Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Tek yada cift amorsitörlü dag bisikleti? (Avantaj ve Dezavantajlari)

Konu, 'Dağ Bisikleti / MTB / Mountain Bike' kısmında Filinta.Deniz tarafından paylaşıldı.

  1. Filinta.Deniz

    Filinta.Deniz Yeni Üye

    Kayıt:
    17 Eylül 2012
    Mesajlar:
    4
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    Yurtdisi
    Merhabalar,

    Amorsitör konusunda fazla deneyim sahibi olmadigim icin, yeni bir dag bisikleti alirken, neden tek ya da cift amorsitörlü bisiklet tercih edilir? Bunu tecrübeli arkadaslardan ögrenmek isterim.
    Gecen gün burada almak istedigim ancak karar veremedigim iki farkli bisiklet üzerine soru sorarken böyle bir soruyla karsilastim. Mutlaka burdaki paylasilanlar baska benim gibi bilmeyen arkadaslara da yararli olacaktir.

    Iki amorsitörün tek bir taneye nazaran agirlik fazlaligi ortaya cikiyor. Bu bir dezavantaj. Sizce hangi hallere göre tek ya da cift tercih edilmeli? Uzun yolculuklarda ve karsilasilacak olan engebeli arazilerde hangisi ile daha verim saglanabilir?

    Simdiden tebrübelerinizi aktardiginiz icin tesekkürler.
     
  2. Serhan Çeki

    Serhan Çeki Aktif Üye

    Kayıt:
    14 Haziran 2011
    Mesajlar:
    103
    Beğeniler:
    15
    Şehir:
    Balıkesir
    Seviye:
    Merhabalar;

    Çift amortisörlü bisikletler downhill yapanlar için uygun olup, arazi inişlerinde bisiklet dostuna rahat bir iniş sağlamaktadır.

    Öncelikle bisikletinizi aldığınızda hangi amaçla kullanacağınızı belirlemeniz gerekiyor.Düz asfalt yol mu, arazide sürmek mi, yoksa downhill yapmak mı?Öncelikle kendiniz iyice düşünüp taşındıktan sonra bu sorunuzun cevaplarını aramanız gerekiyor diye düşünüyorum.Zira iyi asfalt yollarda kullanacaksanız sizin için bırakın çift amortisörlü bir dağ bisikletini, dağ bisikleti sizin için uygun olmayacaktır.

    Ayırca; full suspension bisikletler önden amortisörlü bisikletlere göre genel olarak kütle bakımından daha yüksek olacağından -eğer tırmanış yapmnız gerekirse- sizi daha fazla yoracaktır.
     
    Filinta.Deniz bunu beğendi.
  3. thomisus lx

    thomisus lx Onursal Üye

    Kayıt:
    25 Haziran 2007
    Mesajlar:
    3.004
    Beğeniler:
    2.148
    Seviye:
    cilalı imaj devrinde yaşadığımız için görüntü, içerikten çok daha önem arzeder hale geldi. hal böyleyken, çift amortisörlü bir bisikletteki cafcaf ve albeni, hiç amortisörü olmayana göre hayli fazla.
    ne işe yarar amortisör? olmasa ne olur? bir bisiklette en fazla ne süre biner ve bu performansı ne kadar gün arka arkaya sağlayabilirsiniz? amortisör, darbenin hepsini bedeniniz emmesin diye yardımcı bir ekipmandır. yerine göre eklemlerdeki yükü oldukça azaltabilir - azaltmayabilir de-, bu da eklemlerinizi sağlıkla daha uzun kullanmanıza imkan tanır. tırıs tırıs asfaltta yokuş çıkıyorsanız işin rengi değişir. amortisör bu zaman eğer sabitlenmiyor veya kilitlenmiyorsa, siz her pedal bastıkça verdiğiniz enerjinin bir kısmını emecek ve tekerlere aktarılan enerjiyi paylaşacak ve sizi daha fazla yoracaktır.
    miniminnacık, çıtıpıtı hanımların, sırf tepeden bakıyor ve trafikte sıkışmalarına engel oluyor hatta çekindikleri trafik canavarlarına benzeşmelerine sebep oluyor diye SUV-jip- kullanmaları gibi gereksiz birşey şehirde full amortisörlü bir bisiklet kullanmak. sürekli off-road yapan birinin ihtiyacı.
     
    Filinta.Deniz bunu beğendi.