Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

teker büyüklüğü hakkında

Konu, 'Bisiklet Püfleri' kısmında erg123 tarafından paylaşıldı.

  1. erg123

    erg123 Yeni Üye

    Kayıt:
    27 Nisan 2009
    Mesajlar:
    18
    Beğeniler:
    3
    Şehir:
    rize
    Seviye:
    herkese merhabalar ben rizeden 183 boyunda öğrenciyim benim ön teker silik dişsiz 24' arka ortada az diş yan taraflar dişli 26' tekeri olan bisikletim var ön24 arka 26 hız bir değişiklik olurmu birde 21 viteste zincir bazen rublede yerinden çıkıyor zincir bolluğundan çüpheleniyorum rublenin üzerinde bol kayış gibi bu sorularımı inşallah anlatabilmişimdir şimdiden herkese teşekürler
     
  2. iskender şerit

    iskender şerit Forum Bağımlısı

    Yaş:
    33
    Kayıt:
    1 Şubat 2010
    Mesajlar:
    783
    Beğeniler:
    420
    Şehir:
    Kocaeli
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Enteresan bir durum, ön 24” arka 26” bisiklet sizin icadımızmı, yoksa rizede başka bisikletmi yok. Öncelikle normal bir 26” bisiklete binin. Hız= tekerlek çapı+dişli oranları+bisiklet ağırlığı+binici performansı.
     
  3. Deniz Onur SARIOĞLU

    Deniz Onur SARIOĞLU Kıdemli Üye

    Kayıt:
    11 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    252
    Beğeniler:
    114
    Şehir:
    Kuşadası
    Seviye:
    Yer Rize olunca açıkcası hiç şaşırmadım :D
     
  4. Cem Kılınç

    Cem Kılınç Kıdemli Üye

    Kayıt:
    10 Kasım 2010
    Mesajlar:
    282
    Beğeniler:
    183
    Şehir:
    Beyşehir, Konya
    Seviye:
    sadece ön teker arkaya göre daha ÇOK döner yani senin hızında bir değişiklik olmaz . zincirin uzama yapmış ve ya da fazla yağlanmış olabilir.
     
  5. Mustafa Mus

    Mustafa Mus Kıdemli Üye

    Kayıt:
    16 Ocak 2011
    Mesajlar:
    215
    Beğeniler:
    87
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Ön tekerin boyu hızı değilde yoldaki sarsıntıları iletme açısından fark yaratır. 26" ile az hissedilecek engebelerde 24" daha çok hissedilir. bunun fiziksel bir açıklaması var elbet ama bu saatte detaya girecek durumda değilim :) En basitinden şöyle söyleyebilirim; ufak çaptaki tekerin engebeye yaklaşma ve tırmanma açısı büyük olur. bu nedenle dikey düzlemdeki yer değiştirme daha çabuk olur. Büyük tekerde ise bu açı azalır be aynı yükseklikteki bir engebeye tırmanma açısı azlarak tırmanma süresi uzar. Bu nedenle engebeye çarpış anında hissedilen yukarı sekme daha yumuşak olur. Bu nedenle yol bisikletlerinde konforu arttırmak için 28" teker kullanılır (yada 28" kullanılması ile bu avantajdan yararlanılır herneyse). Zincir rubleden çıkıyorsa ya zincir boyu gereğinden fazla olup boşluk yaparak dişliden çıkmasına neden oluyordur. yada ilk ve son dişlide çıkıyorsa vites ayarında sorun vardır. ama sorunun zincir atması değilde rublenin zinciri sıyırması sorunu ise dişlilerdedir. dişlilerde erime olmuştur ve yüklenmelerde dişli zinciri yeteri kadar kavrayamıyordur.