Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

tekeri çıkarıyorum ama tekrar taktığımda sürtüyor !!!!

Konu, 'Tekerlekler' kısmında Tunahan KORKUT tarafından paylaşıldı.

  1. Tunahan KORKUT

    Tunahan KORKUT Kıdemli Üye

    Kayıt:
    15 Ocak 2014
    Mesajlar:
    323
    Beğeniler:
    155
    Şehir:
    Bartın-Eskişehir
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    ön ve arka tekerim klipirli ve kolay bi şekilde çıkarıyorum. ama tekerimi tekrar taktığımda v-frenlerime sürtüyor. bunu bisikletçim yaptığında ise hiç bir sıkıntı yok. tekerimde hiç bir akort bozukluğu veya yalpalama filan yok . biliyorum çok basit bir şey ama beceremiyorum. bu sorunumu nasıl çözebilirim ?
     
  2. alpin poyraz

    alpin poyraz Üye

    Kayıt:
    1 Ağustos 2013
    Mesajlar:
    51
    Beğeniler:
    9
    Şehir:
    ordu
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Fren bacaklarında olabilir sikıntı çok başıma geldi bu olay
     
  3. CandanC

    CandanC Onursal Üye

    Yaş:
    38
    Kayıt:
    13 Nisan 2011
    Mesajlar:
    2.181
    Beğeniler:
    1.658
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Whistle
    Seviye:
    uppps... yanlış alarm... yalpalama yok demişsiniz... ben gözden kaçırmışım, o yüzden sildim...
     
  4. BF Okuru

    BF Okuru Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    74
    Seviye:
    bisikleti ters cevirip yapın.
    belliki tekeri yerine oturtamıyorsunuz.
    Ters cevrilmiş bisiklette tekerler çatala kendi kendine oturur
     
  5. Tunahan KORKUT

    Tunahan KORKUT Kıdemli Üye

    Kayıt:
    15 Ocak 2014
    Mesajlar:
    323
    Beğeniler:
    155
    Şehir:
    Bartın-Eskişehir
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    sanırım tam oturtamıyoruz sizin dediğiniz gibi. bunu videosu filan var mıdır ki? he birde iki taraftan da sıkıyoruz bazen bir tarafını fazla mı sıkıyoruz acaba
     
  6. CandanC

    CandanC Onursal Üye

    Yaş:
    38
    Kayıt:
    13 Nisan 2011
    Mesajlar:
    2.181
    Beğeniler:
    1.658
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Whistle
    Seviye:
    şimdi ben bunların adını bilmiyorum... yani klipir nedir bilmiyorum mesela :) ama şöyle anlatıyım... benim bi şehir bisikletim var, çok nadir kullandığım, görüntüsünü sevdiğim için aldığım... bunun tekerini takarken hem sağ-sol sıkıştırmasını hem de yuvadaki yerini kendim ayarlamam gerekiyor... bazen yamuk takıyorum, bazen bi tarafı fazla sıkıştırıyorum.... hoop sil baştan yine ayarlamam gerekiyo... ama dağ bisikletimde böyle bi sorun yok... yani yeri belli, tam oturdu mu, işte vidasını ne kadar sıkman gerekiyosa o kadar sıkıyorum...

    ikincisinin yeirne tam oturması gerekirken, birincisinin bi yeri yok... benim ayarlamam lazım işte :) -- sizinki hangisi ki?? -- eğer 2. türse, yukarda kıvılcım bey'in dediği gibi takmayı deneyin... 1. türse, biraz sağdan biraz soldan sıkarak, sizin ayarlamanız gerekir...
     
  7. Birhan K.

    Birhan K. Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    11 Nisan 2014
    Mesajlar:
    699
    Beğeniler:
    699
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Bazen tekeri çıkarırken pabuçları sağa-sola kaydırdığım oluyor. Elinizle hafifçe iterek düzeltmeye çalışın. Muhtemelen bisikleti yan yatırıp tekeri söktüğünüz için, teker çıkarken pabuçları itiyor ve yamultuyor.
     
  8. özgür bike

    özgür bike Yeni Üye

    Kayıt:
    6 Haziran 2013
    Mesajlar:
    13
    Beğeniler:
    7
    Şehir:
    İstanbul/Esenkent - Sakarya
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Aynı problem benimde basıma geldi ve yerine doğru oturtana kadar iki gün uğraştım.. çünkü teker mili kadrodaki yuvalara küçük geliyordu yani her iki tarafta ayni pozisyondayken kıpırdamadan sıkmak gerekiyordu bende milin kenarlarına her ikisinede aynı noktadan sert plastik sıkıştırdım tek başıma olduğum için bu yöntemi tercih ettim, aklıma gelen diger yöntemde bisiklet ters konumdayken tekeri tutarak arka tarafa doğru yere paralel şekilde sıkıca çekmek bu sayede teker milleri yuvalar içinde aynı konumda olacaktır hiç kıpırdatmadan vidayı sıkmak gerekirki jant her iki papucada eşit uzaklıkta kalabilsin. Biraz karışık oldu galiba ama benim problemim çözüldü :) sizinde işinize yarayabilir. Kolay gelsin.

    SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
  9. Mehmet Altuğ

    Mehmet Altuğ surrender.to.music

    Kayıt:
    10 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    747
    Beğeniler:
    1.154
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    "Klipir" ile kastettiğiniz şey QR mandalları sanırım. Tekeri taktıktan sonra QR milinin yuvasına tam oturması için, lastiğe 2-3 defa üstten hafifçe yumrukla vurmanız gerekebiliyor. Bunu yaparken bir arkadaşınızdan, bisikleti sabit tutması için yardım alabilirsiniz. Daha sonra QR mandalını ne çok gevşek, ne de çok sıkı olacak şekilde ayarlayın ve mandalı kapatın.
     
  10. suat akman

    suat akman Onursal Üye

    Yaş:
    43
    Kayıt:
    30 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    1.879
    Beğeniler:
    2.790
    Şehir:
    Muğla - Bodrum
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    Zaten gereken aciklamalar yapilmis. Konuyu sonradan takip eden olursa kucuk bir detayi da vereyim. Bu hatayi ilk kez teker sokup takarken mili komple acanlar yapabiliyor. Kelebegi/mandali (quick release lever = QRL) acin, quick release'in iki tarafından veya herhangi bir tarafindan teker maşaya-kadroya girip cikacak kadar gevsetin. Eger kelebek(QRL) veya "threaded cap" (civata kapagi gibi cevirebiliriz) denilen diğer uc yerinden cikarsa yaylar (spring) duser. Yaylarin konumu takarken resimde goruldugu gibi olmali. Yani konik bicimli yaylarin dar ucu teker gobegine dogru, genis uclari kelebek (QRL) ve threaded cap tarafına dogru olmalidir. Ters takarsaniz yaylarin bicimini bozdugunuz gibi, teker yuvaya tam oturmadigi icin milimetrik carpilmalar olacaktır. Bu da frenlerinizde ayarsizlik varmıs gibi surtmeye neden olacaktir.

    [​IMG]