamaya karşı güçlü bazı lastiklerin olduğunu görmüştüm forumda az araştırırsan görürsün
     
    MuhammedErkan bunu beğendi.
  7. Serdar Hansu

    Serdar Hansu Üye

    Kayıt:
    5 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    68
    Beğeniler:
    32
    Şehir:
    Mardin
    Seviye:
    Aslında her şey dış lastikte bitiyor. Hele bi de naylonsa. ufacık bi çalı, diken bile delip geçiyor. Bazende deldiği yerde sıkışıp kalıyor tabi farkına varmadığımız için her pedalda farklı bi noktayı delebiliyor.. Anlayacağınız iç lastiği kemirdikçe kemiriyor :D Naylon olmayan dış lastik kullanmak mantıklı ama fiyatları da ona göre yüksek. Koruyucu bant deneyin en azından tek bi delikle kurtarırsınız. dediğim ikinci durumu önler. Patlaksız sürüşler.. :D
     
    MuhammedErkan bunu beğendi.
  8. Kanber Gülhan

    Kanber Gülhan Aktif Üye

    Kayıt:
    22 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    183
    Beğeniler:
    54
    Şehir:
    Konya
    Seviye:
    benim dış lastik nylon yha Üstünde koskocaman da NYLON yazıyor :D

    ama 500 km dir patlamadı :)
     
    MuhammedErkan ve mehmet ankaralı bunu beğendi.
  9. mehmet ankaralı

    mehmet ankaralı Kıdemli Üye

    Kayıt:
    27 Mart 2011
    Mesajlar:
    276
    Beğeniler:
    97
    Şehir:
    sultanbeyli
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    benimki çok daha fazla oldu bende de aynı sorun var patlamadı :):)
     
    MuhammedErkan bunu beğendi.
  10. OMER AYYILDIZ

    OMER AYYILDIZ Kıdemli Üye

    Kayıt:
    17 Haziran 2011
    Mesajlar:
    221
    Beğeniler:
    214
    Şehir:
    ESKİSEHİR
    Seviye:
    Bence her bisiklet binen kişi lastik değiştirmeyi bilmeli ve bu işten üşenmemeli ;)

    Ben iç koruyuculara sıcak bakıyordum ama geçen günki teker patlamamda bunun hiç te iyi bir şey olmayabileceği kanısına vardım.

    Neden derseniz, tekerime zımba teline benzeyen bir metal tam 90 derece şekilde girmişti. Şimdi koruyucu olsaydı ya o metal iç lastiğe batmayıp yana doğru girecek yada devamlı koruyucuya ince ince baskı yapıp eninde sonunda delecekti.

    Koruyucu dediğinizde sonuçta plastik vb. bir malzeme.

    Eğer kullanmış olsaydım, tekerim bir süre sonra hiç bir neden yokken düz asfaltta da patlayabilirdi. Asıl o daha süpriz olurdu bence.

    Daha bugün arazide sivri taşlardan tutunda dikenlere kadar bir çok yerde gittim teker sapasağlam ;)

    Boşverin koruyucyu spreyleri felan,

    Bu işin çözümü;
    - kaliteli iç ve dış lastikler, yedek iç lastik + teker değiştirmeye üşenmemek :in:



    . . .
     
    suleyman gundoğdu ve MuhammedErkan bunu beğendi.
  11. ProfessionaL

    ProfessionaL Onursal Üye

    Yaş:
    25
    Kayıt:
    6 Haziran 2011
    Mesajlar:
    2.119
    Beğeniler:
    609
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Hasan Kılınç
    Bisiklet:
    Ghost
    Seviye:
    marathon plus bu konuda oldukça iyi bir lastiktir. içinde patlamaya karşı koruyan tekerleğin içinde bulunan bir maddesi var. tabi lastiğin bir tanesinin ağırlıgı 1100 gram.

    Bunun yanında Rubena'nında APS sistemli lastikleri var..

    ve ayrıca Zefalin iç lastik ile dış lastik arasına koyular plastik sert maddeleri var diken raptiye civi vs. girmesini az da olsa engelliyor..
     
    MuhammedErkan ve Serdar Hansu bunu beğendi.
  12. BF Okuru_

    BF Okuru_ Bisikletkolik

    Kayıt:
    3 Eylül 2010
    Mesajlar:
    1.077
    Beğeniler:
    349
    Seviye:
    schwalbenin pucture protection lu modellerinden alırsanız sizi uzun süre patlamadan götürür maraton olmasada böyleler diğer marka modellere göre bariz kendini belli eder ;)
     
    Sinan Ceylan ve MuhammedErkan bunu beğendi.
  13. Emre Alp Özkurt

    Emre Alp Özkurt Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    1 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    522
    Beğeniler:
    121
    Şehir:
    ANTALYA
    Seviye:
    en güzel ve ucuz yöntem dış lastikle iç lastik arasına extradan kolon lastiği konuluyor o da çivi gibi büyük cisimler hariç diğer büütün küçük diken gibi şeylerden koruyor.

    birde yeni birşey çıkmış lastik patlayınca siboptan hava verir gibi bir sprey sıkılıyor ve oda en az 10 km yol yapıyor.
     
    MuhammedErkan bunu beğendi.
  14. halil fatih akbaş

    halil fatih akbaş Bisikletkolik

    Yaş:
    30
    Kayıt:
    8 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    1.007
    Beğeniler:
    292
    Şehir:
    Darıca/KOCAELİ
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    patlamayan lastik diye bir kavram yok sadece daha dayanıklılar var bu da dış lastiğin hamur kalitesiyle gerçekleşiyor bir de şu var eğer 110 kilo iseniz ve1,15 dış lastik kullanıp hoplayıp zıplıyorsanız size içbir lastik dayanmaz sürüş koşulları, fiziksel yapı, bisikletin yapısı, sürülen parkurlar hepsi düşününlürse lastik patlaması en aza indirgenir.Bsisiklet kullanan kişinin iç lastik tamirinide soyadı gibi öğrenmesi gerektiğini düşünüyorum...
     
    MuhammedErkan bunu beğendi.
  15. Kanber Gülhan

    Kanber Gülhan Aktif Üye

    Kayıt:
    22 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    183
    Beğeniler:
    54
    Şehir:
    Konya
    Seviye:
    10km :eek: yhaf ben 5km diiye biliyordum
     
  16. Gokalp Gokmenler

    Gokalp Gokmenler Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    20 Haziran 2011
    Mesajlar:
    890
    Beğeniler:
    348
    Şehir:
    Istanbul - Çanakkale
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Zefal'in patlak önleyici şeridini kullanıyorum, yaklaşık 2,5 ay oldu ve bu sürede yaklaşık 800 Km yol gittim ve bu yolun %80'i bozuk, toprak ve dikenli yollar. Dış lastiğim Schwalbe Black Jack ve bu süre içinde bir kez bile lastiğim patlamadı hatta 2,5 aydır lastiklerime hiç hava bile basmadım. Geçen yaz aynı yollarda Bianchi Aspid'im ile hiç abartısız en az 20 kere lastik patlattım ve nerdeyse bisikletten soğuyordum. Kısacası Zefal'in patlak önleyici şeridi inanılmaz işe yarayan birşey.
     
    MuhammedErkan bunu beğendi.
  17. cem deviren

    cem deviren Kıdemli Üye

    Kayıt:
    24 Kasım 2010
    Mesajlar:
    275
    Beğeniler:
    200
    Şehir:
    yalov(A)ntalya
    Seviye:
    teker bu sonuçta patlar. Bisiklet sürüyorsan üşenmeden tamir edeceksin :) yama seti pompa vs gerekli eşyalar yanında olacak koruyucu bantlar bilmem neler hikaye bence bir yere kadar koruyor gereksiz masraf.
     
    MuhammedErkan bunu beğendi.
  18. GokmenOzyurt

    GokmenOzyurt Bisikletkolik

    Kayıt:
    28 Şubat 2010
    Mesajlar:
    1.237
    Beğeniler:
    727
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    tubeless sisteme de geçebilirsiniz..

     
    MuhammedErkan bunu beğendi.
  19. Atıl Güven

    Atıl Güven Forum Demirbaşı

    Yaş:
    22
    Kayıt:
    22 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    475
    Beğeniler:
    247
    Şehir:
    Mersin
    Adı:
    Atıl Güven
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    abi aslında herşey şans işi biraz saçma gelebilir ama öyle ; Geçenlerde arkadaşımla bisiklet sürüyorduk yanyana ve aynı yerlerden geçtim arkadaşımda michelin xc dry2 var onda 5-6 yerinden patladı benimkide sedona borla ile gelen dandik cst ve benimkinde hiç birşey yoktu... :D
     
    MuhammedErkan bunu beğendi.
  20. Barış Şükür

    Barış Şükür Yeni Üye

    Kayıt:
    5 Haziran 2011
    Mesajlar:
    34
    Beğeniler:
    17
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    yama seti yerine yedek iç lastik ve pompa taşımak daha iyi değil mi?