Teker Yamukluğu(Kayması)

Konu, 'Tekerlekler' kısmında observer tarafından paylaşıldı.

  1. observer

    observer Bisikletkolik

    Kayıt:
    3 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    1.465
    Beğeniler:
    386
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Jant normalde maşayı tam ortalar(galiba)
    ama bazen normalden daha solda ya da sağda oluyor.bu da fren pabuçlarından birine daha yakın olmasını sağlıyor ve bisiklet sürerken sürekli güç kaybı oluyor.
    resimde sağdaki bisikletin tekerini bisiklete göre sağ bize göre sola kaydırmaya çalıştım.olmasada anlamaya yeter galiba :rolleyes:

    [​IMG]
     
  2. suat akman

    suat akman Onursal Üye

    Yaş:
    43
    Kayıt:
    30 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    1.893
    Beğeniler:
    2.851
    Şehir:
    Muğla - Bodrum
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    Sorun nedir? Bisikletinizin tekeri kadroya oturdugunda gostermeye calistiginiz sekilde bir tarafa yakin mi oluyor?
     
  3. SerkanH

    SerkanH Onursal Üye

    Kayıt:
    27 Nisan 2014
    Mesajlar:
    4.063
    Beğeniler:
    4.477
    Şehir:
    Türkiye
    Adı:
    Serkan
    Bisiklet:
    Canyon
    Seviye:
    Bende öyle düşündüm. Merkezkaç olayını ayarlayabiliyorsanız zaten bu soruyu sormamalisınız. Profesyonel birisi için kolay ancak amatör birisi için bu tam bir kaos olur. Yani jant da atlama yapmadan kaydırma yapabiliyorsanız bu çok iyi..


    Eski model İphone' dan yazılmıştır..
     
  4. observer

    observer Bisikletkolik

    Kayıt:
    3 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    1.465
    Beğeniler:
    386
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    jantı kendimde taksam bisikletçide taksa bi tarafa daha yakın oluyor.ve baya yakın oluyor gözle rahat görülüyor.buda fren pabuçlarından birine yaklaştırıyor tekeri. pabuçları nasıl ayarlarsam ayarlayım illaki janta sürtüyor pabuç ve baya güçten gidiyor.


    nasıl ayarlıycam merkezkaç kuvvetini :D
     
  5. Recep G

    Recep G Aktif Üye

    Kayıt:
    31 Mart 2014
    Mesajlar:
    146
    Beğeniler:
    73
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Santos
    Seviye:
    Freni söküp ayarlayın. Neden sürekli yamuk oluyor anlamadım. Orta noktayı bulduktan sonra sıkın.
    Jant yamuk değilse kolay birşey.
     
  6. ToffieBoi

    ToffieBoi Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    4.488
    Beğeniler:
    7.101
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Orbea
    Seviye:
    Akord ettirdiyseniz jantınızı son zamanlarda, yapan usta (!) jantı ortalayamamış.
    Bir daha oraya gitmeyin.
     
  7. observer

    observer Bisikletkolik

    Kayıt:
    3 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    1.465
    Beğeniler:
    386
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    jantı direk kadro daki takma yerine takıyorum. ama kenardaki 2 demiri ortalamayor.frenle alakası yok yani teker hep kadronun bi kısmına daha uzak

    bide bene alyan takımı var teker kadro bağlantısı 15 numara oda var ama arka tekerinki yalama yapmış açmıyor. kurbağacık denen şeydende var o açar mı?
     
  8. suat akman

    suat akman Onursal Üye

    Yaş:
    43
    Kayıt:
    30 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    1.893
    Beğeniler:
    2.851
    Şehir:
    Muğla - Bodrum
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    Bisikletinizin modeli nedir? Fotograf yukleme sansiniz var mi? Alindigi gunden beri bu sekilde mi? Yoksa jant akordu, gobek ile ilgili bir tamir/bakim vb. bir islem sonrasi mi bu hale geldi?
    Eger V fren sistemine uygun bir jant gobegi ise iki taraf, simetrik bir jant orumu ve mil genisligi olmali. Disk frene de uyumlu ise bir tarafin jant telleri daha gobege yakin olur. Ancak disk baglanti parcalari tam olarak uzerinde birakildi ise yine de tekerlegi iki tarafa ortalayacak sekilde tutar dogru takildiginda.
    Sorunu hayalde canlandirarak olasiliklari dusunmektense detayli bilgi ve gorsel olsa daha dogru yorumlar cikabilir...
     
  9. Uğur S.

    Uğur S. Onursal Üye

    Yaş:
    36
    Kayıt:
    4 Nisan 2014
    Mesajlar:
    1.939
    Beğeniler:
    2.220
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Peugeot
    Seviye:
    Bu jantın akordu bozulmuş. Başka açıklaması yok. Bir taraftaki teller jant çemberini diğer taraftakilerden daha fazla kendisine çekiyor.
    Düzeltilirse sorun kalmaz.
     
  10. observer

    observer Bisikletkolik

    Kayıt:
    3 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    1.465
    Beğeniler:
    386
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    teşekkürler sorun akortta gibi.3 kere 2 farklı bisikletçiye akort yaptırmıştım hepsine dış lastiği çıkarmak gerekiyor öyleymiş demiştim hepsi bu benim baba mesleğim bende çocuktum vb laflar etti :D galiba akort yanlış yapılmış.emre bisiklet i baya övmüşlerdi bide oraya gidiyim.
     
  11. SerkanH

    SerkanH Onursal Üye

    Kayıt:
    27 Nisan 2014
    Mesajlar:
    4.063
    Beğeniler:
    4.477
    Şehir:
    Türkiye
    Adı:
    Serkan
    Bisiklet:
    Canyon
    Seviye:
    Lastikleri çıkartacaksınız, jantı tekrar kadroya takacaksınız ve akordu tekrar yapacaksınız. Kadroyu ortaladıktan sonra akort sehpasına tekrar bağlayıp akort edeceksiniz..
     
  12. observer

    observer Bisikletkolik

    Kayıt:
    3 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    1.465
    Beğeniler:
    386
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    sorunlarımın bir kısmını çözdüm teker teker yazıyım
    sorun tekerlerden birinde diken bulmamdı.sürüşten döndüm bir şey olmaz dedim kitledim bisikleti.sabah baktığımda diken yerinde değildi ama 2 lastiğinde havası inikti :)
    ön jantı çıkardım.sibop deliğinin tam zıt tarafından levyeyi taktım. 2. levyeyide yanına. levyeyi sürekli daha uzağa takarak dış lastiği çıkardım.dış lastiğin içinde jantta kesici bir şeye rastlamadım. iç lastiğe havayı bastım elimle aradım delik bulamadım suya koydum yine bulamadım. zorunlu geri taktım.ancak iç lastiği takamadım bi türlü. onuda şu şekilde yaptım.

    dış lastiği iç lastiksiz direk janta taktım sonra dış lastiği sökermiş gibi yaptım. ama bu sefer sibop kapağının dibinden. bi kısmını açtıktan sonra ordan iç lastiği elimle sokmaya başladım. son kısımıda levye yardımıyla soktum.
    sonrada jant maşaya girmiyor demiştim. kaba kuvvetle yerine girdi :D
    sıra arka janta geldi. yalama olmuş vida dönmüyor demiştim. kurbağacık denen aletle kaba kuvvet yardımıyle çıkardım arka tekeride.teker vidası daha sık kullanıldığı için vidayı arka vites vidasıyla değiştirdim ki bi daha sorun yaşamayım.(evde bulabilirsem 2 sinede yeni vida takcam)


    neyse jant elimde yine çıkardım lastiği yine patlak bulamadım :agla: neyse bikaç saat sonra yerine takcam arka jantı.
    ön jant kadroyu tam ortalamıyor demiştim.
    aynısı arka jant içinde geçerliymiş. ama ön jantı yerine taktığımda frenler boştayken jantı döndürdüm gerçekten 0 sürtünmeyle dönüyor göbekler iyi gibi. ama biraz akort da sorun var gibi. akşama video eklerim.

    yardım edenlere çok teşekkkürler..
     
  13. observer

    observer Bisikletkolik

    Kayıt:
    3 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    1.465
    Beğeniler:
    386
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    frenler boştayken bi kaç video ve foto çektim sizce sorun var mı? videonun orjinal (full hd) boyutu 200 küsür mb olduğu için küçülttüm 10 mb a . eğer belli olmuyor derseniz orijinalinide yüklerim.

    ön teker video



    arka teker video






    arka fren

    [​IMG]




    arka fren ters görünüm

    [​IMG]



    ön fren

    [​IMG]




    ön fren ters

    [​IMG]
     
    Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı: 4 Ocak 2015
  14. observer

    observer Bisikletkolik

    Kayıt:
    3 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    1.465
    Beğeniler:
    386
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    soru güncel bu gün dershane sınavı vardı daha yeni geldim. yağmur tamamen dursun bi hava basıp deniycem. sizce ne sorun gözüküyür?
    ve ankarada nerede yaptırmamı önerirsiniz? çoğu kişi sincan emre bisikleti önerdi ama emin değilim.
     
    Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı: 4 Ocak 2015